Skocz do zawartości

Uszkodzenia elementów pojazdu podczas wykonywania BTP


Sebastian ZG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Jacdiag

    8

  • Sebastian ZG

    6

  • markes30

    5

  • cezary

    5

  • 2 years later...
Godzinę temu, krzychu_opole napisał:

paranoja pewnych zapisów i robienia z diagnostów idiotów nie zna granic np. wyciek korektora sił hamowania

zaraz, no będzie zapocenie na ośce dźwigni korektora, na rolkach (płycie) pomiary zgodne z przepisami i co, świat się kończy? nie, oceny dokonuje diagnosta i decyduje, mała sprawa UD (i info dla klienta), duża sprawa i kwalifikacja  UI lub USZ układu hamulcowego, nie doszukujmy się wszędzie paranoi i teorii spiskowych. :wink:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w korektorze  ale na zakuwce wężyka ostatnio w Passacie gość  miał lekkie zapocenie, nie dało mi to spokoju więc  dobrze się przystawiłem , pedał w podłogę i cyk płyn poszedł na płytki. Więc lepiej że u mnie niż na drodze. Oczywiście klient mówił że to nic wiele ale jak depnąłem i wylał się płyn to już było " o ku*wa" i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rafi90 napisał:

dobrze się przystawiłem , pedał w podłogę i cyk płyn poszedł na płytki.

 niby prewencja to coś dobrego, ale jeżeli było to urzędowe badanie techniczne, to czy czujnik nacisku na pedał hamulca był użyty? jeżeli tak to ok., jednak jeżeli "przystawienie", to coś więcej niż max nacisk przepisowy, ...  jeżeli tak, to kumaty klient  mógłby nieco zadymy zrobić. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli powoli... Podczas sprawdzania stanu technicznego układu hamulcowego , i oględzin układu hamulcowego , a dokładniej podczas 1.1.2 a i b z tabeli mocno sobie nacisnąłem celem sprawdzenia  skoku pedału  i tego czy pedał zwalnia się prawidłowo... no i cyk poleciało. W tym miejscu nikt nie wskazuje jak mocno mogę to zrobić :ph34r::D

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych przypadkach sprawdzasz na wyłączonym silniku, wtedy jak wiadomo nie działa wspomaganie, czyli ciśnienie w przewodach nie może być ogromne nawet przy naciskaniu z zapieraniem się o oparcie fotela, którego na szczęście nie złamałeś, jak dla mnie taka linia obrony miałby sens. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, cezary napisał:

w tych przypadkach sprawdzasz na wyłączonym silniku,

Przewidziałem że to napiszesz. Po zgaszeniu silnika zazwyczaj panuje jeszcze podciśnienie w układzie wspomagania które pozwala na przynajmniej jedno naciśnięcie z siłą podobną jak na odpalonym. I właśnie wtedy to się stało :killer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik nacisku swoją drogą ale hamujemy do momentu blokowania rolek a nie do max dozwolonego nacisku . mamy obowiązek sprawdzić działanie układu podciśnieniowego wspomagania hamulcy - na wył silniku naciskamy hamulec i uruchamiamy silnik . jeśli wspomaganie zadziała to "wciągnie " pedał i wtedy możemy docisnać "do podłogi "  bez czujnika nacisku . zerwałem juz kilka przewodów hamulcowych i do każdego z klientów po chwili dotarło ,że lepiej dla nich ( i innych ) że pękły na stacji a nie na drodze.

zrobiło się trochę nie na temat główny ...

Edytowane przez piter1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter1973 napisał:

zrobiło się trochę nie na temat

 

Bo pewnie nie czytałeś tematu od początku ...

(a się zaczęło w 2006r.)  :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.