Skocz do zawartości

Ograniczenie liczby SKP - czyli co o tym sądzi Ministerstwo


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nasz kolega Jerzy.Jedynak albo wcale nie jest związany z rynkiem SKP, albo jest - ale nie bardzo wie, jak to wszystko wygląda od kuchni, albo też pisze to wszystko tylko po to, żeby wywołać dyskusję wokół tego tematu ... :D

 

Ale - to tylko takie luźne spostrzeżenie na podstawie lektury tych i poprzednich postów zamieszczonych na naszym forum ... ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Norbert Jezierski

    6

  • Psuj

    4

  • azot14

    4

  • Piotr Barczuk

    3

Szanowni koledzy! Szanowny Panie Norbercie!. Zabieram głos w obronie środowiska i twierdzę, że funkcjonuje zupełnie dobry system badań technicznych; twierdzę, że stan techniczny pojazdów jest coraz lepszy, że w Polsce pracują tysiące uczciwych diagnostów wykonujących miliony rzetelnych badań rocznie. Oczywiście, że chciałem wywołać dyskusję, ale nie spodziewałem się takiej reakcji ze strony czytelników. Diagności chcą mi udowodnić, że w Polce panuje bezprawie, że po drogach jeżdżą wraki przebadane przez łapówkarzy w stacjach, które nie spełniają wymagań. Koledzy! Apeluję ! Zastanówcie się trochę zanim cokolwiek napiszecie. Tymczasem życzę wam miłej pracy pod rządami nowej, projektowanej właśnie ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Apeluję ! Zastanówcie się trochę zanim cokolwiek napiszecie.

Ten apel jest moim skromnym zdaniem jak najbardziej na miejscu. Dotyczy to również Twojej osoby. Nie wiem czym się kierujesz nawołując diagnostów do nie pisania swoich subiektywnych spostrzeżeń związanych z badaniami, a nie są one tak różowe jak Ty je przedstawiasz. Czyżby burzyły Twoje wyidealizowane poglądy na ich temat?

Widzisz, my na co dzień mając z badaniami technicznym do czynienia często płacimy za brak spolegliwości i jakąś tam wiarę w etykę zawodową. Czasem jest to zwolnienie z pracy czasem sami odchodzimy by nie brać udziału w tej farsie.

 

Zabieram głos w obronie środowiska

Przed kim chcesz go bronić? Przed nami? Użytkownikami tego forum?

 

Na jakiej podstawie minister upowszechnia takie poglądy?

Czyżby słuchał środowiska?

 

Czasem warto wyjść zza biurka i nie ograniczać się do czerpania wiedzy z raportów, spotkań właścicieli stacji na zebraniach w WK gdzie każdy zapewnia o swej sumienności i sennika chińskiego.

 

Tak na marginesie dodam od siebie, że jeśli w najbliższym czasie, po raz kolejny przyjdzie do mnie klientka na sprawdzenie zawieszenia. Zaniepokojona zachowaniem się pojazdu na drodze, mimo że tydzień temu dostała pieczątkę na SKP. I jeśli stwierdzę dokumentnie rozklekotane zawieszenie i kilka innych usterek takich jak brak tłumika końcowego,brak działania świateł w lampie tylnej, wyciek oleju z miski na moją facjatę, to nie pomyślę o diagnoście, który podbił się pod tym trupem nic złego.

Po prostu przypomnę sobie post J.Jedynaka i pomyślę,ze to wszystko jest tylko złudzeniem. Przecież jest dobrze. No dobrze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce pracują tysiące uczciwych diagnostów wykonujących miliony rzetelnych badań rocznie

 

Nie wiem skąd akurat takie liczby, ale próbując zrozumieć intencje powiem, że na pewno w dużej mierze ma Pan rację. Tak się jednak składa, że swój obraz na temat poziomu wykonywania badań technicznych w Polsce kształtuję na podstawie codziennej, wieloletniej pracy opartej na wynikach tych badań. O ile stopień wiedzy i świadomości swej roli znakomitego grona tut. forumowiczów daleko wybiega poza średnią krajową, to powiedzmy sobie szczerze - w skali kraju stanowią oni niemierzalny wręcz dla celów statystycznych wyjątek od smutnej reguły. Nie twierdzę, że każde badanie w tym kraju nacechowane jest czynnikami kryminogennymi, ale brak fachowości i rzetelności czy nawet zwykłe niedbalstwo i kompletna nieznajomość podstaw tej pracy w moim odczuciu cechuje większą część badań.

Z praktycznego punktu widzenia nie bardzo wiem, jak mógłbym czynnie przeciwstawić sie takiemu procederowi... Pana sugestie "dzwoń na Policję" i w ogóle Pana stanowisko w tej sprawie z całym szacunkiem dla Pana, ale trącą dla mnie mitomanią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Pomyślcie chwilę, zanim coś napiszecie! Na ogólnopolskim forum internetowym sugerujecie, że robicie lewe badania; na ogólnopolskiej naradzie przedstawiciele SKP w obecności pracowników MT opowiadają o powszechnej nieuczciwości.

My nic nie sugerujemy takie są poprostu realia .

Przykłady można mnożyć każdego dnia - dziś przyjechał klient z pytaniem czy można ustawić zbieżność ? bo byłem na przeglądzie rejestracyjnym i diagnosta kazał ustawić zbieżnośc bo jest żle . A dlaczego nie ustawił ? bo miał dużo pracy i mówił że u was dobrze ustawiacie . Przecież lepiej skasować za badanie techniczne niż babrać się z ustawieniem zbieżności - prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich to trzeba promować wyższą ceną za zbieżność. I za rok będzie wiedział gdzie naprawiać i robić badanie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ograniczenie liczby stacji.....a może ograniczenie liczby szpitali? i może zamykanie ich - przez pomyłkę lekarza? :shock: Takie rozwiązania chyba tylko w polskim rządzie. :shock: Rozwiązaniem Panowie jest ogólnopolski system informatyczny -REJESTR NEGATYWNYCH- albo coś w tym stylu (gdzieś już było o tym mówione) i gdy klient dostaje negatywa-automatycznie wrzucany jest do tego rejestru i NIE MOŻE jechać gdzie indziej i zrobić, czytaj: załatwić badania pozytywnego bo będzie figurował w rejestrze do którego każda stacja będzie podłączona - a który diagnosta zrobi mu badanie pozytywne pomimo usunięcia usterek i pomimo figurowania w rejestrze...... dla tego surowe sankcje karne - cofnięcie uprawnień. I TO JEST LEKARSTWO!!! Żaden diagnosta nie będzie się obawiał, że pojedzie gdzie indziej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I TO JEST LEKARSTWO!!!

Prawne możliwości reakcji na nieprawidłowości na SKP są ? Są !

Tylko gorzej z ich wyegzekwowaniem ...

Mało tego - co niektórzy udają, że takich problemów nigdzie nie ma, chowając konsekwentnie głowę w piasek.

 

Wg mnie - nie ma najmniejszej potrzeby szukania nowych środków poprawiających stan badań technicznych pojazdów, skoro stare są niewykorzystywane. Znajomości, układy, niechęć urzędników wszelakiej maści, złe sądownictwo, niesprawna policja i prokuratura - duuuuuuuuuuużo rzeczy do poprawienia przed naszym i następnymi pokoleniami ::D

Bardzo dużo - niestety :nook.

 

Co z tego, że wygrałem ostatnio sprawę sądową z niesolidnym Klientem, skoro są kłopoty ze ściągnięciem długu ? Wg mojej wiedzy - nie powinno - ale Komornik prawdopodobnie nie widzi w tym swojego interesu. Łatwiej blokować konta szpitali - prawda ?

 

A poprawianie świata zacząć wypada od własnego podwórka - a z tym jest najciężej ... :nook

 

ogólnopolski system informatyczny -REJESTR NEGATYWNYCH- albo coś w tym stylu

Coś podobnego do opisanego przez Ciebie rejestru - być może - zafunkcjonuje w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Być może - niestety - bo mogłoby to troszkę pomóc w jako takiej normalizacji rynku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem Panowie jest ogólnopolski system informatyczny -REJESTR NEGATYWNYCH- albo coś w tym stylu (gdzieś już było o tym mówione) i gdy klient dostaje negatywa-automatycznie wrzucany jest do tego rejestru i NIE MOŻE jechać gdzie indziej i zrobić, czytaj: załatwić badania pozytywnego

Jest tylko jedno ale - naljpierw musi dostać tego negatywa .

Jak możesz mu dać negatywa skoro stacja kusi gratisami , obiadkami , tańszą ceną za badanie , kiedy robi się pierwsze na cały transport na lawecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnosta kazał ustawić zbieżnośc bo jest żle. A dlaczego nie ustawił ?

bo nie ma takiego obowiązku - jak nazwa wskazuje stacja kontroli pojazdów, a nie napraw

zbieżność jest ostatnią z wartości ustawianych przy geometrii

zrobisz samą zbieżność a za dwa tygodnie klient wróci z awanturą, bo mu zdarło nowe opony z powodu np złego kąta pochylenia, bo "zapomniał" powiedzieć, że autko jest po stłuczce

diagnosta stwierdza - jest żle - mechanik naprawia

dlatego jest w cenniku "poprawek" pozycja 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomości, układy, niechęć urzędników wszelakiej maści, złe sądownictwo, niesprawna policja i prokuratura - duuuuuuuuuuużo rzeczy do poprawienia przed naszym i następnymi pokoleniami

 

Zgadzam się i pewnie brakło by "stron na forum" aby opisać ten haos......... i jego skutki. Zbulwersowała mnie to pismo posła-.... w sprawie prac nad "sankcjami dla przedsiębiorców". Rozumiem gdyby przedsiębiorca był jednocześnie pracującym dignostą ale gdy przedsiębiorca nie jest diagnostą i ma z badaniami niewiele wspólnego to stworzy to patologie tzn. "panowanie Pana diagnosty" w firmie i jeżeli "Pan diagnosta" nie będzie zadowolony z pracy, wypłaty itp to w razie konfliktu może przedsiębiorcy poważnie zaszkodzić i spowodować zamknięcie stacji.... gdzie logika i porównanie strat? :shock: Według mnie sankcje powinny być tylko dla diagnostów bo to oni wykonują badania i albo to robią rzetelnie albo nie... ...... (temat - rzeka :? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie sankcje powinny być tylko dla diagnostów

 

Nie do końca się zgadzam. Wielu właścicieli wymusza lub próbuje wymuszać na pracownikach łagodne podejście do klienta, wielu jest na rękę, że diagnosta nic nie widzi. I te tezy powinny być sprawdzane podczas śledztwa. Takich przedsiębiorców trzeba karać, bo inaczej po prostu przyjmą nowych diagnostów (mięso armatnie) i proceder będzie trwał nadal, a póki co poprzestaje sie na diagnostach, bo ich ma się z reguły "na widelcu" a właścicielowi już trza będzie sie postarać żeby coś udowodnić.

 

Pod tym względem życzę wszystkim takich szefów jak mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedsiębiorców trzeba karać, bo inaczej po prostu przyjmą nowych diagnostów (mięso armatnie) i proceder będzie trwał nadal

 

O mięsie armatnim można mówić gdy jest go pod dostatkiem.... od momentu przejęcia władzy przez TDT i ich "cudownych egzaminów" diagnostów niestety nie przybywa albo jest to znikomy % a stacji przybywa, więc sytuacja rynkowa sprawia że diagnosta jest coraz bardziej cenionym pracownikiem ( i będzie ceniony jeszcze bardziej) i nie jest to tak - zwolnić i zaraz zatrudnić nowego - 1. trudno o nowego 2.nie wiemy czy następny nie będzie gorszy... itp. Wypowiadam się o terenie Krakowa, gdzie zdecydowanie diagnosta jest na "wagę złota"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to zaczyna byc z chętnymi do jakiejkolwiek pracy a nie tylko z diagnostami wiec to argumentem nie jest.

 

I dlaczego sankcje? Jesli mechanik zle wymieni pasek rozrzadu to zabiera się mu prawo wykonywani zawodu ? NIE !!! Daje mu się książkę do nauki albo wysyła na kurs!!!

 

A co do pracodawców i pracowników to patrz wyżej, z reklamacją za zerwany pasek do własciciela czy do pracownika? Inna systuacja jesli podczas np. jzady próbnej dojdzie do kolizji: szkody materialane i tak uderzą we pracodawcę ale mandat dostanie pracownik.

Trzeba odróżniać zakres odpowiedzialności.

 

---------------------

 

Będę powtarzał z uporem maniaka niechaj powstanie system badań technicznych w tym kraju i wtedy zajmijmy się przestępstwami. Bo to wszystko zaczyna przypomianać walkę Kaczyńskich z lekarzami - najpierw wsadzają gościa do wiezienia bo mił kilka koniaków w barku a potem dziwią się jak dzieci ze za 2000 PLN lekarz nie chce pracować.

 

-------------------

 

A swoją drogą co powiedziałby rząd i starostwa na Strajk Włoski diagnostów - tak skrupulatnie za brak płynu w spryskiwaczu negatyw, światło krzywo negatyw, codziennie w każdym WK kilka setek zabranych DR za emisję spalin???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą co powiedziałby rząd i starostwa na Strajk Włoski diagnostów - tak skrupulatnie za brak płynu w spryskiwaczu negatyw, światło krzywo negatyw, codziennie w każdym WK kilka setek zabranych DR za emisję spalin???

Wtedy każdy diagnosta musiałby wyglądać jak avatar markes30 i conajmniej trzech jednocześnie na SKP :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strajk Włoski to na dzień dzisiejszy zasypanie WK zatrzymanymi dowodami i ogólny chaos a o klientach to nie wspomnę ... ! Jako ciekawostkę podam, że u nas przed okienkiem do rejestracji stoją tzw. "stacze" i za numerek w kolejce pobierają od 50 do 100PLN bo inaczej to zapomnij. Sytuacja jak z okresu "propagandy sukcesu" to przy strajku ceny jeszcze poszybują ! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

azot14 napisał/a:

diagnosta kazał ustawić zbieżnośc bo jest żle. A dlaczego nie ustawił ?

 

bo nie ma takiego obowiązku - jak nazwa wskazuje stacja kontroli pojazdów, a nie napraw

Wszystko się zgadza tylko dlaczego klient dostał pieczątkę ?

A co do "zbiezności " to był tylko skrót myślowy, zawsze przed zabraniem się do pracy sprawdzamy stan zawieszenia i układu kierowniczego i jeśli trzeba robić więcej to klient jest informowany i robimy . Mamy oddzielne stanowisko i na zmianie jest nas dwu więc w niczym nam nie przeszkadza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Wystarczy regularna okresowa kontrola z wideorejestratorem rotacyjnie na stacjach i w ciągu pół roku ilość stacji maleje o 80 % i jakość badań podnosi się o 1000%.

(...)

I skończą się wtedy teksty właścicieli typu: "a ..... to musieliśmy zwolnić bo nam klientów odstraszał, a o klienta to trzeba dbać..."

 

Nie ja jestem od donoszenia, ja jestem od robienia przeglądów i tym sie param ale jak mi klient mówi "no przecież wie pan, że jak mi pan nie podbije to mogę sobie załatwić gdzie indziej..." to mnie @#$%@ trafia i grzecznie odpowiadam klientowi - tak wiem, prosze zapłacić za negatywa i naprawić auto, mimo tego, że wiem, że go widzę ostatni raz.

 

Warto zauważyć, że z tą kąpielą wylane zostałyby tylko brudy. Większość "elastycznych" diagnostów uważających, że prawo to oni, zostałoby odsuniętych od wykonywania badań a pozostali pewnie nawróciliby się. A jak pomyślę ile "szrotów" zniknęłoby z dróg to lżej na duszy się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej słyszę głosów - wolę tu przyjechać , bo przynajmniej mam wszystko sprawdzone.Tych klijentów jest na pewno sporo więcej jak 50 %[/ Zgadzam się z przedmówcą ale pensja porządna i praca tzw. państwowa :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie diagności - a ja powtórzę za jednym z przedmówców : " naprawianie świata zacznijcie od swojego podwórka" . - i tyle w temacie a zobaczycie że za jakieś 5 lat będzie lepiej.

----------------------------------------------------

 

i jeszcze jedno - jeśli wasz przełożony ( czyt. właściciel stacji ) namawia was do zrobienia badania swojemu znajomemu z przymróżeniem oka - a wy stwierdzacie że powinniście zabrać DR - zabierzcie - a nie robicie to badanie jako POZYTYWNE a potem wypisujecie tu takie głupoty .... że wam kazali albo prosili - skoro czyjecie się odpowiedzialni za los takiego kierowcy i (lub ) jego pasażerów i innych - odmówcie ..... a nie piszecie o tym na forum ( to tylko przykład i proszę aby nikt nie odniósł tego do własnego cytatu ) ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- odmówcie ..... a nie piszecie o tym na forum

 

A myślisz, że dlaczego musiałem szukać nowej roboty :lol::lol::lol:

Na szczęście diagności są teraz potrzebni i w cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie diagności - a ja powtórzę za jednym z przedmówców : " naprawianie świata zacznijcie od swojego podwórka" . - i tyle w temacie a zobaczycie że za jakieś 5 lat będzie lepiej.

 

Propozycja z serii: "niech wszyscy przestrzegają przepisy a autostrady bedą zbędne" i jedno można tej propozycji przyznać to PRAWDA - tyle że zeby dojechać na wakcje nad morze potrzebowałbym dwóch dni czyli nie jechałbym samochodem (inni też) wiec na drogach pusto, więc po co komu autostrady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" naprawianie świata zacznijcie od swojego podwórka"

Tak . To kiedy rozliczysz się z naciągniętymi przez ciebie firmami ??????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - tak dla porządku - pewne rzeczy załatwiamy poza forum :D

Jak chcecie sobie docinać - proszę bardzo - ale nie tutaj.

 

I nie każcie mi tego drugi raz powtarzać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Panowie stacje otwiera sie dla trzepania kasy a nie dla bezpiczenstwa na drodze.Niektórzy piszą zastanówcie sie co piszecie ,itd.-czyli Ci którzy siedzą na państowych stacjach i dobrze zarabiają.Wiekszość z nas pracuje na prywatnych stacjach,gdzie zapitalasz przy naprawie aut i biegasz robic w miedzy czsie przeglądy.I jeszcze właściciel krzyczy czemu tak wolno te przeglądy idą-nie da sie po2 na raz robić-rece opadają,ja tak miałem ale sie zwolniłem.Diagnosta powinien robić tylko badania i mieć minimalne wynagrodzenie ustalone ustawą 2000netto.Co do przepisów to nie są złe tylko trzeba je stosować przy badaniach.Albo trzeba z diagnostów zrobić urzędnika państwowego który pracuje na danej stacji i jest nadany z urzędu-nie byłoby że pracodawca mówi klep bo cię zwolnie.A my diagności moglibyśmy spokojnie i uczciwie pracowac-poprostu raj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.