Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
kowal

stuki w silniku

Polecane posty

kowal

Poruszam koledzy taki temat ,może trochę dziwny i sądze ,że dla kolegów ze stacji cywilnych nie spotykany ale u nas juz wielokrotnie miałem z tym doczynienia i nie wiem jak to traktować

Prawdą jest ,że w cywilu nikt nie jeżdzi na silniku do momentu aż mu się rozsypie , w MON tak często jest ,jężdzij wszystko jest w porządku ,ale jak silnik pokaże kolano to wtedy szuka się winnych ,kto do tego doprowadził . Do napisania tego skłonił mnie samochód który już chyba z 5 raz podjeżdza do przeglądu , po miesiącu od ostatniego spotkania i cały czas ma jakieś usterki ,niektóre usunięt , niktóre nowe ale stuki w układzie korbowo - tłokowym cały czas bez

zmian i dziwne tłumaczanie . Już parę pojazdów wygoniłem ze stacji na nadmierne stuki.

Dziennik ustaw 227 poz.2250 podaje usterki które wpływają na negatywny wynik badania , na końcu jednak jest formułka ,że tabela nie podaje wszystkich wyczerpujących usterek i ja podpieram się tym trybem rozumowania - jak wy podchodzicieć do wojskowych eksponatów

które za wszelką cenę ,zdaniem naszych przełożonych muszą jeżdzić

 

[ Dodano: 15-01-2007, 19:40 ]

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych wypadków niesprawności. - dokładnie to brzmi tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc
Prawdą jest ,że w cywilu nikt nie jeżdzi na silniku do momentu aż mu się rozsypie

witam ja znam gościa, który kiedy zapaliła mu się w samochodzie kontrolka od ciśnienia oleju tak się zdenerwował, że zdjął przewód z czujnika i jechał aż silnik stanął.

miałem przypadek , ze na badanie przejechał klient ze stukami,ale po "wysłuchaniu" silnika poleciłem żeby udał się do mechanika i wyregulował zawory.

po kilku godzinach wrócił ponownie i podziękował.

a najgorzej odnośnie stuków w ukł. korbowo-tłokowym jest z samochodami ciężarowymi różnych firm transportowych. diagnosta stuki słyszy, a kierowca nie.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Jacek po mojemu zrobiłbym tak:

1. Sprawdzenie zadymienia (zgodnie z ustawą)

2. Diagnostyka silnika tj.

a) organoleptycznie z wykorzystaniem stetoskopu (znając życie to i wycieki się na pewno znajdą)

b) podpięcie diagnoskopu i sprawdzenie spadku obrotów przy wyłączanych po kolei cylindrach (o ile posiadasz przystawkę DIS Adapter)

c) opisanie usterek w zaświadczeniu

W zaświadczeniu opisz wyniki badania oraz Twoje uwagi odnośnie stuków w układzie korbowo-tłokowym. Wynik badania negatywny na 14 dni. Jeżeli przyjadą ponownie i usterki nie będą usunięte Ty tłumacząc się dobrem o sprzęt zabierz dowód rejestracyjny, napisz meldunek o zaistniałej sytuacji i Twoje będzie na wierzchu. Zostaje tylko niesmak z podkablowania ale jeżeli inaczej nie rozumieją. Wybór należy do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Sprawdzenie zadymienia (zgodnie z ustawą)

Czsem strach to wykonać, bo jest możliwe że przy obrotach max silnik się rozleci.

Ale dla niektórych konieczna jest terapia szokowa. :idea:

Miałem przypadek pęknięcia laski popychacza podczas kontroli zadymienia, a właściciel myślał, że na mój koszt zrobi remont silnika. Dostał DzU z opisem sposobu badania przed nos i się "zamknął"

Moje było na wierzchu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.