Skocz do zawartości

budowa i rejestracja sama


szumrak

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, bardzo prosze o pomoc, chciałbym się wziąć w końcu za budowe repliki forda GT 40 mam więc kilka pytań: czy rama może być wykonana ze zwykłych profili czy musi to być jakaś atestowana stal, czy śróby też muszą być atestowane, czy potrzebuje jakiś projekt do ramy i wyliczenia, jakie?? czy na spawy też musi byc jakiś papier, oraz czy moge sam zrobić wachacze?? jak wygląda rejestracja?? co po kolei musze załatwiać?? jakie papierki dokumenty, zaświadczenia?? jak to wygląda cenowo?? bardzo prosze o pomoc naprawde bardzo mi zależy, ponieważ boje się że jak już sie za to zabiore bez tych informacji to moge mieć problem z rejestracją, pozdrawiam i trzymam kciuki!

szumrak@poczta.fm gg 1034189

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa budowy repliki, o której piszesz jest bardzo trudna. Obawiam się, że nie znajdziesz diagnosty który podejmie ryzyko wykonania badań i dopuszczenia do ruchu tego pojazdu. Jeśli koniecznie chcesz to zrobić, to zrób i poruszaj się poza drogami publicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - o budowie SAM'ów jest tu na forum sporo informacji - po prostu poszukaj, ale najwazniejsze problemy sam poruszyłeś - rodzaj materiałów, spawy, wyliczenie obciązeń itd. to sprawy wykraczające daleko poza możliwości i kompetencje nawet wielu rzeczoznawców o zwykłych SKP nie mówiąc (oczywiście nie ujmując ich profesjonalizmowi, nie są to osoby, iczy nstytucje stworzone do takich nietypowych akcji jak budowa samodzielna pojazdów). W końcu budujesz replike normalnego pojazdu, a nie jakiegos tam trójkołowca... Nie mówie, że to niemożliwe, ale obawiam się, że konieczna będzie pomoc specjalistów - może ITS w Warszawie lub PIMOT, albo ośrodki takie jak BOSAML w Bielsku Białej - poszukaj w internecie- jest pare stron hobbystów w tej dzieidzinie z poradami.

Oczywiście uzyskanie badania jest możliwe również bez wychodzenia z domu nawet, ale mam nadzieję, że o takim sposobie rozwiązania problemu (choc w Polsce czesto niestety nadal spotykanym) nie myslisz.

Ogólnie uzyskanie pozytywnego wyniku badania do czego będa musiały zmierzać Twoje działania przy budowie pojazdu otworzy Ci drogę do rejestracji pojazdu, która w tym momencie pozostanie tylko formalnością, a jej koszty i procedury nie będą się w zasadzie różnić od standardowej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.