Jacuś Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 Witam wszystkich ! Jestem nowy na forum. Mam pytanie bo nigdzie nie moge dostac konkretnej odpowiedzi, a mianowicie : Zamówiłem Boxera (rama pod zabudowe), prowadze własną działalność gospodarczą (usługi i produkcja) Czy moge sam wykonać zabudowę i jeśli tak to co będzie potrzebne do rejstracji, chodzi mi o to czy jeśli we wpisie do ewidencji będę miał PKD 50.2 i napisze oświadczenie o jednorazowej zabudowie czy to wystarczy, czy musze miec jeszcze inne papiery? Sprawa pilna !! Jescze jedno - w homologacji jest DMC 3500, czy to dobrze czy powinno być 3490 ?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Jacuś Cytuj
wolf Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 DMC przyjmujesz z tabliczki znamionowej. Jeśli chodzi o zabudowę to możesz robić to sam i nie potrzeba żadnych papierów (tzn po zabudowie robisz badanie techniczne). Odpowiedni numer w PKD, oświadczenie o 1 sztuce rocznie.... itd, itp potrzebne jest tylko przy zmianie rodzaju pojazdu np. z ciężarowego na specjalny itp. Cytuj
Jacuś Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 Dzięki za odpowiedż Teraz już wiem wszystko, a dokładnie to: 1. PKD 50.20 A - we Wpisie do Ewidencji Działalności Dospodarczej. 2. Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych. 3.Oswiadczenie o wykonaniu jednej sztuki tego typu nadwozia w danym roku. 4.Przegląd techniczny. Te cztery warunki trzeba spełnić i można taką zabudowe wykonać i zarejstrować autko. Może sie to komuś jeszcze przyda. Pozdrawiam Jacuś Cytuj
blakop Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Prawie by się zgadzało - ale tylko od trzeciego punktu. W tym wypadku Ty jestes uważany za producenta finalnego pojazdu - to Ty go kompletujesz do postaci w której może być zarejestrowany. Dla producenta pojazdu nie ma zaś wymogów takich jak dla podmiotu dokonujacego zmiany. Możesz prowadzić dowolną działalność - niekoniecznie 50.20A. Zresztą- firmowi producencji bardzo często również nie maja 50.20A bo zajmuja się wyłącznie produkcja pojazdów, a nie ich naprawą czy konserwacją. Równiez opis zmian jest dokumentem zbyteczntm w momencie kiedy przedstawiasz oświadczenie o jednostkowiej produkcji danego typu pojazdu w danym roku... Cytuj
Jacuś Napisano 8 Sierpień 2007 Autor Napisano 8 Sierpień 2007 Takie dokumenty potrzebne są w WK Poznań, bo w zasadzie to tylko tam dostałem konkretną odpowiedż co do wymaganych dokumentów. A może ma ktoś wzór oświadczenie o jednorazowym wykonaniu nadwozia w ciągu roku ? Byłbym wdzięczny !!! GG-9564687 Pozdrawiam Jacuś Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Akurat nie przyda sie to za bardzo w Twojej konkretnej sprawie, ale może pomoże innym "zbłąkanym owieczkom" http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html?co=tematyka&dz_id=14 Cytuj
blakop Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 WK Poznań - ale SP, czy UM? Tak czy inaczej tak udzielona informacja wynika raczej z niezrozumienia tematu wielostopniowej kompletacji pojazdu przez dany WK. Zapewniam Cię, że jedyne wymagane dokumenty to: 1. Oświadczenie o wyprodukowaniu danego TYPU pojazdu jako jedynego egzemplarza w danym roku (nie samego nadwozia - nadwozie nas nie interesuje - to tylko część pojazdu, która po skompletowaniu na podwoziu konkretnego pojazdu stanowi całość i o tym musi mówić Twoje zaświadczenie, że w ten sposób skompletowany, a więc wyprodukowany pojazd jest jedynym pojazdem tego typu skompletowanym w ten sposób; zmierzam do tego, że oświadczenie nie musi dotyczyć samej zabudowy, a więc jakiegoś tam powiedzmy przykładowego kontenera - dany podmiot takich kontenerów identycznych może wyprodukować kilka i nie będzie potrzebował na nie homologacji, jesli będzie je montował do różnych pojazdów, bo za każdym razem skompletowny pojazd jako całość będzie pojazdem innego typu - czyli w ciągu roku mogę jako taki producent raz załozyć taki kontener na MASTERA, raz na SPRINTERA, jeszcze później na IVECO) itd. Ciągle będzie to ta sama, identyczna zabudowa, ale ciągle inny typ skompletowanego pojazdu, którego ma dotyczyć wystawiane oświadczenie) 2. Badanie techniczne pojazdu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych dotyczy zmian w pojazdach zarejestrowanych! A wymóg co do konkretnej klasyfikacji działalności dotyczy zgodnie z PoRD tylko przypadków przebudowy pojazdu prowadzącej do zmiany jego rodzaju. Pamietaj, że dany WK to nie wyrocznia, a pracownik udzielajacy informacji mógł zwyczajnie nie do końca miec kompetencje, wiedzę i doświadczenie w takich wypadkach i Twoja sprawę za bardzo skojarzył ze "zwykłą" przebudową. Wzór oświadczenia jak najbardziej posiadam, ale będę mógł wysłać dopiero w poniedziałek Cytuj
Jacuś Napisano 8 Sierpień 2007 Autor Napisano 8 Sierpień 2007 blakop - wszystko ładnie, ale teraz to mi namieszałeś 1. to ma byc oświadczenie o jednostkowej produkcji pojazdu czy nadwozia ?? 2. czy skoro jestem uznawany za finalnego producenta pojazdu to moge go sobie nazwać jak mi pasuje ?? 3. to dlaczego wymagaja PKD 50.20.A ?? EDIT nie odświerzyłem strony i nie przeczytałem twojego postu, ale skoro wystawie oświadczenie o jednostkowej produkcji tego typu pojazdu to jak mam go nazwać? czy jeżeli nazwe pojazd np:DUCATO 420L to moge wyprodukować DUCATO 421L i będzie to inny typ pojazdu ?? wynikało by z tego , że moge założyć zabudowy na kilka Ducato w ciągu roku i zmieniać nazwy - czy tak ?? Pozdrawiam A pytałem chyba w WK UM Cytuj
blakop Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Co do zmiany nazwy typu... Powiem krótko Jacusiu - odkryłeś zasadę działania bardzo wielu firm w tej branży - firm dużych, prężnych itd. na które niestety nawet ITS nie ma bata Ale z uwagi na swoje stanowisko wybacz - więcej szczegółów Ci nie zdradzę. Co do zmiany nazwy pojazdu - rzeczywiście masz do tego prawo, choć w praktyce w przypadku jednostkowej zabudowy tego się nie stosuje - ja przynajmniej się z tym nie spotkałem. Jednak już przy zabudowach mających homologację, choc mało osób zdaje sobie z tego sprawę istotnie następuje zmiana nazwy nawet marki - np. rama IVECO, zabudowana w firmie powiedzmy "AUTONADWOZIA" zmienia nazwę na : IVECO/AUTONADWOZIA itd... - taki wpis znajdzie się na DR... Albo IVECO/Auto-Chłodnia, lub IVECO/AMZ-Kutno itd. Wszystko można sobie obejrzec w katalogu ITS jak ktoś ma dostęp. Oczywiście producenci dodaja tu zazwyczaj po prostu swój "człon" nazwy - nie tworzą czegos nowego. Nie znam przepisów ani szczegółów nadawania takich nazw - na ile takiego producenta obowiązuje ogólnie pojęte prawo autorskie co do nazwy modelu pojazdu podstawowego itd. Niemniej jdnak okreslenie nazwy typu pojazdu nalezy już w 100% do producenta finalnego pojazdu. Oczywiście w razie kontroli musisz wykazać, że zadekalrowany prez Ciebie typ "A", różni się zgodnie z przepisami od typu "B"... W praktyce jednak nie wiem nawet kto miałby byc organem uprawnionym do takiej kontroli dokumentów technicznych tego pojazdu... Jedyny kto może to wyłpać to Wk przy rejestracji. Dlaczego wymagają klasyfikacji PKD? Dobre pytanie - sam chciałbym wiedzieć.... Istotnym powodem może być zatrudnianie stażystów (!) w dziale informacji. poproś o podstawę prawną i będziesz miał odpowiedź (choć w tym przypadku brak odpowiedzi będzie odpowiedzią)... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.