berecik Napisano 6 Lipiec 2007 Share Napisano 6 Lipiec 2007 Mali podatnicy bądź rozpoczynający działalność mogą korzystać z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od aut. Podczas badania technicznego wystarczy zadbać, aby kupiony samochód był uznany za pojazd ciężarowy. Zdaniem ekspertów, taka preferencja może przyczynić się do powrotu samochodów z kratką. Zgodnie z normalną procedurą przedsiębiorca, kupując samochód, zalicza jego wartość do kosztów uzyskania przychodów w ciągu pięciu lat po 20 proc. rocznie. Jednak jeśli przychód podatnika nie przekracza 3,18 mln zł rocznie, samochodu nie trzeba amortyzować tak długo. Cała kwota może być wpisana do kosztów już w roku jego zakupu. W ten sposób można zaliczyć do kosztów podatkowych samochód o wartości do 50 tys. euro, czyli w 2007 roku 199 tys. zł. To świetny sposób na to, żeby zapłacić niższy podatek, zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy. źródło Gazeta Prawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Lipiec 2007 Share Napisano 6 Lipiec 2007 Zdaniem ekspertów zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu Ech... ci nasi "eksperci", wszystko badanie i badanie, a homologacja nowego pojazdu to pikuś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2007 W razie czego ktoś musi "beknąć" ... najlepiej diagnosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 6 Lipiec 2007 Share Napisano 6 Lipiec 2007 Oj będzie się działo, będzie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Sierpień 2007 Share Napisano 7 Sierpień 2007 Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy. Widoczny wzrost zainteresowania samochodami typu pick-up wynika z możliwości odliczenia pełnej kwoty VAT przy nabyciu czy leasingu takich samochodów - podkreślił Andrzej Pośniak, prawnik z Kancelarii CMS Cameron McKenna. Dodaje, że przepisy ustawy o VAT są łaskawe dla pick-upów, bo prawo do odliczenia VAT obejmuje większość ich typów, tj. zarówno tych wyposażonych w jeden (lub więcej) rząd siedzeń i przegrodę dla części ładunkowej, tych wyposażonych w otwartą część ładunkową, jak i posiadających odrębną konstrukcyjnie kabinę pasażerską i część ładunkową. - Jeśli dodamy do tego fakt, że obecne pick-upy zapewniają komfort podróżowania podobny do oferowanego przez samochody osobowe, wzrostowa dynamika sprzedaży nowych aut tego typu nie wydaje się niczym dziwnym - argumentował Andrzej Pośniak. Wystarczy zaświadczenie Od zakupu i leasingu oraz od zużywanego paliwa do pick-upów można w pełni odliczyć VAT, gdyż są to pojazdy samochodowe, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków. Tomasz Cichy, ekspert z departamentu prawa podatkowego Kancelarii Grynhoff, Woźny i Wspólnicy, wskazał w rozmowie z nami, że pick-upy nie muszą już spełniać żadnych dodatkowych warunków wymienionych w ustawie o VAT. - Nie ma potrzeby dokonywania pomiaru długości i porównania części służącej do przewozu ładunków z całkowitą długością pojazdu. Pełne odliczenie VAT nie zależy też od masy całkowitej pojazdu, liczby rzędów siedzeń ani od liczby osób, które można nim przewozić. Zatem można je zastosować również do pick-upów z dwoma rzędami siedzeń, co z punktu widzenia kupującego może zwiększać atrakcyjność takich samochodów - tłumaczył Tomasz Cichy. Jego zdaniem, odliczenie pełnego VAT umożliwia stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym dokonany na podstawie zaświadczenia wydanego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzającego, że część przeznaczona do przewozu ładunków jest otwarta. http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2019.27.0.39.9.1.0.1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMot Napisano 24 Luty 2009 Share Napisano 24 Luty 2009 No ciekawe, czy wrócą? I zapewne Pickupy przestaną się sprzedawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 26 Luty 2009 Share Napisano 26 Luty 2009 Kto miał zarobić to zarobił. Tak więc wrócą napewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMot Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 Potwierdzone!. Już dealerzy ponownie homologują "kratki". Fajnie, może ruszy sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Marzec 2009 Autor Share Napisano 4 Marzec 2009 Czesi idą dalej i kazde autko zarejestrowane na firme bedzie miało zwrot VAT (wlącznie z osobówkami ) !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 Od aut z kratką odliczysz cały VAT. DZIENNIK.PL Gospodarka http://www.dziennik.pl/gospodarka/article348120/Od_aut_z_kratka_odliczysz_caly_VAT.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 czyli w większości będą to auta 2albo 4 osobowe bo z czegoś ta ładowność musi wynikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 bo z czegoś ta ładowność musi wynikać Znowu pojawi się stado samochodów z zawyżona dmc względem tabliczki znamionowej... ręce opadają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 I znów nikt o mnie nie zadbał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 I znów nikt o mnie nie zadbał ... Trzeba będzie zainwestować w firme i kupić jakiegoś z kratką hi hi może być skoda A tak nawiasem mówiąc to wymyślą znowu jakiś bubel prawny i będą się nam kazali pod tym podpisywać No ale życie pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 31 Marzec 2009 Share Napisano 31 Marzec 2009 miałem przed chwilą klienta z pytaniem: co zrobic aby z osobowego sharana zrobic cięzarowy z kratką bo gdzieś cos przeczytał, ktoś mu powiedział ze już można. Będzie się działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 A co sądzicie o tym: miałem dziś klienta który chce się posunąć dalej, otóż mówi iż widział interpretację MF i chce się przygotować do odliczania VAT-u od paliwa, ale chce dodatkowo zwiększyć liczbę miejsc siedzących z czterech do pięciu dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji pojazd kat. N1G- rodzaj AF DMC - 2590 MW - 1960 podstawiłem te dane do wzoru z DzU 32 par. 9a 2590-((1960+75)+4x68)>=4x68 2590-(2035+272)>=272 2590-2307>=272 283>=272 czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa? oczywiście czy może odliczać paliwo czy nie to już osobna kwestia, która obecnie mniej mnie interesuje. z góry dziękuje za głosy w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji A spójrz na dmc na tabliczce znamionowej, bo te auta z odliczeniem vat-u to często jeden wielki przekręt i zawyżone dmc coby się zmieścił we wzorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 dzięki Psuj za podowiedź ale , (nie lubię tego słowa) co ważniejsze tabiczka czy homologacja? ps pracuję na syku kilku WK, i niestety nie raz były boje o ujednolicenie danych w DR i tabiczce znamionowej, w skrócie dla jednych ważniejsza tabiczka dla innych homologacja (tych przypadków to tak naprawde miałem trzy, ale TO SIĘ pamięta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 jeśli chodzi o d.m.c to tabliczka rzecz święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Tabliczkę wydaje producent pojazdu na konkretny samochód, natomiast homo jest wydawana zazwyczaj przez ITS na partie pojazdów i są tylko zmieniane numery vin W przypadku dmc pojazdu tabliczka ważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 nie chodzi mi o to abysmy skupiali się na tabliczkach, bo to róznie bywa, w DR DMC 2400 na tabilczce 2500 (dane oszywiście przykładowe), ale miałem dwie take batalie z WK gdzie te róznice były dość znaczace tj. ok 100 kg, bo te w granicach 10 kg to jest prawie norma (słowa Kierownika z WK: na te 5 czy 10 kg to pan nie zwracaj uwagi, pisz pan zaświadczenie z prawidłowymi danymi i już, a przy wiekszych różnicach no to do producenta o homologację) natomiast chciałbym abyscie podpowiedzieli mi czy "czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 zmiany możesz dokonać ,ale na dzień dzisiejszy obowiązuje jeszcze bad. na vat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 dzięki rurek777, ale tak jak napisałem wczesniej to czy może odliczać paliwo czy nie to pozostawiam w gesti księgowego, pojazd jako taki VAT-u 1,2,3 lub 4 nie spełnia i klient jest tego w pełni świadomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Rozmawiałem z US i dowiedziałem się że Urząd uznaje orzeczenie ETS i jeżeli klient przyjdzie do nich z Wyciągiem z homo że pojazd kat.N i ładownością powyżej 500 kg, to VAT bez dodatkowych badań, czyli żadnych odwiedzin na stacji, o ile dobrze ich zrozumiałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 4 Kwiecień 2009 Share Napisano 4 Kwiecień 2009 wszystko by było dobrze z tym moim wzorem gdybym korzystał z oficjalnych Dzienników Ustaw (korzystam z dzienników opracowanych przez ITS, nie powiem, bardzo ładnie opracowane), w dzienniku z którego korzystam we wzorze jest przestawiony znak równości zamiast < jest > ot mała różnica powiem że dawno nie korzystałem ze wzoru i po prostu zapomniałem (w sumie po co mamy literaturę) zaczęło mnie zastanawiać dlaczego importer od razu nie dał mu pięć miejsc jeżeli pojazd spełniał wymagania, no i wyszło szydło z worka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.