szumrak Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 witam wszystkich, bardzo prosze o pomoc, chciałbym się wziąć w końcu za budowe repliki forda GT 40 mam więc kilka pytań: czy rama może być wykonana ze zwykłych profili czy musi to być jakaś atestowana stal, czy śróby też muszą być atestowane, czy potrzebuje jakiś projekt do ramy i wyliczenia, jakie?? czy na spawy też musi byc jakiś papier, oraz czy moge sam zrobić wachacze?? jak wygląda rejestracja?? co po kolei musze załatwiać?? jakie papierki dokumenty, zaświadczenia?? jak to wygląda cenowo?? bardzo prosze o pomoc naprawde bardzo mi zależy, ponieważ boje się że jak już sie za to zabiore bez tych informacji to moge mieć problem z rejestracją, pozdrawiam i trzymam kciuki! szumrak@poczta.fm gg 1034189 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 Sprawa budowy repliki, o której piszesz jest bardzo trudna. Obawiam się, że nie znajdziesz diagnosty który podejmie ryzyko wykonania badań i dopuszczenia do ruchu tego pojazdu. Jeśli koniecznie chcesz to zrobić, to zrób i poruszaj się poza drogami publicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Maj 2007 Share Napisano 5 Maj 2007 Wiesz - o budowie SAM'ów jest tu na forum sporo informacji - po prostu poszukaj, ale najwazniejsze problemy sam poruszyłeś - rodzaj materiałów, spawy, wyliczenie obciązeń itd. to sprawy wykraczające daleko poza możliwości i kompetencje nawet wielu rzeczoznawców o zwykłych SKP nie mówiąc (oczywiście nie ujmując ich profesjonalizmowi, nie są to osoby, iczy nstytucje stworzone do takich nietypowych akcji jak budowa samodzielna pojazdów). W końcu budujesz replike normalnego pojazdu, a nie jakiegos tam trójkołowca... Nie mówie, że to niemożliwe, ale obawiam się, że konieczna będzie pomoc specjalistów - może ITS w Warszawie lub PIMOT, albo ośrodki takie jak BOSAML w Bielsku Białej - poszukaj w internecie- jest pare stron hobbystów w tej dzieidzinie z poradami. Oczywiście uzyskanie badania jest możliwe również bez wychodzenia z domu nawet, ale mam nadzieję, że o takim sposobie rozwiązania problemu (choc w Polsce czesto niestety nadal spotykanym) nie myslisz. Ogólnie uzyskanie pozytywnego wyniku badania do czego będa musiały zmierzać Twoje działania przy budowie pojazdu otworzy Ci drogę do rejestracji pojazdu, która w tym momencie pozostanie tylko formalnością, a jej koszty i procedury nie będą się w zasadzie różnić od standardowej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.