Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

SKP Kęty

Pierwsza rejestracja

Polecane posty

SKP Kęty

Witajcie!

Mam duży problem z samochochodem przywiezionym z Austrii.Jest to ciągnik siodłowy ktory ma w wyposazeniu skrzynie ładunkową z kiprem-normalna wywrotka z siłownikami-którą zakłada się na siodło.Czy można takie coś zarejestrować w Polsce .Jak ustalic ładownosc jezeli w ciągniku siodłowym nie wpisuje sie ładowności?Jak wpisać rodzaj pojazdu?Ten samochod ma dwa dowody z Austrii ,wjednym jest jako ciągnik siodłowy a w drugim jako wywrotka są zdjęci masy .Klient się wkurza ze jak jestesmy w uni to można tak jak w Austrii!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Wpisujesz nacisk na siodło i masę zespołu w DIP-ie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinolek

witam

klient przywiozl ze Szwajcarii pojazd samochodowy (quad). ma homolgacje zrobiona w niemczech . jest to nowy pojazd jeszcze nie rejestrowany. w wydz. komunikacji dostal informacje ze musi miec baqdanie techniczne zrobione. pytanie jakie ?? i dlaczego??

skoro w Unii Europejskiej jestesmy, homologacja jest zrobiona, pojazd nowy wiec dlaczego tego nie chca zarejestrowac?? pojazd nowy zakupiony w Polsce nie wymaga przeciez przegladu technicznego!!! wiec ??

czekam na opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ma homolgacje zrobiona w niemczech

 

Jeśli ma homo unijne to nie ma podstaw do żądania badania technicznego. Tylko homo i faktura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinolek

fajnie...

to dlaczego wymagaja ????????

albo ja o czyms nie wiem, albo... co W.K. to interpretacja przepisów......

szkoda, ze tu sie ciezko oddycha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
to dlaczego wymagaja

 

niech klient złoży dokumenty i wniosek o rejestrację i WK się na piśmie musi ustosunkować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie macie racji Panowie.

Prawo o ruchu drogowym i przepisy wykonawcze do niego przewidują honorowanie zagranicznych wyciagów ze świadectw homologacji tylko dla ściśle określonych rodzajów pojazdów i wymienia je każdorazowo w zamknietym katalogu składajacym sie tylko i wyłacznie z:

- SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

- CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH

- MOTOCYKLI

- MOTOROWERÓW

Quad to jak wiemy pojazd samochodowy inny, więc niestety nie łapie się pod żadną z tych grup. Gdyby zapis mówił np. przy motocyklach ogólnie o pojazdach homologowanych do kategorii "L" to jeszcze OK, ale tymczasem jest wyraźnie mowa tylko i wyłacznie o motocyklach.

Trudno powiedzieć, czy to kolejny lapsus w PoRD (których w końcu nie mało), czy celowe działanie ustawodawcy, bo faktycznie quady wspólną procedurą homologacyjną (unijną) są objęte, ale w tym wypadku niestety (dla klienta) wk "jest na prawie".

Podstawą do rejestracji będzie zatem oświadczenie importera, że pojazd tego typu sprowadził do kraju jako jedyną sztukę w roku + badanie techniczne z DIP'em pojazdu importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Przy imporcie większej ilości tego typu pojazdów importer musi wystąpić do MT o Polską homologację (w praktyce dla małych partii dostanie prędzej decyzję zwalniającą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Oooo... mądrzejszego aż miło posłuchać...

:piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinolek

fajnie, tylko co w przypadku, gdy klient - nie znajacy prawa - sprowadza 2 sztuki takiego pojazdu, i nie wystepuje o zadne odstepstwa ani homologacji ?? jakie kary lub ewentualne konsekwencje mu zagrazaja ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Po pierwsze - nieznajomość prawa szkodzi i takie tłumaczenie, że nie wiedziałem to niestety żadne tłumaczenie.

Po drugie - nie czekają Cię żadne sankcje z tytułu sprowadzenia takich pojazdów - jedyną konsekwencją będzie to, że w zgodzie z prawem nie będziesz mógł tych pojazdów zarejestrować.

Inne rozwiązania jesli chwilę pomyślisz przyjdą Ci na pewno same do głowy, ale chyba nie wypada tu pisac o nich wprost - prawda? :)

Tajemnicą poliszynela jest bowiem fakt, iż na tych "jednostkowych" oświadczeniach mniejsze lub większe przekręty robią już chyba wszyscy - od drobnych sprowadzaczy po dużych poważnych producentów i importerów w tym kraju :) Potwierdzi Ci to każdy zainteresowany tym tematem, włącznie z ITS'em, który wobec braku ewidencji takich oświadczeń w skali kraju równiez pozostaje bezsilny na ich "powtarzalność".

Tylko co kiedy wybike godzina "W"? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.