Skocz do zawartości

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów


Gość kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Z kolei wersja minimum też bez sensu - jeśli podczas części badania hala musiałaby być otwarta

 

Ale tak zazwyczaj się buduje i tak się potem pracuje. Na sąsiedniej OSKP zimą nawet tylnego zawieszenia nie sprawdzają w ciężarówkach i autobusach bo trzeba otworzyć bramę wyjazdową żeby tylna oś weszła na szarpak :razz:

 

Czyli jak dla mnie kwestie utrzymania tego później też postrzegam w kategorii funkcjonalności.

Racja, nie problem wybudować "hangar" ale potem trzeba to utrzymać (ogrzać, oświetlić) i to są duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • laptop

    7

  • Qnick

    5

  • blakop

    4

  • DARIO64

    4

"TYLKO OSKP jeśli zamierzasz się do stacji podstawowej to daj sobie spokój. A dodatkowo możesz pomyśleć o warsztacie takim podstawowym- zawsze to pare groszy."

Jest to najważniejsze. Pracuję na podstawowej w rejonie "wiejskim" w/g nowych przepisów. Całkowita porażka. Szefa wreszcie przekonałem, że to niewypał. Jesteśmy w fazie uzgodnień na budowę okręgowej. W rejonach wiejskich można liczyć na środki z Unii nawet do 100% inwestycji z Funduszu Rozwoju Wsi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"TYLKO OSKP jeśli zamierzasz się do stacji podstawowej to daj sobie spokój.

Szef ma chęć postawić OSKP (w tej chwili jest PSKP, nieprzelotowa, w budynku warsztatowym na starych zasadach), dlatego podpytuje ze strony praktycznej jak to miałoby wyglądać, żeby miało ręce i nogi skoro będzie robione od podstaw. Sądząc po wypowiedziach trzeba liczyć jakieś 30 m długości, a jak z szerokością, ewentualną "kanciapą" lub poczekalnią dla klienta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualną "kanciapą" lub poczekalnią dla klienta?

 

Biuro dla diagnostów obowiązkowe. I nie chodzi mi o wygodę pracowników (pracowałem i tak, że miałem biurko na stacji) ale o ekonomię. Można wtedy zimą na hali trzymać 10-15 stopni a w biurze 16-18. Małe pomieszczenie prościej nagrzać, a kilka stopni w dół na hali to są spore oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z szerokością,
szerokość 6m

Wymagana szerokość z "40" chyba wychodzi mniejsza , ale 6m daje swobodę poruszania się po kanale w przypadku dużego auta i potrzeby pomiaru zbieżności .

Możesz zrobić węższy ,ale wtedy przechodź na dietę żebyś dostosował się do mojego wyglądu . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biurze 16-18

16 w biurze to hebel :(

 

Może mało (ja staram się nie trzymać więcej niż 18, choć mam możliwość więcej ), ale bierz pod uwagę, że zimą w t-shirt'ach nie biegasz, a i duża różnica temperatur biuro-hala nie wychodzi na zdrowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam, jak powszechnie wiadomo dla OSKP mają być 4 miejsca parkingowe dla osobowych i dwa dla pozostałych. Powiedzcie mi proszę czy ich lokalizacja jest ściśle określona? Tzn 4 dla osobowych znajdę przed wjazdem ale dwa dla pozostałych już gorzej, chyba że zahaczę o teren sąsiedniej działki... czy wyrysowanie samych naroży przejdzie czy muszę malować linie ciągłe? Mam dość szeroki wyjazd za stacją czy ewentualnie tam może być miejsce dla oczekujących np TIR ? Czy badanie do pomiarów akustycznych 8,5x16,5 musi być miejscem również odrębnym od miejsc parkingowych? Czy można to wyrysować na jednym terenie np stosując inne kolory linii tzn na dwa miejsca parkingowe tir kolor biały zachodziło by stanowisko do badania hałasu zewnętrznego kolor czerwony? Może kombinuję ale muszę "ściaśniać";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale nie mogłem się powstzymać :evil:

Wszystko możesz, to tak jak z BT, zależy na kogo trafisz. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laptop, stary już tu jesteś, a jeszcze się nie przekonałeś, że u Nas" wszystko można byle z ostrożna" ?.

U jednych to przejdzie, a za 5 lat usłyszysz, że przecież nie da się dokonać pomiaru hałasu przy pełnym parkingu oczekujących.

Pytanie na pewno nie do tego forum, przepis jest jasny,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możesz

teoretycznie masz rację ;)

nie da się dokonać pomiaru hałasu przy pełnym parkingu oczekujących

Byłeś kiedyś w sytuacji kiedy parking był zapełniony klientami oczekującymi na badanie? Z praktyki wiem, że jeśli kolejka składa się z dwóch pojazdów to każdy zawija się na inna stację gdzie wjeżdża bez czekania. Chyba, że diagnosta "bawi się w Reksia" i "idzie na bieżąco" Pozostają nieliczni, dysponujący czasem:)

Jak już pisałem wyżej kombinuję bo sytuacja mnie do tego zmusza. Przy stacji kontroli znajduje się również stacja paliw i dlatego zrobiło się ciasno:/

Dla Was może to śmieszne ale przy takiej ilości stacji kontroli w kraju pewnie są miejsca gdzie mieli podobne dylematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem wyżej kombinuję bo sytuacja mnie do tego zmusza.

A nie lepiej dowiadywać się u "źródła"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że "źródło" też nic nie powie... Bo nic nie obliguje do udzielenia wiążącej informacji w tej kwestii.

 

@laptop - usłyszysz co najwyżej kwestię w stylu "proszę wytyczyć miejsca tak, aby pozostawało to w zgodzie z przepisami" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam, myślałem że jestem właśnie u źródła :cool:

A tak na poważnie TDT ? Innego wyjścia nie będzie choć z nimi to różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę wytyczyć miejsca tak, aby pozostawało to w zgodzie z przepisami

Jestem przekonany o takiej formie odpowiedzi. Kontakt będzie tylko formalnością abym z czystym sumieniem mógł poinformować właściciela, że mamy problem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś kiedyś w sytuacji kiedy parking był zapełniony klientami oczekującymi na badanie?

Ty o życiu, ja o przepisach, często różnie interpretowanych w różnych oddziałach TDT-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz mam kolejkę na SKP i klienci wcale nie uciekają. U mnie również część terenu to stacja paliw, a że obie należą do jednego właściciela miejsca są wyznaczone w jej obrębie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie odnośnie tablicy przy wjeździe na OSKP. Oczywiście niebieska z białym nadrukiem.

 

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

XXX/XXX

czynna: pn-pt xx-xx

sob. xx

 

Czy oprócz tych danych wymaga się obecnie literek na tablicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

XXX/XXX

czynna: pn-pt xx-xx

sob. xx

Od zawsze taką mamy i o żadnych literkach nie było mowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 1. 1. Stacja kontroli pojazdów powinna być oznaczona na zewnątrz, w miejscu widocznym, szyldem barwy niebieskiej z białymi napisami, zawierającym co najmniej: kod rozpoznawczy, określenie rodzaju i godziny otwarcia stacji kontroli pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.