Darek :-) Napisano 10 Grudzień 2006 Share Napisano 10 Grudzień 2006 No i co wy na to ? Światła i wszystkie bajery zgodnie z przepisami. P czy N, a jak na to przepisy mówią? Nie ma takiej opcji w przepisach. Porażka no nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2006 Share Napisano 11 Grudzień 2006 A w czym widzisz problem? Od strony PoRD nie ma przeciwskazań do tego, aby ciaginiki siodłowe mogły miec takie DMC. To cudo na zdjęciu wygląda na samoróbkę, a przeciez nie trzeba sięgać poza krajowy rynek aby znaleźć takie gotowe - Seria IVECO/KONAR 35C13 z homologacją PL*0965*00, czy Renault MASCOTT seri xxx.35 4x2 z homologacją PL*1902*00. Nawet Lublinki widziałem jako ciągniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2006 To jest zestaw sprowadzony z USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Grudzień 2006 Share Napisano 20 Grudzień 2006 Nie ma takiej opcji w przepisach. Po odstawieniu naczepy i "wymontowaniu siodła" (możliwe nawet że wystarczy wyjąć jedno zabezpieczenie ) pozostaje piękny samochód ciężarowy z nadwoziem otawrtym podlegający pod VAT - 3 [ Dodano: 20-12-2006, 13:50 ] Może być tylko problem z DMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 (edytowane) Witam. Mam problem z ustaleniem Dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdu na podstawie tabliczki znamionowej. Pojazdem jest Ford F350 Super ,jest to dosyć nietypowa konstrukcja ,ponieważ homologowana jest jako ciągnik siodłowy. Z tego co udało się ustalić jego masa własna wynosi : 3932kg , DMC - 6350kg , MMC - 6350kg ,ładowność 2418kg , o.1 - 6800kg. o.2 -750kg. Nigdy nie miałem styczności z tego typu pojazdami i przyznaję ,że nie mam za bardzo doświadczenia jak to ugryźć aby prawidłowo sporządzić DIP. Liczę na każde cenne wskazówki dotyczące tego "wynalazka". Pozdrawiam. Edytowane 17 Maj 2019 przez sebeklca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 21 godzin temu, sebeklca napisał: jak to ugryźć aby prawidłowo sporządzić DIP Jeżeli ten pojazd posiada siodło, to traktujesz go jak ciągnik siodłowy i wypełniasz DIP jak dla klasycznego ciągnika siodłowego. Natomiast gdy brak siodła i jest tam tylko zwykła skrzynia to klasyczny samochód ciężarowy - skrzyniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 21 godzin temu, sebeklca napisał: Pojazdem jest Ford F350 Super ,jest to dosyć nietypowa konstrukcja ,ponieważ homologowana jest jako ciągnik siodłowy. - jak rozumieć "homologowany"? Są na to "homologowanie" gdzieś jakieś papiery? Bo z tabliczki wynika TYPE: Truck i tyle. Ja rozumiem "ciągnik", ale w tym Pick-up'ie jak to siodło jest zamontowane skoro są burty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 A niby dlaczego miałoby ich nie być? Po prostu to jest rozwiązanie pod specjalne dedykowane naczepy, w których sworzeń królewski jest inaczej umiejscowiony. Siodło jest na równi, a czasami nawet poniżej poziomu burt. Ze zdjęcia niestety nie widać jak jest tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 11 minut temu, blakop napisał: Ze zdjęcia niestety nie widać Proszę : Jakby brak takowego siodła https://en.bidfax.info/ford/127689-ford-f350-super-duty-2014-white-67l-8-vin-1ft8w3dt2eea66132.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 Tak, wiem. Już sobie znalazłem: https://40ton.net/toyota-land-cruiser-przerobiona-ciagnik-siodlowy-platformowa-naczepa-o-ladownosci-36-tony/ Bo u mnie co najwyżej takie: https://archiwum.allegro.pl/oferta/wyjatkowy-zuk-w-wersji-a16b-jako-ciagnik-siodlowy-i6810568735.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 Czyli ciężarowy - skrzynia. Trzeba zrobić zmiany konstrukcyjne - oczywiście z kwitkiem od upoważnionego podmiotu w tym momencie. Natomiast parametr O1 i O2 trzeba w tym układzie ustalić na nowo moim zdaniem, bo wcześniej podane parametry mogły dotyczyć opcji ciągnięcia naczepy poprzez siodło. Teraz można ciągnąć tylko przyczepę widocznym na zdjęciu hakiem, a jego możliwości zakładam, że są inne. Paprocku - w Rzepedzi jeździ dużo ładniejszy ciągnik ŻUK. Wyguglaj sobie. Natomiast wieść gminna niesie, że wykonany w okolicach Komańczy prawdziwy prototyp żuka jako ciągnika siodłowego był protoplastą legendarnego modelu RENAULT MAGNUM AE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 Może tak zanim ktokolwiek zacznie robić konstrukcyjne zmiany warto zaczekać, aż wnoszący zapoda konkrety co do "homologacji" jak i stanu faktycznego pojazdu, a w szczególności czy ma siodło między burtami? Jedna fotka spod apartamentowca z piętnastometrażowymi chałupami, a druga z jakiegoś targu, giełdy, placu... A Mercedes taką bryłę nadwozia w producenckim oświadczeniu niezbędnym do rejestracji pick-upem mianuje i taki podrodzaj trafia do dowodu. Życie. Jak z tiltem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 Na zdjęciu drugim wyraźnie widać, że siodła już nie ma. Nie zdziwił bym się, gdyby sprzedający zwyczajnie je sobie zatrzymał do nowego auta. Z klasyfikacją takiego pojazdu w Polskich realiach był i będzie kłopot. Zbyt schematyczne mamy przepisy w tym względzie. Na żadną homologację bum dla tego auta nie liczył. Myślę, że to rodzaj eufemizmu w wypowiedzi autora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 W dniu 18.05.2019 o 13:22, blakop napisał: to jest rozwiązanie pod specjalne dedykowane naczepy, w których sworzeń królewski jest inaczej umiejscowiony. Siodło jest na równi, a czasami nawet poniżej poziomu burt Powstaje tylko pytanie czy takie siodło posiada europejską homologację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Podobnie jak cała reszta pojazdu w całości i częściach zapewne nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 W dniu 17.05.2019 o 14:58, sebeklca napisał: . Z tego co udało się ustalić jego masa własna wynosi : 3932kg , DMC - 6350kg , MMC - 6350kg ,ładowność 2418kg , o.1 - 6800kg. o.2 -750kg. Panowie - jak to się ma do tematu Pierwsze badanie ciągnik siodłowy do 3,5t W tym temacie chodzi o jazdę na kategorię B+E a nie C1 lub C +E + tachograf? Po prostu podciągnięcie / instrukcję / jak to obskoczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.