Skocz do zawartości

ODSTĘPSTWA OD WARUNKÓW TECHNICZNYCH


oto_man

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Będę miał "dziwoląga" na badaniach, więc pozwoliłem sobie prosić kolegów o pomoc:)

Naczepa fabrycznie nowa 2007 rok produkcji marka FAYMONVILLE (Belgia).

Oprócz wysokości,przekroczone są wszystkie parametry techniczne dozwolone naszymi przepisami administracyjnymi, mianowicie:

DMC 120 000 kg,Naj. dop. nacisk osi : 15000kg, liczba osi:6, długość 25 m,szerokość 2,7m z mozliwością rozszerzenia o 2 metry,osie kierowane ,zawieszenie równoważne, itd....:)

Wiadomo, badanie negatywnie ale poza tym:

Pytanka:

1.Rodzaj badania:pierwsze zarej za gr.,czy nowego wyprodukowanego ...?

2.Nie zmieszczę się w DIP więc chyba jakiś załącznik na A4 z opisem?

3.Podawać punkty przekroczenia ze 103jki,czy nie trzeba?

4.Podawać wartości max administracyjne i obok konstrukcyjne?

5.A może również wartości przekroczenia max dop.wartości określonych przepisam admin.

Może ktoś już miał takie przypadki...za pomoc z góry dziękuję.

Dodzwonić się do MT..masakra...życzę powodzenia..:)

6.Może dysponuje ktoś wzorem wniosku o odstępstwa od warunków technicznych?

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    7

  • boden

    6

  • DARIO64

    5

  • kisielsrem

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

4.Podawać wartości max administracyjne i obok konstrukcyjne?

Takie są w DIP-ie

 

6.Może dysponuje ktoś wzorem wniosku o odstępstwa od warunków technicznych?

O ile się nie mylę wnioski te są w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pierwsze Badanie w Polsce nowego pojazdu zakupionego za granica w ilosci sztuk 1.

 

Poza tym wydajac zasw. o negatywnym badaniu nie wydajesz DIP-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas jest tak (po uzgodnieniu z wk) ze jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u, bo co wpiszesz w polu np. miejsce nabicia nr-u VIN, kiedy go nie ma, albo gdy brak tabliczki znamionowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas jest tak (po uzgodnieniu z wk) ze jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u, bo co wpiszesz w polu np. miejsce nabicia nr-u VIN, kiedy go nie ma, albo gdy brak tabliczki znamionowej ?

A w przypadku usterek "technicznych" też dipu nie wypisujecie ?

Jaki WK jeśli można wiedzieć ? Będe przygotowany :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - jak nie będzie DIP'u to z czego WK wpisze wartości do DR jak już dostanie odstępstwo? Wszystko zmieścisz w adnotacjach zaświadczenia? Naprawdę nie widzę podstaw nie wydania DIP'u, nawet jeśli niektóre jego rubryki miałyby być niewypełnione.

W większości WK nie ma wniosków do MT o odstępstwo -to indywidualna sprawa klienta -WK nie jest tu stroną ani pośrednikiem, ale zapytać oczywiście można - może akurat.

Co do pytań:

ad.1 Pierwsze wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie

ad.2 Dlaczego się nie zmieścisz - co konkretnie masz na myśli?

ad.3 No chyba jednak warto podać, szczególnie tam, gdzie rubryki nie przewiduja podania wartości adm.i konstr.

ad.4 No raczej tak - przynajmniej w tych punktach dla których DIP to swoimi rubrykami przewiduje

 

Reszta wyjaśniona powyżej. Tak ja to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u,

 

Ja na poprawce nie pisałem dipu, bo i po co skoro już był za pierwszym razem(chodzi mi o negatyw za usterki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pierwszego badania wpisałem w DIP wartości konstrukcyjne i administracyjne , .Następnie w zaświadczeniu do uwag dopisałem następne ilości osi - np. 4 ,5, 6 [ DIP ma tylko 3 ] , przy szerokości dopisałem ręcznie , że jest możliwość rozszerzenia do np. 3,25 m - oraz niezgodność w DIP pkt 1 , 17....... itd z aktualnymi przepisami. Wynik negatywny.

Natomiast dodatkowo dla Ministerstwa, jako inna czynność [ cennik 7.9 ]do odstępstwa ,wypisałem DIP , ale tylko dotyczące wartości przekraczające przepisy, bez wypełniania rubryki administracyjnej.

Na tej podstawie , oraz wniosku napisanego przez właściciela o odstępstwo , MT udzieliło zezwolenia.

Właściciel w uzasadnieniu musi szczegółowo napisać np:

wg DZ.U.103 par5 ust 1 pkt 3 przewiduje 3 osie , natomiast pojazd posiada 6 osi

wg DZ.U.103 par2 ust 2 szerokość wynosi 2,55 , natomiast pojazd ma ....z rozszeżeniem do....

i.t.d.

Do tego wniosku trzeba dołączyć zdjęcia tabliczki znamionowej wraz z dokumentacją pojazdu [ np. brief ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak negatyw na pierwszym b.t. to nie piszemy DIP-u,

 

Ja na poprawce nie pisałem dipu, bo i po co skoro już był za pierwszym razem(chodzi mi o negatyw za usterki)

 

Sorry, ale dla mnie to jest cos nie teges, zeby wydawac zasw. bad. z negatywnym i do tego DIP :roll:

Sie zapytam jeszcze raz, co w takim razie robicie jezeli na I bad. techn. stwierdzicie brak tabliczki znamionowej ? wpisujecie w DIP-ie, w polu "miejsce zamocowania tabliczki" slowo: "brak" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polu "miejsce zamocowania tabliczki" slowo: "brak"

 

tak. A tak miedzy nami to chyba nie myślisz, że takie dane z dipu jak umiejscowienie cech albo np. wymiary są gdzieś wpisywane.

 

Co do tabliczki to umiejscowienie jej wpisuję na zaświadczeniu o nadaniu nowej. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to niema określonego wzoru wniosku o odstępstwo. Natomiast wydaje mi się, że do wniosku do MT nie trzeba dołączać zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Teoretycznie wniosek może napisać sam użytkownik (właściciel) i iść z tym do ministerstwa. SKP, teoretycznie nie jest mu potrzebna. Natomiast co to WK to nie mają takich wzorów wniosków. Chyba, że sami coś wyskrobią. Natomias większość odsyła z tym tematem do MT. Jesli chodzi o mozliwość dodzwonienia się do Departamentu Transportu Drogowego do Wydz. Warunków Techn. to jest to niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być wzoru na odstępstwo , bo w zasadzie każdy wniosek jest sprawą odrębną i indywidualną , dotyczącą różnych problemów .

Wniosek napisany najlepiej osobiście dostarczyć do ministerstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Mam problem odnośnie odstępstwa dla naczepy rozsuwanej z Belgii (1.jest bez tabliczki znamionowej - najważniejszy problem),

marka : EKW, typ: ROD-47T3AGU, 3-osiowa

2. Co wpisać w DIP-ie?

Ponieważ:

a) jedni znajomi diagności raz wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości przekraczające nasze przepisy,

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach konstrukc. i administrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

II - jeżeli przyjedz. PC i ze skierowaniem o wykon tabliczki znam. zastępczej z WK to nabijam tabliczkę i ... no właśnie, znowu N za "przekroczone parametry " -podstawa do wydania odstępstwa z MT

III - przyjeżdża z odstępstwem to badanie i P

Dobrze wykombinowałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakie parametry przekracza

ok rozsówana ale czy przekracza wymiar przed rozsunięciem

masowe, jeżeli jest to naczepa 3 osiowa to jeżeli np rozstaw osi powyżej 1,30m to 3x8ton na oś + nacisk na siodło i masz administracyjną DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach knstrukc. iadministrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

W DIP wpisujesz zawsze wartości konstrukcyjne , a przy administracyjnych wartości dopuszczające naszymi przepisami . W ten sposób wskazujesz na różnicę pomiędzy wartościami.

Dalszy tok postępowania [i ] jest prawidłowy , z tym że jednocześnie w pierwszym zaświadczeniu i DIP-e wpisujesz wszystkie nieprawidłowości . Jeśli dostaniesz skierowanie na nadanie tabliczki , to robisz badanie tylko na tą okoliczność i czekasz na dalszy tok działania właściciela , czyli na odstępstwo. Dopiero jak masz nadaną tabliczkę i odstępstwo , przystępujesz do końcowego badania . W przypadku gdy minie okres 14 dni od twojego pierwszego badania , to nie robisz jako badanie poprawkowe , lecz robisz badanie ponownie pierwsze pobierając kwotę początkową badania pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b) inni diagności innym razem wpisują w polu dmc pojazdu (odnośnie admin.) wartości zgodnie z naszymi przepisami (co moim zdaniem jest złym rozwiązaniem)

To samo dotyczy też max ładowność.

Co robić?

Czy mogę zrobić tak?

I- N za brak tabliczki + DIP z wypisanymi wartościami max dla dmc i ładowności (w polach knstrukc. iadministrac.) + opis w zaświadczeniu co jest niezgodne z naszymi przepisami,

W DIP wpisujesz zawsze wartości konstrukcyjne , a przy administracyjnych wartości dopuszczające naszymi przepisami . W ten sposób wskazujesz na różnicę pomiędzy wartościami.

Dalszy tok postępowania [i ] jest prawidłowy , z tym że jednocześnie w pierwszym zaświadczeniu i DIP-e wpisujesz wszystkie nieprawidłowości . Jeśli dostaniesz skierowanie na nadanie tabliczki , to robisz badanie tylko na tą okoliczność i czekasz na dalszy tok działania właściciela , czyli na odstępstwo. Dopiero jak masz nadaną tabliczkę i odstępstwo , przystępujesz do końcowego badania . W przypadku gdy minie okres 14 dni od twojego pierwszego badania , to nie robisz jako badanie poprawkowe , lecz robisz badanie ponownie pierwsze pobierając kwotę początkową badania pierwszego.

 

 

Czyli robię tylko dodatkowe na wykonanie tabliczki zastępczej i wystawiam klijentowi zaświadczenie z tego badania. Dobrze zrozumiałem?

 

[ Dodano: 03-04-2008, 09:19 ]

ale jakie parametry przekracza

ok rozsówana ale czy przekracza wymiar przed rozsunięciem

masowe, jeżeli jest to naczepa 3 osiowa to jeżeli np rozstaw osi powyżej 1,30m to 3x8ton na oś + nacisk na siodło i masz administracyjną DMC

 

Parametry po rozsunięciu wzdłóż i wszerz. Naciski na osie 3x10t. Odległość sworznia od tylnego obrysu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadanie tabliczki , jest usunięciem jednej nieprawidłowości , a są jeszcze inne .

dlatego

Czyli robię tylko dodatkowe na wykonanie tabliczki zastępczej i wystawiam klijentowi zaświadczenie z tego badania.

 

[ Dodano: 03-04-2008, 22:05 ]

Jeżeli będziesz pisał , na życzenie właściciela ,dodatkowy DIP potrzebny na odstępstwa ,pozycja w cenniku 7.9 za 82 zł , to w nim wpisujesz tylko te parametry które są przekroczone , jako konstrukcyjne , ale już bez wpisywania administracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję. :-)

Gdybanie. ;) Tak przy okazji PC jest ważne 1 miesiąc, a na odstępstwo czeka się około miesiąca, więc co będzie jeśli klijent nie zmieści się w terminie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC jest ważne 1 miesiąc, a na odstępstwo czeka się około miesiąca, więc co będzie jeśli klijent nie zmieści się w terminie?

Można go przedłużyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można go przedłużyć

max 14 dni

ale i tak nie zmieści się w terminie na poprawke po N - czyli ponownie pierwsze za pełną opłatą

na odstępstwo czeka się około miesiąca,

czarno widze taki termin - klient dostał N w maju - z odstępstwem pojawił się we wrześniu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient dostał N w maju - z odstępstwem pojawił się we wrześniu

Odstępstwo które ostatnio robiłem , czas załatwiania wyniósł niecały miesiąc.

Właściciel osobiście udał się do Ministerstwa i na pewno to przyspieszyło sprawę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam !!

 

Podlacze sie do tematu, a sprawa dotyczy motocykla sprowadzonego z Niemiec, Jest to suzuki gsx 2008 rok, ale rame ma zmieniona na jakies firmy tuningowej, i numer vin ma tylko 12 znakow, wiec klient musi miec odstepstwo zapewne, moje pytanie, robie badanie z wynikiem negstywnym (to oczywiste :D) i wydaje DIP ?? pytam dla pewności, bo przyznam ze jeszcze nie mialem takiego przypadku.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.