Skocz do zawartości

Fotoradary bezprawne !


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Kierowcy mogą zakwestionować mandaty, które policjanci wypisali im za przekroczenie prędkości na podstawie zdjęć zrobionych przez fotoradary. Wszystko dlatego, że są użytkowane niezgodnie z prawem!

 

Przenoszenie policyjnych fotoradarów z samochodu lub trójnoga ustawianego przy jezdni na specjalne maszty albo przekładanie z jednego masztu do innego to nielegalna praktyka, nagminnie stosowana przez funkcjonariuszy z drogówki m.in. w województwie łódzkim.

 

- Ma to związek z legalizacją urządzeń - tłumaczy Michał Sendyk z Głównego Urzędu Miar w Warszawie. - Legalizacja fotoradaru stacjonarnego określa konkretne miejsce jego ustawienia. Jeśli jest to samochód, to wpisana jest marka pojazdu, model, numer rejestracyjny itd. Jeśli ktoś chce przenosić urządzenie w inne miejsca, za każdym razem musi uzyskać ponowną legalizację!

 

W województwie łódzkim jest kilkanaście masztów, na których umieszczone są specjalne, klimatyzowane skrzynki na fotoaparaty. Urządzeń jest tylko kilka, dlatego są one instalowane w różnych punktach.

 

Przepisy mówią, że bez legalizacji funkcjonowanie fotoradarów jest nielegalne, a legalizacja traci ważność w przypadku zmiany miejsca instalacji lub użytkowania fotoradaru, w którym legalizacja była wykonana.

 

- Stosowanie tego samego fotoradaru w samochodzie i na maszcie przy tej samej legalizacji jest więc niezgodne z prawem - dodaje urzędnik z GUM.

 

Policjanci z drogówki ustawiają fotoradary w różnych punktach województwa, m. in. w Słowiku, Ozorkowie, Cedrowicach (przy stacji benzynowej), Strykowie (przy kościele), Kadzielinie, Kamieńsku (skrzyżowanie z drogą 484), Radomsku (skrzyżowanie ul. Brzeźnickiej z "jedynką"), Stobiecku Szlacheckim (przy skrzyżowaniu z drogą 466).

 

- Posiadamy legalizację na fotoradar, ale pierwsze słyszę, by za każdym razem, kiedy urządzenie jest przenoszone, uzyskiwać ją ponownie - mówi kom. Wojciech Auguścik z komendy Powiatowej Policji w Radomsku. - Nasi policjanci wykorzystują fotoradar niemal codziennie. Raz urządzenie działa na maszcie, innym razem na trójnogu.

 

Sprawą zainteresowało się już Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Departament Kontroli MSWiA wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie przetargu na fotoradary dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi.

 

(źródło: www.mi.gov.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • brodatymazur

    16

  • JANUSZ60

    12

  • Jacdiag

    9

  • Norbert Jezierski

    8

No cóż skoro anlizatory legalizujemy co pół roku :) to i niech oni dbają o legalnosc pomiarów. Swoją drogą zaraz po tym jak się zaczęły mnozyć te urządzonka w internecie zwracano im uwagę iz w cywilizowanej czesci Europy fotoradary mają stałe miejsce i i są do niego legalizowane, co biorąc pod uwagę podstawy metrologii nie jest niczym dziwnym, no chyba ze dla policjanta.

 

Swoją drogą jaki to renesan przezywea CB w związku z namnozeniem się tego badziewia, a i GPS w Polsce rozwija się wspaniale :). Za 1 kpln palmik i Automapa a potem: "zwolnij za 800m fotorada" :)

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Około 600 łapówek przyjmują każdej doby policjanci z polskiej drogówki - wynika z badań zleconych przez Komendę Główną Policji. Walkę z tym procederem zapowiedział na konferencji w Szczecinie generał Marek Bieńkowski.

 

Szef polskiej policji dodał, że najczęściej łapówki są wręczane policjantom ukrytym w pobliżu drogi przez kierowców złapanych na przekroczeniu prędkości.

Bieńkowski chce, żeby radiowozy były widoczne i każdy kierowca wiedział gdzie stoi drogówka. Dodaje, że polecono komendantom wojewódzkim, aby podawali do publicznej wiadomości w jakich punktach województwa zostaną ustawione urządzenia do pomiaru prędkości.

Policjanci będą także częściej sprawdzani przez wewnętrzne kontrole. Nieuczciwi funkcjonariusze stracą prace.

 

 

 

www.ifp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Straż miejska od wczoraj kontroluje kierowców fotoradarami. Efekt? Mandaty posypały się setkami

Sprawa jest prosta - jeśli fotoradar straży miejskiej złapie kogoś na przekroczeniu prędkości albo bez zapiętych pasów, to nie ma zmiłuj - dostaje mandat tak samo, jakby zarejestrował go fotoradar policyjny. Wczoraj wszedł w życie przepis, który na to pozwala.

 

Jak fotoradary strażników sprawowały się pierwszego dnia? - Jedno tylko urządzenie, od rana do godz. 14 wykryło 35 wykroczeń - mówi Przemysław Piwecki, rzecznik straży miejskiej w Poznaniu. - 29 kierowców już dostało mandaty, trzech innych pouczenia - wyjaśnia. Jeszcze mniej ostrożni byli kierowcy we Wrocławiu. - Fotoradary złapały ponad 300 kierowców przekraczających prędkość - wyjaśnia Robert Korzeniowski ze straży miejskiej we Wrocławiu. Niesfornych kierowców ścigają tam trzy urządzenia.

 

W Warszawie strażnicy ustawią swoje radary dopiero dzisiaj - Chcieliśmy skonsultować ich lokalizację z policją - wyjaśnia Marek Kulasza z Biura Prasowego Warszawskiej Straży Miejskiej. - W tej chwili na ulicach ustawiliśmy dwa nasze fotoradary, w planach mamy zakup jeszcze trzech - dodaje.

 

Straż miejska wróciła do kontrolowania ulic fotoradarami po czterech miesiącach przerwy. W marcu Trybunał Konstytucyjny orzekł, że jest to niezgodne z prawem o ruchu drogowym. W czerwcu Sejm zmienił ustawę, rozszerzając kompetencję straży właśnie o możliwość ścigania kierowców przez fotoradary.

 

Ale na razie nie wszyscy muszą obawiać się fotoradarów strażników. - Krakowska straż miejska nie ma i nigdy nie miała swoich fotoradarów - wyjaśnia Monika Chylaszek-Jarosz, rzecznik straży miejskiej z Krakowa. - Chociaż mamy w planach ich wprowadzenie. Nie będziemy jednak wchodzić w paradę policji i kontrolować kierowców na trasach szybkiego ruchu. Nasze działania ograniczymy do ulic osiedlowych i okolic szkół - zastrzega.

 

Źródło: Metro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"witaminka" Whistler pro 58 ::hey

Nie sądzę, żebyś był w stanie wyłapać taki fotoradar na tyle wcześniej, żeby odpowiednio zareagować. Chyba, że się mylę ... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły nie modernizowany antyradar już nadaje na 800 m przed punktem

Artykuły sponsorowane to my znamy :]:P

Mam na myśli fotoradary PRZENOŚNE, ustawiane zawsze w dziwnych miejscach, koniecznie pod kątem do osi jezdni ...

 

Testowałeś ? Powiedz z autopsji, jak toto działa w takich sytuacjach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Mam na myśli fotoradary PRZENOŚNE, ustawiane zawsze w dziwnych miejscach, koniecznie pod kątem do osi jezdni ...

Testowałeś ? Powiedz z autopsji, jak toto działa w takich sytuacjach ...

 

Sprawa wygląda nieciekawie :(

 

1. Jeśli chodzi o "suszarki" nawet jeśli zadziała to jest już za puźno na reakcje !

2. Jeśli ustawią pod kątem na trójnogu to niestety ... reakcja też jest spuźniona, chyba, że ktoś cały czas "czuwa" bo generalnie ilość fałszywych alarów jest tak duża iż moja czujność spada i jaka kolwiek reakcja już nic nie działa.

Wykrywalność radaru ustawionego po kątem i przy ziemi spada do takiego minimum, że naprawde trudno podjąć właściwą decyzje.

 

Generalnie to ma 100% tylko na takie stacjonarne w "puszce" ale i tu jest problem bo teraz montują "gęsto" takie nadajniki które niby działają jak radar a nic nie robią!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku stacjonarek - przy obecnych przepisach - wystarczy nieczytelność twarzy.

Czyli - opuszczamy daszek i podnosimy siedzenie.

Oczywiście wezwanie możemy dostać - ale nie musimy prowadzić ewidencji użytkowania naszego pojazdu. Mógł to być ktoś z zagramanicy - na przykład stryj z Izraela :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można się bronić w ten sposób i nie przyjmować mandatu, ale tylko kto ma na to czas i ochotę (no chyba że punktacja już się kończy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Pewnie niejednego z was zdenerwuję swoim postem i wyrażonym zdaniem mocno odmiennym od większości.

Przepisy, znaki drogowe, ograniczenia prędkości są znane kierującym. Każdy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli złamie dany przepis może zostać ukarany. Nikt nie powinien mieć pretensji do Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Drogowego, że ujawnia wykroczenia, używa urządzeń do ich wykrycia. Równie dobrze to sprawca zniszczenia mienia, kradzieży ujawniony w wyniku nagrania monitoringu też mógłby mieć pretensje, iż nie został odpowiednio ostrzeżony, że w miejscu, gdzie zamierzał popełnić wykroczenie jest monitoring.

Pewnie kilku osobom to się nie spodoba, ale jestem zdania, że powinno być dodatkowe rozgraniczenie odnośnie kar finansowych stosowanych do wykroczeń typu przekroczenia prędkości. Np. za przekroczenie w miejscu, gdzie brak było ostrzeżenia o pomiarze prędkości kary:

36. art. 97 albo art. 92 § 1 Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km/h art. 20 albo § 27 lub § 31 [1] do 50

37.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 11 - 20 km/h

50 - 100

38.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 21 - 30 km/h

100 - 200

39.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 31 - 40 km/h

200 - 300

40.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 41 - 50 km/h

300 - 400

41.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o ponad 51 km/h

400 - 500

- a za przekroczenie w miejscu, gdzie jest tabliczka ostrzegająca KWOTA X2

 

Kto jest innego zdania niech poda konkretny argumenty - podyskutować można.

 

Poza tym coś na temat nowych fotoradarów: Już niedługo fotoradar wykryje wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że powinno być dodatkowe rozgraniczenie odnośnie kar finansowych stosowanych do wykroczeń typu przekroczenia prędkości.

:ok:ok

 

a w szczególności odnośnie podstawy ograniczenia i % przekroczenia

IMHO

np.

limit 30 km/h (okolice szkoły) przekroczenie o 30 =100%

to całkiem co innego niż autostrada z limitem 130 i przekroczenie o 30 = ~23%

 

:idea:

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poprzedniego postu dodałbym jeszcze to: bardziej przemyślane stawianie znaków. Czasem jest tak, że ograniczenie prędkości nie ma racjonalnego wytłumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poprzedniego postu dodałbym jeszcze to: bardziej przemyślane stawianie znaków. Czasem jest tak, że ograniczenie prędkości nie ma racjonalnego wytłumaczenia.

 

Mylisz się :razz: ma uzasadnienie finansowe :x;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finanse zawsze przemawiają najbardziej. :)

Moje prywatne zdanie jest takie, że wylewają w tej chwili dziecko z kąpielą - a szkoda, bo można to było sympatyczniej zrobić.

Jestem zwolennikiem ewolucji, a nie rewolucji - choć rozumiem też, że choroby typu rak wymagają skrajnych posunięć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej przemyślane stawianie znaków

Podobnie jak usuwanie w porę ograniczeń prędkości po zakończeniu remontów (dróg, mostów itp),,,

Znaki drogowe (nie zawsze stoją we właściwym miejscu) mają swoje znaczenie, a przepisy należy przestrzegać, jednak to policjant powinien rozróżnić wielkość zagrożenia jakie stwarza przekroczenie prędkości o 20 km/h. zależnie od miejsca gdzie miało to miejsce. Nie oszukujmy się, dopóki policjant musi być dochodowy (zarabiać na siebie), zawsze pójdzie na łatwiznę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się :razz: ma uzasadnienie finansowe :x;)

Teraz to poszedłeś na łatwiznę :nook Mówiąc o racjonalnym wytłumaczeniu miałem na myśli przepisy regulujące ustawianie znaków. Nie można ot tak sobie zmniejszyć prędkości np. z 90km/h do 70km/h. Wszystko to jest uregulowane prawnie poprzez Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych oraz tzw. instrukcję do rozporządzenia. Każdy znak spełnia określoną funkcję..............

 

jednak to policjant powinien rozróżnić wielkość zagrożenia jakie stwarza przekroczenie prędkości o 20 km/h. zależnie od miejsca gdzie miało to miejsce.

Proszę zerknij na taryfikator:

36. art. 97 albo art. 92 § 1 Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km/h art. 20 albo § 27 lub § 31 [1] do 50

37.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 11 - 20 km/h

50 - 100

38.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 21 - 30 km/h

100 - 200

39.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 31 - 40 km/h

200 - 300

40.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 41 - 50 km/h

300 - 400

41.

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o ponad 51 km/h

400 - 500

Czy już wiesz o czym mówię......................... Taryfikator do stosowania którego policjant jest obowiązany rozgranicza jedynie wartość przekroczenia dozwolonej prędkości o ....... Czy wyczytałeś tam coś o tym by rozgraniczać w jakim to nastąpiło miejscu i jakie zagrożenie spowodowało :?::idea: Tak w ogóle to skąd wytrzasnąłeś to stwierdzenie: to policjant powinien rozróżnić wielkość zagrożenia Policjant może uwzględnić jedynie zachowanie kierującego, które z reguły w przypadku możliwych widełek skutkuje wysokością kary. Na pewno nie pomoże Ci stwierdzenie: Ale żeście przestępce złapali....

 

Nie oszukujmy się, dopóki policjant musi być dochodowy (zarabiać na siebie), zawsze pójdzie na łatwiznę ,,,

:razz: Nie odniosę się w sposób bezpośredni do tych słów...... No może troszeczkę ..... albo nie .... Przeczytaj co należy do zadań Policji:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

1

1. Tworzy się Policję jako umundurowaną i uzbrojoną formację służącą społeczeństwu i przeznaczoną do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

1a. Nazwa "Policja" przysługuje wyłącznie formacji, o której mowa w ust. 1.

2. Do podstawowych zadań Policji należą:

1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra,

2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych oraz w środkach publicznego transportu i komunikacji publicznej, w ruchu drogowym i na wodach przeznaczonych do powszechnego korzystania,

3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,

4) wykrywanie przestępstw i wykroczeń oraz ściganie ich sprawców,

5) nadzór nad specjalistycznymi uzbrojonymi formacjami ochronnymi w zakresie określonym w odrębnych przepisach;

6) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych związanych z

działalnością publiczną lub obowiązujących w miejscach publicznych,

Wiesz co by się działo gdyby za przekroczenie prędkości POUCZAĆ :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.