Skocz do zawartości

Peugeot Boxer - Rama pod zabudowę. PILNE !!!


Jacuś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Jestem nowy na forum.

Mam pytanie bo nigdzie nie moge dostac konkretnej odpowiedzi, a mianowicie :

Zamówiłem Boxera (rama pod zabudowe), prowadze własną działalność gospodarczą (usługi i produkcja)

Czy moge sam wykonać zabudowę i jeśli tak to co będzie potrzebne do rejstracji,

chodzi mi o to czy jeśli we wpisie do ewidencji będę miał PKD 50.2 i napisze oświadczenie o jednorazowej zabudowie czy to wystarczy, czy musze miec jeszcze inne papiery?

Sprawa pilna !!

Jescze jedno - w homologacji jest DMC 3500, czy to dobrze czy powinno być 3490 ??

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Jacuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC przyjmujesz z tabliczki znamionowej.

Jeśli chodzi o zabudowę to możesz robić to sam i nie potrzeba żadnych papierów (tzn po zabudowie robisz badanie techniczne). Odpowiedni numer w PKD, oświadczenie o 1 sztuce rocznie.... itd, itp potrzebne jest tylko przy zmianie rodzaju pojazdu np. z ciężarowego na specjalny itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedż

Teraz już wiem wszystko, a dokładnie to:

1. PKD 50.20 A - we Wpisie do Ewidencji Działalności Dospodarczej.

2. Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

3.Oswiadczenie o wykonaniu jednej sztuki tego typu nadwozia w danym roku.

4.Przegląd techniczny.

Te cztery warunki trzeba spełnić i można taką zabudowe wykonać i zarejstrować autko.

Może sie to komuś jeszcze przyda.

 

Pozdrawiam

Jacuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie by się zgadzało - ale tylko od trzeciego punktu. W tym wypadku Ty jestes uważany za producenta finalnego pojazdu - to Ty go kompletujesz do postaci w której może być zarejestrowany. Dla producenta pojazdu nie ma zaś wymogów takich jak dla podmiotu dokonujacego zmiany. Możesz prowadzić dowolną działalność - niekoniecznie 50.20A. Zresztą- firmowi producencji bardzo często również nie maja 50.20A bo zajmuja się wyłącznie produkcja pojazdów, a nie ich naprawą czy konserwacją.

Równiez opis zmian jest dokumentem zbyteczntm w momencie kiedy przedstawiasz oświadczenie o jednostkowiej produkcji danego typu pojazdu w danym roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dokumenty potrzebne są w WK Poznań, bo w zasadzie to tylko tam dostałem konkretną odpowiedż co do wymaganych dokumentów.

 

A może ma ktoś wzór oświadczenie o jednorazowym wykonaniu nadwozia w ciągu roku ?

Byłbym wdzięczny !!!

GG-9564687

 

Pozdrawiam

Jacuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK Poznań - ale SP, czy UM? Tak czy inaczej tak udzielona informacja wynika raczej z niezrozumienia tematu wielostopniowej kompletacji pojazdu przez dany WK. Zapewniam Cię, że jedyne wymagane dokumenty to:

1. Oświadczenie o wyprodukowaniu danego TYPU pojazdu jako jedynego egzemplarza w danym roku (nie samego nadwozia - nadwozie nas nie interesuje - to tylko część pojazdu, która po skompletowaniu na podwoziu konkretnego pojazdu stanowi całość i o tym musi mówić Twoje zaświadczenie, że w ten sposób skompletowany, a więc wyprodukowany pojazd jest jedynym pojazdem tego typu skompletowanym w ten sposób; zmierzam do tego, że oświadczenie nie musi dotyczyć samej zabudowy, a więc jakiegoś tam powiedzmy przykładowego kontenera - dany podmiot takich kontenerów identycznych może wyprodukować kilka i nie będzie potrzebował na nie homologacji, jesli będzie je montował do różnych pojazdów, bo za każdym razem skompletowny pojazd jako całość będzie pojazdem innego typu - czyli w ciągu roku mogę jako taki producent raz załozyć taki kontener na MASTERA, raz na SPRINTERA, jeszcze później na IVECO) itd. Ciągle będzie to ta sama, identyczna zabudowa, ale ciągle inny typ skompletowanego pojazdu, którego ma dotyczyć wystawiane oświadczenie)

2. Badanie techniczne pojazdu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie

 

Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych dotyczy zmian w pojazdach zarejestrowanych! A wymóg co do konkretnej klasyfikacji działalności dotyczy zgodnie z PoRD tylko przypadków przebudowy pojazdu prowadzącej do zmiany jego rodzaju.

 

Pamietaj, że dany WK to nie wyrocznia, a pracownik udzielajacy informacji mógł zwyczajnie nie do końca miec kompetencje, wiedzę i doświadczenie w takich wypadkach i Twoja sprawę za bardzo skojarzył ze "zwykłą" przebudową.

 

Wzór oświadczenia jak najbardziej posiadam, ale będę mógł wysłać dopiero w poniedziałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop - wszystko ładnie, ale teraz to mi namieszałeś

1. to ma byc oświadczenie o jednostkowej produkcji pojazdu czy nadwozia ??

2. czy skoro jestem uznawany za finalnego producenta pojazdu to moge go sobie nazwać jak mi pasuje ??

3. to dlaczego wymagaja PKD 50.20.A ??

EDIT

nie odświerzyłem strony i nie przeczytałem twojego postu, ale skoro wystawie oświadczenie o jednostkowej produkcji tego typu pojazdu to jak mam go nazwać?

czy jeżeli nazwe pojazd np:DUCATO 420L to moge wyprodukować DUCATO 421L i będzie to inny typ pojazdu ??

wynikało by z tego , że moge założyć zabudowy na kilka Ducato w ciągu roku i zmieniać nazwy - czy tak ??

 

Pozdrawiam

A pytałem chyba w WK UM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany nazwy typu... Powiem krótko Jacusiu - odkryłeś zasadę działania bardzo wielu firm w tej branży - firm dużych, prężnych itd. na które niestety nawet ITS nie ma bata :) Ale z uwagi na swoje stanowisko wybacz - więcej szczegółów Ci nie zdradzę.

 

Co do zmiany nazwy pojazdu - rzeczywiście masz do tego prawo, choć w praktyce w przypadku jednostkowej zabudowy tego się nie stosuje - ja przynajmniej się z tym nie spotkałem. Jednak już przy zabudowach mających homologację, choc mało osób zdaje sobie z tego sprawę istotnie następuje zmiana nazwy nawet marki - np. rama IVECO, zabudowana w firmie powiedzmy "AUTONADWOZIA" zmienia nazwę na : IVECO/AUTONADWOZIA itd... - taki wpis znajdzie się na DR... Albo IVECO/Auto-Chłodnia, lub IVECO/AMZ-Kutno itd. Wszystko można sobie obejrzec w katalogu ITS jak ktoś ma dostęp. Oczywiście producenci dodaja tu zazwyczaj po prostu swój "człon" nazwy - nie tworzą czegos nowego. Nie znam przepisów ani szczegółów nadawania takich nazw - na ile takiego producenta obowiązuje ogólnie pojęte prawo autorskie co do nazwy modelu pojazdu podstawowego itd. Niemniej jdnak okreslenie nazwy typu pojazdu nalezy już w 100% do producenta finalnego pojazdu. Oczywiście w razie kontroli musisz wykazać, że zadekalrowany prez Ciebie typ "A", różni się zgodnie z przepisami od typu "B"... W praktyce jednak nie wiem nawet kto miałby byc organem uprawnionym do takiej kontroli dokumentów technicznych tego pojazdu...

Jedyny kto może to wyłpać to Wk przy rejestracji.

Dlaczego wymagają klasyfikacji PKD? Dobre pytanie - sam chciałbym wiedzieć....

Istotnym powodem może być zatrudnianie stażystów (!) w dziale informacji. poproś o podstawę prawną i będziesz miał odpowiedź (choć w tym przypadku brak odpowiedzi będzie odpowiedzią)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.