gonzo Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 pewnie nie powiem nic nowego ale ale czy kiedys Panie Norbercie Pan myślał zeby utworzyć zbiór danych odnośnie umiejscowienia nr. VIN i silnika .Tylko diagności są w stanie tak naprawdę na bieżąco informować gdzie te numery są bo nowe modele co raz trafiają na stacje.TVIS jest niezły , chociaż brakuje tam uaktualnień a tak , żeby była jakaś baza i każdy mógł by tam dodawać informacje o umiejscowieniu to po paru miesiącach byłby to najlepszy zbiór danych onowych modelach (i nie tylko).Do dziś nie ma dobrych książek a prblemów narasta , ale co tam byle do przodu , pozdrówka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Realizacja takiego przedsięwzięcia nie będzie łatwa - ale może warto spróbować ? Tylko - po urlopie - z nowymi siłami - nie wcześniej Trzeba to b. dobrze przemyśleć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Panowie! Od pierwszego stycznia 2006 zapominamy o munerach silnika. Informacja z pierwszej ręki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 A. dlaczego ta wiadomość pojawiła się w tym wątku - a nie w nowym ? B. dlaczego ma to nastąpić akurat 1-go stycznia ? C. uwierzę, jak zobaczę ustawy i rozporządzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Masz rację, trzeba zobaczyć i dotknąć ,nie chce się wierzyć że ma być normalnie,z tej okazji wezmę sobie dzień urlopu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 chyba 1 stycznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Do pierwszego stycznia jeszcze daleko, dużo może wydarzyć się w tym czasie, ale trzymajmy kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Na ta czesc jak nigdy kupie sporo dobrych fajerwerkow i wszystkie "wypale" za poczatki normalnosci niektorych przepisow i za szybkie wprowadzanie tego co dobre i pomocne Wypale 1-szego Stycznia oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Dzisiaj już wypal - na dobrą wróżbę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Panowie pamiętajcie że tak do końca to nie zapominamy o nr silnika. Dla pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terenie Polski przed dniem wejścia Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym ( konkretnie gdy z art 66 ust 3a zniknie nr silnika) i tak podczas badania technicznego bedziemy musięli wpisywać nr silnika z natury nawet gdy nowe dowody go nie posiadają. Bedzie to stosowane dla tych pojazdów dożywotnio. Tylko pojazdy ktore beda zarejestrowane po raz pierwszy w Polsce po wejściu w zycie w/w Ustawy będą mogły być zarejestrowane bez tego numeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Hmmm. No tak. Ale obecnie podczas przeglądu okresowego mamy porównać nr. silnika z zapisem w dowodzie, a tam go w tych nowych dokumentach brak. Nigdzie chyba nie jest zapisane, że mamy spisywać go z natury podczas ww badania. Rozumiem, iż mamy to robić ot tak,dla świętego spokoju? Czy też jasno w przyszłości ktoś w przepisach do tego zobliguje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Panowie opisze pewien przypadek. OPEL ASTRA 1,4 1998r. Rejestracja w Olsztynie. w D.R. wpis nr.SILNIKA-'BEZ NUMERU',a pole numerowe jest skorodowane.(sprawdzałem) W ksiażce pojazdu wpis" POLE NUMEROWE SKORODOWANE BRAK MOZLIWOŚCI NABICIA" ??.Książka na badaniu w zasadzie nas nie interesuje. Czy ktoś czegoś nie zaniedbał. jak postąpić na przeglądzie okresowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Oczywiście, że zaniedbał diagnosta który miał nabić numer (wystarczy przykleić tabliczkę). Ale Ciebie to nie dotyczy. Ty masz zapis "bez numeru" i numeru na silniku nie ma. Jesteś czysty a badanie pozytywne (jeśli wszystko inne gra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Robimy tak samo ,bez dochodzenia przyczyny zapisu o braku numeru silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Dzisiejszy przypadek-na przegladzie okresowym stw-nieprawidłowy nr.silnika za dużo literka-A .Co do stanu tech-bez uwag czyli zatrzymany dowód ,wysłany do wydziału.wydział nie zmieni numeru w nowym dowodzie bo badanie negat. klient wysłany po zaświadczenie -jakie-negat? koło sie zamyka .był to błąd urzedu celnego. w W.K.powiedzieli że badanie musi być pozytywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Kwestia dogadania się z WK. U nas jest to traktowane jako pomyłka. Bad. pozytywne + zaświadczenie z poprawnym numeren i adnotacja, że numer nie nosi znamion przebijania. Klienta tylko informuje się żeby nie zwlekał z poprawą dowodu, bo policjant nie będzie taki łaskawy i odcholuje auto na parking policyjny do wyjaśnienia. Groźba utraty auta działa bardzo budująco na klientów a mała ściema nie jest przestępstwem (bo któremu policjantowi będzie się chciało sprawdzać silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Ale wystawiasz wtedy zaswiadczenie ze "pozytyw" z prawidłowym numerem silnika i wtedy niejako pacjent zmuszony jest do skontaktowania sie z W K , czy steplujesz dowod rejestracyjny i dodatkowo wystawiasz zaświadczenie o blednym numerze silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Ja tu czegoś nie rozumiem? Jak niezgodny numer to "negatyw" i koniec. WK nie morze żadać zaświadzenia, bo przecież nic się nie zmieniło chyba, że zmieni zapis w DR. U mnie jest niepisana umow z WK, że ich dowody (z oczywistymi błędami) odajemy klientom wraz z "negatywem" . WK wnosi poprawke do DR i wtedy wbijamy pozytyw. Ale sprawa rypie się przy pierwszych bo wtedy mają "jakiś" kłopot z zarejstowaniem samochodu z wynikiem "negatywny" Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Poczytaj co pisze Psuj, no nie róbmy z igły widły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 ten temat był juz przerabiany - oczywiście negat , dowód zatrzymany[ wysłany do WK] pojazd nie spełnia wymogów ART 66 , na stronie 2 piszesz co ztym nr jest , i taka adnotacja [ w Bydg tak jest ] po dokonaniu korekty nr silnika czy nadwozia pojazd będzie spełnia wym ART 66 , następny termin badania do 2006.08.23 np.i wtedu WK ma mozliwośc wypisania nowego dowodu , z datą następnego badania, a jak dasz sam negat, to co maja wpisać za termin . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 A na jakiej podstawie WK moze wpisać termin następnego badania skoro w zaświadczeniu jest negatyw? Może u mnie jest mniej łaskawie dla klienta ale logicznie: 1. SKP daje negatyw i powód, 2. WK zmienia wpis (dowód) - znika powód 3. SKP robi "badnie ponowne" - wynik pozytywny wyznacza termin. ----- Nie widze podstaw prawnych, żeby WK mógł wyznaczyć termin następnego badania przy wyniku negatywnym. Powstaje niezgodność w rejestrze masz negatyw a klient ma ważne badanie. ---- Nie rozumiem tego WK w Bydgoszczy czasem. Roku produkcji to sobie sami nie ustalą chociaż wynika z dokumentów, ale wynik badania zmienią na pozytywny choć nie wiem na jakiej podstawie. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Moim zdaniem niezgodność nr.silnika pomiędzy zapisem w dow.rej. a stanem faktycznym nie powinna być kwitowana negatywem ,wystawione zaświadczenie nie jest dopuszczeniem do ruchu (takim jest dowód rej.lub pozwolenie czasowe) podbicie dowodu to co innego.Klient może mieć np. drugi pojazd wyrejestrowany w 1995r. i od niego założył silnik.W.K sprawdzi to i dokono zmian w dokumentacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Moim zdaniem niezgodność nr.silnika pomiędzy zapisem w dow.rej. a stanem faktycznym nie powinna być kwitowana negatywem Ja mam podobne zdanie, ale: Dz.U. 227, poz. 2250 załącznik 1. 1.1. Identyfikacja pojazdu W kolumnie: "Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadawalający" 1. Bark zgodnosci (...) VIN lub numeru (..) silnika ze stane faktycznym 3. Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym zwiazane z danymi technicznymi pojazadu. ------ To nie ja wymyśliłem. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Nie w naszej gesti jest ocenianie czy to tolko pomyłka czy "przeróbka" nas obowiazuje stan faktyczny -jest błędny numer i kropka. Takie jest stanowisko mojego WK . Oni wysyłaja do rzeczoznawcy lub nie [ Dodano: 24-08-2005, 11:43 ] Jesli którys z numerów sie nie zgadza ja nie kontynułuje przegladu. wystawiam zaswiadczenie i reszta nalezy decyzji od WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 "Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadawalający aby dopuścić pojazd do ruchu zgadza się,ale jak już wspomniałem wyżej zaświadczenie nie jest dopuszczeniem do ruchu.(obojętnie czy wynik jest pozytywny czy negatywny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.