sm Napisano 8 Maj 2007 Share Napisano 8 Maj 2007 Witam WK skierował klienta na stację celem uzupełnienia danych : - DMC zespołu pojazdów ( podałem 40 000 kg ) - DMC ciągnionej przyczepy ( nie wiem co wpisać ) Ciągnik Scania 124, masa własna 6900 kg, DMC 18 000 kg, nacisk na siodło 11 100 kg. Problem w tym, że pojazd posiada książkę pojazdu a tam wpisane DMC Ciągnionej przyczepy 24 000 kg. Ciągnik może ciągnąć naczepę o ładowności 24 ton, a tu DMC 24 000 , jak to naprawić ? Jak okreslić DMC dla tego ciągnika i przekonać WK żeby wpisali inaczej niż w książce pojazdu? WK twierdzi, że nie może być inaczej niż wpisane w książce pojazu. Na wyciągu ze świadectwa homologacji dla Scanii 124 nie ma DMC przyczepy. Może posiadacie dane z katalogu marek. Bardzo proszę opomoc w rozwiązaniu problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Jeśli jest to ciągnik samochodowy siodłowy to nie określa się DMC p-py, tylko DMC zestawu. Czy w WK o którym piszesz tego nie wiedzą? Zresztą, po co ja pytam - jeśli każą wypisywać takie bzdury, to odpowiedź może być tylko jedna......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 A skąd bohdang czerpiesz taką wiedzę? Nigdzie w przepisach nie jest jasno określone, że w przypadku ciągników samochodowych masy przyczepy nie określa się, a nadto bardzo wielu producentów określa ten parametr w homologacji i karcie pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 9 Maj 2007 Autor Share Napisano 9 Maj 2007 W książce pojazdu ma wpisane DMC przyczepy 24 000 kg przecież to bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 No cóż, troszkę się "zagalopowałem". Pamiętam, że było pismo kierowane do organów rejestrujących w sprawie określania (a właściwie ich pomijania) - DMC, ładowności i in. parametrów w DR ciągników siodłowych. Nie mogę niestety odnaleźć tego pisma aby przedstawic jego treść na forum. W związku z tym przepraszam za swoją wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Ciągnik samochodowy z naczepą tworzą tzw. pojazd członowy. D.M.C. dla takiego zestawu jest określone w DZ.U. 103 par3.1 pkt 3. Nie określa się d.m.c. naczepy , lecz całego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Sprawdziłem katalog ITS i żaden z ciągników samochodowych (siodłowych) Scania 124 nie ma określonego parametru dmc ciągnietej przyczepy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 9 Maj 2007 Autor Share Napisano 9 Maj 2007 Dzięki azot14 za sprawdzenie w katalogu ITS jak również za namiary na dealera Scanii. Przysłali mi specyfikację techniczną tego pojazdu po numerze VIN z parametrami ale tam też nie było DMC przyczepy. Tak na logikę rzeczywiście powinno być tylko DMC zespołu, ale kto wpisał do karty pojazdu 24 000 kg i na jakiej podstawie. A WK twierdzi, że musi być tak jak w karcie. Widziałem ostatnio dwa dowody rejestracyjne ze Scanii 124 gdzie w jednym było wpisane DMC przyczepy 32 000 kg, a w drugim 34 000 kg. Ale to nie jest żadne wytłumaczenie. Jeśli postawimy ciągnik i naczepę oddzielnie na razie bez sprzęgania i spróbujemy zsumować masy to : Masa własna 6 900 kg + 150 kg kierowca i zmiennik + jakieś dodatkowe wyposażenie ; razem nie powinno przekroczyć 7 500 kg 40 000 kg - 7 500 kg = 32 500 kg Czyli DMC naczepy powinno być 32 500 kg Nie wiem czy to można tak wyliczyć, ale nie logikę tu chodzi a o paragrafy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Nigdzie w przepisach nie jest jasno określone, Znów stajemy przed dylematem nie jasnych zapisów i braku jednomyślności urzędów, kiedy w końcu doczekamy się konkretnych ustaw i rozporządzeń, które jasno i jednoznacznie powiedzą co ma być a co nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Ze smutkiem muszę powiedzieć NIE TAK SZYBKO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 Wg mnie w ciągniku określa się tylko DMC zestawu i MW - mam w pracy wyciąg ze świadectwa homologacji ciągnika Volvo i tam nie ma DMC przyczepy. Jesli chodzi o samochody ciężarowe i DMC ciągniętej przyczepy to przyczepa może być 24 tony w samochodzie 3 osiowym. Przecież samochód może jechać pusty, a przyczepa naładowana full, grunt aby zestaw nie przekraczał 40 ton. Zresztą w warunkach technicznych jest napisane, że na drodze liczy się to co się zważy (wartości rzeczywiste). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 A powiedz jeszcze kolego sm co to jest za karta, tzn. kto ja wydał - organ rejestrujacy (czyli pojazd sprowadzony z zagranicy), czy tez producent pojazdu. Jesli producent to sprawa kiepska, bo znaczy, że taka miał homologację i takiego pojazdu w WK inaczej w zasadzie zarejestrowac sie nie da, poniewaz jesli tak jest to zgłoszone w ITS, który prowadzi katalog źródłowy dla pojazdów w Polsce (z mocy prawa, czy sie to komuś podoba czy nie) to zaden nowo rejestrowany pojazd nie może na jote odbiegać od tego co ma ITS w swoich katalogach i tym samym niejako to potwierdza. Z drugiej strony rzeczywiście SCANIA akurat w katalogu ITS nie ma okreslonego tego parametru, a i nie do końca rozumiem postępowanie WK - dlaczego kieruje na ustalenie tego parametru, skoro go zna na podstawie KP i z góy zakłada, że nie chce, żeby był on inny? Druga możliwość jest taka, że było to autko sprowadzone, dla którego taki parametr uzanał za stosowny ustalić DIAGNOSTA wykonujący pierwsze badanie. W tej sytuacji możesz napisać w UWGACH na badaniu, że dla ciagnika samochodowego na podst. DZ.U. 103 par3.1 pkt 3. oraz na podstawie danych zawartych w katalogu ITS parametu tego dla wymienionego pojazdu nie okresla się, nie stosuje tego równiez producent, a na pierwszym badaniu został on okreslony omyłkowo. Swoja droga to własnie VOLVO najczęściej określało ten parametr w homologacjach - ale oczywiście nie we wszystkich - kto ma dostęp do katalogu ITS może sobie podpatrzeć. Kiedyś takim spornym parametrem o którym nie do końca było wiadomo czy nalezy go okreslać i jak była właśnie DMC w pzypadku ciagników siodłowych. Producenci bardzo długo nie mogli dojść do porozumienia z ITS jak rozwiązać to kwestię w homologacjach, dlatego bardzo wiele ciagników ma DR z okreslona jedynie masą własna i masą zestawu, bez DMC (lub MMC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Maj 2007 Share Napisano 9 Maj 2007 kto ma dostęp do katalogu ITS może sobie podpatrzeć. A w jakim katalogu jest masa przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 9 Maj 2007 Autor Share Napisano 9 Maj 2007 Pojazd sprzedany przez dealera w Polsce, nie mam w tej chwili dostępu do karty ale z tego co pamiętam to wyglądała jak wystawiona u nas. Myślę że kolega blakop chyba najtrafniej podsumował temat: 1.W Ustawie nigdzie nie ma wzmianki jaka ma być DMC naczepy 2.Producent w świadectwie homologacji nie określa dla Scanii tego parametru 3.Katalog ITS też go nie podaje dla Scanii 4.Wobec tego w DR należy to pole zostawić puste, a podać DMC zestawu Dziękuje za cenne wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.