Muchozol Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Z zycia wziete : Klien kupil sobie auto w Niemczech, zrobil u nas I przegl. w kraju i pojechal ze wszystkim do domu tzn. do Szczecina. Po odczekaniu swojej kolejki w tamtejszym WK, odeslal papiery do nas w celu poprawki z niezla litania - ze dupy, ze sie nie znaja, bo Pani w okienku sie przypieprzyla ze ze w DIP-ie nie bylo Dop. ladownosci wpisanej ... Acha, jest to auto osobowe Volkswagen Passat Kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 , bo Pani w okienku sie przypieprzyla ze ze w DIP-ie nie bylo Dop. ladownosci wpisanej ... u nas to normalka wpisujemy wszystkim w DIPie ładowność bo cytat WK " wszystkie pojazdy maja jakąś ładownośc" dla mnie bzdura ale co zrobisz jak piszemy z ładownością nic nie wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2007 , bo Pani w okienku sie przypieprzyla ze ze w DIP-ie nie bylo Dop. ladownosci wpisanej ... u nas to normalka wpisujemy wszystkim w DIPie ładowność bo cytat WK " wszystkie pojazdy maja jakąś ładownośc" dla mnie bzdura ale co zrobisz jak piszemy z ładownością nic nie wraca. Poprosilem Pania na pismie o podanie podstawy prawnej, odeslalem dokumenty bez poprawek i jak na razie cisza. Jak bym zostal potraktowany kulturalnie to bym wpisal, co mi zalezy, ale jak ktos nagle robi ze mnie jakiegos cymbala, to bede stal uparcie przy swoim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Jasne - na beton trafisz wszędzie - w każdej branży i nic na to nie poradzisz, ale i nie powód to, żeby generalizować. Dobry pomysł z tym podaniem podstaw prawnych - ciekaw jestem co wymyślą - o ile wogóle cos odpowiedzą. jakby co daj znac proszę. W przypadku DIP'ów rzeczywiście jest 50 na 50 jesli chodzi o wpisywana ładowność. Ja osobiście nigdy do osobowego ładowności nie wpisuję, niezależnie od tego co jest w papierach. Inna sprawa, że temat ładowności w osobówkach to temat rzeka i konia z rzędem temu co by to racjonalnie wytłumaczył, bo pół biedy kiedy dylemat z ładownością w osobówkach jest tylko na SKP, ale w praktyce równiez dokumenty pojazdów nowych (homologacje i karty pojazdu) również sa wystawiane podobnie - połowa ma wpis o ładowności, połowa nie... Dla poparcia pomysłu aby nie wpisywać ładowności do osobówek podaję to, iż katalog ITS nie przewiduje takich wpisów dla tych pojazdów... (bo rozważanie definicji ładowności z PoRD to spory czysto akademickie jak dla mnie). Ale weź tu dyskutuj z gościem, który patrzy na Ciebie jak na głupka, że nie ustalasz mu ładowności, skoro on ma ją i w karcie pojazdu i w homo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 iż katalog ITS nie przewiduje takich wpisów Katalog ITS to inna bajka, zobacz jaką ładowność mają tam ciągniki rolnicze . My wpisujemy ładowność w osobowych bo chyba tylko pojazdy specjalne niemają takowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Pojazdy specjalne jak najbardziej moga mieć ładowność. Owszem stara definicja mówiła, że pojazd specjalny to pojazd nieprzystosowany do przewozu osób ani ładunków, ale obowiązująca obecnie (już od kilku lat zresztą) definicja zaznacza, iż pojazd ten może być przystosowany do przewozu osób i rzeczy związanych z wykonywaniem funkcji tego pojazdu. Tzw. WUKO przewozi wodę, która jest jesgo ładunkiem związanym z wykonywaniem specjalnej czynności, pomoc dogowa przewozi pojazdy, pojazd kempingowy jest obciążany w trakcie pełnienia swej funkcji przez osoby w nim zamieszkujace i dla wszystkich tych pojazdów masa własna jest rózna od DMC i dla wszystkich wpisujemy ładowność... Ciągniki nie tylko rolnicze ale i samochodowe to juz wogóle kosmos - nie tylko z ładownościami (dla ciagników rolniczych ładownością okresla się możliwość obciążenia urządzeniami wpsółpracujacymi - czy słusznie - nie wiem), a w ciągn.siodłowych jest problem z obowiązkiem okreslenia DMC, dmc przyczepy itd... Ale to chyba temat na osobny watek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2007 Dla mnie podawanie ladownosci przy aucie osob. mija sie z jakakolwiek logika Patrzac nawet na zagraniczne dow. rej. czy ks. pojazdow to nikt nie podaje dop. lad. przy sam. osob., to samo z rozstawem osi A juz odbiegajac od tematu: naciski na os, czy rozstaw osi w motocyklach to nie bezsens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Ale to chyba temat na osobny watek... No właśnie... komuś należy się małe opr... Wydzieliłem ten wątek do nowego tematu, aczkolwiek pamiętam, że było to juz poruszane... ale nie mogłem znaleźć. Jak bym zostal potraktowany kulturalnie to bym wpisal, co mi zalezy Z drugiej strony u mnie tez zawsze wpisywaliśmy (takie ustalenia z WK). Korona mi z głowy nie spadła. A tak w ogóle to grunt to rozmawiać ze sobą (na linii stacja - WK), zaoszczędza to wiele nerwów i biegania klientów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Osobiście uważam, że są telefony i można z nich korzystać a wszyscy jesteśmy tylko ludźmi ! Zadzwonić porozmawiać i po sprawie. U NAS tak bynajmniej się sprawy "trudne" załatwia i jak narazie złego słowa na WK nie mogę powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejkamin Napisano 5 Styczeń 2007 Share Napisano 5 Styczeń 2007 Ja uważam że ładownośc powinien mieć wpisaną każdy pojazd, a mówi o tym PORD art .2 pkt 56 -dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić POJAZD, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej. Zwróćcie uwagę tam jest zapis POJAZD nie jest wyszczególnione jaki pojazd czy osobowy, czy ciężarowy, czy motorower pop prostu POJAZD w związku z czym każdy pojazd powinien mieć wpisaną ładowność. Takie samo stanowisko zajmuje w tej sprawie Ministerstwo Transportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Styczeń 2007 Share Napisano 5 Styczeń 2007 każdy pojazd powinien mieć wpisaną ładowność. Bo każdy pojazd ma ładowność i w DR wszystkie rubryki muszą być wypełnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 5 Styczeń 2007 Share Napisano 5 Styczeń 2007 Chyba zaczne wpisywac, do tej pory tego nie robilem , ale po urlopie za 2 tyg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Styczeń 2007 Share Napisano 5 Styczeń 2007 po urlopie za 2 tyg. Urlop zimą to jest to ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 5 Styczeń 2007 Share Napisano 5 Styczeń 2007 Ostatnio byłem z koleżanką w WK rejestrowac pojazd z zagranicy,gdy wszystko dobiegało końca podała mi PC i poleciła sprawdzic czy sie wszystko zgadza...spojżałem i pytam jak w DIP w polu ładowność jest XXX to dlaczego pani wpisała'' ładowność'' odp:ładowność to różnica MW i DMC i sie wpisuje do osobowych wiec ja od tej chwili też wpisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 Tak - oczywiście, definicja to definicja, ale zeby była dostatecznie jasna należałoby jeszcze zdefiniować samo słowo "ładunek", które jest tam użyte. Oczywiście problem mogłoby rozstrzygnąć jasno przedstawione i jednoznaczne stanowisko Ministra właściwego ds. transportu... Na to jednak bym nie liczył. Póki co, jednostaka podległa MT odpowiedzialna za procesy homologowania pojazdów, czyli ITS w swoim katalogu nie przewiduje dla większości pojazdów poza ciężarowymi pozycji "ładowność" i w związku z tym tak te pojazdy są rejestrowane. Możliwość wpisania ładowności do DR istnieje obecnie tylko dla pojazdów sprowadzonych i przerejestrowywania starszych pojazdów i zalezy od indywidualnej interpretacji tego przepisu przez dany wydział komunikacji. Wile wydziałów przy przerejestrowywaniu osobówki wrecz wykresli Ci ładowność, podajac jako podstawę inna definicję z PoRD - że pojazd osobowy to pojazd przeznaczony do przewozu osób i ich bagażu, a nie ładunku (oczywiście kwestia interpretacji może być w tym układzie ocena okreslenia "ładunek" i "bagaż"). Ja kiedy mam wątpliwości i wiem, że danego sporu nie warto rozstrzygac na moim poziomie, bo zamienia sie w spór czysto akademicki to kieruje się tym co dla danego pojazdu podaje katlog ITS bo pomijając pewne "niejasności" tej instytucji ma w końcy zgodnie z prawodastwem cos do powiedzenia w kwestii warunków technicznych pojazdów i jeśli ktoś w sposób kompetentny może rozstrzygnąć spór pomiędzy SKP i WK, to w mojej ocenie tylko ITS. PS. Nie każdy pojazd ma ładowność - niektóre pojazdy specjalne, których masa własna równa sie DMC nie maja takiej ładowności ani z konstrukcyjnego, ani z matematycznego punktu widzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 Ale chyba lepiej wpisać tą "ładowność" bo nie wiadomo nieraz do jakiego wydzialu kom trafi DIP a potem spocony klijent przyjedzie do poprawki . Dopisać w WK nie dopiszą a jak się miło poprosi przez telefon to chyba moga to wykreslic,Przecież to żadne przestępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 PS. Nie każdy pojazd ma ładowność - niektóre pojazdy specjalne, których masa własna równa sie DMC nie maja takiej ładowności ani z konstrukcyjnego, ani z matematycznego punktu widzenia Zgadza sie miałem przypadek przyczepa lekka,specjalna,podnośnik taki np. do rozwieszania plakatów MW=DMC w tym przypadku 750 kg było ale i tak był telefonik czy napewno tam ładowności nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 kiki - nie będą chcieli to po prostu nie uwzględnią tej ładowności i już - masz rację, ale co do poprawiania dokumentów wystawionych na SKP przez inne osoby (nawet w WK) to raczej bym się nie skłaniał - nie tędy droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Niemcy przy kombi w miejscu ładowności wpisują pojemność przestrzeni ładunkowej , co ma się nijak do faktycznej ładowności [ dmc - m.w ]. Ladowność w osobowym to dziwna sprawa . My jej do DIP nie wpisujemy . Po drugie, jeśli WK chce to mieć , to niech sobie obliczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Obliczy!Kiedyś miałem klienta z powrotem z WK bo przy ciagniku rolniczym nie podałem liczby osi .Dlatego teraz wole napisac więcej niż żeby było za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Oj kiki - zapomniałes cos wpisać na zaśw. to sie nie dziw, że Cie cofneli, nawet jesli to oczywista pomyłka. Pamietaj, że oryginał tego dokumnetu znajduje się w aktach pojazdu - jesli w WK beda przyjmowali je z błedami, ktos w trakcie kontroli zarzuci im, że wogóle tych dokumentów nie sprawdzają i nie wyłapują nawet prostych błedów pisarskich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arqus Napisano 12 Luty 2007 Share Napisano 12 Luty 2007 PORD art .2 pkt 56 -dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić POJAZD, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej. O właśnie definicje ulegają zmianie na chwilę obecną jest tak jak pisze andrzejkamin, co będzie za tydzień nie wie nikt i tym razem /wyjątkowo/ się blakop, z Tobą nie zgodzę, nie zauważyłem nigdzie słowa "ładunek" lecz "masa". Najgorsze jest to iż większość ludzi uważa że jeżeli mają wpisaną ładowność 500 kg i 5 miejsc siedz. to ładują NARAZ 500 kg. i pięć osób. Jak każda wartość w dowodzie powinna być wpisana, jednak ja osobiście raczej takiej adnotacji nie zamieszczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 3 Lipiec 2007 Share Napisano 3 Lipiec 2007 PORD art .2 pkt 56 -dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić POJAZD, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej. O właśnie definicje ulegają zmianie na chwilę obecną jest tak jak pisze andrzejkamin, co będzie za tydzień nie wie nikt i tym razem /wyjątkowo/ się blakop, z Tobą nie zgodzę, nie zauważyłem nigdzie słowa "ładunek" lecz "masa". Najgorsze jest to iż większość ludzi uważa że jeżeli mają wpisaną ładowność 500 kg i 5 miejsc siedz. to ładują NARAZ 500 kg. i pięć osób. Jak każda wartość w dowodzie powinna być wpisana, jednak ja osobiście raczej takiej adnotacji nie zamieszczam. To bardzo wyraźny przepis który mówi że zarówno masa ładunku jak i masa osób jest ładownością. Co nas to obchodzi jak ludzie podchodzą do danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym. Prawao o ruchu drogowym powinien znać każdykierowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.