Skocz do zawartości

badanie amortyzatorów


gonzo

Rekomendowane odpowiedzi

cze wiara, tak sobie myslę dlaczego nie ma obowiązkowego sprawdzania amorków przy okresowym badaniu.Tyle się mówi o bezpieczeństwie a amorki mają w dużym stopniu wpływ na bezpieczeństwo , jak myślicie dlaczego nie ma obowiązku (wiem , że jeśli są podstawy itd to trzeba) ale każdy widzi jak na trasie jeżdżą bujane koniki a co dopiero mówic o drodze hamowania....pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym tak robił - ale obowiązku nie ma :D

Są za to przyrządy do badania przeźroczystości szyb ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moim hitem jest przyrząd LUZ-1 hit na rynku , uścisk dłoni dla gościa co przekonał kogos tam w ITS-ie do produkcji (żeby głupota miała skrzydła.....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mamy pomysł na nowy temat - zaraz go zakładam :D

"Przyrządy najmniej potrzebne (??) na SKP - plebiscyt"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz - zaraz ! Ale przyrzad "LUZ-1" i przyrzad do badania szczelnosci i sprawnosci instalacji gazowej nie sa juz wymagane na stacjach kontroli pojazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale urzadzenie do pomiaru skutecznosci tlumienia drgan zawieszenia "do spr.amortyzatorow" powinny byc jak najbardziejobowiazkowe, Przezylem kiedys "dlugi zakret" na bardzo dobrej drodze samochodem kolegi ,w ktorym byl jeden amortyzator rowny "0" wyciaga cie z luku jak bys raptem wpadl na oblodzona droge. To byl horror!jakims cudem siezmiescilem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja amorki powinny być sprawdzane obowiązkowo , ja sprawdzam jak mi auto podpada, mam płytę do hamowania i wtedy to sie uwidacznia, to wtedy sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Amortyzatory są elementami składowymi zawieszenia, więc niesprawny amortyzator = niesprawne zawieszenie pojazdu...... takie jest moje zdanie

- Grzegorz W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie u mnie jest tak. Każde auto osobowe przechodzi badanie amortyzatorów. Przy większych busacu i ciężarówkach (do 3,5 T oczywiście) amortyzatory oglądam wizualnie. Od razu mówię z doświadczenia, przed badaniem warto sprawdzić ciśnienie w kołach (miałem ze trzy przypadki gdzie sprawność wynosiła 10-20% a widziałem, że koło nie "skakało". Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że klienci pompowali gdzieś na cpn-ie i nadmuchali sobie 3,5-4,0 atm.). Oczywiście jeśli wyniki bad, są ok. to nie ma co się grzebać z powietrzem. I w drugą stronę miałem przypadki sprawności 40%-owej i czułem, a nawet widziałem w lustrze, jak koło odrywa się od ziemi. Dotyczyło to szczególnie lekkich pojazdów. A więc panowie wyniki testu to jedno, a wrażenia optyczne i odczucia podczas przebywania w aucie, to zupełnie inna sprawa. Oczywiście klienci z reguły mamroczą " tak, tak ja to zrobię", a ja zawsze odpowiadam "oczywiście, wierzę panu, że pan zrobi, bo inaczej pan przeglądu nie dostanie". Najwięcej płaczą właściciele japońców. Wszyscy chyba wiedzą ile tam kosztują amory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poruszaliśmy temat płynu hamulcowego to myśle, że temat amorów to priorytet bo nie tak ważny jest chyba płyn jak sprawność amorów. Jestem za aby amorki pyły sprawdzane obowiązkowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście zawsze badam amortyzatory, a w trakcie działania przyrządu, siedząc w aucie jednocześnie sprawdzam wszystkie światła, pasy i wnętrze itp itd. Tak więc nie trace czasu na nadobowiązkowe działania. Jedynie czasami głupoty wychodzą w wynikach, gdy pojazd ma resory piórowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My się głowimy nad płynem, amorami a mam u siebie opinie rzeczoznawców którzy napisali iż wystrzelone poduszki i napinacze nic nie mają do wyniku bad. tech. Albo rok produkcji przy Fordzie ustalają na rok młodszego, Szkoda się denerwować :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem opinie techniczne wykonane przez rzeczoznawców w rodzaju " wszystko jest dobre ale musi byc potwierdzone wynikiem pozytywnym z badania technicznego przez właściwą SKP".

Również uważam że amortyzatory poj. do 3,5t. i tem. wrzenia płynów hamulcowych powinny być obowiązkowo sprawdzane. Z nie obowiązkowych przyrządów wyposażenia SKP pozostawiłem sobie urządzenie do napędu uniesionych kół, z którego z powodzeniem dość często korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokażcie mi dobry tester amotyzatoró , bo ja mam Fudimu -Polmo i nigdy nie jestem

pewien czy dobrze wskazuje, prawie raz na kwartał przez ostatnie dwa lata był naprawiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz - zaraz ! Ale przyrzad "LUZ-1" i przyrzad do badania szczelnosci i sprawnosci instalacji gazowej nie sa juz wymagane na stacjach kontroli pojazdów

 

LUZ-1 służy do pomiaru luzu sumarycznego na kole kierownicy chyba ??

 

a amortyzatory powinny być sprawdzane tak samo jak hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jesli chodzi o amortyzatory, to jest kolejny przepis wymuślony przez kolesi z warszawki - modernizatorów. Moim zdaniem jeśli w przepisach nie ma obowiązku badania amortyzatorów to nie ma co wybiegac przed orjiestrę. Jest wyciek - odpada. W moim przypadku jeśli widzę, że pojazd skacze jak frog to sprawdzam je dokładniej czyli na przyrządzie do badania skuteczności tłumienia drgań . Jasne jest, że działanie amortyzatorów ma ogromny wpływ na zachowanie pojazdu, ale najwidoczniej ustawodawcy nie siedzą w tym biznesie. :!::evil::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jeśli widzę, że pojazd skacze jak frog to sprawdzam je dokładniej czyli na przyrządzie do badania skuteczności tłumienia drgań .

A ciekawe gdzie poza testerem amorów stwierdzisz, że pojazd skacze jak frog, bo na pewno nie wjeżdzając na stację z prędkością 4-7 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byla u nas firma maha i skalibrowal urzadzonko i teraz dopiero jest wypas wszystkie samochody dopuszczone i skutecznosc po 85 % i wiecej .Jak do firmy zadzonilem to oni na to ze tak ma byc .Komuterek podlaczyli cos poklikali wyczyscili od wewnatrz (chociaz bylo czysto) wystawili fakturke i strzalka dalej czyli masowka i wielka sciema (tak ma byc) czekam na 2 podejscie firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory sprawdzam jezeli sa podejrzane i gdy jest to obowiazkowe np. pojazd z zagranicy. Pracujemy na Tuz 1 z Unimetal Zlotow od okolo 4 lat i zadnych problemow do tej pory nie bylo. Skutecznosc tlumienia wychodzi od 0% do 70 kilku %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.