Skocz do zawartości

DMC-tabliczka znamionowa a DR


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Prawidłowo się upierał. Należało wpisać 2000kg.

 

To ja wiem. Umieściłem to pismo dodatkowo do tego które zamieścił bohdang. Tak dla rozwiania resztek wątpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 years later...
W dniu 25.10.2006 o 21:38, Bogusław Maćkowski napisał:

Homologacja jest wydana na partię pojazdów i dane łącznie z VIN uzupełnia dealer, natomiast tabliczka znamionowa jest przypisana do pojazdu o konkretnym numerze VIN.

 

Diagnosta wydaje wynik badania negatywny z powodu niezgodności zapisów w dowodzie rejestracyjnym a stanem faktycznym. Zapisuje w uwagach, iż w dowodzie DMC wynosi tyle a na tabliczce producenta tyle. Zaznacza iż tabliczka jest fabryczna. Po dokonaniu zmiany zapisów w dowodzie wynik pozytywny następny termin badania do. I wszystko.

 

W kwestiach spornych klient z reguły był tym pojazdem i urzędnik nadzorujący stację podchodzi do samochodu widzi co widzi i podtrzymuje stanowisko diagnosty - bo chyba odczytać DMC z tabliczki to każdy urzędnik potrafi. Mam taką nadzieję.

Odgrzebuję temat, znalazłem go przez google. Nie jestem diagnostą, ale posiadaczem auta, z którym wczoraj dopadł mnie, niestety, poruszony problem i został, póki co, rozwiązany odmiennie od powyższych wyjaśnień. Krótko: auto zakupione w polskim salonie 10 lat temu, jestem drugim właścicielem od 3 lat. Łatwo policzyć auto przeszło sześć badań technicznych, wczoraj przy siódmym diagnosta stwierdził "Oczywiste pomyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym..." Na tabliczce DMC pojazdu 2810 kg, w dowodzie 2805 kg, na tabliczce DMC zespołu pojazdu 4610 kg, w dowodzie 4780 kg. W domu sprawdziłem: dane w dowodzie rejestracyjnym są zgodne z kartą pojazdu, świadectwem zgodności WE i oświadczeniem dealera "o dodatkowych, wynikających z obowiązujących na terytorium RP przepisów, danych niezbędnych do jego rejestracji..."

Nie było innych uchybień, więc diagnosta wydał mi zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem pozytywnym i z uwagami o stwierdzonych usterkach j.w.  oraz podbił dowód rejestracyjny.

Na teraz problem niby nie istnieje, ale pewnie powróci za rok. Co z tym fantem zrobić?

Edytowane przez magcn
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tematem, to zabrać uprawnienia wszystkim, którzy to olali i wrzucić do wora z Reksiami!

7 godzin temu, magcn napisał:

Na teraz problem niby nie istnieje, ale pewnie powróci za rok. Co z tym fantem zrobić?

Jak znam obecne obyczaje, to większość wydziałów komunikacji do adnotacji dowodu rejestracyjnego wpisuje dane techniczne właśnie te, spisane z tabliczki znamionowej, i w zaświadczeniu podane. Ale jak trafisz na urzędnika, który będzie miął swoją rację, że dane do dowodu zostały wprowadzone poprawnie na podstawie wyżej wymienionych dokumentów, to należałoby zastosować się do rady przez Michała napisanej. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, michal_k napisał:

Może zwrócić się do producenta o wymianę tabliczki?

Albo o umieszczenie tabliczki z drugiego etapu homologacji, jeśli taki był. Jeśli w tym przypadku TZ jest niezgodna ze świadectwem zgodności, to powinien być wynik negatywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, aboz napisał:

Jeśli w tym przypadku TZ jest niezgodna ze świadectwem zgodności,

Tylko skąd u diagnosty na badaniu owe świadectwo zgodności ? Pomijam już fakt, że autor tematu, dopiero w domu to sprawdził.

Więc na jakiej podstawie wynik negatywny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukać, może gdzieś jest ukryta druga tabliczka znamionowa. Ale to jednak mało prawdopodobne. Pozostaje więc, tak jak Koledzy wyżej wspomnieli:

Godzinę temu, michal_k napisał:

zwrócić się do producenta o wymianę tabliczki

Jeżeli nic z tego nie wyjdzie to:

52 minuty temu, Paprock napisał:

wydziałów komunikacji do adnotacji dowodu rejestracyjnego wpisuje dane techniczne właśnie te, spisane z tabliczki znamionowej, i w zaświadczeniu podane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Mecher napisał:

Więc na jakiej podstawie wynik negatywny ?

Masz DR z numerem homologacji i dostęp do katalogu ITS, więc bez problemu weryfikujesz, czy dane w dowodzie są błędne, czy może na TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, michal_k napisał:

Warto jeszcze sprawdzić jaki numer świadectwa homologacji jest w DR, a jaki na tabliczce.

Oba są identyczne.

Dziękuję wszystkim za szybki odzew. Czuję, że łatwo nie będzie. Chyba zacznę od rady Michała i zwrócę się najpierw o wymianę TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, magcn napisał:

Czuję, że łatwo nie będzie.

@ magcn, ja Ci mówię, podejdź do urzędu i na 99% będziesz miał wklepane do adnotacji dowodu rejestracyjnego dane tabliczkowe. No nie wiem na kogo musiałbyś trafić w okienku urzędu, żeby się nie udało. No chyba, że na Podhalu. :silent: :hihi:

(Zakładam, że to auto osobowe, a nie jakieś tam ciężarowe homologowane dwuetapowo.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2022 o 10:02, Paprock napisał:

No nie wiem na kogo musiałbyś trafić w okienku urzędu, żeby się nie udało. No chyba, że na Podhalu

Na podlaskich urzędników, jeżeli pojazd salonowy i dokumenty wydane na podstawie ŚH. Pani w urzędzie nie rozumie skąd mam problem, skoro DR jest zgodny z ŚH a że na TZ są jakieś różnice, to nie ma znaczenia.... :faint: i ona poprawiać tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient kiedyś przerabiał podobny problem z rozbieżnością pomiędzy DR a TZ w Hondzie.  Okazało się, że pojazd  który przez pomyłkę trafił do Polski był przeznaczony na inny rynek (stara Honda sprzed 2000r.). Klient był pracownikiem WSA w Warszawie a więc dopiął swego żeby producent wymienił mu TZ na nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację na badaniu przed I rej. (pojazd był rejestrowany gdzieś dalej nie w żadnym z sąsiednich starostw) zawsze piszę na podstawie TZ a w tym wypadku dostałem telefon ze starostwa, że mam poprawić zwiększyć też o ok 100kg względem danych z TZ bo im tak wychodzi z homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal_k napisał:

I dobrze - niech poprawi producent na tabliczce :P

Z mojego doświadczenia tak zwykle się to kończyło.

W dniu 10.08.2022 o 09:07, magcn napisał:
W dniu 10.08.2022 o 08:38, michal_k napisał:

Warto jeszcze sprawdzić jaki numer świadectwa homologacji jest w DR, a jaki na tabliczce.

Oba są identyczne.

Ale zapewne jest inny wariant pojazdu i dlatego dane nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, danielg539 napisał:

Ale zapewne jest inny wariant pojazdu i dlatego dane nie pasują.

O, to chyba właśnie to. Na TZ wariant jest XDRHHA, a w świadectwie zgodności - wariant: XDRHH*, wersja: XDRHH4.

To teraz mam kolejne pytanie do producenta: co jest prawdą - to na TZ, czy to w świadectwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, magcn napisał:

To teraz mam kolejne pytanie do producenta: co jest prawdą - to na TZ, czy to w świadectwie?

Podpinam się się w szczególności do mas przyczep w ciągnikach rolniczych, na TZ 2500 lub 3000, 3500 a w DR na podstawie ŚH 1500. Cytując naszego Klasyka - kino 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

na TZ 2500 lub 3000, 3500 a w DR na podstawie ŚH 1500.

Bo homo zawiera masę przyczepy a TZ zawierają maksymalną masę maszyny jaką ciągnik może ciągnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

maszyny

dokładnie to jest tak: " przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danielg539 napisał:

Bo homo zawiera masę przyczepy a TZ zawierają maksymalną masę maszyny jaką ciągnik może ciągnąć. 

Na TZ jest masa przyczepy bez hamulca a nie masa maszyny. Nawet ITS się zdziwił jak pokazałem zdjęcie TZ. Z początku nie wiedzieli o co pytam i dlaczego a jak zobaczyli zdjęcie, to się podrapali po głowach i stwierdzili, że trzeba to oprzeć o TDT bo to oni są od homologacji... :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, magcn napisał:

O, to chyba właśnie to. Na TZ wariant jest XDRHHA, a w świadectwie zgodności - wariant: XDRHH*, wersja: XDRHH4.

To jakiś peugeot czy tam citroen ?? Jeżeli wersja pojazdu  jest 6 znakowa to będzie w numerze VIN pojazdu. Pierwsze 3 litery to fabryka następne 6 to wersja. Jeżeli wersja jest dłuższa niż 6 liter(ABCDEF-123456), to jest na tabliczce znamionowej, pod masami pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Na TZ jest masa przyczepy bez hamulca

W niemieckich briefach też się spotyka 3000 kg 

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Nawet ITS się zdziwił

ITS jest jedyny... i nie przestaje zadziwiać : z katalogu ITS

20220812_171417.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Logen napisał:

To jakiś peugeot czy tam citroen ?? Jeżeli wersja pojazdu  jest 6 znakowa to będzie w numerze VIN pojazdu. Pierwsze 3 litery to fabryka następne 6 to wersja. Jeżeli wersja jest dłuższa niż 6 liter(ABCDEF-123456), to jest na tabliczce znamionowej, pod masami pojazdu.

Tak, to peugeot. No proszę, do jakiej tajemnej wiedzy człowiek dostępuje ;-) W takim razie już wiem, że mój samochód został zarejestrowany na podstawie nieprawidłowego świadectwa zgodności i nieprawdziwego oświadczenia przedstawiciela producenta. Ciekawe, jak z tego wybrną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.