Skocz do zawartości

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów


Gość kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystki bardzo serdecznie!

Zarejestrowałem się na Waszym forum dopiero dziś,a to mój dziewiczy post :D ,w którym chciałbym wykorzystać państwa kompetencje. Mieszkam w kujawsko-pomorskim,niedaleko Inowrocławia, mam na imie Michał,mam 22 lata i studiuje na ostatnim roku 3 i pół letnich studów inżynierskich na bydgoskiej Akademii Techniczno Rolniczej. Mój kierunek to machanika i budowa maszyn,a specjalizacja - budowa samochodów i silników.

Jestem z miejscowości, ktora ma 9300 mieszkańców,a gmina prawie 14000. Miejscowość 5 kilometrów obok ma około 6000 mieszkańców,a tamtejsza gmina około 12000. Do najbliższej SKP mamy około 20 kilometrów. Ilość zarejestrowachych aut osobowych w mojej gminie na rok 1999 to 2851 (jutro będę posiadał obecne dane),tendencja wzrostu rejestracji aur w mojej gminie od roku 1991 to około 150 aut osobowych rocznie. Nie wiem jak te dane wygladaja w gminie obok (jutro się dowiem). Prosze mi powiedzieć-

1.Czy SKP wybudowana w moim miescie mialaby szanse (przy takiej liczbie mieszkańców) na powodzenie,na osiąganie zysków?

2.Jaki kapitał musiałbym włożyć w taką inwestycje od podstaw (teren,budynek,osprzet)?

3.Czy mógłbym stać sie od razu OSKP?

4.Czy kredyt na stacje to dobry pomysł,dałoby sie go spłacić z dziłania takiej stacji?

Zadałbym jeszcze kilka tysiecy pytań,ale nie będę szałał jak na początek. :D

Czy moglibyście dać mi jakieś własne porady i podpowiedzi w tej kwestii...?

Wiem też,że wielu ludzi ma kolegów w stacjach,który tylko wbijają pieczątke po otrzymaniu opłaty,bez sprawdzania auta.Tacy jezdza w swoje miejsca i nie korzystaliby pewnie z mojej stacji... Niestety tak to jest...

POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE!!! Czekam na odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • laptop

    7

  • Qnick

    5

  • blakop

    4

  • DARIO64

    4

AD 1 --- Więc masz potencjalnych klientów z autami osobowymi w liczbie 3000 musisz od nich odjąć auta nowe, które mają badania za 3 lata. Jeśli jest to gmina rolnicza to możesz dodać sobie ciągniki rolnicze (badanie co 2 latka) i przyczepy rolnicze (corocznie).

Zysk z jednego badania masz 78 zł (98 brutto) ( tak średnio bo są badania droższe i tańsze u mnie średnia to około 87 zł).

Jeśli w okolicy są warsztaty mechaniczne, blacharskie to może to być paru klientów miesięcznie dodatkowo (a jeśli nie ma to przeciwnie paru klientów ubędzie).

Jednak nie wszyscy z tych 3000 muszą przyjechać do ciebie.

AD 3 --- TYLKO OSKP jeśli zamierzasz się do stacji podstawowej to daj sobie spokój. A dodatkowo możesz pomyśleć o warsztacie takim podstawowym- zawsze to pare groszy.

AD 4 --- Odnośnie kredytów: spotkałem się ze stacją, która dostała dofinansowanie chyba z unii (nie wiem na 100 %) warto się tym zainteresować.

AD 2 --- Ścieżka tak z 150 000 (jak ktoś wie dokładniej niech mnie poprawi).Poszperaj w internecie na pewno znajdziesz firmy się tym zajmujące.

Cały sprzęt (mieszkanka dla pająków) strzelam z 20-25 000

Komputer, wyposażenie biura 10 000 (no i oczywiście Stacja 2000)

Budynek i budowa (zezwolenia itp.) ??

Jeszcze ważna rzecz to pracownicy (ty na razie nie mógłbyś się ubiegać o uprawnienia diagnosty musisz mieć udokumentowaną praktykę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okręgówka to kwota ok. 1.000.000 zł - niestety. Troszkę da się zaoszczędzić, ale moje doświadczenie mówi, że z takim wydatkiem trzeba się liczyć. Sam budynek to nie wszystko - są pozwolnia (np. na zjazd z drogi wojewódzkiej (powiatowej), certyfikaty itp.

Jedną z ważniejszych rzeczy jest kadra pracująca na SKP (diagności) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budynek wybudowany od podstaw na dziewiczej działce to koszt rzędu 270 tys , zagospodarowanie działki ogrodzenie drogi parking 40 tys, budowa wjazdu 4 do 15 tys w zależności od drogi, gminna, powiatowa, krajowa, im wyżej tym drożej, koszty administaracyjne - projekty 15 tys., pozwlenia budowlane kilkaset zł, inspektorzy nadzoru 4 tys. W sumie sama budowa od projektu do oddania do użytkowania nie powinny przekroczyć 350 tys. mówię tu o dobrze (ekonomicznie, funkcjonalnie, tanio) zaprojektowanej stacji i dobrze poprowadzonej budowie. Równie dobrze końcowa kwota może wynieść 2x więcej ale po co przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 2 rzeczy - działka (koszt: x złotych) i wyposażenie (tu się nie wypowiadam - aż taki mocny w tym nie jestem).

Wg mnie - w żaden sposób nie zamkniemy sie w kwocie 350.000 zł (2x tyle - ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 350 tys to tylko budynek. Działka minimum jakieś 4000 m kw. X 30 - 250 zł/m , w zalezności od lokalizacji i lokalnych cen nieruchomosci to od 100 tys do 1 mln, myślę że średnio można przyjąć 150 - 200 tys.

Tak więc budynek na działce to jakieś 0,5 mln zł + wyposażenie oczywiście.

Tańsze może być czasem kupienie czegoś istniejącego i zaadaptowanie.

 

[ Dodano: 14-08-2005, 22:04 ]

jakiś czas temu rozważałem uruchomienie skp i poczyniłem jakieś kroki, wychodziło ze trzeba wydać jakieś 600 tys. (nie licząc działki) i przy 3 tys. badań rocznie można było śmiało brać kredyt nawet na całość. ponieważ w okolicy konkurencja była mocna te 3 tys. wydawały się niepewne i zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Precyzyjnie wyliczone koszty budowy stacji +30%,to są prawdziwe wydatki,zapytajcie budowlańców ,potwierdzą tą regułę,w przeciwnym razie będą problemy z zakończniem inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 years later...

Koledzy, podpowiedzcie jakie wymiary powinna mieć hala pod OSKP. Chodzi mi o praktykę, nie o liczby z Dz.U., pracujecie na takich stacjach to podpowiedzcie co warto wydłużyć, poszerzyć aby praca była przyjemniejsza. Szykuję się do projektu i budowy więc chciałbym to uwzględnić już na etapie planowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość minimum 24 m / optymalnie 30/ szerokość 6m, wjazd 16m i wyjazd też koło tego, Szukałem projektów i nie ma nic poniżej 24m /kanał 18m + przód i wyjazd/ długość działki około 55-60m

http://rs-auto.pl/images/projekty/projekt%20skp%20rs%20auto%20okregowa%20stacja%20kontroli%20pojazdow%2024%20metry%20z%20kanalem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjazd 16m

Pytanie czy wjazd na stanowisko będzie prosto z bramy wjazdowej na firmę , jeżeli skład będzie się musiał łamać pod kątem prostym, to zalecam więcej (mamy ponad 20m) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podpowiedzcie jakie wymiary powinna mieć hala pod OSKP.

 

Nie podpowiem Ci jakie powinna mieć wymiary żeby była optymalna, ale powiem Ci jak jest u mnie. Moja hala ma 72 m długości :D:D:D i jest super wygodna. Możesz robić dwa zestawy prawie jednocześnie (na halę wejdą trzy zestawy jak trzeba), od bramy wjazdowej do początku kanału jest tyle miejsca że zimą wprowadzasz zestaw i zamykasz drzwi :) i na końcu za szarpakiem jest też tyle miejsca że pojazd zjeżdża z kanału i nie musisz podnosić bramy wyjazdowej.

U mnie ta hala została adoptowana na potrzeby OSKP z istniejącego budynku dlatego jest taka długaśna :)

Jedyny minus lub dodatkowy plus jak kto woli jest taki że trzeba się trochę nachodzić w tą i z powrotem przez zmianę :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus lub dodatkowy plus jak kto woli jest taki że trzeba się trochę nachodzić w tą i z powrotem przez zmianę

A nie masz na wyposażeniu rolek :lol: zawsze by było szybciej i nogi by nie bolały :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz na wyposażeniu rolek zawsze by było szybciej i nogi by nie bolały

 

Planuję kupić hulajnogę :)

 

To co to przedtem było?? Chlewnia? Kórnik?

 

Szczerze to nie wiem co to było :) , budynki stoją od '78 roku i cały czas tam były usługi motoryzacyjne dopiero w 1997 powstała OSKP i trwa dzielnie do dziś :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej OSKP mają długość od 27-30m (optymalnie i ergonomicznie). Minimalnie między 24-25 da się pomieścić.

Ja uważam, że 30-35 m to minimum dla wygodnej pracy. Gdy hala jest krótsza, to nie da się zbadać zestawu na szarpakach bez otwierania drzwi a do kanału trzeba będzie wchodzić raz z jednej a raz z drugjej strony w zależności gdzie stoi badaby zespól pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla komfortu hala powinna mieć około 42m /20 do rolek i 22 za nimi/ zestaw wjeżdża, zamykasz bramę i jest fajnie - tylko kto to posprząta i ogrzeje :D. Ekonomie jest okrutna dlatego większość hal jest na minimum czyli 24m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomie jest okrutna dlatego większość hal jest na minimum czyli 24m

Oczywiście, że ekonomja bierze górę zwłaszcza jak właściciel sam nie będzie pracował tylko zatrudni roboli a wtedy to będzie miał gdzieś funkcjonalność obiektu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie miał gdzieś funkcjonalność obiektu

 

Zależy co rozumiesz przez funkcjonalność. Wszystko trzeba wyważyć. Jasne, że budując i tak od podstaw warto zrobić to z głową, ale w taką gigantomanię, żeby ogrzewać zimą halę o długości 70m to bym nie szedł w życiu. Z kolei wersja minimum też bez sensu - jeśli podczas części badania hala musiałaby być otwarta, to też nie ma to ekonomicznego uzasadnienia przy ogrzewaniu (a tych zimnych miesięcy to jednak w naszej strefie klimatycznej trochę jest). Czyli jak dla mnie kwestie utrzymania tego później też postrzegam w kategorii funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.