gonzo Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 cze wiara, tak sobie myslę dlaczego nie ma obowiązkowego sprawdzania amorków przy okresowym badaniu.Tyle się mówi o bezpieczeństwie a amorki mają w dużym stopniu wpływ na bezpieczeństwo , jak myślicie dlaczego nie ma obowiązku (wiem , że jeśli są podstawy itd to trzeba) ale każdy widzi jak na trasie jeżdżą bujane koniki a co dopiero mówic o drodze hamowania....pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 U mnie klient nie ma wyboru. Już niejeden wyleciał za wybity amorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Też bym tak robił - ale obowiązku nie ma Są za to przyrządy do badania przeźroczystości szyb ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 5 Lipiec 2005 ale moim hitem jest przyrząd LUZ-1 hit na rynku , uścisk dłoni dla gościa co przekonał kogos tam w ITS-ie do produkcji (żeby głupota miała skrzydła.....) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 A więc mamy pomysł na nowy temat - zaraz go zakładam "Przyrządy najmniej potrzebne (??) na SKP - plebiscyt" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Zaraz - zaraz ! Ale przyrzad "LUZ-1" i przyrzad do badania szczelnosci i sprawnosci instalacji gazowej nie sa juz wymagane na stacjach kontroli pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empol Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Niby nie są - pytanie, kiedy i w jakiej formie wrócą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Ale urzadzenie do pomiaru skutecznosci tlumienia drgan zawieszenia "do spr.amortyzatorow" powinny byc jak najbardziejobowiazkowe, Przezylem kiedys "dlugi zakret" na bardzo dobrej drodze samochodem kolegi ,w ktorym byl jeden amortyzator rowny "0" wyciaga cie z luku jak bys raptem wpadl na oblodzona droge. To byl horror!jakims cudem siezmiescilem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 racja amorki powinny być sprawdzane obowiązkowo , ja sprawdzam jak mi auto podpada, mam płytę do hamowania i wtedy to sie uwidacznia, to wtedy sprawdzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Wystawiam negatyw tylko na podstawie wycieków z amortyzatorów, oczywiście powinny być sprawdzane obowiązkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AUTO-SERWIS Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Amortyzatory są elementami składowymi zawieszenia, więc niesprawny amortyzator = niesprawne zawieszenie pojazdu...... takie jest moje zdanie - Grzegorz W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Ogólnie u mnie jest tak. Każde auto osobowe przechodzi badanie amortyzatorów. Przy większych busacu i ciężarówkach (do 3,5 T oczywiście) amortyzatory oglądam wizualnie. Od razu mówię z doświadczenia, przed badaniem warto sprawdzić ciśnienie w kołach (miałem ze trzy przypadki gdzie sprawność wynosiła 10-20% a widziałem, że koło nie "skakało". Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że klienci pompowali gdzieś na cpn-ie i nadmuchali sobie 3,5-4,0 atm.). Oczywiście jeśli wyniki bad, są ok. to nie ma co się grzebać z powietrzem. I w drugą stronę miałem przypadki sprawności 40%-owej i czułem, a nawet widziałem w lustrze, jak koło odrywa się od ziemi. Dotyczyło to szczególnie lekkich pojazdów. A więc panowie wyniki testu to jedno, a wrażenia optyczne i odczucia podczas przebywania w aucie, to zupełnie inna sprawa. Oczywiście klienci z reguły mamroczą " tak, tak ja to zrobię", a ja zawsze odpowiadam "oczywiście, wierzę panu, że pan zrobi, bo inaczej pan przeglądu nie dostanie". Najwięcej płaczą właściciele japońców. Wszyscy chyba wiedzą ile tam kosztują amory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Sierpień 2005 Share Napisano 4 Sierpień 2005 Jeśli poruszaliśmy temat płynu hamulcowego to myśle, że temat amorów to priorytet bo nie tak ważny jest chyba płyn jak sprawność amorów. Jestem za aby amorki pyły sprawdzane obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 5 Sierpień 2005 Share Napisano 5 Sierpień 2005 Ja osobiście zawsze badam amortyzatory, a w trakcie działania przyrządu, siedząc w aucie jednocześnie sprawdzam wszystkie światła, pasy i wnętrze itp itd. Tak więc nie trace czasu na nadobowiązkowe działania. Jedynie czasami głupoty wychodzą w wynikach, gdy pojazd ma resory piórowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 5 Sierpień 2005 Share Napisano 5 Sierpień 2005 My się głowimy nad płynem, amorami a mam u siebie opinie rzeczoznawców którzy napisali iż wystrzelone poduszki i napinacze nic nie mają do wyniku bad. tech. Albo rok produkcji przy Fordzie ustalają na rok młodszego, Szkoda się denerwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 Widziałem opinie techniczne wykonane przez rzeczoznawców w rodzaju " wszystko jest dobre ale musi byc potwierdzone wynikiem pozytywnym z badania technicznego przez właściwą SKP". Również uważam że amortyzatory poj. do 3,5t. i tem. wrzenia płynów hamulcowych powinny być obowiązkowo sprawdzane. Z nie obowiązkowych przyrządów wyposażenia SKP pozostawiłem sobie urządzenie do napędu uniesionych kół, z którego z powodzeniem dość często korzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 A daj skan na forum ! Wykreśl, co trzeba oczywiście - ale pośmiejmy się wszyscy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 Pokażcie mi dobry tester amotyzatoró , bo ja mam Fudimu -Polmo i nigdy nie jestem pewien czy dobrze wskazuje, prawie raz na kwartał przez ostatnie dwa lata był naprawiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas Napisano 9 Sierpień 2005 Share Napisano 9 Sierpień 2005 Zaraz - zaraz ! Ale przyrzad "LUZ-1" i przyrzad do badania szczelnosci i sprawnosci instalacji gazowej nie sa juz wymagane na stacjach kontroli pojazdów LUZ-1 służy do pomiaru luzu sumarycznego na kole kierownicy chyba ?? a amortyzatory powinny być sprawdzane tak samo jak hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Jesli chodzi o amortyzatory, to jest kolejny przepis wymuślony przez kolesi z warszawki - modernizatorów. Moim zdaniem jeśli w przepisach nie ma obowiązku badania amortyzatorów to nie ma co wybiegac przed orjiestrę. Jest wyciek - odpada. W moim przypadku jeśli widzę, że pojazd skacze jak frog to sprawdzam je dokładniej czyli na przyrządzie do badania skuteczności tłumienia drgań . Jasne jest, że działanie amortyzatorów ma ogromny wpływ na zachowanie pojazdu, ale najwidoczniej ustawodawcy nie siedzą w tym biznesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 W moim przypadku jeśli widzę, że pojazd skacze jak frog to sprawdzam je dokładniej czyli na przyrządzie do badania skuteczności tłumienia drgań . A ciekawe gdzie poza testerem amorów stwierdzisz, że pojazd skacze jak frog, bo na pewno nie wjeżdzając na stację z prędkością 4-7 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 Byla u nas firma maha i skalibrowal urzadzonko i teraz dopiero jest wypas wszystkie samochody dopuszczone i skutecznosc po 85 % i wiecej .Jak do firmy zadzonilem to oni na to ze tak ma byc .Komuterek podlaczyli cos poklikali wyczyscili od wewnatrz (chociaz bylo czysto) wystawili fakturke i strzalka dalej czyli masowka i wielka sciema (tak ma byc) czekam na 2 podejscie firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 Amortyzatory sprawdzam jezeli sa podejrzane i gdy jest to obowiazkowe np. pojazd z zagranicy. Pracujemy na Tuz 1 z Unimetal Zlotow od okolo 4 lat i zadnych problemow do tej pory nie bylo. Skutecznosc tlumienia wychodzi od 0% do 70 kilku %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 Panowie !! bezpieczenstwo na drogach to niejako po trosze tez nasza dzialka . jesli jest przyzad to co wam szkodzi sprawdzic !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 22 Sierpień 2005 Share Napisano 22 Sierpień 2005 TUZ - 1 jest bardzo dobry , sprawdź 1 auto 10 razy będziesz miał 10 innych wyników , amorki sprawdzam ale pewny nie jestem na wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.