Skocz do zawartości

rejestracja motoroweru z belgii PILNE!!


slash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , czy da się zarejestrować motorower sprowadzony z belgii posiadając tylko taki dokument jak w załączniku? Czy coś jeszcze potrzeba do rejestracji? Proszę o szybką odpowiedź

dok.jpg.d497c47b8c13bcc7fdf89bdda3a94fbb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności wystarczy. Motorowery w Belgii nie podlegają rejestracji, więc i tak dobrze, że masz chociaż coś takiego. Do tego dokument zakupu (umowa, faktura) + ewentualne tłumaczenia, pierwsze badanie techniczne i być może będziesz musiał uzyskać zaświadczenie ze swojego Urzędu Skarbowego (druk VAT25), ale o to już musisz pytać bezpośrednio w swoim WK, bo jego wymaganie to kwestia interpretacji i wszędzie wygląda to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wystarczyć,chyba że poprzedni właściciel poopłaca wszystkie opłaty, czyli chyba tylko skarbówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sprowadzajacy nie prowadzi dzialalnosci musisz miec poza tym umowe zakupu za granica.

No i oczywiscie badanie z okregowki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to juz wystarczy czy musi być zapłacona ta skarbówka jeszcze , a jesli tak to czy ja ją moge zapłacic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie Ty osobiście kupiłeś ten motorowerek w Belgii, to musisz miec umowe pomiędzy Belgiem, a tym gościem, od którego kupiłeś no i swoja jak kupiłes od niego, chyba, że to handlarz, który wystawił Ci fakturę - wtedy tej jego umowy jak on kupił za granica miec nie musisz. Ten który sprowadził, musi ubiegać sie o zaświadczenie VAT25 w swoim US, nie Ty, ale jak zanaczyłem tylko niektóre WK wymagaja dla motoroweru takiego dokumentu, więc zadzwoń najpierw do swojego Wydziału, żeby dowiedziec się jak jest naprawdę, bo jesli akurat Twój WK tego nie wymaga to wogóle nie ma tematu i nie ma sensu ubiegać sie o ten dokument. Natomiast inna kwestia to opłacenie zwykłego podatku od kolejnej umowy (przy założeniu, że odkupiłeś motorower od gościa który go sprowadził na zwykła umowę) - taka umowa podlega opodatkowaniu (2% od wartości rynkowej) i zgłaszasz to w swoim US- zgodnie z miejscem zamieszkania. Jesli wystawił Ci fakturę to nie musisz zgłaszać jej w US. Jeszcze jeden wyjatek to kiedy wartość rynkowa nie pzekacza 1000 zł -takiej umowy tez nie musisz zgłaszać.

A badanie nie musi być z okręgówki. Wystarczy zwykła stacja, tylko z uprawnieniami do pierwszych badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja przy okazji będę miał pytanie - może ktoś odpowie

co z nr VIN dla tego motorowerka (data pierwszej rejestracji) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr VIN z natury a pierwszej rej nie ustalono

 

jeśli ma 17 znaków to ok

 

a co jeśli nie ma tylu - posiada "krótki" nr

 

paragraf 59

14. Numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN), o którym mowa w § 53 ust. 4 pkt 1, nie wymaga się dla motoroweru zarejestrowanego przed dniem 1 stycznia 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok produkcji trzeba ustalić

 

i ........ co nam po roku produkcji jesli decyduje data pierwszej rejestracji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druk VAT24 (lub w niektórych wypadkach VAT23) to wniosek który musisz wypełnić, aby uzyskać druk VAT25, będący juz zaświadczeniem potrzebnym w WK. W Większości US po złożeniu wniosku (a więc tego VAT24, czy tam VAT25) na docelowe zaświadczenie (czyli druk VAT25) czeka się minimum tydzień. Koszt to rzeczywiście 160 zł ( prezesi płacą ciut więcej ;) ).

O druk VAT25 nie musisz się starać, jeśli ten który sprowadził motorower prowadzi działalność w zakresie obrotu pojazdami i wystawi Ci tu w Polsce na ten motorowerek fakturę VAT z wyszczególnioną kwotą VAT (ale nie dotyczy to faktur VAT-MARŻA).

 

Co do nr VIN. Czysto literalne stosowanie zacytowanego powyżej przepisu nie do końca może pzynieść logiczne rezultaty, albowiem to jeden z tych przypadków, którego nasze przepisy nie przewidziały (chodzi o brak obowiązku rejestracji motorowerów w niektórych krajach). Można by przecież dojść do wniosku, że skoro nie był rejestrowany, to wymóg posiadania nr VIN wogóle go nie dotyczy zgodnie z tym przepisem, nawet jesli to nówka z 2006 roku np. Trzeba tu tochę zdroworozsądkowego podejścia i działania z wyczuciem. W tym wypadku logicznym wydaje się "dopasowanie" istniejącego przepisu w ten sposób, że wymóg ten stosouje sie dla pjazdów młodszych - a więc decyduje rok produkcji 2003... No bo w przeciwnym wypadku jak takie sytuacje rozstrzygać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w przeciwnym wypadku jak takie sytuacje rozstrzygać?

 

są Starostwa, które w tym przypadku wymagają odstępstwa z Ministerstwa a co za tym idzie i negatywnego wyniku badania.

 

jak widać może ten wątek dotyczyć również omawianego przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.