Skocz do zawartości

Rejestracja pomocy drog. 4,6t na 3,5t


zimon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem na etapie zakupu sprintera przerobionego na autolawete. Auto sprowadzone z Niemiec. Oryginalnie jako ambulans, DMC 4600. Chce zeby auto bylo zarejestrowane do 3,5t. Sprzedajacy twierdzi ze mozna tak zarejestrowac, posiada opinie rzeczoznawczy i badanie techniczne. Auto jest jednak niezarejestrowane i boje sie ze przy rejestracji moga wyniknac klopoty. Czy orjetuje sie ktos jak to rzeczywiscie wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnym kraju z jasnymi przepisami pewnie nie byłoby to mozliwe - u nas jest wysoce prawdopodobne, że w którymś WK to przejdzie. Ale albo najpierw dowiedz się w swoim WK czy na pewno takie papiery przyjmą, a jak nie to niech sprzedawca zaejestruje pojazd na siebie ( skoro to żaden problem ;) ) i sprzeda Ci juz zarejestowane autko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale albo najpierw dowiedz się w swoim WK czy na pewno takie papiery przyjmą, a jak nie to niech sprzedawca zaejestruje pojazd na siebie ( skoro to żaden problem ) i sprzeda Ci juz zarejestowane autko.

A jak pojedziesz na badanie VAT-owskie to niebądż żdziwiony negatywnym wynikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnym kraju z jasnymi przepisami pewnie nie byłoby to mozliwe - u nas jest wysoce prawdopodobne, że w którymś WK to przejdzie. Ale albo najpierw dowiedz się w swoim WK czy na pewno takie papiery przyjmą, a jak nie to niech sprzedawca zaejestruje pojazd na siebie ( skoro to żaden problem ;) ) i sprzeda Ci juz zarejestowane autko. :)

 

No wlasnie mam tez taka ocje, zeby kupic auto zarejestrowane, ale bedzie to trwalo ok. miesiaca bo trzeba czekac na karte pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimon, Nawet jeśli uda Ci się zarejestrować /ale bym się wstydził za WK/, To Jesteś raczej skazany na tego patałacha który spłodził to pierwsze badanko, może się okazać iż /powinno przynajmniej/ że przy następnym badanku wylecisz z hukiem z SKP.

A sprawa jest banalnie prosta tabliczka znamionowa jest jednoznaczna, każda odchyłka od tej wartości jest problemem. A już napewno poniżej 3,5 t.

Podpada to pod przestępstwa podatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimon, Nawet jeśli uda Ci się zarejestrować /ale bym się wstydził za WK/, To Jesteś raczej skazany na tego patałacha który spłodził to pierwsze badanko, może się okazać iż /powinno przynajmniej/ że przy następnym badanku wylecisz z hukiem z SKP.

A sprawa jest banalnie prosta tabliczka znamionowa jest jednoznaczna, każda odchyłka od tej wartości jest problemem. A już napewno poniżej 3,5 t.

Podpada to pod przestępstwa podatkowe.

 

 

Jednak chyba zostawie goscia zeby to zarejestrowal i kupie juz zarejestrowane.

W Bielsku w WK nie zarejestruja auta na 3,5t jesli w briefie jest 4600. Dzis gadalem z gosciem wlasnie z WK. U nich swiety jest brief i to co w nim zapisane. Przeglad na 3,5t jest, opinia rzeczoznawcy tez, wiec im nic wiecej nie trzeba. Dzis z wlascicielem auta rozmawialem, powiedzial ze zalatwi ze w briefie bedzie adnotacja o zmianie dmc i masy wlasnej. Watpie zeby mial na mysli legalne zalatwienie sprawy bo ma to miec na czwartek ;)

Chodz wiem ze w niemczech mozna zrobic takie zmiany, szczegolnie jesli auto idzie na eksport. Jednak jak ja bede autko jako pierwszy w kraju rejestrowal i cos wyjdzie ze to przekret to mnie dybna a nie jego...

Dane na tabliczce znamionowej ponoc tez mozna zmienic, tak slyszalem. Skresla sie prosta linia te stare wpisy. Dodam tylko, ze nie chodzi mi o jakies unikniecie podatku itp...Poprostu nie posiadam kat C i dlatego musze miec auto do 3,5t. Z reszta gdyby bylo C to bym wolal zarejestrowac tak jak jest bo wieksza ladownosc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legalne zalatwienie sprawy

W tym przypadku jest to niemożliwe

Z tego co wiem zawsze najbardziej jest pokrzywdzony ostatni włkaściciel bo to mu zabierają dowód albo auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legalne zalatwienie sprawy

W tym przypadku jest to niemożliwe

Z tego co wiem zawsze najbardziej jest pokrzywdzony ostatni włkaściciel bo to mu zabierają dowód albo auto

 

Niema rzeczy niemozliwych :)

Jak w tym przypadku piszesz ze jest to niemozliwe, to w jakim byloby to mozlie :)

Przypuszczam, ze w zadnym! Ale w PL jest jak jest. Dzis ten gosciu co to autko sprzedaje, przy mnie rejestrowal podobnego sprintera tyle ze 416. Tez w niemczech na 4600 + adnotacja w briefie na 3,5t+przeglad+rzeczoznawca. Zarejestrowali to na 3,5t bez marudzenia. Oczywiscie pozostaje jeszcze pytanie czy wydadza twardy dowod ;)

Pozatym w WK powiedzieli mi ze zarejestruja mi auto na 3,5t ale trzeba zmienic homologacje czy cos takiego...Czyli idzie z tego wybrnac.

 

 

@Tomek D , moglbys rozwinac mysl zabrania dowodu lub auta? Bo mnie to troszke przerazilo. Oczywiscie mowa o sytuacji gdy w DR jest 3,5t, tabliczka znam. zmieniona. W jaki sposob i dlaczego moga zabrac dowod lub auto?

 

 

I jeszcze jedno pytanie, jesli sa zamieszczone zmiany w briefie i dokumentacji, kto powiniem wprowadzic zmiany na tabliczce znam. ? Niemcy, czy SKP, ktora robila pierwszy przeglad? No i oczywiscie czy maja prawo cos takiego zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zmienic homologacje czy cos takiego...
.

Aaaa po uzyskaniu NOWEJ homologacji to nie problem, sam Ci mogę takie zarejestrować 8) .

 

Uzyskanie takiego papiera na pojazd sprowadzany jest jednak problematyczne. Tym bardziej że te same pojazdy są często homologowane na różne wartości - łatwiej zmienić homo niż linię produkcyjną :lol:

Oczywiście wymiana tabliczki znamionowej - inaczej problem przy badaniu.

Oczywiście niezależnie od pobudek może to być podciągnięte pod przestępstwo podatkowe - a to może być problem.

Zastanawia mnie po co ten rzeczoznawca i co on bidulek tam nabazgrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zmienic homologacje czy cos takiego...
.

Aaaa po uzyskaniu NOWEJ homologacji to nie problem, sam Ci mogę takie zarejestrować 8) .

 

Uzyskanie takiego papiera na pojazd sprowadzany jest jednak problematyczne. Tym bardziej że te same pojazdy są często homologowane na różne wartości - łatwiej zmienić homo niż linię produkcyjną :lol:

Oczywiście wymiana tabliczki znamionowej - inaczej problem przy badaniu.

Oczywiście niezależnie od pobudek może to być podciągnięte pod przestępstwo podatkowe - a to może być problem.

Zastanawia mnie po co ten rzeczoznawca i co on bidulek tam nabazgrał.

 

Co do opini rzeczosnawcy, osobiscie jej nie czytalem, tylko widzialem. Sklada sie conajmniej z 5-6stron a4. Chlopina sie rozpisala :) postaram sie wziasc ksero od goscia tej opini i napisze co tam mniejwiecej wyknocil :)

 

A w jaki sposob mozna sie wziasc za zmiana homologacji? Gdzie sie to zalatwia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek D , moglbys rozwinac mysl zabrania dowodu lub auta?

A dlatego że np LT 46 jednak się różni od LT 35, podejżewam że w dokumentach DMC masz 3490kg. Ciekawe jaką masz ładowność.

Co do zmian w brifie to niedawno rozbili tu "niemiecką dekre".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek D , moglbys rozwinac mysl zabrania dowodu lub auta?

A dlatego że np LT 46 jednak się różni od LT 35, podejżewam że w dokumentach DMC masz 3490kg. Ciekawe jaką masz ładowność.

Co do zmian w brifie to niedawno rozbili tu "niemiecką dekre".

 

Ale ja nie mowie tu o zmianie modelu np. tak jak porownales lt-35 z lt-45. Sa sprintery 413 z dmc do 3,5t i 4,6t. Wiec nie rozumie w czym problem. Jesli juz zarejestruja auto to moim zdaniem sytuacja jest zamknieta! Tabliczke nowa zrobic i koniec. A z przegladami okresowymi w naszym kraju tez niema problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi modelami chłopak ma rację. Model może tylko sugerować podstawową DMC pojazdu, co nie oznacza, że pojazt nie ma tez homologacji na inne wartości. Jesli nie wierzycie wejdźcie do salonu IVECO np. (oni chyba najbardziej s ię w tym "specjalizują") i poproście o IVECO DAILY serii 50C.... (czyli dmc powyżej 5t) -ale z DMC 3,5 - bez problemy takie autko z Polska homologacja dostaniecie.... Równiez zmiana tabliczki w IVECO to żaden problem. IVECO POLAND za bodajże 1000 PLN wyda nową tabliczkę nawet na uzywany pojazd po zmianach konstrukcyjnych + odpowiedni glejt na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc obecnie producenci robią prawie to samo co kiedyś robili diagności i rzeczoznawcy, czyli "dopasowują" pojazdy do potrzeb klienta. Ciekawe tylko, kto za to "beknie" kiedy jakiś prominent zauważy w tym procederze działanie na szkodę skarbu państwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc obecnie producenci robią prawie to samo co kiedyś robili diagności i rzeczoznawcy, czyli "dopasowują" pojazdy do potrzeb klienta. Ciekawe tylko, kto za to "beknie"

A kto ma beknąć??? M.T ,albo producent ;)

Jest homologacja -i ok

Na podstawie "jakiś" badań homologacyjnych pojazdy uzyskują homologacje i ktoś je zatwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dzieki za wasze wypowiedzi. Dzieki wam sprawa skonczyla sie tak, ze kupie to auto zarejestrowane na 3,5t + pomoc drogowa. Poczekam niech gosciu to zarejestruje, dostanie twardy dowod i pozniej kupie. Zapewne pojawi sie pozniej problem tabliczki znamionowej, ktorej on nie zmieni, ale z tym mam nadzieje, ze jakos sobie poradze.

Do kolegi Tomek D , zawsze odpowiadasz krotko i konkretnie. Jestes pewny swego, napewno niechcialbym trafic do twojej stacji na kontrole. Powiem ci jednak jedno...Bronisz i przestrzegasz praw ktore sa czasami glupie(sam o tym wiesz). Jestem taki jak ty, tez lubie lad i pozadek(tyle, ze ja patrze na rzeczywistosc) . W Polsce legalnie prawie nic nie zalatwisz.

W niemczech mozna zmienic dmc na mniejsze bez problemu. Oczywiscie obowiazkowa opinia rzeczoznawcy-na zmiany. Czemu u nas jest inaczej? Czy zmiana z 4,6t na 3,5t stanowi jakies zagrozenie? Czy pojazd przystosowany pod 4,6t nie spelnia norm na 3,5t? Osobiscie tego nie rozumie i jest to dla mnie glupie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym WK nie problemu jesli jest opinia rzeczoznawcy na zmiane dmc. na mniejsza.A tabliczke mozna zgubic nabicie nowej zastepczej na ktorej nie ma juz dmc. koszt 35 zł. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "zimon", oczywiście masz rację w swoim pojmowaniu problemów o których tu piszemy. Zapominasz tylko o jednym "drobnym" szczególe: jeśli stanie się jakieś nieszczęście (dojdzie do wypadku) - musi znaleźć się winny. I tu diagnosta jest najłatwiejszą do "ustrzelenia" ofiarą. Pozostanie on sam, "oko w oko" z surowymi organami ścigania. Jednak nie tylko takie zagrożenia czychają na diagnostę. Okazało się bowiem nagle iż tenże diagnosta jest strażnikiem skarbu państwa . Jeśli przyczyni się do dopuszczenia do ruchu pojazdu w sposób umożliwiający jego właścicielowi skorzystanie z różnorakich preferencji (czytaj: furtek) podatkowych czy jakichkolwiek innych, to w razie stwierdzenia przez owe "organy ścigania" nieprawidłowości - zostanie pociągnięty do odpowiedzialności. Wiem o tym doskonale, gdyż sam tego doświadczyłem bardzo boleśnie.

Diagnosta musi "stać na straży" przepisów (nawet głupich) - bo po prostu nie ma innego wyjścia. Chyba że chce szybko skończyć karierę w tym zawodzie i wylądować za kratkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów serdecznie czytam ten post i tak się zastanawiam że zawsze było tak że DMC jest stała i wara ją zmieniać no chyba że się mylę ale nie wydaje mi się. pozdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy na ten temat mówią nieco inaczej. Nie wolno zmienić DMC na wartość wyższą - dla pojazdu produkowanego fabrycznie (mówiąc najprościej)- Dz.U. 227. Natomiast inne zapisy prawne - techniczne, dopuszczają takie zmiany DMC zarówno wzwyż jak i w dół, po dokonaniu istotnych zmian konstrukcyjnych pojazdu, powodujących np. zmianę położenia środka ciężkości. Ale dla nas istotne są też przepisy fiskalne. Jeśli pomożemy klientowi w uzyskaniu preferencji podatkowych to staniemy się wrogami fiskusa. Tenże fiskus ma mocniejszą od nas pozycję prawną. Może interpretować przepisy wydane przez siebie w sposób korzystny dla siebie. My nie mamy żadnych szans w konfrontacji z fiskusem. To właśnie chciałbym podkreślić. Musimy zauważyć i zrozumieć, że mamy do czynienia nie tylko z przepisami dotyczącymi BRD. Mamy również do czynienia z przepisami podatkowo - skarbowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana z 4,6t na 3,5t stanowi jakies zagrozenie?

 

Jest jeszcze odpowiednia kategoria prawa jazdy, dla pojazdów 4,6t. "C", a dla poj. do 3,5t. "B" i w razie nieszczęścia odpowiednie organy dobiorą się do tego kto i na jakiej podstawie obniżył DMC.

 

Niektórzy chcą takiej zmiany bo nie chcą robić prawa jazdy kat. "C".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana z 4,6t na 3,5t stanowi jakies zagrozenie?

na to pytanie odpowiedział już kolega andmat i oczywiście te pojazdy mają różne prętkości z któtymi mogą się poruszać poza obszarem zabudowanym o tachografie i czasie pracy kierowcy niewspominając.

 

 

Natomiast inne zapisy prawne - techniczne, dopuszczają takie zmiany DMC zarówno wzwyż jak i w dół, po dokonaniu istotnych zmian konstrukcyjnych pojazdu

Jakoś zmiana skrzyni na najazd nieprzekonuje mnie do tak poważnej zmiany konstrukcyjnej aby zmieniać DMC.

 

Kiedyś miałem klienta przyciągnoł lawete i chciał zmienić DMC oczywiście mial opinie rzeczoznawcy i tam podstawą do obniżenia DMC była zmiana opon (na mniejszą nośność).Po przeczytaniu tego niewiedziałem czy się śmiać czy płakać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.