Skocz do zawartości

Zobacz śmierć na drodze !


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Drastyczne obrazy z wypadków samochodowych bardziej zapadają w pamięci kierowców. Z tego założenia wyszli policjanci poznańskiej drogówki, którzy od dziś razem z mandatami będą wręczać kierowcom zdjęcia z tragicznych wypadków.

 

Na zdjęciach znajdować się będą m.in. wraki pojazdów, w których zginęli ludzie.

 

Takie drastyczne obrazy mają uświadomić kierowcom, jakie niebezpieczeństwo niesie za sobą szybka, brawurowa jazda i nieprzestrzeganie przepisów drogowych.

 

- Można mowić, można pisać, ale najbardziej do wyobraźni przemawiają obrazy. Proszę sobie wyobrazić, jak mogli wygladać pasażerowie pojazdu, którego markę czy model po wypadku trudno ustalić - mówi jeden z policjantów.

 

Również kierowcy twierdzą, że takie fotografie działają na wyobraźnię. - Widziałem takie wypadki i wrażenie naprawdę pozostaje do końca życia - mówi jeden z nich.

 

W sumie wydrukowano 20 tys. takich "ostrzegawczych" zdjęć.

 

(RMF, źródło: www.interia.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Czy mieliście jakies zdarzenie , lub uczestniliście w wypadku

 

Bezpieczniej po wypadku - wywiad z Adamem Pietrzakiem

Źródło: mojeauto.pl

O porady dotyczące zachowania się na miejscu wypadku zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe poprosiliśmy Specjalistę medycyny ratunkowej - Adama Macieja Pietrzaka.

Wypadki drogowe to niestety codzienność nie tylko w Polsce. Niektóre obywają się bez poszkodowanych osób, w innych są ciężko ranni oraz ofiary śmiertelne. Mało osób orientuje się, jak należy zachować się w takich sytuacjach, by po pierwsze nie zaszkodzić, a po drugie w miarę możliwości pomóc.

mojeauto.pl: Wiele osób boi się udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych i woli poczekać na przyjazd pogotowia ratunkowego. Jakich podstawowych wskazówek pierwszej pomocy można by im udzielić.

Adam Pietrzak: Zawsze należy starać się zabezpieczyć miejsce wypadku (natychmiast trzeba włączyć światła awaryjne, wystawić trójkąt lub trójkąty ostrzegawcze w odległości adekwatnej do przeciętnej drogi hamowania na tej drodze, przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych warto pomyśleć o dodatkowym oświetleniu czy flarach sygnalizacyjnych), wezwać pomoc (informując gdzie miał miejsce wypadek, ile osób brało w nim udział i co się stało) i spróbować określić stan poszkodowanych (to już bardzo dużo, jak na Polskę...). Następnie podjąć decyzję dotyczącą ewentualnej ewakuacji lub ewakuacji i resuscytacji (reanimacji). Przed zbliżeniem się do rozbitych pojazdów warto szybko ocenić stabilność sytuacji. Nie wskazane jest szarżowanie na płonącą, grożącą wybuchem ciężarówkę z chemikaliami lub paliwem. Jeżeli można się zbliżyć to spróbować wyłączyć silnik, zaciągnąć hamulec ręczny. Jednym z założeń chroniących poszkodowanych przed powikłaniami ratowniczymi i transportowymi jest traktowanie wszystkich rannych, tak jakby doznali urazu kręgosłupa (zwłaszcza w odcinku szyjnym).

ma: W jakich sytuacjach konieczna jest nasza pierwsza pomoc, a kiedy lepiej poczekać na fachowców?

A.P.: Po zabezpieczeniu miejsca wypadku i wezwaniu pomocy profesjonalnej powinniśmy działać samodzielnie do momentu przejęcia przez nich akcji ratunkowej (Art.162 par.1 KK). W miarę sił, środków i umięjętności...oczywiście, o ile bezpośrednio nie zagraża to naszemu życiu i zdrowiu. Np. w sytuacji możliwego przemieszczania się wraku (zsuwanie się ze skarpy, mostu, wiaduktu), zagrożenia pożarem, braku dostatecznego zabezpieczenia i widoczności, konieczne może być natychmiastowe ewakuowanie rannych, nie czekając na pomoc profesjonalnego zespołu straży pożarnej.

ma: Czy powinny zostać wprowadzone okresowe badania psychotechniczne wobec kierowców, aby wykryć choroby w poważny sposób utrudniające prowadzenie pojazdu (np. omdlenia, padaczki)?

A.P.: Tak, bezwzględnie tak. Osoby ze schorzeniami neurologicznymi to zabójcy innych użytkowników drogi... Wielu pacjentów jest nieświadomych powodowanego przez siebie zagrożenia. Chociażby miażdżyca związana z wiekiem pacjenta w sposób znaczący ogranicza możliwości kierowcy. Dowodem na to jest ogromna liczba wypadków powodowanych przez kierowców po sześćdziesiątce.

ma: W sprzedaży znajduje się wiele różnie wyposażonych apteczek. Co bezwzględnie powinno znajdować w takiej apteczce?

A.P.: Proponowane wyposażenie apteczki jest zgodne z aktualnymi normami dla apteczek w Niemczech (DIN 13164, 13157, 13169), jak również jest zgodne z wytycznymi szkoleniowymi kursów Ratowników Drogowych Polskiego Związku Motorowego. Najlepiej aby w takiej apteczce znalazły się gaza opatrunkowa, bandaż elastyczny, chusta trójkątna, maseczki do wentylacji usta-usta, rękawiczki gumowe, folia termoizolacyjna oraz plastry. Przydadzą się również nożyczki lub nóż, latarka, a także instrukcja udzielania pierwszej pomocy.

Dealerów dobrych marek samochodów, dodających do sprzedawanych nowych samochodów apteczkę za 20 zł należy bezwzględnie wyśmiać, napiętnować, uznać za tanich cwaniaków... Oferowane auto kosztuje 80-150 tysięcy zł, a apteczka za 20 zł jest tańsza od wcieraczek.

ma: I na koniec, o czym powinniśmy pamiętać jadąc samochodem, by bezpiecznie dojechać do celu?

A.P.: Kierowco, koleżanko czy kolego na drodze. To jest wojna!!! Tu giną codziennie ludzie, w straszny sposób!!! Żyj i pozwól przeżyć innym. Walcz o swoje, ale pomóż innym. Kierowcy ciężarówek, flotowcy z kratką, desperacko (często) starają się przetrwać żywioł polskiej drogi. Oni też już mogą być wyczerpani. Pozdrawiamy wszystkich samobójców polskich dróg "szybkiego ruchu"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie uczy pokory jak wypadek ze skutkiem śmiertelnym. Miałem kiedyś takie przejście ale nie z mojej winy. To że samochód skasowany to nic, ale kobieta sidząca w Tico wyleciała przez tylną szybę i na drug dzień znarła. Przesłuchania na policji i rozprawa sądowa wiele daje do rozmyślania, co by było gdyby. Pomimo to od tamtego czasu nie ufam nikomu na drodze i niejednokrotnie unikam różnych przykrych zdarzeń. W trójmieście jak i w większych miastach nasilenie ruchu na drogach jest bardzo duże zwłaszcza w godzinach szczytu.Każdemu się spieszy i każdy uważa że jeździ bezpiecznie. A tak naprawdę każdy z nas popełnia błędy tylko tego nie widzi albo nie chce widzieć.

Zdięcia z wypadków zwłaszcza te drastyczne powinny być pokazywane bez żadnych zahamowań. Podobała mi się prezentacja Policji która była pokazywana w szkołach. Na prawdę wstrząsające te zdięcia i na pewno niejednemu młodemu człowiekowi życie uratowały.

 

http://www.hrubieszow.kppsp.gov.pl/galeria/thumbnails.php?album=2

 

http://www.krbrd.gov.pl/download/pdf/Stan%20BRD%202003.pdf - statystyka

 

http://prawko.gery.pl/wypadki.php?f=fotki&gen=all

 

Było sobie Audi http://www.joemonster.org/mg/thumbnails.php?album=77

 

:D Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennik Polski: Kierowca z zaćmą

 

Polskie prawo jazdy jako dokument bezterminowy nie podlega żadnej weryfikacji, także medycznej. Za kierownicą siadają ludzie z odklejającą się siatkówką, z zaćmą, jaskrą czy zawężonym polem widzenia. Lekarz nie może ujawnić swojej wiedzy na temat choroby pacjenta, bo obwiązuje go ustawa o ochronie danych osobowych - pisze "Dziennik Polski".

 

"Ostatnio przyjmowałam w gabinecie 73-letniego pacjenta. Na jednym oku ma zaćmę, a na drugim 10-procentowy ubytek wzroku. Zapytałam go, czy ma prawo jazdy. "Oczywiście, jestem kierowcą od 30 lat" - odparł z dumą. "Pan prawie nie widzi, dla własnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa innych ludzi powinien pan zaprzestać prowadzenia samochodu" - poradziłam życzliwie. I jaki to odniosło skutek? Pacjent mnie zwymyślał i zagroził mi sądem za mieszanie się w jego życie prywatne" - opowiada okulistka z Krakowa.

 

Okulistka dodaje, że w swojej praktyce lekarskiej bardzo często spotyka się z przypadkami chorób, które powinny dyskwalifikować pacjenta jako kierowcę. Niestety, lekarz nie może ujawnić swojej wiedzy na temat choroby pacjenta, bo obwiązuje go ustawa o ochronie danych osobowych. To, czy taki człowiek zrezygnuje z prowadzenia pojazdu, zależy tylko od niego. Bezterminowe prawo jazdy nie obliguje go do żadnych badań kontrolnych, nawet jeśli otrzymał je 30 lat temu.

 

"Rzeczywiście, nie mamy prawa nakazać komukolwiek wykonania badań" - mówi Andrzej Dzierża, kierownik referatu prawa jazdy Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Krakowa. "Chyba, że nasz urząd otrzyma wyraźną informację od lekarza pierwszego kontaktu albo lekarza decydującego o stopniu niepełnosprawności. W innym wypadku posiadacz bezterminowego prawa jazdy nie musi zgłaszać się dobrowolnie na żadne badania" - dodaje Dzierża.(PAP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.