Skocz do zawartości

[TDT] Pytania z egzaminu dla diagnostów


marcin6

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

 

Pytanie 1.

Pojazd samochodowy ( z wyjątkiem motocykla ) wyposaŜa się w numer identyfikacyjny

albo numer nadwozia, podwozia lub ramy zarejestrowany po raz pierwszy po:

B. 31 grudnia 1994 r,

 

Pytanie nr 2.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego składającego się z trzyosiowego ciągnika

siodłowego i dwuosiowej naczepy moŜe wynosić:

A. 42 t - dla pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed 13 marca 2003 r,

 

Pytanie nr 3.

Skuteczność hamowania hamulca roboczego samochodu osobowego, karetki sanitarnej

pogotowia ratunkowego przy uŜyciu hamulca roboczego nie moŜe być mniejsza niŜ:

C. 50%d.m.c.

 

Pytanie nr 4.

Pojazd samochodowy osobowy wyposaŜa się w zagłówki na siedzeniach innych niŜ przednie

wyprodukowanych po raz pierwszy po dniu:

C. 31 grudnia 1995 roku.

 

 

ADR nie znam sie

Opisowe prze telefon :)

 

Pytanie nr 1.

Mocowanie zbiorników (butli) do pojazdu powinno zabezpieczać przed ich przemieszczeniem

przy działaniu na pojazd przyspieszenia wyraŜonego iloczynem liczby i przyspieszenia

ziemskiego - „g", w przypadku samochodów osobowych o samochodów cięŜarowych o

d.m.c. do 3,5 t:

B. w kierunku wzdłuŜnym do przodu - 20 g,

 

Pytanie nr 2.

Odległość reduktora od układu wydechowego nie moŜe być mniejsza niŜ (jeśli nie jest

stosowany ekran termiczny):

A. 0,1 m,

 

 

 

 

Ciesze sie ze moglem pomoc :)

 

[ Dodano: 13-11-2009, 16:38 ]

Czesc

 

-wykuć można coś, co jest ogólnodostępne (jak pytania na prawo jazdy)

nie wiem kiedy Ty zdawałeś ale teraz pytania i odpowiedzi są naprawdę mądrze napisane

pozdrawiam

 

No to kolego jestes troche nie w temacie - wiekszosc tych pytan (identycznych lub bardzo podobnych jak na egzaminie ) jest dostepna - w dobrych osrodkach szkolenia gdzie kurs nie trwa 3 dni a poltora miesiaca w tym 10 dni praktyk dostaniesz je i wg nich adepci sa przygotowywani do egzaminow.

Nie mi jest sadzic czy sa madrze czy glupio napisane - wiem ze sa niezyciowe.

I jest takie powiedzenie: "W teorii praktyka nie rozni sie od teorii w praktyce to dwie rozne sprawy"

Ale nie rozmywajmy tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisac sie nie chce :) ale dzieki

 

[ Dodano: 13-11-2009, 21:20 ]

Na SKP przyjeżdża osobowy z zamontowanym wczoraj urządzeniem sprzęgającym. Opisz wszystko po kolei jak ustalasz jakie dane, co sprawdzasz, kiedy przechodzi a kiedy nie?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 12-11-2009, 22:46 ]

Część III.

Pytanie nr 1.

Pojazd przeznaczony do przewozu towarów niebezpiecznych klasy 1 to:

B. pojazd typu EX/II,

Pytanie nr 2.

Pojazd typu EX/III powinien być wyposaŜony w ABS jeŜeli był zarejestrowany po raz

pierwszy po dniu:

 

tutaj powinna być data po 30 czerwca 1993 o dmc pow. 16ton

 

Zagadnienie praktyczne:

Określ, czy jest moŜliwy przewóz towarów niebezpiecznych klasy 1, o grupie zgodności J,

pojazdem samochodowym o d.m.c. 24 000 kg, data pierwszej rejestracji 30 września 2002 r.,

nadwoziu zamkniętym typu furgon, wyposaŜonego w instalację elektryczną oświetlającą

skrzynię ładunkową.

Podaj, na jakiej podstawie dokonasz dopuszczenia pojazdu do przewozu towarów

niebezpiecznych klasy 1:

- oględzin pojazdu,

- dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań ADR jeśli tak to jakiego

numeru przepisu,

- oględzin pojazdu oraz dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań ADR -

jeśli tak to jakiego numeru przepisu.

Jak naleŜy postąpić, gdy pojazd nie jest wyposaŜony w elektryczną instalację oświetleniową

skrzyni ładunkowej a według oświadczenia klienta, będzie przewoŜony towar niebezpieczny

klasy 1 o grupie zgodności J.

Jeżeli pojazd posiada homologacje zgodna z Regulaminem EKG 105 to co robimy przy badaniu okresowym ADR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Na SKP przyjeżdża osobowy z zamontowanym wczoraj urządzeniem sprzęgającym. Opisz wszystko po kolei jak ustalasz jakie dane, co sprawdzasz, kiedy przechodzi a kiedy nie?????????????

 

I tu masz akademicki wprost przyklad roznicy miedzy teoria a praktyka.

W dzisiejszych czasach praktyka jest taka ze ogladasz dokumenty jakie przynosi klient - zwykle ma papiery do haka - nowego wyprodukowanego i zamontowanego przez specjalistyczna firme do danego typu pojazdu, potem ogladasz czy hak pasuje do tych papierow :) - czytasz tabliczke znamionowa urzadzenia sprzegajacego.

Sprawdzasz czy poz O1 O2 w dow rejestracyjnym sa wypelnione. Zwykle sa...ale jesli nie to ustalasz (troche z tabliczki troche z katalogow - uwaga na francuzy!!! ).

Sprawdzasz instalacje elektryczna !!!

Wystawiasz zaswiadczenie "bez oceny i wyznaczania DNB" z adnotacja - w pojezdzie zamontowano HAK - (z O1, O2 jesli nie ma w DR).

 

Tak wyglada praktyka a w teorii powinies m.in. sprawdzic i obliczyc czy wspolczynnik D haka jest odpowiedni dla danego typu pojazdu, sprawdzic mocowanie - rodzaje zastosowanych łacznikow (zycze szczescia n.p. w mercedesach gdzie hak jest praktycznie wmontowany w nadwozie i po zdjeciu kuli praktycznie go nie widac czy w VW gdzie jest umieszczony pod zderzakiem...ect...

Zapewne jeszcze cos pominalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam który wymusza że hak ma być zamontowany przez jakąś firme jak pisał tytus, czyli żaden , według mnie jest pozycja F3 i ja ją określam - bez paragrafu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam który wymusza że hak ma być zamontowany przez jakąś firme jak pisał tytus, czyli żaden , według mnie jest pozycja F3 i ja ją określam - bez paragrafu. :)

Wówczas Twoja podpowiedź powinna brzmieć:"... dobrze by było jeszcze na zaświadczeniu wpisać d.m.c. zespołu poj..." a nie

trzeba jeszcze na zaświadczeniu wpisać d.m.c. zespołu poj. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Panowie panowie prosze sie skupic na odpowiedziach a nie spierac sie o slowa :)

Widze ze nie tylko ja slabiutki w tych ADR-ach - ale co sie dziwic, ostatnie badanie ADR robilem - na egzaminie TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytania, które mogą pomoc kandydatom na diagnostów

 

1.Na stację diagnostyczną na badanie przyjechał pojazd sprowadzony z zagranicy. Jest to naczepa cysterna , data pierwszej rejestracji 25.07.1995 r., DMC 12 t. Co powinien sprawdzić diagnosta w trakcie badania z zakresu zgodności z działem 9 umowy ADR:

a) sprawdza rodzaj zastosowanego zwalniacza,

b) sprawdza urządzenie sprzęgające zgodnie z Regulaminem EKG Nr 55 lub z Dyrektywą 94/20/WE,

c) sprawdza kompletność układu przeciw blokującego ABS.

 

2. Na badanie techniczne przyjeżdża pojazd cysterna, która ma ważny protokół na 6 miesięcy. Co robi diagnosta?

a) przeprowadza badanie i ustala termin na rok,

b) przeprowadza badanie i ustala termin na 6 miesięcy,

c) odsyła pojazd do TDT.

 

3. W uchwyt ( uchwyty ) dla pasażera zgodny z przepisami o homologacji pojazdu, motocykl powinien być wyposażony, jeżeli był zarejestrowany po raz pierwszy po dniu :

a) 31 marca 2003 roku

b) 1 lipca 2001 roku

c) 31 grudnia 1994 roku

 

4. Co widzisz na zdjęciu?( na zdjęciu samochód ciężarowy z przyczepą).

a. pojazd członowy

b. zespół pojazdów

c. pojazd typu TIR

 

5.Jak powinien być wyposażony zespół pojazdów o dmc powyżej 26 t

a. powinien być wyposażony w ABS

b. w dwa przewody układu hamulcowego między poj. ciągn. a przyczepą od 31.XII.1984

c. w dwa przewody układu hamulcowego między poj. ciągn. a przyczepą od 31.XII.1985

 

6. Jaka powinna być min. głębokość bieżnika w autobusie komunikacji miejskiej wyposażonym w opony z wskaźnikiem zużycia bieżnika?

a) 1,6mm

b) 3mm

c) do TWI

 

7. Zwalniacze montowane w pojazdach samochodowych służą do :

a) utrzymywania stałej prędkości niezależnie od pochyłości drogi,

b) w awaryjnych sytuacjach stabilizuje ruch pojazdu…..

c) pozwala utrzymać bezpieczną prędkość jazdy podczas długich zjazdów bez użycia hamulca zasadniczego

 

8. Co powinien posiadać pojazd do nauki jazdy ciężarowy?

a) ogrzewaną tylnią szybę

b) jedno dodatkowe lusterko wewnętrzne

c) dwa dodatkowe lusterka zewnętrzne

 

9. Jakie oznaczenie musi mieć autobus szkolny zasilany gazem ziemnym:

a) autobus szkolny LPG

b) CNG Autobus szkolny

c) Autobus szkolny CNG

 

10. Jak powinien postąpić diagnosta jeżeli turysta z Wlk. Brytanii poprosi o sprawdzenie układu hamulcowego:

 

a) nie wykonuje badania, ponieważ kierownica jest po prawej stronie

b) wykonuje badanie z wynikiem negatywnym,

c) wykonuje badanie i wystawia zaświadczenie.

 

i pytania takie dodatkowe:

I) pytanie o przegląd samochodu w którym nie stwierdzono żadnych uchybień technicznych, a jedynie dowód rejestracyjny nosił znamiona podrobionego. Co ma uczynić diagnosta?

 

II) pojazd zabytkowy po kolizji drogowej, jak ma się zachować diagnosta i czy wykonać takie badanie.

 

III) jak powinien postąpić diagnosta jeżeli podczas badania autobusu na 100km/h na oponach są nieczytelne informacje o dopuszczalnej prędkości i nośności opony a widoczny jest znak homologacji zgodności EKG ONZ Nr 54

 

 

pozdrawiam

ps. interesują mnie odpowiedzi na dodatkowe pytania.

 

a jak byście odpowiedzieli na pytanie nr 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pytanie 2 - jeżeli ten protokół jest rzeczywiście decyzją TDT - to odpowiedź a

Jeżeli chodzi o pytanie dodatkowe to:

I zabiera dowód, wystawia zaświadczenie z negatywem

II - ma wykonać badanie pokolizyjne

III - wystawić zaświadczenie z negatywem.

Oczywiście są to moje wypowiedzi na szybkiego :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pytania z egzaminu w Warszawie :

Kurs podstawowy

1)Przyczepa marki "Sam" której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg.

a)podlega dodatkowemu badaniu technicznemu,jeżeli została skierowana na badanie techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego (istniało przypuszczenie,że zagraża bezpieczeństwu ruchu).

b)podlega okresowym badaniom technicznym przed upływem 1 roku,a następnie co 6 m-cy

c)podlega corocznym okresowym badaniom technicznym

 

2)Zakres okresowego badania technicznego sam.ciężarowego obejmuje między innymi

a)sprawdzenie skuteczności tłumienia zawieszenia pojazdu

b)sprawdzenie stanu technicznego nadwozia,podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia

c)pomiar wartości skrętności kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.) odpowiedz a

2.) odpowiedz b

 

Amortzatory sprawdzasz tylko w pojazdach do 3.5T i podczas badania dodatkowego a nie okresowego, natomiast geometrie kol podczas badania po kolizjii drogowej.

 

Jak pamietasz jakies inne pytania to napisz bedzie latwiej innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przypadki kiedy badamy amortyzatory:

 

-skierowany podejrzenie zagrożenia

-skierowany wypadek

-dla ubezpieczyciela

-sprowadzony uszkodzony

-zmiany konstrukcyjne

tak na skróty ale wiemy o co chodzi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd.

3)Pomiar sił hamowania jednej osi pojazdu z niwrozłącznym napędem wszystkich kół powinien być wykonany :

a)osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi

b)równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi

c)wyłącznie poprzez pomiar opóznienia hamowania

 

4)Skierowanie przez starostę na wykonanie dodatkowego badania technicznego wymagane jest dla pojazdu:

a)w którym potrzebne jest ustalenie danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji

b)w którym dokonano zmian konstrukcyjnych powodujących zmianę rodzaju lub podrodzaju pojazdu

c)w którym nastąpiła zmiana dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy

 

5)Pomiar sprawności i skuteczności działania awaryjnego układu hamulcowego dokonuje się:

a)w każdym przypadku,jeżeli hamulec awaryjny stanowi część hamulca roboczego

b)tylko w przypadku gdy hamulec roboczy w skład którego wchodzi hamulec awaryjny uległ uszkodzeniu

c)tylko w przypadku gdy działanie hamulca awaryjnego uzyskiwane jest dzięki oddzielnemu układowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sobie poczytałem, czy jeszcze zdałbym egzamin i mam problem z pytaniem nr 3 :x Waham się pomiędzy b i c. Chyba że jest wybór wielokrotny :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

witam wszystkich. za tydzien mam egzmain i juz od pewnego czasu sie ucze. czytałem własnie pytania zamieszczone na forym i natrafiłem na cos takiego:

4. Maksymalny stopień napełnienia zbiornika w czasie badania technicznego może wynosić:

 

A. 85%;

B. 80%;

C. 75%.

 

na zdrowy rozum zawsze napełania sie do 80% objetości jednak w odpowiedizach jest zaznaczona odp A. Czy to jest bład czy tu chodzi o badania które przeprowadza TDT ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki koledzy:)

kolejne pytanie:

Na czym między innymi, polega dodatkowe badanie techniczne pojazdu, w którym wymieniono silnik na silnik tego samego typu i tej samej pojemności:

 

A. pomiarze i ocenie emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin oraz ocenę stanu technicznego układu wydechowego.

B. wykonania specjalistycznego badania polegającego na sprawdzeniu dokonanych zmian i sporządzenie dokumentu „opis zmian”.

C. sporządzenie tylko dokumentu „opis zmian’.

 

czy to pytanie jest aktualne?? Silnik jest elementem wymiennym (czesc zamienna) i jesli jest zastąpiony na taki sam typ i pojemność to należy robić jakies badania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.