Skocz do zawartości

Rejestracja Anglika po pozytywnym przeglądzie.


teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

Niema co się za bardzo co obrażać.Jestem za tym żeby było więcej takich policjantów jak ty.Nie wiem czy znasz taki kawał żę w drogówce zawsze jeździło dwóch milicjantów(stare czasy) Jeden umiał pisać , a drugi czytać.

Cieszę się że teraz nareszcie zaczynacie myśleć.

Życzył bym sobie żebyś nie był wyjątkiem,żeby takich jak ty było więcej,bo wydaje mi się że dyskusja między policjantami a diagnostami jest jak najbardziej wskazana.Bo zależy nam na tym samym czyli na bezpieczęstwie na naszych (pożal się Boże)drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • policjant__

    25

  • berecik

    12

  • blakop

    11

  • rurek777

    11

Panowie, wydaje mi się, że powinniśmy przestać oglądać obrady "okrągłej sali" bo to ma fatalny wpływ na nasze zachowania na forum. Więcej tolerancji i wyrozumiałości. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Troszke zaśmiecono ten temat ale co zrobić.Dla mnie sprawa podstawy prawnej działania kolegów z okręgówek /opisy,faktury,oświadczenia producenta - w przypatku np.anglików/ jest bardzo prosta D.U. 227 zał.nr.1 na samym końcu w uwagach punkt 3 .

Czy przypadek jest uzasadniony określa sam diagnosta dbający o swoje cztery literki.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 z 2003 r.

 

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

 

z dnia 16 grudnia 2003 r.

 

 

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

 

 

WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO

 

 

Jeżeli przytaczasz tą ustawę to pkt 3 mówi tylko i wyłącznie o światłach...

swoją drogą jak byś przytoczył w sądzie tak okrojoną podstawę prawną bez podania daty i przez kogo wydana to by uznali to za nie wystarczający dowód..

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przytaczasz tą ustawę to pkt 3 mówi tylko i wyłącznie o światłach...

Nie żebym stał po czyjejś stronie ale Dz.U. 227 poz 2250 z 2003r (z późniejszymi zmianami) nie jest ustawą i punkt trzeci uwag załącznika numer jeden dotyczy całego załącznika a nie tylko świateł, tak samo jak pozostałe dwa punkty uwag załącznika numer jeden w/w rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ... mój podany podpunkt nie dotyczył uwag.

czyli chodzi o ten punkt...

 

3. W indywidualnych, uzasadnionych wypadkach, przedmiot i zakres badania, sposób przeprowadzania badania i kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający ustala i wskazuje okręgowa stacja kontroli pojazdów.

 

 

Ale z tym punktem każdy się zgodzi ze wy musicie mieć prawo wedle którego... możecie indywiduwalnie w uzasadnionych przypadkach podejśc do sprawy... tzn nie da się często w przepisach ująć wszystkiego i właśnie to wy macie podjąć decyzje itp... to dot wyniku badania czy będzie negatywny czy pozytywny... i jeśli negatywny... bo uznacie że coś nie tak... to musicie podać powód. i poinformować petenta o usunięciu przedmiotowej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie tak czytam i czytam forum (dopiero się zarejestrowałem)... i mam dylemat.

 

Sprowadzam z Anglii busy - VW LT, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Renault Master, itd...

 

one mają ściany grodziowe symetryczne - otwory przygotowane na montaż LHD jak i RHD...

 

sprawa jest przy przekładce dużo prostsza niż w autach osobowych.

 

 

Niestety utknąłem bo nie mogę wykonać badań technicznych w samochodzie po przekładce z powodu braku "zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdów może mieć układ kierowniczy z lewej bądź prawej strony".

 

Gdzie mam z tym uderzyć? Jazda do innych SKP jest bez sensu (u kolegi w Jaśle problem nie występuje). Jestem z Bielska-Białej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz szukać stacji gdzie takich dok. si.e nie wymaga . ja nie wiem czy takie zaświadczenie można dostac :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety utknąłem bo nie mogę wykonać badań technicznych w samochodzie po przekładce z powodu braku "zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdów może mieć układ kierowniczy z lewej bądź prawej strony".

Może by sprawdzić czy w wyciągu świadectwa homologacji dla danego pojazdu , jest zapisane o kierownicy.

Albo zasięgnąć porady w ITS , czy oni dysponują takimi danymi dla danego pojazdu wg numery VIN.

 

[ Dodano: 03-02-2008, 17:31 ]

Ważne jest , aby w zaświadczeniu było zapisane , że dany pojazd o numerze VIN ....... może mieć kierownicę po lewej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie wystarczy, aby producent lub jego przedstawiciel wystawili zaświadczenie, że dany TYP pojazdu był homologowany do ruchu prawo i lewo stronnego i nie ma przeciwwskazań co do adaptacji układu kierowniczego po drugiej stronie.

Pojazd nie może posiadać JEDNOCZEŚNIE homologacji do ruchu obustronnego (co wielu zdaje się tu lansować) - bo niby co w praktyce miałoby to oznaczać? Że może jednocześnie mieć kierownicę tu i tu? Poza tym jeśli mam mieć zaświadczenie, że ten konkretny pojazd (egzemplarz) był już homologowany do naszego ruchu to... po co przekładka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, znajomy diagnosta powiedział mi, że jak mu doniosę pismo od dealera np FIATa (chodzi o DUCATO), że dany TYP samochodów jest przystosowany do ruchu lewo lub prawostronnego to mi podbije przegląd.

 

Chyba nie musze dodawać, że przekładka jest zrobiona profesjonalnie i mowy nie ma o jakimś sztukowaniu/drutowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jeden rząda homologacji a inny nie ? który postępuje prawidłowo ? mile widziana podstawa prawna na podstawie której rząda... pzdr

 

I błagam nie jedź robić przeglądu gdzie indziej bo sami wtedy godzimy się na tak chory system krajowy... Jak nie tu to tam... a Polska jak szeroka i długa to ciągle ten sam kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w tej chwili 5 anglików (busów) przywiezionych, sprintery, LTki, mastery i ducato.

 

żeby było śmieszniej, można fachowo przełożyć takie auto w 1 dzień...

 

jest nawet człowiek na allegro się ogłasza co przekłada sprintery i LT na nowych częściach w 10 godzin... i ma duże doświadczenie (allegro, wyszukiwarka: "sprinter przekładka") - człowiek jest z Tarczyna pod Warszawą.

 

ja się martwię tym co ponoć ma być od czerwca 2008 roku? jakieś zmiany, że w ogóle nie będzie można przekładek rejestrować?

 

szkoda, że nikt nie widzi samochodu przełożonego profesjonalnie, a z góry odsyła i mówi "nie bo nie".... szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie prawda ja dopuszczam bez żadnych zaświadczeń i widziałem sam. przełożone SUPER ale widziałem też okropności i po prostu diagności się boją o swoje 4 litery .policjant pisze żeby nie jechac dalej musisz jechac tam gdzie to robią ale pamiętaj żeby traktować temat poważnie jak zrobisz głupotę to diagnosta ci nie przepuści a do czerwca nie daleko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się śmieje czy może to czymś uzasadnić?

ile zajmuje demontaż deski i wyjęcie przekładni kilku mechanikom pracującym naraz?

 

zresztą wystarczy do nich zadzwonić i zapytać.... skoro tak twierdzą.

 

podkreślam, że to nie jest osobówka, tylko prosty, toporny bus. Nieskomplikowany samochód. Zazwyczaj bez airbagów, itd...

 

[ Dodano: 03-02-2008, 19:07 ]

a kolega "rurek777" skąd jest? może przyjadę?

o jakość przekładki się zupełnie nie martwię.

 

co dokładnie ma się stać w czerwcu w temacie anglików? może mi ktoś w skrócie napisać?

 

jak się ma to do tego, że zgodnie z prawem UE można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie.... a prawo UE jest wyżej od prawa polskiego.. (ale to osobna kwestia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku busów sprawa jest sprawa jest dosyć prosta ale często ci fachowcy dobrze przerobią sciane i układ kier. a gubią się na kosmetyce :)

 

[ Dodano: 03-02-2008, 19:20 ]

rurek 777 jest z woj świętokrzyskiegoo co do anglików jestem wymagający co będzie w czerwcu pisał pan Maćkowski może coś wstrzeli na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się śmieje czy może to czymś uzasadnić?

ile zajmuje demontaż deski i wyjęcie przekładni kilku mechanikom pracującym naraz?

 

zresztą wystarczy do nich zadzwonić i zapytać.... skoro tak twierdzą.

 

podkreślam, że to nie jest osobówka, tylko prosty, toporny bus. Nieskomplikowany samochód. Zazwyczaj bez airbagów, itd...

 

[ Dodano: 03-02-2008, 19:07 ]

a kolega "rurek777" skąd jest? może przyjadę?

o jakość przekładki się zupełnie nie martwię.

 

co dokładnie ma się stać w czerwcu w temacie anglików? może mi ktoś w skrócie napisać?

 

jak się ma to do tego, że zgodnie z prawem UE można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie.... a prawo UE jest wyżej od prawa polskiego.. (ale to osobna kwestia)

 

 

Własnie o to chodzi widzisz ty piszesz o tym ze chcesz rejestrować samochód a wiele osób odrazu w Śmiech albo odrazu mówią "anglikom mówimy nie" Ja od jakiegoś czasu się oburzałem na takie zachowanie gdy ktoś już z góry ocenia drugą stronę nie widząc nawet auta :) , ale nszczęście są jeszcze ludzi którzy swoją prce wykonują rzetelnie. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wyrażanie opinii o czymś o czym sie nie ma bladego pojęcia świadczy tylko o ignorancji i braku kultury..

 

Ale w kraju kombinatorów i złodziei gdzie wszyscy na takich "przekładaczy" patrzą podejrzliwym (grzecznie napisane) wzrokiem... to co tu sie dziwić, że reakcją jest śmiech, kłody pod nogi, utrudnianie rozporządzeniami...

zawsze tak było żeby importerzy mieli źle.

 

sam byłem kiedyś sceptykiem, ale teraz gdy zobaczyłem jak to wygląda naprawdę to jestem za przekładkami. Porządnymi. I za porządnymi badaniami technicznymi jak np. w niemczech.

 

To jest po prostu śmieszne, bo auta po dzwonach, spawane z paru ćwiartek, przekombinowane, przeszczepy... przechodzą przeglądy.. bo mają kierownicę z lewej strony

 

a taki angol-bus z przełożonym fachowo układem kierowniczym (to tak jakby mechanik przekładnie wymieniał), bezwypadkowy, zadbany... już jest problem ;)

 

no ale cóż - co kraj to obyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy mówią anglikom NIE rok mija szybko co robicie po roku na okresowym badaniu jeżeli sam . jest OK. w dowodzie nie pisze że jest to anglik. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam kolegów,co wymagacie przy aucie sprowadzonym z wysp z kierownicą po lewej stronie,oczywiście chodzi o pierwsze badanie.Klient twierdzi,że to jest oryginał.Czy wystarczy jak przedstawi zaświadczenie z serwisu o tym,że auto jest do ruchu prawostronnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.