Skocz do zawartości

DMC-tabliczka znamionowa a DR


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich braci w zawodzie.

Z racji poczatkujących kroków w świecie wirtualnym z góry prosze Admina o wybaczenie za ewentualne błedy.

Proszę wszystich o zdanie w materii nastepującej:wartość dmc na tabliczce znaminowej jest niższa niż w dowodzie rejestracyjnym. Po odesłaniu klienta do WK okazało się że dane są zgodne w dowodzie w stosunku do świadectwa homologacji dla tego pojazdu i co z tym fantem uczynić? Tym bardzej że wartości nie są małe bo różnica jest 145kg. Auto jest zakupione w kraju i właściciel posiada wyciąg ze swiadectwa homologacji wydany przez daelera. WK nie widzi błędu w wystawieniu dokumentów a różnica...Czyżby jedynym rozwiązaniem było "zgubienie" tabliczki znamionowej i zrobienie zastępczej żeby nie porównywać zapisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wysłać klienta do dealera, miałem kilka takich przypadków, wymieniają tabliczkę znamionową (trwa to wiecej niż 14 dni i oczywiście nowe badanie techniczne) lub przysyłają korekte świadectwa homologacji na podstawie której urząd wymienia dowód rejstracyjny (na koszt dealera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dokładnie tak, jak pisze Marek - do dealera w celu wymiany tabliczki lub korekty świadectwa homologacji - też miałem kilka takich przypadków

Dokładnie to to tak nie jest.Mamy np.VW golfa 1999r-sprowadzony .Do jakiego dealera sie zwrócimy- VW w danym mieście :?: .Od niego nie dostaniemy tabliczki 100%.

Pracuje w stacji dealerskiej ,a z tego co wiem klient (jak są nieścisłości) pisze do producenta pojazdu o wyjaśnienia.np znikające numery silnika w fiatach "uno"-pismo do fabryki(producenta) i przesyłali specjalną naklejke na silnik z nr fabrycznym silnika danego samochodu.(jak obowiązywał nr.silnika)Z tabliczką znamionowa podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak napisał Wiesław

dane techniczne spisane z tabliczki znamionowej pojazdu
.

 

Homologacja jest wydana na partię pojazdów i dane łącznie z VIN uzupełnia dealer, natomiast tabliczka znamionowa jest przypisana do pojazdu o konkretnym numerze VIN.

 

Diagnosta wydaje wynik badania negatywny z powodu niezgodności zapisów w dowodzie rejestracyjnym a stanem faktycznym. Zapisuje w uwagach, iż w dowodzie DMC wynosi tyle a na tabliczce producenta tyle. Zaznacza iż tabliczka jest fabryczna. Po dokonaniu zmiany zapisów w dowodzie wynik pozytywny następny termin badania do. I wszystko.

 

W kwestiach spornych klient z reguły był tym pojazdem i urzędnik nadzorujący stację podchodzi do samochodu widzi co widzi i podtrzymuje stanowisko diagnosty - bo chyba odczytać DMC z tabliczki to każdy urzędnik potrafi. Mam taką nadzieję.

 

W każdym bądź razie na zaświadczeniu z badania się kończy. Opisywane przykłady zaświadczeń od dealerów, producentów, wymiany tabliczek na nowe przez producenta (no oczywiście narusza to prawo bo producent nie jest uprawniony do zainstalowania nowej tabliczki w pojeździe już zarejestrowanym) na pewno nie mają miejsca w Bydgoszczy i okolicach bo dla nas zdanie diagnosty w tym względzie jest wystarczające, wkońcu ponosi odpowiedzialność za to co pisze i należy to uszanować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W kwestiach spornych klient z reguły był tym pojazdem i urzędnik nadzorujący stację podchodzi do samochodu widzi co widzi i podtrzymuje stanowisko diagnosty - bo chyba odczytać DMC z tabliczki to każdy urzędnik potrafi. Mam taką nadzieję.

 

Chciałbym to zobaczyć :?

 

Diagnosta wydaje wynik badania negatywny z powodu niezgodności zapisów w dowodzie rejestracyjnym a stanem faktycznym. Zapisuje w uwagach, iż w dowodzie DMC wynosi tyle a na tabliczce producenta tyle. Zaznacza iż tabliczka jest fabryczna. Po dokonaniu zmiany zapisów w dowodzie wynik pozytywny następny termin badania do. I wszystko.

 

I tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jest też moje zdanie na ten temat. Tylko jak mam to wyjaśnić klientowi, który wrócił z WK ze świadectwem homologacji w ręku i wyjaśnieniem WK, że się czepiam bo zgodnie ze świadectem homologacji DR wystawiony jest prawidłowo.Drugi przypadek załatwiony w ten sam sposób przez WK był z masą przyczepy w DR zawyżony o 380kg względem tabliczki i znów wyszło na to że się czepiam :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że mi już ręce opadają praktycznie wszystkie nowe samochody

( a przynajmniej 90%) ma zawyżone masy przyczep w stosunku do tego co jest na tabliczce ja już nie mam siły kseruje hgomologacje na podkładkę. WK nie chcą poprawiac bo dla nich ważniejsza jest polska homologacja niż tabliczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się czepiam ale na tabbliczce znamionowej jest podana tylko masa zestawu pojazd +przyczepa nie zawsze z odjęcia masy zestawu pojazdów od dmac pojazdu wychodzi dmc przyczepy . Prawie zawsze tak jest w Renault niezależnie od modelu zawsze z wyliczeń z tabliczki nie wychodzi podane w dowodzie dmc zesatwu renalutl liczy to od masy rzeczywistej pojazdu którą może być również masa własna przecież i tak wychodzi np. masa zespołu 2500kg, a dmc pojazdu 1900kg , z wyliczeń z tabliczki wynikało by dmc przyczepy 600kg ale niestety w homologacji a co za tym idzie w dowdodze jest DMC przyczepy 1000, bo jest to liczone od masy własnej pojazdu 1500kg, mam pismo z Renault Polska dotyczącym właśnie nieprawidłowości przy interpretacji wyników ale nie mam skanera żeby zamieścić na foum postaram się coś wymyślić może na jutro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z nas diagnostów robi się "aptekarzy" a producenci w świadectwach piszą bzdury i jest OK. Albo oficjale stanowisko MT, że ważniejsze jest świadectwo, albo tabliczka. Ktoś musi tu przyjąć odpowiedzialność a nie przeganianie niewinnego klienta od ... do... !

Dlaczego jedni są uprzywilejowani a innych się "gnoi" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to forum to jest jakiś głuchy telefon ??????

 

Ile razy mozna wałkować ze nie istnieje wzór:

 

masa zestawu - dmc samochodu= dmc przyczepy

 

Z tabliczki znamonowej nie wynika dmc przyczepy !!!!!!!

 

Poprostu jedni producenci stosują zasadę: "musisz obciązyć samochód na max a to co zostanie na przyczepę i nie iwecej niz masa zestawu"

 

a inni stosują zasadę "jak ci pasuje to włoż wszystko na przyczepę byleby nie przekroczyć masy zestawu i byleby przyczepa nie była cięższa od samochodu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się nie zgadza.

Ile razy mozna wałkować ze nie istnieje wzór:

 

masa zestawu - dmc samochodu= dmc przyczepy

 

Z tabliczki znamonowej nie wynika dmc przyczepy !!!!!!!

 

Na przykładzie Astry-F 1.4 wg oryginalnej tabliczki DMC- 1475kg

Zestaw-2475kg Masa własna-1005kg(wg katalogu ITS)

 

Poprostu jedni producenci stosują zasadę: "musisz obciązyć samochód na max
czyli- 1475kg
a to co zostanie na przyczepę i nie iwecej niz masa zestawu"
czyli do max zestawu-2475kg

i wychodzi z tabliczki zestaw-dmc poj.=dmc p-py. 2475-1475=1000kg

 

inni stosują zasadę "jak ci pasuje to włoż wszystko na przyczepę byleby nie przekroczyć masy zestawu i byleby przyczepa nie była cięższa od samochodu"
Masa własna sam.-1005kg i wyliczenie z tabliczki-1000kg DMC p-py.

 

Moim zdaniem na jedno wychodzi. Chyba że źle rozumuje

Jak będe miał chwilee to sprawdze jeszcze inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeżeli na tabliczce nie ma podanej masy zastawu a w DR i świadectwie homologacji widnieją masy przyczep i na dokładkę klient zamontował hak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się nie zgadza.
Ile razy mozna wałkować ze nie istnieje wzór:

 

masa zestawu - dmc samochodu= dmc przyczepy

 

Z tabliczki znamonowej nie wynika dmc przyczepy !!!!!!!

 

Na przykładzie Astry-F 1.4 wg oryginalnej tabliczki DMC- 1475kg

Zestaw-2475kg Masa własna-1005kg(wg katalogu ITS)

 

Poprostu jedni producenci stosują zasadę: "musisz obciązyć samochód na max
czyli- 1475kg
a to co zostanie na przyczepę i nie iwecej niz masa zestawu"
czyli do max zestawu-2475kg

i wychodzi z tabliczki zestaw-dmc poj.=dmc p-py. 2475-1475=1000kg

 

inni stosują zasadę "jak ci pasuje to włoż wszystko na przyczepę byleby nie przekroczyć masy zestawu i byleby przyczepa nie była cięższa od samochodu"
Masa własna sam.-1005kg i wyliczenie z tabliczki-1000kg DMC p-py.

 

Moim zdaniem na jedno wychodzi. Chyba że źle rozumuje

Jak będe miał chwilee to sprawdze jeszcze inne.

 

Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale załóżmy iż w homologacji tej astry jest dmc przyczepy 1200kg - a na tabliczce dokładnie tak jak piszesz.

 

Wtedy nie stosuje się przypadek pierwszy a drugi' date=' czyli możesz poruszać się :

 

1. dmc sam. 1475kg + masa [b']rzeczywista[/b] przy. 1000kg = 2475 kg.

 

możesz również

 

2. masa rzeczywista samochodu 1275 kg + dmc przy. 1200kg = 2475 kg.

 

ale NIE możesz poruszać się zestawem gdy zachodzi sytuacja gdy równocześnie masa rzeczywista oby elementów zestawu jest równa ich dmc, bo wtedy zostaje przekroczone dmc zestawu.

 

dmc sam.1475kg + dmc. przy 1200kg = 1675 kg

 

Przykład opisany przez Ciebie stosuje się idealnie do wzoru który cieszy się takim poważaniem wśród diagnostów, ale należy to traktować jako przypadek szczególny a nie ogólny. Kwestia masy własnej samochodu nie ma tu nic do rzeczy.

 

----------------

 

Co do pytania wsprawie braku na tabliczce to temat wielokrotnie omawiany na forum. Proszę poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power i Piotrze dzięki bardzo. Jak widać nie tylko ja jestem ofiarą błędnych szkoleń i przyjmowania słowa słyszanego za pewnik bez zagłębienia się w tekst przepisu. Co do powielania tematów to chyba nigdy dosyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale załóżmy iż w homologacji tej astry jest dmc przyczepy 1200kg - a na tabliczce dokładnie tak jak piszesz.

 

Wtedy nie stosuje się przypadek pierwszy a drugi, czyli możesz poruszać się :

 

1. dmc sam. 1475kg + masa rzeczywista przy. 1000kg = 2475 kg.

 

możesz również

 

2. masa rzeczywista samochodu 1275 kg + dmc przy. 1200kg = 2475 kg.

 

ale NIE możesz poruszać się zestawem gdy zachodzi sytuacja gdy równocześnie masa rzeczywista oby elementów zestawu jest równa ich dmc, bo wtedy zostaje przekroczone dmc zestawu.

 

dmc sam.1475kg + dmc. przy 1200kg = 1675 kg

Oczywiście zgadzam się z tym. Też mielismy kilka przypadków, że gość się uparł i WK zrobił mu wpis na podstawie homologacji ITS mimo naszego zaświadczenia.

Zstanawiam się w takim razie po co producent powtarzam producent zamieszcza taką adnotacje na tabliczce i czego to dotyczy skoro w homologacji jest zupełnie inaczej i pytanie, które zostanie prawdopodobnie nie roztrzygnięte- co jest ważniejsze.

Jeżeli klient przyjedzie do mnie po wpis DMC p-py. to przecież nie będe go wysyłał po homologacje jeżeli moge dane wziąc z tabliczki, które (sprawdziłem kilka tabliczek z homologacją ITS) faktycznie czasami się różnią.

Jeszcze jedna sugestia. Dane około 95% zawarte w dokumentach samochodów importowanych pokrywa się z tabliczką a uważam, że niemcy (chyba większość importów) są dokładni w tych sprawach i myślę, że ważniejsza jest jednak tabliczka(jestem uparty).

Oczywiście nie wykluczam też, w niektórych sytuacjach, homologacji jako podstawy takiego wpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę:

 

na tabliczce znamionowej NIE JEST ZAPISANA dmc przyczepy. DMC przyczepy określa producent i jest to zawarte w danych technicznych jak rónież homologacji.

 

Skąd ten pomysł, że tabliczka zawiera DMC przyczepy ? To nie klient się uparł a KLIENT MIAŁ RACJĘ - natomiast wasze zaswiadczeni wystawione było błędnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja swego podwórka bo mam problem - w Star 266 na tabliczce znamionowej jest napisane - max uciąg haka 4000 kg - to znaczy ,że nie możę nic ciągnąć powyżej tej wartości - przyczepy jak również i nie moża holować powyżej tej wartośći - czy się myle ,czy dobrze rozumuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu jedni producenci stosują zasadę: "musisz obciązyć samochód na max a to co zostanie na przyczepę i nie iwecej niz masa zestawu"

 

a inni stosują zasadę "jak ci pasuje to włoż wszystko na przyczepę byleby nie przekroczyć masy zestawu i byleby przyczepa nie była cięższa od samochodu"

 

Hmm... A mozesz to podeprzeć prawnie?

 

na tabliczce znamionowej NIE JEST ZAPISANA dmc przyczepy

 

Nikt z nas tak nie twierdzi. Na tabliczce jest zapisana "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów" (dmc zespołu).

 

PORD

 

"zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy pojazdów złączonych w celu holowania;

 

dopuszczalna masa całkowita - największa okreslona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;"

 

 

Więc analogicznie dmc zespołu to (w/g mnie) jest największe określone właściwymi warunkami technicznymi masy pojazdów złączonych ze sobą obciążonych osobami i ładunkiem.

 

Czyli mówiąc po chłopsku zsumowane dmc pojazdu i dmc przyczepy.

 

To, że nie zapakujesz auta do pełna nie może Cię uprawniać do ciągnięcia większej przyczepy !!!

 

Całe prawo o ruchu drogowym bazuje na masach dmc (zakazy wjazdu, prawa jazdy,itp). Jest tak z jednej prostej przyczyny. Na drodze szeregowy policjant nie ma jak zważyć auta a dmc odczyta sobie z DR.

 

jak rónież homologacji.

 

Na temat zapisów w homologacji lepiej sie nie wypowiadać, jak wiatr zawieje tak zmieniają się zapisy (np. furgon w vana :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mm... A mozesz to podeprzeć prawnie?

 

A skąd ja mam wiedziec dlaczego producenci tak konstrują samochody to ich biznes.

Więc analogicznie dmc zespołu to (w/g mnie) jest największe określone właściwymi warunkami technicznymi masy pojazdów złączonych ze sobą obciążonych osobami i ładunkiem.

 

Czyli mówiąc po chłopsku zsumowane dmc pojazdu i dmc przyczepy.

 

To, że nie zapakujesz auta do pełna nie może Cię uprawniać do ciągnięcia większej przyczepy !!!

 

 

Masło -maslane.

 

Czyli mówiąc po chłopsku zsumowane dmc pojazdu i dmc przyczepy.

 

Tutaj własnie popełniasz bląd. Masa zestawu to nie suma dwóch mas !!!! To jest dokładnie Dopuszczala Masa Całkowita Zestawu - ta mas moze być mniejsza niż suma dwóch mas składowych. A to po chłopsku oznacza ze jeden z pojazdów składowych nie może być "załadowany do pełna" bo przekroczysz DMC zestawu.

 

 

Całe prawo o ruchu drogowym bazuje na masach dmc (zakazy wjazdu, prawa jazdy,itp). Jest tak z jednej prostej przyczyny. Na drodze szeregowy policjant nie ma jak zważyć auta a dmc odczyta sobie z DR.

 

Przeciez to w niczym nie przeszkadza? A policjant w cywilizowanych krajach nie jest od mas. Zresztą idąc tym tropem to zapis iż "przyczepa nie moze miec wikeszej RZECZYWISTEJ masyniż pojazd holujacy" tez nie miałby prawa istniec, bo jest nie weryfikowalny.

 

Panowie to nie mój wymysł, powtarzam to za szkoleniem ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta homologacja wg mnie to lipa.

Miałem Vitagera ciężarowego wg producenta DMC miał 0 15kg większe niz osobowe - czemu?

Oczywoście DMC na tabliczce nie zmienione?

Klient dostał N?

Dzwoniłem do przestawicielstwa - małso maślane.

W końcu stanęło na tym, że mają zmienić klientowi tabliczkę znamionową.

Ale kto dał homologację?

Liccba miejsc 7 - w homologacji 5.

Niech ktoś tylko powie, że homologacja to bardzoa ważny dokument!

Lipa, lipa, lipa,.......................... .

Kto potwierdził nieprawdę, itp itd.

A nas się czepiają...........................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ja mam wiedziec dlaczego producenci tak konstrują samochody to ich biznes.

 

Bo jesteś diagnostą.

 

A policjant w cywilizowanych krajach nie jest od mas.

 

Powiedz to niemieckiemu (juz nie wspomnę, że polskiemu też) policjantowi jak Cię drapnie z lawetą dwutonową podhaczoną pod np. Audi 80.

Wtedy zobaczysz na bloczku mandatowym czy policjant jest od mas.

 

Ja nadal twierdzę, że dmc zespołu to są zsumowane dmc pojazdu i dmc przyczepy. Zmienię zdanię jak rzucisz jakieś sensowne argumenty, bo (wybacz mi) ale szkolenie z its-u nie jest dla mnie argumentem (tak samo szkolą o vacie a nie podają podstaw prawnych).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtarzam to za szkoleniem ITS

Też kiedyś byłem na szkoleniu ITS i powiedzieli tam że lepiej nieprzyglądać się zbytnio pojazdą do przewozu materiałów niebezpiecznych :shock: (to tak odnośnie szkoleń ITS-u)

DMC zestawu - DMC pojazdu(dane na tabliczce znamionowej) = DMC przyczepy (maksymalne jakie pojazd może ciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.