marucha79 Napisano 22 Grudzień 2006 Share Napisano 22 Grudzień 2006 Witam nie jestem człowiekiem z branży, ale proszę o pomoc, bo bez wątpienia lepiej sie orientujecie w gąszczu przepisów. Dość konkretnie przymierzam sie do przeróbki samochodu na elektryczny. Problem w tym, nie bardzo mogę znaleźć przepisy, które określały by wymogi techniczne w tych przypadkach. Pisałem do ministerstwa z prośbą o wskazanie aktów prawnych, ale mnie olali. Wiem, że nieunikniony jest rzeczoznawca. Podobno też wymagana jest opinia rzeczoznawcy elektryka, ale czy w każdym wypadku, czy np. tylko jeśli używa sie napieć powyżej określonej granicy? Czy przegląd takiego samochodu zrobię na kazdej stacji, czy tylko na okręgowej? No i w końcu pytanie, jak wysokie napięcia wolno stosować, chyba ze nie jest to określone, a zależy tylko od opini rzeczoznawcy. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 22 Grudzień 2006 Share Napisano 22 Grudzień 2006 Generalnie to w motoryzacji mamy 6V, 12V, 24V, kiedyś mówiono, że za kilka lat będzie 42V, ale na razie cisza w tym temacie. Lecz z całą pewnością jak sobie sam przerobisz to będą duuuuże kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Grudzień 2006 Share Napisano 22 Grudzień 2006 Rzeczywiście, trudno znaleźć szczegółowe uregulowania prawne na temat zmiany rodzaju napędu na elektryczny- bo ich po prostu nie ma. Z punktu widzenia SKP pojazd ma być sprawny, nie niszczyć dróg i środowiska..............itd, w/g PORD i aktów prawnych wykonawczych. Dla nas istotne jest by przeróbka nie spowodowała zmiany DMC pojazdu, jego stateczności, kierowalności, itd. Oczywiście opinia rzeczoznawcy - konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marucha79 Napisano 22 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2006 Z tego co sie orientuję nie ma dużego problemu z rejestracją samochodu zasilanego napięciem do 80V, tu są przykłady http://www.autoelektryczne.com oraz http://www.samochodyelektryczne.pl Ale nikt nie umie mi wyjaśnić skąd się wzięło to 80V, a gdybym chciał użyć silnika trójfazowego racjonalne jest wykorzystanie wyższych napięć, np. 144V. Być może to zależy tylko od opini rzeczoznawcy elektryka, ale oni nie są zbyt chętni do udzielania informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 Podłączę się pod temat bo dzwonił do mnie klient czy może zarejestrować po zmianach na napęd elektryczny.Ten pojazd to trabant Pytanie czy ktos robil cos takiego bo jest pare pytan.Czy w ogóle można bez zezwolenia producenta tym bardziej,że już go nie ma Co z uk. paliwowym czy musi być zdemontowany chodzi glownie o zbiornik.Co z tabliczka znamionową zmienia sie przecież naciski na oś.Jeszcze nie widziałem tego cuda ale opinia rzeczoznawcy podobno jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Styczeń 2008 Share Napisano 24 Styczeń 2008 Ten pojazd to trabant Jeśli by podejść czysto teoretycznie to nie może. Po prostu żaden typ trabanta nigdy nie był homologowany z silnikiem elektrycznym. I montaż takiego silnika jest naruszeniem warunków homo, więc musiał by uzyskać nowe homo luz zwolnienie z homo (co pewniejsze) ale opinia rzeczoznawcy podobno jest. Ech z tymi opiniami to wiesz jak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 25 Styczeń 2008 Share Napisano 25 Styczeń 2008 To może próbować to zarejestrować jako Sama na podbudowie trabanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2008 Share Napisano 25 Styczeń 2008 czy może zarejestrować po zmianach na napęd elektryczny a może chce się podpiąć pod sieć zasilająćą trolejbusy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 25 Styczeń 2008 Share Napisano 25 Styczeń 2008 Na linkach stron podanych wyżej sa pojazdy już zarejestrowane na jednym zdjeciu ladowanie odbywa sie z zwyklego gniazdka na 230V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 29 Styczeń 2008 Share Napisano 29 Styczeń 2008 W programie "Jazda Polska" na znanej stacji (nie, nie to nie TV Trwam ) pokazano Escorta z 80 roku przerobionego na prąd. Nagrałem fragment tego programu. Sory za dźwięk. Tak się nagrało Elektryczny_Ford Zwróćcie uwagę na sposób zamocowania akumulatorów. I to zrobili studenci? Najlepsze w tym wszystkim jest to że padło stwierdzenie, że auto zarejestrowano jako zabytek co z tablic wcale nie wynika. Polak potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Młody8 Napisano 30 Styczeń 2008 Share Napisano 30 Styczeń 2008 Parametry tego autka i zdjęcia jak powstawało http://atol.wsm.gdynia.pl/ev/escort/escort.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 Zbliża się pierwszy w Polsce "ZLOT 2008" wszelkich pojazdów elektrycznych, osobowych samochodów też: http://atol.wsm.gdynia.pl/ev/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekgto Napisano 13 Maj 2008 Share Napisano 13 Maj 2008 WITAM mam pytanie mam zamiar skonstruować pojazd czterokołowy o napędzie elektrycznym silnik do 4kw a predkośc około 50 km /h bedzie na podzespołach: koła ,zawieszenie ,most z samochodu osobowego a waga nie bedzie przekraczać 350 kg bez baterii ,oczywiście oświetlenie jak w samochodzie osobowym w/g norm rama własnej konstrukcji mam pytenie jako co go mam zarejestrować jeżeli chce się poruszać po drodze z predkoscia powyżej 25 km/h a do 50 km/h i czy jest to wogóle możliwe jeżelii ramę wykonam sam bo naczytałem się wiele i jakoś nie mam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie znalazłem taka wypowiedz na jednym forum czy to jest prawda ?? "Jeżeli chodzi o rejestracje. To jest to pojazd wolnobierzny i jako taki nie wymaga rejestracji, ale musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu - oświetlenie, światła stop, migacze, lusterka, sygnał dźwiękowy, jeżeli osiąga prędkość pow 35 km/h to i licznik prędkości. Poza tym białą tabliczkę z danymi właściciela i trójkąt ostrzegawczy" głownie chodzi mi o predkośc bo to że ma mieć oc to jest oczywiste . za odp z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 Pojazdy wolnobieżne są do 25 km/h. Więc ten quad (samochodzik) można w/g mnie zarejestrować jako motorower (prędkość max. = 45 km/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekgto Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 Dziekuje za podpowiedz ale co z rama i papierami poniewaz motorower ma numery na ramie nośnej trzeba je wybić a może kupic motorower z papierami wyciąć z ramy numery i wspawać a konstrukcje co myślicie o tym pomyśle? czy przerabiał ktos pojazd jednosladowy na dwuślada? dla mnie największy problem stanowi zdobycie papierów do rejestracji ramy własnej konstrukcji reszte da się już załatwić .czy ktoś juz próbował takiecos zarejestrować tzn zdobyć papiery na rame własnej konstrukcji.jeżeli komus się udało prosze o odpisanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 motorower może mieć dwa lub trzy koła cztery ma samochodowy inny - czterokołowiec - czterokołowiec lekki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smora Napisano 5 Sierpień 2008 Share Napisano 5 Sierpień 2008 Witam was, Chce sprowadzic sobie samochod elektryczny z Francji i zastanawiam sie: - jak wyglada rejestracja takiego pojazdu. czy sa z tym problemy? - jezeli auto ma homologacje UE, czy jest ona akceptowana przez Polske czy musze dokonac jakis czynnosci z tym zwiazane? - gdzie ubezpieczyc takie auto? Z gory dziekuje za rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 5 Sierpień 2008 Share Napisano 5 Sierpień 2008 Nie ma żadnych przeciwwskazań do zarejestrowania takiego auta w RP. Tym bardziej, że posiada homologację. Z ubezpieczeniem też nie powinno być problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 5 Sierpień 2008 Share Napisano 5 Sierpień 2008 Panowie -A jeśli nie zmieniła się pojemność silnika /numery nie wchodzą w rachubę/?? tylko jego rodzaj zasilania np. z LPG na ELEKTRYCZNY?-emisje -rewelacja- to w czym problem. Nacisk osi tu nie gra roli bo silnik ZI waży tyle co EL + akumulatory. Oby więcej przeróbek korzystnych dla środowiska. A czy któryś z panów na BT sprawdzał napięcie instalacji el. :evil:A tak generalnie co byście uczynili z LEXUS 400H -podobne problemy 12,24,48, 80 lub 240V??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w dniu 27-czerwiec-2009 i ewentualnie nasze dalsze pogawędki w drugim dniu 28-czerwiec-2009. ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w Gdynii w tym samym miejscu co w ZLOT ubiegłoroczny przy ul. Jana Pawla II (przedłużenie ul. Skwer Kościuszki) obok budynków Akademii Morskiej w Gdynii. Chyba nie będzie tej hali (namiotu), w tym roku nie ma sponsorów, musimy liczyć tylko na siebie. Dostęp do gniazdka 230V zapewniony (chociaż na zmianę). Proszę koniecznie zgłaszać emailem swoje uczestnictwo z pojazdem u dr. Andrzeja Łebkowskiego (Akademia Morska w Gdynii): andrzejl@am.gdynia.pl Trzeba koniecznie przewidzieć stanowisko na pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 http://www.dziennik.pl/gospodarka/article403316/Elektryczne_auta_z_Polski_ruszaja_na_drogi.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 "Green Stream" w Polsce robi dla mnie słupki w Całej Polsce, w Warszawie też. W dn.: 26 - 05 -- 2009 byłem w Warszawie moją elektryczną TOYOTĄ, ze Świętokrzyskiej w Gdańsku na Świętokrzyską ww Warszawie dojechałem bez ładowania akumulatorów. Starałem się jechać z prędkością 70 km/h. W Warszawie miałem kłopot ze znalezieniem gniazdka do naładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Fabryka (...) rusza z seryjną produkcją SAM-ów, SAM ma być złożony poza wytwórnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 SAM - tak się będzie nazywał. Samochód Albo Motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Temat przeróbek samochodów homologowanych z silnikami spalinowymi na elektryczne przy tych cenach paliw ostatnio powraca. Jak do tego podchodzicie przy założeniu, że producent nie homologował nigdy takiego typu (np Fiat Panda) jako elektryczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.