Skocz do zawartości

Silniki roku 2007


08/15

Rekomendowane odpowiedzi

Jak co roku, grupa dziennikarzy związanych z branżą motoryzacyjną ogłosiła wyniki konkursy na najlepszy silnik roku 2007.

 

engine2gm3.gif

 

Bezkonkurcyjny w kategorii "najlepszy z najlepszych" okazł się być BMW 3-litre Twin Turbo

 

bmwtwin2ej1.jpg

 

Dalsze miejsca zajęły:

 

2. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h)

3. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207)

4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio)

5. Porsche 4.8-litre Turbo (Cayenne)

6. Lexus 4.6-litre (LS460)

 

 

W podkategorii "najbardziej ekonomiczy silnik" wygrał

1.5 litrowy silnik Toyoty Hybrid Synergy Drive

 

toyotahibridon2.jpg

 

 

Jako najlepsze połączenie mocy,technologii i charakteru ponownie wybrano jednostkę napędową z fabryki BMW. Tym razem, uznanie w oczach jurorów znalazło 5-cio litrowe v10

Po raz kolejny okazało się, że gusta międzynarodowego jury i gładkokarchich gumbasów ze złotymi łąńcuchami i magnetycznymi łapkami są zbieżne. :)

 

bmwv105lbk9.jpg

 

 

Wśród napędów do kosiarek, czyli jednostek napędowych do poj 1000cm3 bezkonkurencyjny, zdaniem żurnalistów, jest silnik Toyoty montowany w takich autach jak Toyota Aygo,Citroën C1 i Peugeot 107

 

toyota1cylindervq9.jpg

 

silniktf8.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł, tylko gdzie moje ukochane diesle i to w dodatku tradycyjne, a nie te jednorazówki sterowane elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden Diesel nie został w tym roku wyróżniony. Czyżby zaczęły się zmniejszać zapasy frakcji ciężkiej ropy naftowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden Diesel nie został w tym roku wyróżniony.

No niby tak, ale w kategori "najbardziej oszczędny". od trzeciego w dół, prawie same diesle. W tym ten, montowany w "naszej" Pandzie.

diesleyy4.png

 

Przecież rzepaku nam chyba nie braknie

Właśnie. Jadąc pociągiem do Poznania wiadziałem kilometry pól, na któych żółcił się rzepak. Czy wy, Wielkopolanie, uprawiacie go dla smarzenia frytek z waszych pyr, czy też na paliwo? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw (pierwsze tłoczenie) do frytek, następnie taki "przepalony" czytaj uszlachetniony do baku. :-D .

Co się tyczy diesla 1.3 made by Fiat, to prawdziwa rewelacja. Ma solidnego kopa i rzeczywiście można "zapomnieć" o tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety F... to F..., co prawda kiedyś mówiono, że rdzewieją w katalogach, to już dawno jest bzdurą, ale prestiżu to ta marka nie ma za grosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.