Skocz do zawartości

Zaświadczenia o badaniu ADR


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Czy na takim zaświadczeniu wpisujecie jeszcze w uwagach listę towarów niebezpiecznych przewożonych przez pojazd ? Na jakiej podstawie takie coś jest wymagane (lub nie) - chodzi mi o konkretny przepis - jeśli istnieje oczywiście ...

Ja stoję na stanowisku - nie wpisywać - ale wiem też, że część użytkowników SKP robi inaczej ...

Kto popełnia błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie ma potrzeby wpisywać a raczej przepisywać tego samego co juz jest napisane w dozorze Technicznym , miałem juz telefon od urzednika wypisującego świadectwo ( z paskeim) że niepotrzebie przepisuje dane zawarte juz w innym dokumecie , od tego czsu nie wpisuje materiałow jakie może przewozic cysterna i jest ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Kiedy w Polsce nie było czegoś takiego jak " doradca w sprawach przewozu towarów niebezpiecznych"

a diagnosta wystawiał zaświadczenie tradycyjne to na szkoleniach uczono nas o obowiązku wypisywania nazw towarów niebezpiecznych ( na podstawie jakich przepisów tego nie wiem podejrzewam, że to było coś w rodzaju ustaleń nie przepisów ) a teraz są inne instytucje do określania co można przewozić a co nie, my skupić mamy się na typowo technicznym wyposażeniu pojazdu, nie zagłębiać się w nazewnictwie chemii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wpisuje dla cystern , bo pewien pan z Wojskowego Dozoru technicznego

z Olsztyna odsyłał zaświadczenia- wolałem nie , ; kopać się z koniem ''

i robię mu tą przyjemnośc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

juz od dawna badaniom na niebezpieczne podlegają tylko cysterny, jest gotowy wzór zaświadczenia i nie przypominam sobie, żeby było tam miejsce na wymienianie konkretnych materiałów. Zakreśla się np. AT czy FL wpisuje dane klienta, dozoru itp. i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

kiedyś już ktoś napisał, że nasze ustawy są jak wiersze. jeśli tak jest to co dopiero ustawy europejskie. pewnego razu zawziąłem się i postanowiłem sprawdzić jakąś rzecz do końca. zaczęło się odsyłanie do następnych rozdziałów, potem do innych i tak dalej i tak dalej. ale jak się nad tym zastanowić to jest to furtka dla nastepnego stołka czyli doradcy d/s adr jakie się juz w różnych zakładach potworzyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie tak łatwo jest zostać Doradcą a robotka całkiem miła pytaszcie sie czy jest potrzebny raczej tak można sie zdziwic jak kierowcy ładują materiały niebezpieczne włosy sie na glowie jezą. Póżniej jeżdzą takie bomby po uliach.

 

 

Doradca DGSA 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Myślę, że kolega "niezgdar" przesadził. Tak się składa, że póki co pracuje po tej drugiej stronie czyli kontoluje te opisane "bomby"

Z doświadczenia wiem, że nie jest, aż tak źle. Owszem miałem juz okazję zatrzymać cieknącą cysternę z dopuszczeniem FL. Skończyło się na wezwaniu straży pożarnej i przeładunku, a najczęściej spotykanymi naruszeniami przy kontroli ADR są pojedyncza izolacja przewodów elektrycznych (FL), braki w wyposażeniu dodatkowym i gaśnice.

To jeśli chodzi o stan techniczny.

Zupełnie inna kwestią jest prędkość z jaką poruszają się po drogach cysterny!!

Można by powiedzieć, że są to najszybsze ciężarówki na drogach i to jest głowny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wystawiacie zaświadczenia na samochody skrzyniowe wożące gaz w butlach? Czy taki samochód (np. skrzyniowy Fiat Ducato) musi przejśc dodatkowe badanie przed dopuszczeniem do przewozu takiego towaru? Konstrukcyjnie nie różni się od zwykłego samochodu, ma tylko np. dodatkowe tablice, większe gasnice itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej rzecz ujmując samochody przeworzące towary niebezpieczne w sztukach przesyłki np. butlach, nie podlegają dodatkowym badaniom. Badanie dodatkowe przeprowadza sie dla cystern (pojazdy typu FL, AT, OX) oraz dla pojazdów przewożących materjały wybuchowe klasyI (EX/II - np. skrzynia kryta opończą, EX/III - pojazd z częścią ładunkową zamkniętą, w swojej karierze nie spotkałem się z pojazdem który spełniałby wymagania dla pojazdu typu EX/III).

Co do zapisu w adnotacjach "przystosowany do przewozu materiałów niebezpiecznych", nie obowiązuje już od dłuższego czasu - proszę prześledzić zmiany w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu (dla wydziałów komunikacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Program ITS na którym pracuje moja stacja po wydaniu zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu

technicznym pojzadu przeznaczonego do przewozu materiałow niebezpiecznych sam się pyta czy drukować

załącznik do zaswiadczenia z klasami materjałow niebezpiecznych.

Ja ten załącznik drukuję na odwrocie zaswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Wczoraj przyjechał do mnie gosc, któremu robię BT na skrzyniowego Lublina do przewozu butli z gazem. Zatrzymałi go ostatnio funkcjonariusze i doczepili się do braku zaświadczenia z dodatkowym badaniem tech. na przewóz mat. niebezpiecznych. Muszę mu znaleźć odpowiedni przepis na taki stan prawny. Reguluje to tylko umowia ADR czy jecze jakieś inne ustawy?

Na koniec panowie powiedzieli jednak ze sami muszą to sprawdzić na komendzie wiec też nie byli pewni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię BT na skrzyniowego Lublina do przewozu butli z gazem.

Wtym przypadku nie podlega dod.badaniu.Musi byc oznakowany przy pomocy tablic

w momecie kiedy przewozi butle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do ADR dział pierwszy rozdział 1.1.3 załącznika A tam masz wyłączenia przy przewozie materiałów niebezpiecznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do ADR dział pierwszy rozdział 1.1.3 załącznika A tam masz wyłączenia przy przewozie materiałów niebezpiecznych.

już mam :ok co dwie głowy to nie jedna ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient mógł się spytać na jakiej podstawie ma zrobić dodatkowe BT - i po sprawie (nie odwrotnie) - jeżeli ktoś coś chce - to musi powiedzieć na jakiej podstawie,

 

dalej w firmie wożącej ADR musi być zatrudniony doradca DGSA - gdzie jest ten człowiek???????

to nie wy macie się kopać z policją w takim przypadku - tylko własnie doradca DGSA, teraz widać jak ci "doradcy" funkcjonują, połowa firm nie ma zatrudnionego i co na to inspektorzy ITD? wszyscy zlewają temat (przepraszam za język) i....................na końcu tej kolejki jest diagnosta. (który jest mechanikiem, prawnikiem i teraz także doradcą dgsa)

pozdrawiam kolegów ..........i gdzieś na tym forum jest napisane kiedy przeprowadza się takie badanie

(AT,FL,OX,EXII,EXIII i teraz MEMU - tak jakoś się to chyba nazywa-sam nie doszedlem jeszcze do tego co to jest)

 

jeszcze raz pozdrawiam - a w zasadzie kierowca ma zaświadczenie o ukończeniu kursu do przewozu adr - co on tam robił??? spał?????

 

.........i jeszcze raz pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.