admin12 Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 Witam, Na szmym początku chciałbym wszystkich przywitać i serdecznie pozdrowic. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w n/w temacie. Otóż: jakie 2 m-ce temu zakupiłem Camping z Niemiec rok 1981 masa własna 950 kg nigdy nie rejestrowany w Niemczech. Mam duży dowód (brief) i mały ale nigdy nie była rejestrowana i brak jakiegokolwiek wpisu o właścicielu, nr rejestracji itp. W tych dokumentach jest tylko wpis producenta. Przetłumaczyłem wszystkie dokumenty, przezszedłem nasz przegląd i udałem się do Wydziału Komunikacji. Tam pewien Pan stwierdził ze powinna być jeszcze jakaś homologacja ale ze względu że jest ona wyprodukowana wczesniej niż 91 roku to nie potrzeba tylko mam załatwić zaświadczenie - oświadczenie od wcześniejszego właściciela że przyczepka nigdy nie była rejestrowana i stała na placu. Na 30 dni wydano mi tablice próbne. Właściciel wypisał bez problemu, bo faktycznie od nowego stała u niego jako stacjonarna na polu campingowym. Oświadczenie przetłumaczyłęm, zaniosłem i stwierdzono tym razem że owa przyczepka musi mieć świadectwo homologacji bo inaczej nie zarejestrują. Zadzwoniłem do Niemiec do producenta, obiecał mi że jak opiszę dokładnie w meilu i porobię scany briefu i małego dokumentu to wyśle mi takowe dokumenty. Ale pewnie po otrzymaniu dokumentów, stwierdził ze Polaczek kupił stare jajco to niech się martwi. Do dnia dzisiejszego nic nie przyszło. W wydziale trzymają wszystkie oryginalne dokumenty, narazie nie składałem wniosku o stałą rejestracje bo wiem że mają 7 dni na ustosunkowanie się do mojego wniosku. Co mam zrobić żeby mi zarejestrowali. Jutro chcę iść do urzędu. Bardzo proszę o pomoc, porady itp. Wszystkim zainteresowanym tematem z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 Witam serdecznie na forum, Mam nadzieję, że ktoś z WK odpowie Ci na to pytanie - ja nie czuję się kompetentny. Na razie - w ramach utrzymywania tu jako takiego porządku - pozwoliłem sobie usunąć zdublowane posty. Jak ma ktoś na to odpowiedzieć, to odpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sisters Napisano 6 Czerwiec 2007 Share Napisano 6 Czerwiec 2007 Na to pytanie zapewne nie bedzie wiele odpowiedzi..... musisz sie dogadywac w swoim WK..... Sprawe da sie zalatwic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
admin12 Napisano 6 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2007 Jakaś podpowiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Czerwiec 2007 Share Napisano 6 Czerwiec 2007 Tylko rozmowa z kierownikiem właściwego WK tak jak podpowiada sisters, a napewno sprawe uda się załatwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
admin12 Napisano 7 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2007 Witam, czy ktos zna z was jakąś podstawe prawną odpowiadajaca temu przykładowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Czerwiec 2007 Share Napisano 7 Czerwiec 2007 Aż nie chce mi sie wierzyć w przedstawioną przez Ciebie sytuację i opisany jej pzebieg, bo świadczyło by to o kompletnym braku kompetencji ze strony "pewnego Pana z WK" Z drugiej strony... niczemu się juz nie dziwię. Ogólnie nie ma się tu co dogadywać - a już na pewno nie z tym panem który Cię obsługiwał do tej pory, bo jeśli wszystko co tu piszesz rzeczywiście tak wyglądało to wiedza tego pracownika jest zbyt mała aby ja prowadzić na wyższym poziomie. Uderz od razu do władz wydziału i tam szukaj rzowiązania. Kwestie dokumentów niezbędnych do rejestracji (tak najogólniej) reguluje po kolei art. 72 Prawa o ruchu drogowym (tj Dz.U.Nr 108, poz.908 z 2005 r. ze zm.) oraz przepisy wykonawcze zawarte w Dz.U.Nr 133 poz.1123 z 2002 r. ze zm. (paragraf 3) oraz Dz.U.Nr 192, poz.1878 z 2003 r. ze zm. (paragraf 1 ust.7 załącznika nr 1). W twoim wypadku musisz mieć zatem: - dowód własności pojazdu (umowa, faktura itp. - przetłumaczona) - dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzajacy rejestrację lub wyrejetrowanie za granicą (przetłumaczone) jeżeli pojazd BYŁ zarejestrowany za granicą (z Twojego tłumaczenia wynika, że z jednej strony masz te dokumenty, a jednak pojazd nie był rejestrowany- tego nie do końca rozumiem, bo o ile brief rezczywiście możesz mieć, o tyle Schein nie powinien być wydany... No ale nieważne bo ostatecznie masz jeszcze oświadczenie właściciela o nierejestrowaniu pojazdu więc masz dokumenty w ta czy w tą stronę -trudno o bardziej idealne rozwiązanie) - badanie techniczne I to wszystko! Nie musisz miec opłaty recyklingowej, gdyż ta dotyczy tylko pojazdów kategorii M1 i N1 (przyczepa to kategoria O) Nie musisz mieć druku VAT25 gdyż zgodnie z ustawą o VAT przyczepy nie są środkami transportu (...) Nie musisz miec akcyzy, ponieważ dotyczy ona tylko samochodów osobowych! No to teraz skupmy się na homologacji, a własciwie na wyciagu ze świadectwa homologacji, którego rzekomo od Ciebie zarządano w WK. Otóż obowiązek przedstawienia wyciagu ze świadectwa homologacji obowiązuje tylko dla nowych pojazdów zakupionych na terenie RP. (m.in. paragraf 2 ust 6 Dz.U. Nr 133 poz.1123) Pojazdy używane sprowadzone z zagranicy rejestruje się na podstawie badania technicznego! (m.in. paragraf 3 ust.6 tego samego przepisu). Wyjątkiem jest przypadek kiedy sprowadzony z terytorium UE pojazd jest pojazdem nowym. Wtedy na zasadzie paragrafu 3 ust.4 tego samego przepisu co jest regulowane równiez przez kodeks drogowy w art. 68 ust.1 i 2) zamiast badania technicznego rzeczywiście należy przedłożyć wyciąg ze świadectwa homologacji wydany w danym kraju członkowskim. Jest to zasada wzajemnego honorowania homologacji na terenie UE, czyli wspólnotowa procedura homologacyjna. Tylko, że dotyczy ona (co zreszta jest w tych przepisach wyraxnie wyszczególnione) wyłacznie samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i ciagników rolniczych!. Skąd pomysł, żeby stosowac ja do przyczepy? A może im chodzi o to, że masz przedstawić w tym układzie Polską homologację (wyciąg)? Jest to mozliwe, jesli przyjeli tok myślenia, że jest to pojazd nowy (w kodeksie drogowym brak definicji nowego pojazdu, ale mogą się posiłkować definicja z ustawy o VAT, która mówi, że to pojazd który ma mniej niz 6000 km przebiegu, lub mniej niz 6 miesiecy od daty pierwszej rejestracji). Pomijam, że taki tok myslenia paradaksalny juz w samym założeniu jest niespójny łacznie z reszta przepisów, ale nawet wtedy nie jestes zobowiązany dostarczac WK wyciagowi ze świadectwa homologacji. Składasz im tylko oświadczenie, że taki typ pojazdu sprowadziłes jako jedyny egzemplarz w tym roku i jesteś z ustawy zwolniony z obowiązku uzyskania na niego homo (art.68.17.pkt 4 kodeksu). tak czy inaczej "jesteś na prawie" kolego i wg mnie to nie Ty powinieneś szukac drogi porozumienia z WK, tylko oni z Tobą w chwili obecnej, bo marnują tylko Twój czas. Sugeruję też od strony technicznej rozmowę na zasadzie składania pism za potwierdzeniem - do takich pism musza sie ustosunkowac na piśmie w okreslonej formie. Gadanie to tylko gadanie. Ale to juz sam musisz wyczuć co i jak - za ostrao nie ma co też z nimi startować bo nie warto tracic póżniej czas na formalne przepychanki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
admin12 Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Wielkie dzięki za rady i podstawy. Dzięki jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.