Skocz do zawartości

badanie przed pierwszą rejestracją


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - być może prozaiczne, z może nie - to zależy od Waszych odpowiedzi :)

 

Jakie badanie wykonacie u siebie na stacji (i jak je zakwalifikujecie wg cennika) jeśli przyjadę do Was na stację z nowym pojazdem z zagranicy i poproszę o ustalenie roku produkcji pojazdu (ale nie chcę całego pierwszego badania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykonam Ci takiego badania; ew. "skieruje" Cie do rzeczoznawcy - ale takiej sytuacji jeszcze nie miałem więc teoretyzuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś krótkie uzasadnienie?

 

W dz.u. 227 nie ma takiego badania, na ustalenie danych trzeba mieć skierowanie a w cenniku też nie ma pozycji na ustalenie roku. Mogę z uprzejmości powiedzieć klientowi jaki to rok auta, ale kwitka mu nie wystawię, odeślę do rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z art. 81.8 pkt 1a PoRD?

 

Ale rozumiem, że ewnetualnie całe pierwsze zrobisz? (z ustaleniem roku produkcji włącznie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - czyli rozumiem, że kwestia rozbija się o skierowanie - jesli by było to ok? Na naszym terenie skierowanie ma często, a w zasadzie zazwyczaj formę "ustną" dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem, że ewnetualnie całe pierwsze zrobisz? (z ustaleniem roku produkcji włącznie)?

lub roku modelowego.

Czy w kwestii roku produkcji nie wystarczy rzeczoznawca? Czy musibyć zaświadczenie z SKP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na naszym terenie skierowanie ma często, a w zasadzie zazwyczaj formę "ustną"

 

W poprzednim starostwie klienci dostawali skierowania. A tu gdzie teraz pracuję zazwyczaj jest to czasówka z zapisem w adnotacjach "ustalenie danych" albo "ustalenie masy własnej" itp.

 

Czy musibyć zaświadczenie z SKP

 

Seba przypuszczam, że po prostu jest tańsze i szybciej dostępne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - no nie do końca może być rzeczoznawca. PoRD przewiduje konkretne sytuacje, w których WK może wymagac od klienta opinii rzeczoznawcy. W pozostałych przypadkach dane do DR i KP należy wpisywać na podst. bad.techn. To Wam przepisy pozostawiają możliwość powołania rzeczoznawcy jeśli macie kłopoty w ustaleniu danych. No i Psuj ma rację - zaśw. z SKP jest szybsze i tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop

przede wszystkim nikt ci nie da skierowania na ustalenie danych pojazdu przed pierwszą rejestracją , bo WK interesuje przegląd całkowity , czyli DIP.

Natomiast ustalenie roku na podstawie zaświadczenia ,potrzebne jest tylko do Urzędu Celnego.

UC po prostu praktykuje tą formę dla oclenia pojazdu .

Pomimo braku wpisu w cenniku tej formy , należy stosować poz 6.9 - 60 zł

Tak samo nie ma cennika na SAM, a też pobieramy opłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ustalenie roku na podstawie zaświadczenia ,potrzebne jest tylko do Urzędu Celnego.

UC po prostu praktykuje tą formę dla oclenia pojazdu .

Nie robimy badań do UC-takie nie istnieją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś nie zauważył - żyjemy w tej samej Polsce i działamy w oparciu o te same przepisy ::D

 

Pozdro w ten mroczny czas :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie mylisz boden. Opisany przeze mnie przypadek dotyczy dość specyficznej sprawy. Po wejściu do UE na zasadzie wzajemności jesteśmy zobowiązani honorować inne europejskie wyciągi ze świadectwa homologacji. Innymi słowy - masz prawo iść do salonu samochodowego w Niemczech np i zakupić tam nowy pojazd, a nie w Polsce - i będziesz go rejestrował na takich samych zasadach jak pojazd kupiony w salonie w Polsce, czyli na podstawie faktury i wyciągu ze świadectwa homologacji wydanego w tamtym salonie niemieckim. Nie musisz dla takiego pojazdu robić pierwszego badania. Szkopuł polega jednak na tym, że na polskich wyciągach w adnotacjach wyciągu (pkt. 51) importer/producent wpisuje rok produkcji pojazdu, który w naszym kraju jako jednym z nielicznych jest nadal istotnym parametrem niezbędnym do rejestracji pojazdu. Jednak na zagranicznym wyciągu jak i FV takiego zapisu w 90% nie znajdziesz! I tu jest pies pogrzebany - z jednej strony masz dokumenty niezbędne do rejestracji przewidziane przepisami, z drugiej strony niekompletność zapisów w nich sprawia, że na ten rok produkcji i tak dodatkowe badanie musisz zrobić...

A moje pytanie wynika stąd, że w opisanym przypadku jeszcze nigdy nie widziałem badania dod. określającego tylko brakujący rok produkcji. SKP zawsze robi badanie całe pierwsze, a nieświadomy klient płaci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje pytanie wynika stąd, że w opisanym przypadku jeszcze nigdy nie widziałem badania dod. określającego tylko brakujący rok produkcji. SKP zawsze robi badanie całe pierwsze, a nieświadomy klient płaci...

Ustawodawca przewidział w tym przypadku skierowanie na badanie w celu uzupełnienia danych niezbędnych do rejestracji. ( 60zł ) Wychodzi tu ewidentna słabość skierowania "na gębę " Jak by miał info na piśmie o co chodzi WK i na co został skierowany klient to na pewno wykonał by dobrze a tak nie ma skierowania więc może wykonać tylko pierwsze bo ono jest robione na życzenie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas zawsze idzie na skierowanie bo jest podkładka do pobrania określonej opłaty. Mamy co roku kontrole RIO i sprawdzają sposób pobierania opłat. Gdybym pobrał 60 PLN i nie miał skierowania to bym musiał z własnych dołożyć :sad: Niestety w firmach "państwowych" ilość kontroli w ciągu roku jest porażająca :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w firmach "państwowych" ilość kontroli w ciągu roku jest porażająca

 

Znam to, jeszcze się stacja nie rozkręciła a już miałem trzy, nie wspomnę o tych co kontrolują całą firmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - jak u nas zacząłem w przypadkach wymaganych wystawiac skierowania na dod. badania to i współpracownicy i miejscowi diagności zdebieli i zaczęli dziwnie patrzeć, więc dałem sobie spokój. Nie mam zamaru Wisły kijem zawracać, choć sam osobiście byłbym rad z uregulowania tej kwesti na moim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest pies pogrzebany - z jednej strony masz dokumenty niezbędne do rejestracji przewidziane przepisami, z drugiej strony niekompletność zapisów w nich sprawia, że na ten rok produkcji i tak dodatkowe badanie musisz zrobić...

ten mroczny czas
"

 

To jest Polska, stary, tu się ciężko oddycha..."

 

Ciągła rozsterka z powodu niekompletnych przepisów :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.