Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

oto_man

ODSTĘPSTWA OD WARUNKÓW TECHNICZNYCH

Polecane posty

oto_man

Witam!!

Będę miał "dziwoląga" na badaniach, więc pozwoliłem sobie prosić kolegów o pomoc:)

Naczepa fabrycznie nowa 2007 rok produkcji marka FAYMONVILLE (Belgia).

Oprócz wysokości,przekroczone są wszystkie parametry techniczne dozwolone naszymi przepisami administracyjnymi, mianowicie:

DMC 120 000 kg,Naj. dop. nacisk osi : 15000kg, liczba osi:6, długość 25 m,szerokość 2,7m z mozliwością rozszerzenia o 2 metry,osie kierowane ,zawieszenie równoważne, itd....:)

Wiadomo, badanie negatywnie ale poza tym:

Pytanka:

1.Rodzaj badania:pierwsze zarej za gr.,czy nowego wyprodukowanego ...?

2.Nie zmieszczę się w DIP więc chyba jakiś załącznik na A4 z opisem?

3.Podawać punkty przekroczenia ze 103jki,czy nie trzeba?

4.Podawać wartości max administracyjne i obok konstrukcyjne?

5.A może również wartości przekroczenia max dop.wartości określonych przepisam admin.

Może ktoś już miał takie przypadki...za pomoc z góry dziękuję.

Dodzwonić się do MT..masakra...życzę powodzenia..:)

6.Może dysponuje ktoś wzorem wniosku o odstępstwa od warunków technicznych?

Pozdrawiam !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
4.Podawać wartości max administracyjne i obok konstrukcyjne?

Takie są w DIP-ie

 

6.Może dysponuje ktoś wzorem wniosku o odstępstwa od warunków technicznych?

O ile się nie mylę wnioski te są w WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muchozol

1. Pierwsze Badanie w Polsce nowego pojazdu zakupionego za granica w ilosci sztuk 1.

 

Poza tym wydajac zasw. o negatywnym badaniu nie wydajesz DIP-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Poza tym wydajac zasw. o negatywnym badaniu nie wydajesz DIP-u.

A dla czego nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muchozol

u nas jest tak (po uzgodnieniu z wk) ze jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u, bo co wpiszesz w polu np. miejsce nabicia nr-u VIN, kiedy go nie ma, albo gdy brak tabliczki znamionowej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian ZG
u nas jest tak (po uzgodnieniu z wk) ze jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u, bo co wpiszesz w polu np. miejsce nabicia nr-u VIN, kiedy go nie ma, albo gdy brak tabliczki znamionowej ?

A w przypadku usterek "technicznych" też dipu nie wypisujecie ?

Jaki WK jeśli można wiedzieć ? Będe przygotowany :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Moment - jak nie będzie DIP'u to z czego WK wpisze wartości do DR jak już dostanie odstępstwo? Wszystko zmieścisz w adnotacjach zaświadczenia? Naprawdę nie widzę podstaw nie wydania DIP'u, nawet jeśli niektóre jego rubryki miałyby być niewypełnione.

W większości WK nie ma wniosków do MT o odstępstwo -to indywidualna sprawa klienta -WK nie jest tu stroną ani pośrednikiem, ale zapytać oczywiście można - może akurat.

Co do pytań:

ad.1 Pierwsze wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie

ad.2 Dlaczego się nie zmieścisz - co konkretnie masz na myśli?

ad.3 No chyba jednak warto podać, szczególnie tam, gdzie rubryki nie przewiduja podania wartości adm.i konstr.

ad.4 No raczej tak - przynajmniej w tych punktach dla których DIP to swoimi rubrykami przewiduje

 

Reszta wyjaśniona powyżej. Tak ja to widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u,

 

Ja na poprawce nie pisałem dipu, bo i po co skoro już był za pierwszym razem(chodzi mi o negatyw za usterki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Podczas pierwszego badania wpisałem w DIP wartości konstrukcyjne i administracyjne , .Następnie w zaświadczeniu do uwag dopisałem następne ilości osi - np. 4 ,5, 6 [ DIP ma tylko 3 ] , przy szerokości dopisałem ręcznie , że jest możliwość rozszerzenia do np. 3,25 m - oraz niezgodność w DIP pkt 1 , 17....... itd z aktualnymi przepisami. Wynik negatywny.

Natomiast dodatkowo dla Ministerstwa, jako inna czynność [ cennik 7.9 ]do odstępstwa ,wypisałem DIP , ale tylko dotyczące wartości przekraczające przepisy, bez wypełniania rubryki administracyjnej.

Na tej podstawie , oraz wniosku napisanego przez właściciela o odstępstwo , MT udzieliło zezwolenia.

Właściciel w uzasadnieniu musi szczegółowo napisać np:

wg DZ.U.103 par5 ust 1 pkt 3 przewiduje 3 osie , natomiast pojazd posiada 6 osi

wg DZ.U.103 par2 ust 2 szerokość wynosi 2,55 , natomiast pojazd ma ....z rozszeżeniem do....

i.t.d.

Do tego wniosku trzeba dołączyć zdjęcia tabliczki znamionowej wraz z dokumentacją pojazdu [ np. brief ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muchozol
jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u,

 

Ja na poprawce nie pisałem dipu, bo i po co skoro już był za pierwszym razem(chodzi mi o negatyw za usterki)

 

Sorry, ale dla mnie to jest cos nie teges, zeby wydawac zasw. bad. z negatywnym i do tego DIP :roll:

Sie zapytam jeszcze raz, co w takim razie robicie jezeli na I bad. techn. stwierdzicie brak tabliczki znamionowej ? wpisujecie w DIP-ie, w polu "miejsce zamocowania tabliczki" slowo: "brak" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
w polu "miejsce zamocowania tabliczki" slowo: "brak"

 

tak. A tak miedzy nami to chyba nie myślisz, że takie dane z dipu jak umiejscowienie cech albo np. wymiary są gdzieś wpisywane.

 

Co do tabliczki to umiejscowienie jej wpisuję na zaświadczeniu o nadaniu nowej. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Co do tabliczki to umiejscowienie jej wpisuję na zaświadczeniu o nadaniu nowej. :D

I ja tak czynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatman

Z tego co się orientuję to niema określonego wzoru wniosku o odstępstwo. Natomiast wydaje mi się, że do wniosku do MT nie trzeba dołączać zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Teoretycznie wniosek może napisać sam użytkownik (właściciel) i iść z tym do ministerstwa. SKP, teoretycznie nie jest mu potrzebna. Natomiast co to WK to nie mają takich wzorów wniosków. Chyba, że sami coś wyskrobią. Natomias większość odsyła z tym tematem do MT. Jesli chodzi o mozliwość dodzwonienia się do Departamentu Transportu Drogowego do Wydz. Warunków Techn. to jest to niewykonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Nie może być wzoru na odstępstwo , bo w zasadzie każdy wniosek jest sprawą odrębną i indywidualną , dotyczącą różnych problemów .

Wniosek napisany najlepiej osobiście dostarczyć do ministerstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER

Mam problem odnośnie odstępstwa dla naczepy rozsówanej z Belgii (1.jest bez tabliczki znamionowej - najważniejszy problem),

marka : EKW, typ: ROD-47T3AGU, 3-osiowa

2. Co wpisać w DIP-ie?

Ponieważ:

a) jedni znajomi diagności raz wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości przekraczające nasze przepisy,

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach knstrukc. iadministrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

II - jeżeli przyjedz. PC i ze skierowaniem o wykon tabliczki znam. zastępczej z WK to nabijam tabliczkę i ... no właśnie, znowu N za "przekroczone parametry " -podstawa do wydania odstępstwa z MT

III - pryjeżdża z odstępstwem to badanie i P

Dobrze wykombinowałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert OSKP

ale jakie parametry przekracza

ok rozsówana ale czy przekracza wymiar przed rozsunięciem

masowe, jeżeli jest to naczepa 3 osiowa to jeżeli np rozstaw osi powyżej 1,30m to 3x8ton na oś + nacisk na siodło i masz administracyjną DMC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach knstrukc. iadministrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

W DIP wpisujesz zawsze wartości konstrukcyjne , a przy administracyjnych wartości dopuszczające naszymi przepisami . W ten sposób wskazujesz na różnicę pomiędzy wartościami.

Dalszy tok postępowania [i ] jest prawidłowy , z tym że jednocześnie w pierwszym zaświadczeniu i DIP-e wpisujesz wszystkie nieprawidłowości . Jeśli dostaniesz skierowanie na nadanie tabliczki , to robisz badanie tylko na tą okoliczność i czekasz na dalszy tok działania właściciela , czyli na odstępstwo. Dopiero jak masz nadaną tabliczkę i odstępstwo , przystępujesz do końcowego badania . W przypadku gdy minie okres 14 dni od twojego pierwszego badania , to nie robisz jako badanie poprawkowe , lecz robisz badanie ponownie pierwsze pobierając kwotę początkową badania pierwszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Trochę z innej beczki, ale czy można na takim badaniu z N określić termin następnego badania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach knstrukc. iadministrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

W DIP wpisujesz zawsze wartości konstrukcyjne , a przy administracyjnych wartości dopuszczające naszymi przepisami . W ten sposób wskazujesz na różnicę pomiędzy wartościami.

Dalszy tok postępowania [i ] jest prawidłowy , z tym że jednocześnie w pierwszym zaświadczeniu i DIP-e wpisujesz wszystkie nieprawidłowości . Jeśli dostaniesz skierowanie na nadanie tabliczki , to robisz badanie tylko na tą okoliczność i czekasz na dalszy tok działania właściciela , czyli na odstępstwo. Dopiero jak masz nadaną tabliczkę i odstępstwo , przystępujesz do końcowego badania . W przypadku gdy minie okres 14 dni od twojego pierwszego badania , to nie robisz jako badanie poprawkowe , lecz robisz badanie ponownie pierwsze pobierając kwotę początkową badania pierwszego.

 

 

Czyli robię tylko dodatkowe na wykonanie tabliczki zastępczej i wystawiam klijentowi zaświadczenie z tego badania. Dobrze zrozumiałem?

 

[ Dodano: 03-04-2008, 09:19 ]

ale jakie parametry przekracza

ok rozsówana ale czy przekracza wymiar przed rozsunięciem

masowe, jeżeli jest to naczepa 3 osiowa to jeżeli np rozstaw osi powyżej 1,30m to 3x8ton na oś + nacisk na siodło i masz administracyjną DMC

 

Parametry po rozsunięciu wzdłóż i wszerz. Naciski na osie 3x10t. Odległość sworznia od tylnego obrysu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Nadanie tabliczki , jest usunięciem jednej nieprawidłowości , a są jeszcze inne .

dlatego

Czyli robię tylko dodatkowe na wykonanie tabliczki zastępczej i wystawiam klijentowi zaświadczenie z tego badania.

 

[ Dodano: 03-04-2008, 22:05 ]

Jeżeli będziesz pisał , na życzenie właściciela ,dodatkowy DIP potrzebny na odstępstwa ,pozycja w cenniku 7.9 za 82 zł , to w nim wpisujesz tylko te parametry które są przekroczone , jako konstrukcyjne , ale już bez wpisywania administracyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER

Serdecznie dziękuję. :-)

Gdybanie. ;) Tak przy okazji PC jest ważne 1 miesiąc, a na odstępstwo czeka się około miesiąca, więc co będzie jeśli klijent nie zmieści się w terminie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zebo
PC jest ważne 1 miesiąc, a na odstępstwo czeka się około miesiąca, więc co będzie jeśli klijent nie zmieści się w terminie?

Można go przedłużyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Można go przedłużyć

max 14 dni

ale i tak nie zmieści się w terminie na poprawke po N - czyli ponownie pierwsze za pełną opłatą

na odstępstwo czeka się około miesiąca,

czarno widze taki termin - klient dostał N w maju - z odstępstwem pojawił się we wrześniu :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden
klient dostał N w maju - z odstępstwem pojawił się we wrześniu

Odstępstwo które ostatnio robiłem , czas załatwiania wyniósł niecały miesiąc.

Właściciel osobiście udał się do Ministerstwa i na pewno to przyspieszyło sprawę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fly

Witam !!

 

Podlacze sie do tematu, a sprawa dotyczy motocykla sprowadzonego z Niemiec, Jest to suzuki gsx 2008 rok, ale rame ma zmieniona na jakies firmy tuningowej, i numer vin ma tylko 12 znakow, wiec klient musi miec odstepstwo zapewne, moje pytanie, robie badanie z wynikiem negstywnym (to oczywiste :D) i wydaje DIP ?? pytam dla pewności, bo przyznam ze jeszcze nie mialem takiego przypadku.

 

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.