Skocz do zawartości

TACHOGRAF zagadka


WOJT999

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zagadka ??? autobus na rejestracjach polskich ma legalizacje tachografu niemiecka na koncowke nadwozia .Wysylacie na legalizacje polska czy odpuszczacie . ITD powiedziala ,ze co diagnoste obchodzi tacho ,i niemiecka legalizacja jest ok i co wy na to

 

 

ŻDZIWIONY DIAGNOSTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U.227 poz.2250 z 2003 r tabela wykazu czynności kontrolnych 8.1.13 (skreślono tachograf) a o wymogu wyposażenia mówi Ustawa o czasie pracy kierowcy i dotyczy przewoźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. U. nr 34 z 2004r. poz. 300 strona 1822, kolumna 2, linijka 24, "b) uchyla się punkt 16 i 17"

 

Punkt 16, par. 11 w Dz. U. 32 z 2003r. dotyczy wyposażenia pojazdu w przyrząd kontrolny-tachograf a w/w zapis uchyla ten obowiązek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

zgodnie z przepisami urzadzenie zamontowane w pojeździe musi byc sprawne. W przypadku tachografu jest to potwierdzone wyklejką wewnątrz urzadzenia z datą badania sprawdzającego. Faktem jest, że nie nasza sprawą jest czy pojazd musi miec tacho czy też nie. Według mnie jeśli już ma to dla diagnosty jedynym potwierdzeniem jego sprawności jest wyklejka z data badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy tachograf nie jest połączony z prędkościomierzem?? /stanowią jedność/

i skąd pewność, jeśli nie ma legalizacji że prędkościomierz jest sprawny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy punkt 8.1.13 zał nr1 Dz. U. 227 został zmieniony ( tacho wykreślone ) - nie sprawdzam legalizacji, uważam że od tego jest policja i ITD. Poza tym niektóre zagraniczne instytucje metrologiczne legalizujące tachografy są rownoważne na terenie Polski a więc trzeba je respektować (są to decyzje GUM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Nie ma znaczenia w którym kraju zostało zrobione sprawdzenie tachografu (tzw. legalizacja), które powinno być robione co dwa lata. Diagnosta powinien sprawdzić czy tachograf ma ważne sprawdzenie, a cała reszta jeżeli chodzi o tachograf diagnostę nie interesuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej. Jeśli chodzi o sprawdzanie tacho to podlegają one pod dyrektywy i dlatego można sprawdzać tachografy w całej Unii i będą one honorowane w krajach wspólnotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.