Skocz do zawartości

pomoc drogowa - warunki techniczne


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    13

  • Marek1

    13

  • mietek

    12

  • doli

    9

Top Posters In This Topic

VAT można odliczyć tylko od niektórych pojazdów specjalnych i jak się nie mylę to jest ich 17.

11 pojazdów.

WYKAZ PRZEZNACZEŃ POJAZDÓW SPECJALNYCH, O KTÓRYCH MOWA

W ART. 86 UST. 4 PKT 5

1. Agregat elektryczny / spawalniczy

2. Bankowóz

3. Do prac wiertniczych

4. Koparka, koparko-spycharka

5. Ładowarka

6. Oczyszczanie dróg

7. Podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych

8. Pomoc drogowa

9. Zimowego utrzymania dróg

10. Żuraw samochodowy

11. Pogrzebowy

Tak było

 

A teraz jest:

Ustawa o podatku od towarów i usług

Dz.U. z 2011 nr 177 poz. 1054• Brzmienie od 1 stycznia 2013

Art. 86a. 303) 1. W przypadku nabycia:

 

 

1) samochodów osobowych,

 

 

2) innych niż samochody osobowe pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony

 

— kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca — nie więcej jednak niż 6000 zł.

 

 

2. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:

 

 

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

 

 

2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

 

 

3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;

 

 

4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

 

 

5) pojazdów specjalnych — jeżeli z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

 

 

6) pojazdów samochodowych innych niż wymienione w pkt 1–5, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:

 

 

a) 1 — jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,

 

 

b) 2 — jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,

 

 

c) 3 lub więcej — jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg;

 

 

7) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą — jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie.

 

 

3. Przepis ust. 1 nie dotyczy przypadków, gdy odprzedaż lub oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze stanowi przedmiot działalności podatnika.

 

 

4. Dopuszczalna ładowność pojazdów oraz liczba miejsc (siedzeń), o których mowa w ust. 2 pkt 6, określona jest na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym. Pojazdy, które w wyciągu ze świadectwa homologacji lub w odpisie decyzji, o której mowa w zdaniu pierwszym, nie mają określonej dopuszczalnej ładowności lub liczby miejsc, uznaje się również za samochody osobowe, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

 

 

5. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 2 pkt 1–4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.

 

 

6. W przypadku gdy w pojeździe, dla którego wydano zaświadczenie, o którym mowa w ust. 5, zostały wprowadzone zmiany, w wyniku których pojazd nie spełnia wymagań, o których mowa w ust. 2 pkt 1–4, podatnik jest obowiązany do skorygowania kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym dokonał jego odliczenia.

 

 

7. Przepisy ust. 1—6 stosuje się odpowiednio do importu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, z tym że w przypadku importu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 1, kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty wynikającej z dokumentu celnego, z uwzględnieniem kwot wynikających z decyzji, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3 oraz art. 34 — nie więcej jednak niż 6000 zł.

 

 

8. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 1, na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6000 zł.

 

 

9. Przepisy ust. 1—3 stosuje się odpowiednio do nabytych lub importowanych części składowych zużytych do wytworzenia przez podatnika samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 1, z uwzględnieniem przepisów ust. 4—6, jeżeli te samochody i pojazdy zostały zaliczone przez tego podatnika do środków trwałych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

 

 

10. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze rozporządzenia, określić inne niż wymienione w:

 

 

1) ust. 2 pkt 5 dokumenty, na podstawie których można stwierdzić, że pojazd jest pojazdem specjalnym,

 

 

2) ust. 4 dokumenty, na podstawie których można określić dopuszczalną ładowność pojazdu oraz liczbę miejsc (siedzeń)

 

— uwzględniając konieczność prawidłowej identyfikacji pojazdu na potrzeby skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz przepisy prawa Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale w wykazie tym nie ma pojazdu warsztatowego

W wykazie tym nie ma ale od 01.01.2013 obowiązuje:

5) pojazdów specjalnych — jeżeli z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

I tu już nie mam mowy o załączniku. Jest mowa o pojeżdzie specjalnym zgodnie z PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5) pojazdów specjalnych — jeżeli z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

 

I tu już nie mam mowy o załączniku. Jest mowa o pojeżdzie specjalnym zgodnie z PORD.

 

Ale jak się nie mylę, to w dalszej części ustawy jest tabela która precyzuje rodzaje tych specjalnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nie mylę, to w dalszej części ustawy jest tabela która precyzuje rodzaje tych specjalnych...

Nie zagłebiając się w aspekty podatkowe to zapewne Psuj, ma racje, bo niby po co by było kombinować z bankowozami jak prościej i taniej by było stworzyć pojazd warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak się nie mylę, to w dalszej części ustawy jest tabela która precyzuje rodzaje tych specjalnych...

Tak ma tabele, ale dotyczy art.3.ust.2.pkt5. Obowiązuje do 31.12.2012r.

Załącznik do ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. (poz. 1652)

WYKAZ PRZEZNACZEŃ POJAZDÓW SPECJALNYCH, O KTÓRYCH MOWA

W ART. 3 UST. 2 PKT 5

Poz. Przeznaczenia pojazdów specjalnych

1. Agregat elektryczny / spawalniczy

2. Bankowóz

3. Do prac wiertniczych

4. Koparka, koparkospycharka

5. Ładowarka

6. Do oczyszczania dróg

7. Podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych

8. Pomoc drogowa

9. Do zimowego utrzymania dróg

10. Żuraw samochodowy

11. Pogrzebowy

 

Art 3 mówi:

Art. 3.

1. W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r.,

w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę

podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1,

stanowi 60 % kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego

z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego

od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca – nie więcej

jednak niż 6.000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy:

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony

jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą,

klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym

do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które

oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub

trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków,

mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego

postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą

a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 % długości pojazdu;

dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość

pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu

a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu

ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią

przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od

tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do

przewozu ładunków;

4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie

przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy

pojazdu;

5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu

przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w

załączniku do niniejszej ustawy;

6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co

najmniej 10 osób łącznie z kierowcą – jeżeli z dokumentów wydanych na

podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;

7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

©Kancelaria Sejmu s. 9/12

2011-09-21

b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie

umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym

charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone

wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy

niż sześć miesięcy.

3. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 2 pkt 1–

4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego

przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem

wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego

właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.

4. W przypadku gdy w pojeździe, dla którego wydano zaświadczenie, o którym

mowa w ust. 3, zostały wprowadzone zmiany, w wyniku których pojazd nie

spełnia wymagań, o których mowa w ust. 2 pkt 1–4, podatnik jest obowiązany

do skorygowania kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym

dokonał jego odliczenia.

5. Przepisy ust. 1–4 stosuje się odpowiednio do importu samochodów osobowych

oraz innych pojazdów samochodowych, z tym że do importu samochodów osobowych

oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 1, kwotę

podatku naliczonego stanowi 60 % kwoty wynikającej z dokumentu celnego,

z uwzględnieniem kwot wynikających z decyzji, o których mowa w art. 33 ust. 2

i 3 oraz art. 34 ustawy zmienianej w art. 1 – nie więcej jednak niż 6.000 zł.

6. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne pojazdy

samochodowe, o których mowa w ust. 1, na podstawie umowy najmu,

dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę podatku

naliczonego stanowi 60 % kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych

płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.

Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których

mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie może

jednak przekroczyć kwoty 6.000 zł.

7. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do nabytych lub importowanych części

składowych zużytych do wytworzenia przez podatnika samochodów osobowych

oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 1, z

uwzględnieniem przepisów ust. 3 i 4, jeżeli te samochody i pojazdy zostały zaliczone

przez tego podatnika do środków trwałych w rozumieniu przepisów o podatku

dochodowym.

Po 31.12.2012 roku obowiązuje:

Art. 9.

Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r., z wyjątkiem:

1) art. 1 pkt 16, który wchodzi w życie z dniem ogłoszenia;

2) art. 1 pkt 9, pkt 12, pkt 13 lit. b i pkt 14, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.

A art 1 pkt 12 mówi:

12) po art. 86 dodaje się art. 86a w brzmieniu:

„Art. 86a. 1. W przypadku nabycia:

1) samochodów osobowych,

2) innych niż samochody osobowe pojazdów samochodowych o

dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony

– kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi

60 % kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku

należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której

podatnikiem jest ich nabywca – nie więcej jednak niż 6.000 zł.

2. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który

oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków

ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na

podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju:

wielozadaniowy, van;

2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd

siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do

przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których

długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona

po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi

pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę

pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi,

przekracza 50 % długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o

której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi

odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu

a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej

do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż

pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu

a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi

©Kancelaria Sejmu s. 5/12

2011-09-21

podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną

do przewozu ładunków;

4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy

i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie

oddzielne elementy pojazdu;

5) pojazdów specjalnych – jeżeli z wyciągu ze świadectwa homologacji

lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku

uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z

przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd

specjalny;

6) pojazdów samochodowych innych niż wymienione w pkt 1 –5, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:

a) 1 – jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa

niż 425 kg,

b) 2 – jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa

niż 493 kg,

c) 3 lub więcej – jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa

lub większa niż 500 kg;

7) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych

do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą – jeżeli

z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o

ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie.

3. Przepis ust. 1 nie dotyczy przypadków, gdy odprzedaż lub oddanie

w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie

umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o

podobnym charakterze stanowi przedmiot działalności podatnika.

4. Dopuszczalna ładowność pojazdów oraz liczba miejsc (siedzeń),

o których mowa w ust. 2 pkt 6, określona jest na podstawie wyciągu

ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej

z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych

zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym. Pojazdy, które w

wyciągu ze świadectwa homologacji lub w odpisie decyzji, o której

mowa w zdaniu pierwszym, nie mają określonej dopuszczalnej

ładowności lub liczby miejsc, uznaje się również za samochody

osobowe, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

5. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych

w ust. 2 pkt 1–4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania

technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli

pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę

stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą

adnotację o spełnieniu tych wymagań.

6. W przypadku gdy w pojeździe, dla którego wydano zaświadczenie,

o którym mowa w ust. 5, zostały wprowadzone zmiany, w

wyniku których pojazd nie spełnia wymagań, o których mowa w

ust. 2 pkt 1–4, podatnik jest obowiązany do skorygowania kwoty

podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym dokonał

jego odliczenia.

7. Przepisy ust. 1–6 stosuje się odpowiednio do importu samochodów

osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, z tym że

w przypadku importu samochodów osobowych oraz innych pojazdów

samochodowych, o których mowa w ust. 1, kwotę podatku

naliczonego stanowi 60 % kwoty wynikającej z dokumentu

celnego, z uwzględnieniem kwot wynikających z decyzji, o których

mowa w art. 33 ust. 2 i 3 oraz art. 34 – nie więcej jednak niż

6.000 zł.

8. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe

oraz inne pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 1, na

podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o

podobnym charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 60 %

kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych płatności

wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.

Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów,

o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego

samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty

6.000 zł.

9. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio do nabytych lub importowanych

części składowych zużytych do wytworzenia przez podatnika

samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych,

o których mowa w ust. 1, z uwzględnieniem przepisów

ust. 4–6, jeżeli te samochody i pojazdy zostały zaliczone

przez tego podatnika do środków trwałych w rozumieniu przepisów

o podatku dochodowym.

10. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze

rozporządzenia, określić inne niż wymienione w:

1) ust. 2 pkt 5 dokumenty, na podstawie których można stwierdzić,

że pojazd jest pojazdem specjalnym,

2) ust. 4 dokumenty, na podstawie których można określić dopuszczalną

ładowność pojazdu oraz liczbę miejsc (siedzeń)

– uwzględniając konieczność prawidłowej identyfikacji pojazdu

na potrzeby skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego

oraz przepisy prawa Unii Europejskiej.”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5) pojazdów specjalnych – jeżeli z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

 

10. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze rozporządzenia, określić inne niż wymienione w:

1) ust. 2 pkt 5 dokumenty, na podstawie których można stwierdzić, że pojazd jest pojazdem specjalnym,

:evil: czy MF określił gdzieś, że zaświadczenie z "DBT po zmianach" kwalifikuje pojazdy jako specjalne ... :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to o tyle problematyczne, że wiele pojazdów specjalnych - tych naprawdę specjalistycznych powstaje w wyniku indywidualnej konstrukcji i nie są homologowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy MF określił gdzieś, że zaświadczenie z "DBT po zmianach" kwalifikuje pojazdy jako specjalne ...

Dobrze by było :evil:

To teraz MF sobie wymyśli dokumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nic nie będzie wymyślał ...

przy rozliczaniu podatku będą odrzucane wszystkie pojazdy po zmianach, z powodu, że dokument potwierdzający bycie specjalnym nie jest ujęty w wykazie,

 

i zwrot podatku ... + odsetki ... + grzywna ... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.