Skocz do zawartości

Samochody rajdowe


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi



A dlaczego nie ? skoro od dawna ITD z takim cyrkiem - czytaj "mobilne SKP' - jeździ ...
Tylko u nich same N w wynikach. 


No nie. Jakieś 30%.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

W sumie to wszystkie pojazdy można tak badać.

Pewnie ze tak , proponuję jako następne autobusy,ciężarówki... dlaczego tylko jedna grupa ma być uprzywilejowana?

20 godzin temu, radekd2 napisał:

BT poza stanowiskiem kontrolnym SKP

A teraz rozumiem , dlaczego u konkurencji nie wjeżdża rolniczymi na halę - już trenuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybory się zbliżają a tam rząd miał największe poparcie i tam rzuca kiełbasę wyborczą.

Patrzę   te ich wypociny i wychodzi mi że będziemy robić badanie jak dla zabytkowego bo:

„Przyczepa lekka, pojazd zabytkowy oraz samochód osobowy przeznaczony do zawodów sportowych nie podlegają okresowym badaniom technicznym.”,
c) po ust. 11a dodaje się ust. 11b w brzmieniu:
„11b. Samochód osobowy przeznaczony do zawodów sportowych podlega corocznie badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi.”,

Czarno widzę te badania poza stacją, SKP musiało by ponieść jakieś koszty żeby technicznie się dostosować do przeprowadzania takich badań a zrobi kilkanaście badań w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wojteczek napisał:

Patrzę   te ich wypociny i wychodzi mi że będziemy robić badanie jak dla zabytkowego

Oczywiście. I jest to dobre rozwiązanie, odpowiadające specyfice takich pojazdów. Byleby nie schrzanili rozporządzeń, to będzie dobrze. Jedyna kontrowersyjna rzecz w tym przypadku to czasowa rejestracja, którą właściciel będzie musiał prolongować. Natomiast jeśli wymagania techniczne będą oparte na przepisach np. czeskich lub niemieckich, to w końcu temat zostanie unormowany. Już w 2015 roku, w momencie rozpoczęcia prac nad przepisami opartymi na dyrektywie 2014/45/UE pisałem, że temat jest do uregulowania. Nie wiem czy ktoś z MI czy PZM czyta nasze forum, ale w którymś momencie proponowałem takie właśnie rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Byleby nie schrzanili rozporządzeń, to będzie dobrze.

Na to zbytnio bym nie liczył...

Godzinę temu, aboz napisał:

Jedyna kontrowersyjna rzecz w tym przypadku to czasowa rejestracja, którą właściciel będzie musiał prolongować

Jeżeli tablice do tych pojazdów będą miały naniesiony termin ważności to będzie to dobre rozwiązanie gdyż na pierwszy rzut oka będzie wiadomo, czy i kiedy pojazd przeszedł badanie i nie potrzebne będzie żadne pisemne poświadczenie badania.

Ja widzę to tak:

- wykonanie badania technicznego,

- wydanie tablic rejestracyjnych z naklejką okreslającą ich ważność na podstawie zaświadczenie z badania,

- użytkowanie pojazdu przez 12 m-y.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy się że będzie nowy rodzaj pojazdu -samochod sportowy czy rajdowy i żeby taki powstał ze zwykłej osobówki to zmiany konstrukcyjne trzeba by zrobić? Do badania trzeba dr lub pc . Na jakiej podstawie wk. wpisze rodzaj pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd musi posiadać książkę samochodu sportowego i będzie musiał przejść badanie zgodności. Na tej podstawie zostanie zarejestrowany jako sportowy.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy się że będzie nowy rodzaj pojazdu -samochod sportowy czy rajdowy i żeby taki powstał ze zwykłej osobówki to zmiany konstrukcyjne trzeba by zrobić? Do badania trzeba dr lub pc . Na jakiej podstawie wk. wpisze rodzaj pojazdu?
PZM ma mieć nad tym pieczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne, corocznie badanie zgodności, ciekawe jakie będą warunki techniczne

Samochód osobowy -w przeznaczeniu, do zawodów sportowych, tak to chyba będzie się nazywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo do zasady nie może być poddawany OBT, bo nie spełniałby wymagań warunków technicznych. Dlatego żeby zachować kontrolę nad stanem technicznym będzie przechodził badanie zgodności.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 19:51, rurek777 napisał:

ciekawe jakie będą warunki techniczne

Załącznik " J " FIA zawiera przepisy jakie muszą spełniać samochody rajdowe i pewnie na badaniu będą sprawdzane jakieś punkty z zakresu tego regulaminu.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu się zacznie naciągactwo " a podbij" "a klepnij" bo bogaty panek nie będzie mógł się pościgać w weekend. Prędzej dojdzie do rozluźnienia wykonywania badań niż do zaostrzenia i nowych nadzorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz. Mam sporo znajomych, którzy jeżdżą w rajdach. Wiedzą, że dopóki nie będzie stosownych przepisów badania u mnie nie zrobią. Ale mają samochody naprawdę dobrze przygotowane wg. odpowiednich przepisów sportowych. Jak już wspomniał @danielg539 , głównym dokumentem jest załącznik J. Mało tego, wiele podzespołów ma homologację czasową i po jej utracie trzeba wymienić je na aktualne. To są koszty, które ci ludzie ponoszą chcąc startować w imprezach. Oni nie widzą problemu wydawać corocznie nawet 500 pln, żeby wszystko było legitnie. Niestety na dzień dzisiejszy nie mają takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego Lancer X za 400tyś zł, a co innego stara Honda Civic z polepioną klatką. Każdy będzie upatrywał szansy żeby na legal sobie zrobić rajdówkę.

7 minut temu, aboz napisał:

Przesadzasz.

Może, ale ludzie  w małych miejscowościach na południu mają chyba inne spojrzenie na świat, i męczycieli "no klepnij, to tylko po miejscu, do lasu, itd itd" jest pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kwestię "rajdówek" to o wiele za późno się za to wzięto, ale dobrze, że w ogóle coś ruszyło. Rozwiązanie wydaje się być całkiem rozsądne i nie powoduje konieczności przebudowy całej struktury legislacyjnej.

Nie ma co demonizować, bo i tak samochodem do rajdów nie będzie wolno się swobodnie poruszać po drogach. Wydaje się, że nie będzie to gratka dostępna dla szerszego grona.

A jedna kwestia mi nie daje spokoju. Nie jest powiedziane wprost kto badania zgodności będzie przeprowadzał... czy może czegoś nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co konkretnie (jakie dokumenty) będzie wymagane do rejestracji i do badania. Jest wielu domorosłych amatorów szybkiej jazdy których nie stać na to i będą chcieli mieć pojazd uniwersalny, na co dzień i do rajdów. W tech chwili to nie bardzo wiemy o czym dyskutujemy bo brak jakichkolwiek rozporządzeń a nawet pewnie projektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są pojazdy na złombol czy inny wrakrace. Nawet w amatorce ludzie muszą się trzymać pewnych zasad i regulaminów. Organizatorzy takich imprez cisną, żeby nie ponosić odpowiedzialności za ewentualne wypadki z ofiarami w ludziach. Trochę obserwuję rynek i nawet seicento przygotowane do KJS-ów ma w większości wszystko na miejscu. A, że odpadnie jeżdżenie tymi samochodami na co dzień, to wg. mnie dobra informacja. W końcu robi się porządek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

Jest wielu domorosłych amatorów szybkiej jazdy których nie stać na to i będą chcieli mieć pojazd uniwersalny, na co dzień i do rajdów

Ale w przepisach stoi, że dopuszczenie do ruchu ma umożliwić tylko przejazdy pomiędzy odcinkami specjalnymi podczas rajdu wić codzienne użytkowanie takiego samochodu raczej odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy są dla nas, a szanowny klient przepis się uczył jak robił prawko, przybywa potem  na SKP i nie potrafi określić się w jakiej sprawie. Więc go ciągniesz za język żeby coś powiedział a On się denerwuje i podnosi głos żebyś skończył pie...ć jak adwokat. Przynajmniej jeden w tygodniu wjedzie na stanowisko, o dzień dobry zapomni i krzyczy za szyby:

-Co mam robić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

Przepisy są dla nas, a szanowny klient przepis się uczył jak robił prawko, przybywa potem  na SKP i nie potrafi określić się w jakiej sprawie. Więc go ciągniesz za język żeby coś powiedział a On się denerwuje i podnosi głos żebyś skończył pie...ć jak adwokat. Przynajmniej jeden w tygodniu wjedzie na stanowisko, o dzień dobry zapomni i krzyczy za szyby:

-Co mam robić? 

Dzień dobry, bo ja auto zarejestrować chciałem 😑

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojteczek napisał:

Przynajmniej jeden w tygodniu wjedzie na stanowisko

Z doświadczenia podpowiem że wpuszczanie klienta podczas badania na stację, i żeby jeszcze jechał samochodem przez linię , to zły pomysł. Pomijam duże samochody ciężarowe czy autobusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.