Skocz do zawartości

DMC-tabliczka znamionowa a DR


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nadal twierdzę, że dmc zespołu to są zsumowane dmc pojazdu i dmc przyczepy. Zmienię zdanię jak rzucisz jakieś sensowne argumenty, bo (wybacz mi) ale szkolenie z its-u nie jest dla mnie argumentem (tak samo szkolą o vacie a nie podają podstaw prawnych).

 

No to może podaj mi zródło tego wzoru na odejmowanie, jakiś dziennik ustaw rozporzadzenie, definicję normy, cokolwiek?

 

Co do tego ze ten wzór nie istnieje to wystarczy otworzyć kataalog ITS. A skąd to wynika:

 

Załozmy ze mamy samochód z silnikiem 2,0 o mocy 136 KM, z obliczen dynamicznych wyliczono, ze przy okreslonej dmc pojazdu moze on holowac przyczepę o masie dmcXkg.

Co faktycznie daje wynikową (zestawu) dmcA= dmc poj. + dmc X.

Równoczesnie mamy pewność iz konstrukacja nadwozia poradzi sobie z takim obciązeniem.

 

Na rynku jest ten sam model samochodu ale z silnikiem 1,6 i mocy 90km. Z obliczen dynamicznych wynika ze przy tej mocy samochód moze napedzac zestaw o dmc mniejszym o 100kg niż pojazd z silnikiem 136KM

 

Konstrukacja samochodu pozostała bez zmian poza silnikiem.

 

Z czego wiec wynika ograniczenie dmc zestawu, a no z tego ze silnik o mniejszej mocy nie bedzie mógł pokonac z tą przyczepą podjazdu o wymaganym kacie nachylenia.

 

Ale reszta pozostaje po starem - nie ma obaw ze nie wytrzyma nadwozie lub hamulce.

Według tego co mówicie to nie moze juz hlowac przyczepy o dmc jak poprzednio. Musi poszukac przyczepy o dmc mniejszym o 100 kg, ale te 100 kg które nie mógł włozyć na przyczepę moze zapakować do samochodu i wszystko dalej jest o.k.

 

Okazuje się jednak ze nie wszyscy producenci zmuszają do poszukiwania innej przyczepy i przeładowywania do samochodu. Niektórzy wychodzą z załozenia ze skoro ograniczac trzeba ze wzgledu na silnik dmc zestawu, to nie trzeba nic kombinowac z dmc przyczepy. Wystarczy ze masa rzeczywista nie bedzie stosownie mniejsza tak by nie przekroczyć dmc zestawu.

 

Stąd tez w niektórych samochodach dmc przyczepy, podawane przez producenta jest większe niz to któro wychodzi z waszego odejmowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poprę Piotra nie tylko punktem ale chyba także prawem. Bo wydaje mi się, że Szkolący uczą inaczej niż się homologuje pojazdy ponieważ np. w Dz.U. nr 238 z 2005 załącznik np.2 pkt 2.16.5 mówi o tym co chce nam przekazać Piotr. Sądzę że ktoś poszedł na skróty i powiedział, że dmc zestawu to dmc pojazdu + dmc przyczepy bo tak robi większość producentów co nie znaczy że tak jest bo jeżeli ktoś homologuje renault'a z danymi takimi, że do tego skrótu nie pasuje i się pod tym podpisał to zrobił to zgodnie z prawem i przez to dopuścił nowy pojazd do ruchu a więc Piotr ma rację. O czym również świadczą dane z katalogu ITS. No chyba,że się mylę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podstawę prawną i nie dyrdymały z PISK !!!!

 

Wpowadzają diagnostów w błąd pisząc wzór bez podania podstawy. Ciekawe ze w zadnym innym miejscu nie wracają już do bezpośrednio a z przytaczanych w dalszej czesci informacji wynika zupełnie co innego.

A pozatym po jaką cholerę w DR dmc pojazdu, dmc zestawu i.... maksymalna masa przyczepy przyczepy? Ze niby moze być mniejsza niz z odejmowania wynika ??

 

I zwróccie uwagę ze nie jest to DMC przyczepy tylko maksymalna - co tez jest ciekawostką samą w sobie bo w DIP wpisujemy DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wiele pierwszych rejestracji i zawsze zgadzał mi się wzór [ dmc zestawu - dmc pojazdu = dmc przyczepy].Jeśli nie ze wpisem głównym , to z poprawkam , tzw ZIFF. Pisząc dane z natury , wpisywałem to co wychodziło mi z tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podstawę prawną

 

My również :P

 

dopuszczalna masa całkowita - największa okreslona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

 

jeśli definicja dmc brzmi jak powyżej, to dlaczego twierdzisz, że przy dmc zespołu nie musisz obciążać auta i przyczepy.

Bo to wynika z Twoich wypowiedzi.

 

Następna kwestia. Daewoo Matiz.

 

Dmc 1280 kg (bodajże, nie pamiętam dokładnie) i dmc zespołu również 1280 kg. Czy sugerujesz, że tym pojazdem jeśli nie obciążymy go do końca to możemy ciągnąć przyczepę?

 

 

Musimy ustalić coś sensownego, ale jednocześnie oprzeć to w prawie.

 

[ Dodano: 14-11-2006, 19:49 ]

Proszę o podstawę prawną i nie dyrdymały z PISK !!!!

 

Panowie to nie mój wymysł, powtarzam to za szkoleniem ITS.

 

Tak jak piszesz, dyrdymały z PISKP są tyle samo warte co szkolenie z ITS-u bo nie opierają się na przepisach.

 

Piotruś nie gniewaj się, że tak drążę, ale to wyjdzie nam wszystkim na dobre. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli definicja dmc brzmi jak powyżej, to dlaczego twierdzisz, że przy dmc zespołu nie musisz obciążać auta i przyczepy.

Bo to wynika z Twoich wypowiedzi.

Daltego ze nie istnieje def. iż dmc zestawu to suma dmc pojazdów składowych.

 

 

Dmc 1280 kg (bodajże, nie pamiętam dokładnie) i dmc zespołu również 1280 kg. Czy sugerujesz, że tym pojazdem jeśli nie obciążymy go do końca to możemy ciągnąć przyczepę?

 

Zdaje się że wałsnie w tych materiałach pisku jest tabliczka Matiza i wyraznie, widać ze jest tylko dmc pojazdu a nie ma wogóle dmc zestawu. Co jest wybitnym dowodem na nieistnienie wzoru bo gdyby istniał to obie masy musiałyby być równe.

 

Dmc 1280 kg (bodajże, nie pamiętam dokładnie) i dmc zespołu również 1280 kg. Czy sugerujesz, że tym pojazdem jeśli nie obciążymy go do końca to możemy ciągnąć przyczepę?

 

Niczego takiego nie sugeruję, bo ten pojazd nie ma określonej masy zestawu, czyli producent nie okreslił masy przyczepy.

 

 

Panowie jak mnie pamieć nie myli, to chyba jesli ktoś przedstawia jakieś wzór to musi go czymś poprzeć, udowodnić.

Udowadnianie ze nie jest się wielbłądem to dosyć trudna sztuka.

 

Wiarygodność publikacji PISK ? - no cóż jesli sam opublikuje dokument w PDF i podpiszę się pod nim (pisk nie ma tego w zwyczaju) to chyba już bedzie bardziej wiarygodna ? :)

 

Wciąż oczekuję na potwierdzenie istnienia w/w wzoru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Piotr ma rację w 100%. Z tabliczki znamionowej pojazdu nie odczytamy DMC p-py. Odczytamy tylko DMC zestawu. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji - wyjściem wyjaśniającym powstałe niezgodności i różnice [dla OKRD, ITD, SKP i innych kontrolujących], byłoby porządne wypełnienie DR przez uprawnioną instytucję. W nowych DR są rubryki: F1....., F2......, F3...... Jest w nich miejsce na wpisanie MMC pojazdu, DMC pojazdu i DMC zestawu. Są także rubryki O1... i O2... przeznaczone do wpisania DMC p-py z hamulcem i bez hamulca. Gdyby wszystkie te rubryki były właściwie wypełnione, wszystko stało by się jasne. Wystarczyłoby tylko uważne przeczytanie powyższych zapisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słusznie zauważył adam1501 . Warto zapoznać się z przepisami homologacyjnym homologacja punkty 2.16.2 i dalsze. Powiedzcie mi dlaczego trzeba we wniosku poac mase przyczepy, skoro podaliśmy mase pojazdu i zestawu? Powiedzcie mi dlaczego nie można wpisać tam masy przyczepy, która bedzie większa niż wynik odejmowania z waszego wzoru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z argumentami Piotra i bohdang-a : przed chwilą wykonałem pierwsze BT sprowadzonego z Belgii Seata Alhambra 1.9TDi . Dane na tabliczce - dmc pojazdu 2450 kg , dmc zestawu 3930 , przejrzałem katalog ITS i prawie wszystkie mają określoną dmc przyczepy bez hamulca na 700 a z hamulcem od 1800 do 2000 kg , natomiast z tabliczki wynikałaby wartość 1480 kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zadnym Katalogu ITS nie jest napisana DMC-przyczepy!
Katalog Marek i Typów ITS wersja elektroniczna .

W katalogu zawarto min. dane: dmc przyczepy z hamulcem i bez oraz mmc przyczepy z hamulcem i bez. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to 100 % argument w katalogu również są drobne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wszystkie te rubryki były właściwie wypełnione, wszystko stało by się jasne. Wystarczyłoby tylko uważne przeczytanie powyższych zapisów.

 

To jest ten problem. A więcej błędów niż w dowodach jest chyba tylko w katalogu its-u :D

 

Nie wiem czemy w Dr wpisujemy wszystkie te parametry, może żeby policjant nie musiał nosić ze sobą kalkulatora.

 

Niczego takiego nie sugeruję, bo ten pojazd nie ma określonej masy zestawu, czyli producent nie okreslił masy przyczepy.

 

Właśnie ma określoną masę zespołu i jest ona równa dmc pojazdu.

Tabliczka wygląda przykładowo tak

1280

1280

800

650

W/g Twojego rozumowania do takiego auta można podchaczyć przyczepę, w/g mojego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otówrz dokument PISK ten pierwszy podany wczesniej w wątku. Ostatnia tabliczka dotyczy własnie Twojego przypadku w drugim polu od góry są "------". Ja nie spoktałem się zeby w tabiczce były dwie takie same masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie spoktałem się zeby w tabiczce były dwie takie same masy.

Co do tabliczek matiza obaj macie racje :mrgreen: . Występują z pustą pozycją masa zestawu jak pisze Piotrek oraz z wypełnioną i dokładnie tak jak przytoczył Psuj

Tabliczka wygląda przykładowo tak

1280

1280

800

650

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem pismo MI z dnia 2002-05-24 .

Odpowiadajac na pismo nr K5502/H/2002 z dnia 17 kwietnia 2002 r . MI uprzejmie informuje , że w ustawie - Prawo o ruchu drogowym brak jest definicji dopuszczalnej masy zestawu pojazdów , natomiast art 2pkt.55 dokładnie precyzuje rzeczywistą masę samochodu określając ją jako masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim osób i rzeczy.Jednocześnie informujemy ,że art 62 ust1 w/w ustawy mówi że rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dmc nie przekraczającej 3.5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego w związku z czym nie ma podstaw do kwestionowania wyciągów ze św . homologacji wystawionych przez firmę renault. W przypadku samochodu THALIA dmc pojazdu wynosi 1460 kg , mmc przyczepy wynosząca 1150 kg jest mniejsza niż 1460 kg a więc zgodnie z przytoczonym art.62 ust. 1 nie zachodzi żadna nieprawidłowość .Maksymalna dopuszcz. masa zespołu pojazdów nie może zostać przekroczona , jednak użytkownik pojazdu osobiście może zdecydować w jakim stopniu chce dociążyć samochód a w jakim ciągniętą przez niego przyczepę oczywiście w granicach regulowanych przez maksymalną dopuszczalną masę pojazdu oraz maks. dmc przyczepy .

To tak w uproszczeniu ponieważ nie dysponuję skanerem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem pismo MI z dnia 2002-05-24 .

 

O i to byłoby coś.

 

Tylko dobrze by było jakbyś jednak skręcił skaner (może jaki znajomy ma). I wrzuć to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]Tylko dobrze by było jakbyś jednak skręcił skaner (może jaki znajomy ma). I wrzuć to na forum.

:cry:

Może ktoś z kolegów kto ma skaner i dostep do "strefy" Patronatu pomoże ?

Pełny tekst Informacji znajduje się w zakładce "Pisma ITS"- tytuł :

w sprawie określenia dmc przyczepy .

 

W pracy znalazłem tylko jedną stronę tego pisma a jest jeszcze druga z której wynika mówiąc w skrócie ,że oba sposoby określania dmc przyczepy są do przyjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że oba sposoby określania dmc przyczepy są do przyjęcia

 

No to niezły mętlik :D

 

Ogólnie to opinia its-u nas nieinterere. Bardziej zależy na opinii ministerstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednej stronie jest odpowiedż MI na drugiej Informacja techniczna ITS.

Szczegóły w strefie w zakładce "Informacje techniczne" a nie jak napisałem wyżej "pisma ITS "

Przepraszam za wprowadzenie w błąd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy znalazłem tylko jedną stronę tego pisma a jest jeszcze druga z której wynika mówiąc w skrócie ,że oba sposoby określania dmc przyczepy są do przyjęcia

 

Nikt nie mówi, że obliczona ze "wzoru" masa przyczepy złamie przepisy - wręcz przeciwnie zawsze będzie co majwyzej równa te rzeczywistej - nigdy większa. Więc przynajmniej nie bedzie kłopotu ze ktoś wrzucił zadużo na haczyk bo: "tak panie mam w papierach". Problem jedynie w tym, że czasem jednak ktoś potrzebuje mieć możliwość holowania duzej przyczepy i zeby nie robić zamieszania w DR i WK bo się diagnoscie DR z tabliczką nie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jednak ktoś potrzebuje mieć możliwość holowania duzej przyczepy i zeby nie robić zamieszania w DR i WK bo się diagnoscie DR z tabliczką nie zgadza.

jakoś niebardzo rozumiem. Jeśli ktoś potrzebuje dużą przyczepe i ktoś inny zawyży mu mase w DR to ja mam nierobić zamieszania z tego powodu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.