Skocz do zawartości

Rejestracja samochodu elektrycznego


marucha79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

nie jestem człowiekiem z branży, ale proszę o pomoc, bo bez wątpienia lepiej sie orientujecie w gąszczu przepisów.

Dość konkretnie przymierzam sie do przeróbki samochodu na elektryczny. Problem w tym, nie bardzo mogę znaleźć przepisy, które określały by wymogi techniczne w tych przypadkach. Pisałem do ministerstwa z prośbą o wskazanie aktów prawnych, ale mnie olali.

Wiem, że nieunikniony jest rzeczoznawca. Podobno też wymagana jest opinia rzeczoznawcy elektryka, ale czy w każdym wypadku, czy np. tylko jeśli używa sie napieć powyżej określonej granicy? Czy przegląd takiego samochodu zrobię na kazdej stacji, czy tylko na okręgowej? No i w końcu pytanie, jak wysokie napięcia wolno stosować, chyba ze nie jest to określone, a zależy tylko od opini rzeczoznawcy.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki

pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to w motoryzacji mamy 6V, 12V, 24V, kiedyś mówiono, że za kilka lat będzie 42V, ale na razie cisza w tym temacie.

Lecz z całą pewnością jak sobie sam przerobisz to będą duuuuże kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, trudno znaleźć szczegółowe uregulowania prawne na temat zmiany rodzaju napędu na elektryczny- bo ich po prostu nie ma. Z punktu widzenia SKP pojazd ma być sprawny, nie niszczyć dróg i środowiska..............itd, w/g PORD i aktów prawnych wykonawczych. Dla nas istotne jest by przeróbka nie spowodowała zmiany DMC pojazdu, jego stateczności, kierowalności, itd. Oczywiście opinia rzeczoznawcy - konieczna. ::claus::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuję nie ma dużego problemu z rejestracją samochodu zasilanego napięciem do 80V, tu są przykłady http://www.autoelektryczne.com oraz http://www.samochodyelektryczne.pl

Ale nikt nie umie mi wyjaśnić skąd się wzięło to 80V, a gdybym chciał użyć silnika trójfazowego racjonalne jest wykorzystanie wyższych napięć, np. 144V. Być może to zależy tylko od opini rzeczoznawcy elektryka, ale oni nie są zbyt chętni do udzielania informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Podłączę się pod temat bo dzwonił do mnie klient czy może zarejestrować po zmianach na napęd elektryczny.Ten pojazd to trabant :) Pytanie czy ktos robil cos takiego bo jest pare pytan.Czy w ogóle można bez zezwolenia producenta tym bardziej,że już go nie ma :sad: Co z uk. paliwowym czy musi być zdemontowany chodzi glownie o zbiornik.Co z tabliczka znamionową zmienia sie przecież naciski na oś.Jeszcze nie widziałem tego cuda ale opinia rzeczoznawcy podobno jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pojazd to trabant

 

Jeśli by podejść czysto teoretycznie to nie może. Po prostu żaden typ trabanta nigdy nie był homologowany z silnikiem elektrycznym. I montaż takiego silnika jest naruszeniem warunków homo, więc musiał by uzyskać nowe homo luz zwolnienie z homo (co pewniejsze)

 

ale opinia rzeczoznawcy podobno jest.

 

Ech z tymi opiniami to wiesz jak jest... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W programie "Jazda Polska" na znanej stacji :) (nie, nie to nie TV Trwam :evil: ) pokazano Escorta z 80 roku przerobionego na prąd. Nagrałem fragment tego programu.

Sory za dźwięk. Tak się nagrało :/

 

Elektryczny_Ford

 

Zwróćcie uwagę na sposób zamocowania akumulatorów. I to zrobili studenci? Najlepsze w tym wszystkim jest to że padło stwierdzenie, że auto zarejestrowano jako zabytek :shock:;D co z tablic wcale nie wynika.

Polak potrafi. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 months later...

WITAM mam pytanie mam zamiar skonstruować pojazd czterokołowy o napędzie elektrycznym silnik do 4kw a predkośc około 50 km /h bedzie na podzespołach: koła ,zawieszenie ,most z samochodu osobowego a waga nie bedzie przekraczać 350 kg bez baterii ,oczywiście oświetlenie jak w samochodzie osobowym w/g norm rama własnej konstrukcji mam pytenie jako co go mam zarejestrować jeżeli chce się poruszać po drodze z predkoscia powyżej 25 km/h a do 50 km/h i czy jest to wogóle możliwe jeżelii ramę wykonam sam bo naczytałem się wiele i jakoś nie mam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie znalazłem taka wypowiedz na jednym forum czy to jest prawda ??

 

"Jeżeli chodzi o rejestracje. To jest to pojazd wolnobierzny i jako taki nie wymaga rejestracji, ale musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu - oświetlenie, światła stop, migacze, lusterka, sygnał dźwiękowy, jeżeli osiąga prędkość pow 35 km/h to i licznik prędkości. Poza tym białą tabliczkę z danymi właściciela i trójkąt ostrzegawczy"

 

głownie chodzi mi o predkośc bo to że ma mieć oc to jest oczywiste . za odp z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdy wolnobieżne są do 25 km/h.

Więc ten quad (samochodzik) można w/g mnie zarejestrować jako motorower (prędkość max. = 45 km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedz ale co z rama i papierami poniewaz motorower ma numery na ramie nośnej trzeba je wybić a może kupic motorower z papierami wyciąć z ramy numery i wspawać a konstrukcje co myślicie o tym pomyśle? czy przerabiał ktos pojazd jednosladowy na dwuślada? dla mnie największy problem stanowi zdobycie papierów do rejestracji ramy własnej konstrukcji reszte da się już załatwić .czy ktoś juz próbował takiecos zarejestrować tzn zdobyć papiery na rame własnej konstrukcji.jeżeli komus się udało prosze o odpisanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorower może mieć dwa lub trzy koła

 

cztery ma samochodowy inny - czterokołowiec - czterokołowiec lekki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam was,

Chce sprowadzic sobie samochod elektryczny :evil: z Francji i zastanawiam sie:

 

- jak wyglada rejestracja takiego pojazdu. czy sa z tym problemy?

- jezeli auto ma homologacje UE, czy jest ona akceptowana przez Polske czy musze dokonac jakis czynnosci z tym zwiazane?

- gdzie ubezpieczyc takie auto?

 

Z gory dziekuje za rade :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych przeciwwskazań do zarejestrowania takiego auta w RP. Tym bardziej, że posiada homologację. Z ubezpieczeniem też nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie -A jeśli nie zmieniła się pojemność silnika /numery nie wchodzą w rachubę/??

tylko jego rodzaj zasilania np. z LPG na ELEKTRYCZNY?-emisje -rewelacja- to w czym problem. Nacisk osi tu nie gra roli bo silnik ZI waży tyle co EL + akumulatory. :evil::evil::evil: Oby więcej przeróbek korzystnych dla środowiska. :razz::razz: A czy któryś z panów na BT sprawdzał napięcie instalacji el. :evil::evil::evil: :evil:A tak generalnie co byście uczynili z LEXUS 400H -podobne problemy 12,24,48, 80 lub 240V???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w dniu 27-czerwiec-2009 i ewentualnie nasze dalsze pogawędki w drugim dniu 28-czerwiec-2009.

ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w Gdynii w tym samym miejscu co w ZLOT ubiegłoroczny przy ul. Jana Pawla II (przedłużenie ul. Skwer Kościuszki) obok budynków Akademii Morskiej w Gdynii.

 

Chyba nie będzie tej hali (namiotu), w tym roku nie ma sponsorów, musimy liczyć tylko na siebie. Dostęp do gniazdka 230V zapewniony (chociaż na zmianę).

 

Proszę koniecznie zgłaszać emailem swoje uczestnictwo z pojazdem u dr. Andrzeja Łebkowskiego (Akademia Morska w Gdynii):

andrzejl@am.gdynia.pl

Trzeba koniecznie przewidzieć stanowisko na pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

"Green Stream" w Polsce robi dla mnie słupki w Całej Polsce, w Warszawie też.

W dn.: 26 - 05 -- 2009 byłem w Warszawie moją elektryczną TOYOTĄ, ze Świętokrzyskiej w Gdańsku na Świętokrzyską ww Warszawie dojechałem bez ładowania akumulatorów. Starałem się jechać z prędkością 70 km/h. W Warszawie miałem kłopot ze znalezieniem gniazdka do naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Temat przeróbek samochodów homologowanych z silnikami spalinowymi na elektryczne przy tych cenach paliw ostatnio powraca. Jak do tego podchodzicie przy założeniu, że producent nie homologował nigdy takiego typu (np Fiat Panda) jako elektryczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.