Skocz do zawartości

Poduszki powietrzne toyoty- czy ktos slyszal o problemach?


bromba

Rekomendowane odpowiedzi

To moj pierwszy post i w sprawach motoryzacji jestem raczej zielona... Moj brat w grudniu bral udzial w wypadku samochodowym. Poduszki powietrzne w jego Toyocie avensis nie otworzyly sie mimo iz samochod doznal powaznych uszkodzen (strona boczna kierowcy i przod) w takim stopniu, iz praktycznie nie nadaje sie juz do naprawy. Oczywiscie poduszki i czujniki byly na miejscu. Brat na szczescie doznal tylko lekkich obrazen. Przegladajac strony internetowe zwlaszcza zagraniczne dochodze do wniosku, ze jest to typowy problem toyoty. Ponoc poduszki powinny sie otwierac juz przy 25 km/h, choc niektorzy technicy mowia iz musi zostac uderzony odpowiedni obszar co mnie jako laikowi wydaje sie raczej dziwne... Czy slyszeli Panstwo moze o podobnych przypadkach w Polsce i co mozna z takim fantem zrobic? Toyota przoduje w rankingach bezpieczenstwa. Na jakiej podstawie???? Przeciez tu chodzi o zycie...

Bede wdzieczna za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jesli chodzi o zycie to chyba wszystko o.k. - rozumiem ze bratu nic powaznego się nie stało. Trudno cos powiedzieć o tym przypadku bo nie wiemy nic na temat zdarzenia.

Co do uruchomienia SRS to wazne jest opoznienie i jego przebieg podczas wypadku, a nie prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi Piotrek bardzo ważne jest opóźnienie, choć generalnie we wszystkich samochodach poduszki czołowe "eksplodują" przy prędkości około 28-29 km/h.

Jeśli chodzi o mnie, to nie mogę uwierzyć, że nie zadziałały prawidłowo w Avensisie (osobiście uważam ten samochód za wzór bezpieczeństwa).

Należy jednak pamiętać o wydarzeniu z Rzeszowa sprzed kilku lat, gdzie na postoju "wystrzeliła" poduszka pasażera i poważnie raniła małą dziewczynkę (wtedy był to Ford Mondeo I po liftingu model 97-00), do dzisiaj nikt nie potrafi wytłumaczyć dlaczego tak się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Jesli chodzi o przebieg wypadku to brat wpadl w poslizg, samochod przekrecil sie wokol wlasnej osi i zjechal na pas przeciwny zderzajac sie czolowo z innym samochodem... Tak, ze moim zdaniem poduszki powinny odpalic... Wszyscy mieli ogromne szczescie wychodzac z tego bez wiekszych obrazen tym niemniej wedlug rzeczoznawcy samochod nadaje sie do kasacji. Przegladajac watek na form w USA okazuje sie ze wadliwe poduszki w Toyocie to dluga historia- od konca lat 90 tych bylo kilkadziesiat takich przypadkow w toyota camry, corolla, tacoma, tundra, echo niektore z tragicznym finalem a samochody nowe corolla z 2005 roku na przyklad. Podobno byl jakis problem ktory podpadal pod to by zrobic tzw" recall" i wymienic wadliwe elementy ale firma wycofala sie z takiej kosztownej akcji by nie utracic wizerunku. Gdyby ktos wiedzial o podobnych przypadkach w Polsce lub chocby w EU to bylabym bardzo wdzieczna. Najbardziej wkurza mnie to czolowe miejsce w testach na bezpieczenstwo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od recalls - znam od strony dilersko/serwisowej klika marek - akcje serwisowe na poduszki są na pożądku dziennym w każdej marce.

Na w/w mondeo tez był recall - nie wiem czy w tamtym samochodzie był wykonany czy nie - przypuszczam że nie. Osobiście znam jeszcze jeden przypadek mondeo, sprzedanego przez Res-motors, w którym też strzeliła poduszka. I tez nie były wykonany na nim recall.

 

Jeżeli macie wśród znajomych takie mondeo to warto sprawdzić, po zdemontowaniu schowka, czy pomiędzy śrubą mocowania poduszki a nadwoziem na prawym słupku jedz zamocowany dodatkowy przewód masujący.

 

Co do "nie odpalonych" poduszek to trudno wyrokować co było przyczyną w warunkach serwisowych. Jeżeli sterownik poduszek nie zarejestrował "crash data" to z jakiś powodów w chwili wypadku parametry nie spełniały warunków "odpalania" - pytanie dlaczego czy zostały źle zmierzone czy tez faktycznie nie miesiły się w przewidywanej normie.

 

Jeśli zarejestrował a nie strzeliły to sprawa jasna - wina po stronie samych poduch.

Sterownik zderzenia czołowe "widzą" pod kątem około 30 stopni wiec uderzenie "czołowo-boczne" które wyjedzie poza ten kąt może nie zostać zauważone pomimo dużej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzieki za fachowa porade. Czy jako laikowi moglbys mi powiedziec czy takie "crash data" sa do sprawdzenia? Tzn. czy mozna sprawdzic jakos czy czujnik zarejestrowal sygnal i poduszki nie odpalily czy niestety nie jest to nigdzie uwiecznione?

 

[ Dodano: 23-01-2007, 08:41 ]

Czy naprawde nie da sie tego sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.