wiesław Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 Czy ktoś sprawdza stan płynu hamulcowego podczas badania [ wiem jest to nieobowiązkowe ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 Bez przesady Bądź realistą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 moim zdaniem zamiast np.przyrządu do szyb powinien być obowiązkowy do sprawdzania jakości płynu hamulcowego (poprawa beżpieczeństwa) jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 myslę , że na 10 polaków 10 nie wymienia płynu żadnego co 2 lata i nikt i nic ich do tego nie zmusi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 Ja wymieniam I pamiętam o tym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 8 Lipiec 2005 Share Napisano 8 Lipiec 2005 tzn w serwiesie skody NORBERCIE wymieniaja a jak sie skonczy gwarancja i nie bedziesz chcial pieczatki w ksiazke to juz bedzie pase. Gdyz w serwisie w trakcie gwarancji jest nakaz i koniec mam renault laguna i przezylem to,mowia jak pan nie chce wymieniac to no problem tylko nie bedzie pieczatki w ksiazke a rachunek i tak jest gruby ... zycie zycie panowie pozdrawiam serwisy $$$$$$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 9 Lipiec 2005 Share Napisano 9 Lipiec 2005 Przykro mi to mówić, ale do serwisu jeżdżę, bo muszę. Jeszcze tylko pół roku ... Żadnego wcześniej autka nie miałem na gwarancji, ale regularnie wymieniałem w nich WSZYSTKIE - mniej lub bardziej - potrzebne rzeczy - płyn hamulcowy RÓWNIEŻ. Ja akurat wychodzę z założenia, że 100,- zł mnie nie zbawi (nie mylić takiego podejścia z rozrzutnością) - a może pomóc w razie "W". I samochód jest jedną z tych rzeczy, na których nie szczędzę - co trzeba, to wymieniam. Tłukę trochę kilometrów i muszę być pewien, że wszystko zadziała tak, jak będę chciał. I mimo relatywnie niemałych przebiegów (3 latek ma u mnie ok. 180 kkm) nie mam żadnych problemów ze zbyciem autek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 11 Lipiec 2005 auta do 5 lat to mają płyn jeszcze w normie , ale po 5 to już na 10 pojazdów 1 ma dobry , jest to czarna statystyka ale prawdziwa , potem wychodzi dlaczego są zapieczone cylinderki , puchnące hamulce , pękające przewody od zagotowanej wody. to jest problem którego nikt nie widzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 11 Lipiec 2005 Share Napisano 11 Lipiec 2005 A sprawdzacie płyn komukolwiek ? Znajomemu ? Czy w ogóle macie coś do sprawdzania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 12 Lipiec 2005 sprawdzam w autach które maja skończone 5 lat ,mam taki tester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Nie sprawdzam nikomu, ale sam wymieniam regularnie co 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Jestem za wprowadzeniem certyfikowanej miarki na wyposarzenie SKP i może jeszcze certyfikowany tester suchego wrzenia płynu i ten kijek od radiestety żeby stwierdzić czy w przewodach jest płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 7 Sierpień 2005 Share Napisano 7 Sierpień 2005 Jak sami piszecie jest wiele urządzeń zbędnych na SKP które zagracają , a nie ma takich które mogą dać ocene stanu technicznego pojazdu jak wspominany tester płynu hamulcowego. Bo takie mówienie że coś nie spełnia normy po określonym czasie jest nabijaniem kasy szczególnie przez serwsy. Zmierzone- nie spęłnia norm- wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas Napisano 9 Sierpień 2005 Share Napisano 9 Sierpień 2005 Sprawdam płyn hamulcowy podczas badania, niema to wpływu nawynik badania, ale ok. 80% pojazdów zdiagnozowanych na płyn do wymiany, wymienia płyn odrazu po takim badaniu. Mimo że niema nakazu posiadania takiego użądzenia, możemy sami uświadamiać klijenta. Pozatym często wychodzi że wymiana co 2 lata jest zbyt częsta a klijent docenia, że pomagamy mu racjonalnie wymieniać materiały eksploatacyjne. (kto wymienia sondę lambda wg zaleceń producenta ??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AUTO-SERWIS Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 W starszych samochodach sprawdzam, a w szczegółności jeżeli siła hamowania wskazuje na pograniczu wartości błędu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 sprawdzam! i jestem za obligatoryjnym sprawdzaniem p.ham.na przegl. tech. brawo panowie bardzo dobry tamat, płyn powinien być wymieniany zazwyczaj co 2lata czy ktokolwiek to robi? bardzo sporadyczne wypadki a potem podchodzi trzeci raz do bad. tech. i wszystko było wymienione w ham. tylko nie płyn.a "ham. słabe" miłej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPKety Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 SPRAWDZANIE PŁYNU W ZBIORNICZKU NIE MA SENSU NALEŻAŁO BY SPRAWDZAĆ PŁYN KTÓRY UPUŚCI SIĘ Z CYLINDERKÓW I DOCISKÓW ,WAŻNIEJSZE SĄ PRZEWODY HAMULCOWE KTÓRYCH STAN W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH JEST FATALNY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 a jak już sprawdzisz płyn i stwierdzisz, że całkowicie nie nadaje się do użytku a hamulce są na granicy dopuszczalności to co dalej robisz? takim podejściem możesz co najwyżej pogorszć sobie samopoczucie i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Rozmowa z Klientem i przekonywanie go do swoich racji ? A tak serio - zawsze można zafundować klientowi jakąś pogawędkę o bezpieczeństwie jazdy. Może kilka zdjęć w gablotce ? Są i poczciwi klienci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Norbert to nie "Matrix" ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKP Szczecinek Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 A może jescze na SKP będziemy wymieniać?! Daro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 23 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 23 Sierpień 2005 na SKP nie , ale warsztat może zarobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Macie rację, w większości przypadków płyn hamulcowy jest starszy od samochodu a niekiedy od kierowcy,większość użytkowników bagatelizuje te temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 1 Wrzesień 2005 Share Napisano 1 Wrzesień 2005 nie można obniżyć ceny za badanie ,więc sprawdzanie płynu (i nie tylko) jest dobrym sposobem aby nie stracić klienta -sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Grudzień 2005 Share Napisano 29 Grudzień 2005 Płyn hamulcowy Regularnie wymieniamy klocki hamulcowe i czasami tarcze zapominając o płynie hamulcowym. To też ważna część układu hamulcowego, szczególnie w pojazdach wyposażonych w układy ABS, ASR czy ESP. Płyn hamulcowy jest cieczą higroskopijną, chłonącą wodę z powietrza. To naturalny proces, którego się nie uniknie. Około 3 procentowe stężenie wody w płynie powoduje utratę sprawności hamulców oraz korozję elementów układu hamulcowego. Przy wymianie klocków trzeba wręcz żądać, by mechanik skontrolował stężenie wody w płynie hamulcowym. Rzadko który to robi . Co 2 lata trzeba wymieniać płyn hamulcowy, gdyż z powodu własności higroskopijnych traci on swoje właściwości. własnej inicjatywy. Co 2 lata lub po przejechaniu 20 - 40 tysięcy kilometrów płyn powinien być wymieniany. O jakości płynu świadczy jego lepkość, odporność na wysokie temperatury i właściwości smarne. W samochodach wyposażonych w układy ABS, ASR czy ESP stosowanie dobrego płynu hamulcowego ma duże znaczenie. Płyn niskiej jakości może przyczynić się do uszkodzenia elementów wykonawczych ABS-u czy ESP. Dobry płyn charakteryzuje się niskim współczynnikiem lepkości w szerokim zakresie temperatur, dzięki czemu poprawia się działanie hamulców. Zmniejsza się również „chrobotanie” pod pedałem hamulca podczas działania układu ABS. Litr płynu hamulcowego wynosi ok. 50 zł. Cena dobrych płynów hamulcowych nie jest aż tak wysoka, by świadomie decydować się na gorszy. Autor: Ryszard Polit www.motofakty.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.