Skocz do zawartości

DMC-tabliczka znamionowa a DR


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś potrzebuje dużą przyczepe i ktoś inny zawyży mu mase w DR to

Jeśli czujesz się bardziej kompetentny od PRODUCENTA i masz czym poprzeć swoje stanowisko - to śmiało jesteś na prawie. Jeśli jednak próbujesz podważać producenta na podstawie wzoru, co do którego istnienia nie ma żadnych dowodów, to wtedy jesteś nie kompetentny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak próbujesz podważać producenta na podstawie wzoru

 

Spoko... Ten wzór tak naprawdę nie służy do obliczania dmc przyczepy tylko do obliczania uciągu haka. A dmc przyczepy wpisane w DR nie może również i tej tej wartości przekroczyć

 

[ Dodano: 17-11-2006, 19:37 ]

A co do podważaniaproducenta ... to i tak twierdzę, że w homologacjach często piszą bzdury a w razie chryji to jest "sorki, pomyliliśmy się" (np. te sprintery furgony). Diagnosta za taką pomyłkę może dostać parę latek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko... Ten wzór tak naprawdę nie służy do obliczania dmc przyczepy tylko do obliczania uciągu haka.

 

Jakaś nowa teoria wyssana z palca - koledzy proszę o zejscie na ziemię od tygodnia smedzicie z uporem maniaka na temat wyimaginowanego wzoru i nie potraficie dać najmniejszego wiarygodnego argumentu. Błagam - KONKRETY- bo to jest "pożądny męski grill a nie babskie pieczenie kiełabasy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś nowa teoria wyssana z palca

 

Nie przeginaj, po to jest ta dyskusja aby ustalić wspulną interpretację. Ani Ty ani ja nie mamy monopolu na rację tak więc przyhamuj troszkę.

 

Wzór o którym piszesz "wyssany z palca" służy do przeliczenia parametru D haka na kilogramy czyli ustalenia maksymalnego uciągu haka.

Póki co nie dałes żadnego konkretnego przepisu oprócz "bo na szkoleniu its-u powiedzieli". Konkrety to Ty podaj, bo mnie nie przekonuje argument typu "bo po co w DR tyle danych wpisują".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące się bo robi się nerwowo. :mrgreen: Do tej pory dyskusja była naprawdę rzeczowa mnie ostatecznie do teorii Piotrka przekonuje pismo MI nr K5502/H/2002 przytoczone przez Azot`a do pełni szczęścia brak mi jedynie skanu lub zdięcia jak ktoś ma to proszę umieścić .

W przypadku rozbieżności między tabliczką a zapisami w DR będziemy mieli podkładkę. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie ostatecznie do teorii Piotrka przekonuje pismo MI nr K5502/H/2002 przytoczone przez Azot`a do pełni szczęścia brak mi jedynie skanu lub zdięcia

 

O to właśnie biega. To jest konkret, tylko chciałbym to zobaczyć i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się urwie przyczepa z hakiem to wątpie

Ktoś tą homologacje z większą masą przyczepy wydał (nie mamy podstaw do podważenia homologacji) pismo MI + homologacja w mojej ocenie jest wystarczające by pozostawić w dowodzie większą masę niż zapisana na tabliczce. pozostaje nam jedynie sprawdzic czy hak

ma prawidłowe D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bohdang, należy Ci sie wielki plus.

 

Szkoda tylko Piotrek, że Ty wcześniej nie dałes tego pisma, bo jak sądzę również miałeś do niego dostęp. Cała ta dyskusja nie miała by mniejsca. Ale cóż, nie ma tego złego...

 

Wypadało by podsumować.

 

Przy pierwszym badaniu, dmc przyczepy liczymy z tabliczki, natomiast nie ma podstaw aby kwestionować zapisy w DR pojazdów już zarejestrowanych w kraju. No chyba, że klient ma w DR masę przyczepy a na tabliczce ma wykreskowane lub wyzerowane drugie pole

 

Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko Piotrek, że Ty wcześniej nie dałes tego pisma, bo jak sądzę również miałeś do niego dostęp.

 

Niestety nie maiłem dostępu, podparłbym się nim odrazu.

 

Do tego co zostało powiedziane w podsumowaniu dodam tylko, że i przy pierwszym możemy być bardziej "hojni" dla klienta i o ile mamy na czym się oprzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem wypadało by zakończyć. Dziękuję Wszystkim którzy przyczynili się do uporania się z tym tematem. Sądzę, że pomożemy innym poprzez konstruktywny dialog poparty paragrafami i ułatwi to nam wszystkim pracę, a może zajrzy tu ktoś kto wymyśla dla nas te łamigłówki i zlituje się nad nami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam że piotrek i bohdang powinni dostać punkty pomógł od autora tematu (nie wspomne o piwie na imrezie :mrgreen: ) trzeba kliknąć pod postem tego co zasłużył na ikonkę pomógł :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Przepraszam że tak późno , ale dziękuję za pomoc w ściągnięciu pliku. Teraz przynajmniej mam podstawy do odpowiedniego traktowania wpisów d.m.c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

A ja odświeżę troszkę ten post.

Tabliczka Fiat Ducato

1- 3500

2- PUSTE

3- XXX

4- XXX

 

Jak w tym przypadku określić masę zespołu pojazdów. Samochód skrzynia bynajmniej nie samowyładowcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam. Mieliśmy na pierwszym badaniu VW Sharan 1.9. Dane z tabliczki

1- 2400

2- 3970

W briefie dmc przyczepy z hamulcem 2000kg. Klient się uparł więc napisałem do przedstawiciela VW, odpowiedź w załączniku.

Dmc1.thumb.jpg.94bb248fb8461c3afbdf466f43a35649.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient się uparł więc napisałem do przedstawiciela VW, odpowiedź w załączniku.

 

Prawidłowo się upierał. Należało wpisać 2000kg i poinformować że podczas ciągnięcia przyczepy o masie rzeczywistej 2000kg należy nie w pełni załadować samochód tak by rzeczywista masa zestawu nie przekroczyła 3970. Było na ten temat pisemko z ministerstwa na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.