lesio Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 Witam ja jestem tu nowy wiec witam wszystkich użytkowników oraz admina Od razu przepraszam ze pisze o motorach ale nigdzie nie udzielani mi pomocy... Moje pytanie a raczej problem jest niestepujący ??? Przywiozłem sobie motorek z Anglii HONDA REBEL 250 CMX z 1986 roku Niestety bez dokumentów gdyż gościu chciał (u którego pracowałem) sie pozbył z piwnicy wszystkiego i tam był motor który pozwolił mi zabrać a ze motor był poprzedniego właściciela budynku to dokumentów nie ma I nie wiem co zrębic ramy do takiej Hondy nie mogę znaleźć i co mam zrobić?? A czy nie mogę go tak jakby przerobi na SAMA ?? znaczy nie spawał nic i nie kombinować ale zarejestrował na SAMA ... Tu nie chodzi o kase bo moto był za free tylko zależy mi na nim gdyz silniczek w nim jets igiełka i warto go zarejestrować... Pomocy może wy macie jakiś pomysł na to... będę bardzo wdzięczny za pomoc Pozdrawiam Wesołych świat oraz szampańskiego sylwestra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 A czy nie mogę go tak jakby przerobi na SAMA ?? znaczy nie spawał nic i nie kombinować ale zarejestrował na SAMA niestety nie ma takiej mozliwości... bez papierów nic nie zrobisz... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 Jesli silnik jest taki dobry to po prostu go zatrzymaj i zamontuj w przyszłości do innego motocykla, jesli będzie do niego pasował, bo z motocyklem jako takim bez dokumentów nic nie zrobisz, a i sam'a z modelowego pojazdu nie zrobisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesio Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 To szkoda i trudno... jedyny ratunek zebym kupił na ebay.de http://cgi.ebay.de/Honda-Rebel-250-MC-13-Rahmen-mit-Brief_W0QQitemZ270030401237QQihZ017QQcategoryZ25632QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem tu jest taka rama jakiej poszukuje ale ciezko jets sprowadzic bo nie mam jak ... Ale dzieki za info przynajmniej juz wiem zeby sie nei mordowac Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicher Napisano 31 Styczeń 2007 Share Napisano 31 Styczeń 2007 Jest jeszcze jedna mozliwość. Mianowicie, możesz wszystkie dokumenty wyciagnąć z angielskich urzędów na podstawie umowy kupna sprzedaży. Przypominam, ze nigdzie nie jest napisane o obowiązku posiadania przy rejestracji dowodu rejestracyjnego z innego państwa. Moga to byc równiez inne dokumenty lub ich całkowity brak. Jednak przy całkowitym braku dokunentów dotyczącym pojazdu składa się w WK oświadczenie pod kk o tym iz pojazd nigdy nie był rejestrowany za granicami kraju. Właściwy wydział komunikacji sprawdza wówczas prawdziwość tego oświadczenia i jeśli pokrywa ise on z prawdą nie może odmówić rejestracji. W przypadku rozminiecia sie z prawdą miejscowy prokurator będzie miec więcej pracy No chyba, że coś się zmieniło. Może ktoś z WK wypowie się na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Styczeń 2007 Share Napisano 31 Styczeń 2007 Mówią, że nie ma cwaniaka nad warszawiaka, a tu na Śląsku tez kombinują... no poszę Jesli gość zaczął by kobinować, że to nie nierejestrowany to ja bym go potraktował tak - hmmm czyli w rozumieniu ustawy o VAT pojazd NOWY, ponieważ od momentu dopuszczenia go do ruchu nie minęło 6 miesięcy... Poprosze zatem unijny wyciąg ze świadectwa homologacji (hehe wiem wiem - to tez mozna obejść). Ale ogólnie kiepski pomysł z tym nowym. Lepiej już pokombinować z próba przesłania dokumentów droga pocztową. Biorąc pod uwagę, że w Anglii ejestracji dokonuje się własnie pocztą być może nie byłoby trudne uzyskanie stosownego zaświadczenia... No ale troche wiedzy, języka i wysiłku by to wymagało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belt Napisano 31 Styczeń 2007 Share Napisano 31 Styczeń 2007 Umowę kupno-sprzedaż musisz posiadać, do tego w Anglii w urzedzie są dokumenty z tego pojazdu. Bez tego ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicher Napisano 1 Luty 2007 Share Napisano 1 Luty 2007 Nie zrozumieliśmy się. Mówiłem o pojeździe nie zarejestrowanym, a nie o nowym. Często spotykanym przykładem na to mogą być np motorowery z Niemiec. Tam mozna sie mimi poruszać tylko i wyłacznie na dokumentach wystawionych przez ubezpieczyciela. Nie ma obowiązku rejestrowania ich w nimieckich wydziałach komunikacji. Zatem nie ma ani briefu, ani karty wymeldowania, nic nie ma. Umowa kupna sprzedaży jest jedynym dokumentem. Owszem bardzo często można dostać wspomniane dokument identyfikacyjny wystawiony przez ubezpieczyciela, jednak nie jest on wymagany do rejestracji w Polsce. To samo dotyczy pojazdów samochodowych urzytkowanych na tereni np dużych firm, kopalń, portów itp. często nikt tego nie rejestruje. Są jedynie ubezpieczone. Belt ma rację podstawa to umowa kupna sprzedaży reszta zależna jest od indywidualnych przypadków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Luty 2007 Share Napisano 1 Luty 2007 Ależ zrozumiałem Cie - zrozumiałem. Ale na jakiej podstawie zabronisz mi traktowac w tym układzie ten pojazd jako nowy? PoRD nie podaje definicji pojazdu nowego. Podaje go wprost tylko ustawa o VAT i to w tak paradoksalny sposób, że każdy pojazd, który nie został dopuszczony do ruchu można uznać za nowy A jak nowy to mozna go podciagnąć pod wszystkie przepisy z tym związane... Ale to w sumie były tylko takie luxne rozmyślania. Z tm pisaniem oświadczeń nie jest tak prosto. Ja w praktyce nie słyszałem o przypadku, żeby w jakims wydziale to przeszło. Pamietaj, że kraj do którego skierujesz zapytanie nie musi posiadac centralnego rejestru pojazdów (tak jak Polska) i w tym układzie nie uda sie potwierdzic jego danych i jednoznacznie odpowiedzieć czy nie był tam rejestrowany, czy tez być może był, ale nie jest ujęty w stosownych ejestrach. W tym układzie jutro przyjdzie gość z rocznym BMW seri 7 i powie, że to pojazd nigdy nie rejestowany z Kajmanów czy skąds tam i potwierdzaj sobie jak chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.