janmarek Napisano 23 Styczeń 2008 Share Napisano 23 Styczeń 2008 Niema co się za bardzo co obrażać.Jestem za tym żeby było więcej takich policjantów jak ty.Nie wiem czy znasz taki kawał żę w drogówce zawsze jeździło dwóch milicjantów(stare czasy) Jeden umiał pisać , a drugi czytać. Cieszę się że teraz nareszcie zaczynacie myśleć. Życzył bym sobie żebyś nie był wyjątkiem,żeby takich jak ty było więcej,bo wydaje mi się że dyskusja między policjantami a diagnostami jest jak najbardziej wskazana.Bo zależy nam na tym samym czyli na bezpieczęstwie na naszych (pożal się Boże)drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lala17 Napisano 23 Styczeń 2008 Share Napisano 23 Styczeń 2008 Panowie, wydaje mi się, że powinniśmy przestać oglądać obrady "okrągłej sali" bo to ma fatalny wpływ na nasze zachowania na forum. Więcej tolerancji i wyrozumiałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidek Napisano 25 Styczeń 2008 Share Napisano 25 Styczeń 2008 Witam Troszke zaśmiecono ten temat ale co zrobić.Dla mnie sprawa podstawy prawnej działania kolegów z okręgówek /opisy,faktury,oświadczenia producenta - w przypatku np.anglików/ jest bardzo prosta D.U. 227 zał.nr.1 na samym końcu w uwagach punkt 3 . Czy przypadek jest uzasadniony określa sam diagnosta dbający o swoje cztery literki. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
policjant__ Napisano 26 Styczeń 2008 Share Napisano 26 Styczeń 2008 Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 z 2003 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach ZAŁĄCZNIK Nr 1 WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO Jeżeli przytaczasz tą ustawę to pkt 3 mówi tylko i wyłącznie o światłach... swoją drogą jak byś przytoczył w sądzie tak okrojoną podstawę prawną bez podania daty i przez kogo wydana to by uznali to za nie wystarczający dowód.. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2008 Share Napisano 26 Styczeń 2008 Jeżeli przytaczasz tą ustawę to pkt 3 mówi tylko i wyłącznie o światłach... Nie żebym stał po czyjejś stronie ale Dz.U. 227 poz 2250 z 2003r (z późniejszymi zmianami) nie jest ustawą i punkt trzeci uwag załącznika numer jeden dotyczy całego załącznika a nie tylko świateł, tak samo jak pozostałe dwa punkty uwag załącznika numer jeden w/w rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
policjant__ Napisano 26 Styczeń 2008 Share Napisano 26 Styczeń 2008 Rzeczywiście ... mój podany podpunkt nie dotyczył uwag. czyli chodzi o ten punkt... 3. W indywidualnych, uzasadnionych wypadkach, przedmiot i zakres badania, sposób przeprowadzania badania i kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający ustala i wskazuje okręgowa stacja kontroli pojazdów. Ale z tym punktem każdy się zgodzi ze wy musicie mieć prawo wedle którego... możecie indywiduwalnie w uzasadnionych przypadkach podejśc do sprawy... tzn nie da się często w przepisach ująć wszystkiego i właśnie to wy macie podjąć decyzje itp... to dot wyniku badania czy będzie negatywny czy pozytywny... i jeśli negatywny... bo uznacie że coś nie tak... to musicie podać powód. i poinformować petenta o usunięciu przedmiotowej usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidek Napisano 28 Styczeń 2008 Share Napisano 28 Styczeń 2008 Witam Jak dla mnie temat jest wyczerpany i nie wypowiadam się więcej w tym temacie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 panowie tak czytam i czytam forum (dopiero się zarejestrowałem)... i mam dylemat. Sprowadzam z Anglii busy - VW LT, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Renault Master, itd... one mają ściany grodziowe symetryczne - otwory przygotowane na montaż LHD jak i RHD... sprawa jest przy przekładce dużo prostsza niż w autach osobowych. Niestety utknąłem bo nie mogę wykonać badań technicznych w samochodzie po przekładce z powodu braku "zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdów może mieć układ kierowniczy z lewej bądź prawej strony". Gdzie mam z tym uderzyć? Jazda do innych SKP jest bez sensu (u kolegi w Jaśle problem nie występuje). Jestem z Bielska-Białej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 musisz szukać stacji gdzie takich dok. si.e nie wymaga . ja nie wiem czy takie zaświadczenie można dostac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 Niestety utknąłem bo nie mogę wykonać badań technicznych w samochodzie po przekładce z powodu braku "zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdów może mieć układ kierowniczy z lewej bądź prawej strony". Może by sprawdzić czy w wyciągu świadectwa homologacji dla danego pojazdu , jest zapisane o kierownicy. Albo zasięgnąć porady w ITS , czy oni dysponują takimi danymi dla danego pojazdu wg numery VIN. [ Dodano: 03-02-2008, 17:31 ] Ważne jest , aby w zaświadczeniu było zapisane , że dany pojazd o numerze VIN ....... może mieć kierownicę po lewej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 A wg mnie wystarczy, aby producent lub jego przedstawiciel wystawili zaświadczenie, że dany TYP pojazdu był homologowany do ruchu prawo i lewo stronnego i nie ma przeciwwskazań co do adaptacji układu kierowniczego po drugiej stronie. Pojazd nie może posiadać JEDNOCZEŚNIE homologacji do ruchu obustronnego (co wielu zdaje się tu lansować) - bo niby co w praktyce miałoby to oznaczać? Że może jednocześnie mieć kierownicę tu i tu? Poza tym jeśli mam mieć zaświadczenie, że ten konkretny pojazd (egzemplarz) był już homologowany do naszego ruchu to... po co przekładka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 heh, znajomy diagnosta powiedział mi, że jak mu doniosę pismo od dealera np FIATa (chodzi o DUCATO), że dany TYP samochodów jest przystosowany do ruchu lewo lub prawostronnego to mi podbije przegląd. Chyba nie musze dodawać, że przekładka jest zrobiona profesjonalnie i mowy nie ma o jakimś sztukowaniu/drutowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
policjant__ Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 A dlaczego jeden rząda homologacji a inny nie ? który postępuje prawidłowo ? mile widziana podstawa prawna na podstawie której rząda... pzdr I błagam nie jedź robić przeglądu gdzie indziej bo sami wtedy godzimy się na tak chory system krajowy... Jak nie tu to tam... a Polska jak szeroka i długa to ciągle ten sam kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 mam w tej chwili 5 anglików (busów) przywiezionych, sprintery, LTki, mastery i ducato. żeby było śmieszniej, można fachowo przełożyć takie auto w 1 dzień... jest nawet człowiek na allegro się ogłasza co przekłada sprintery i LT na nowych częściach w 10 godzin... i ma duże doświadczenie (allegro, wyszukiwarka: "sprinter przekładka") - człowiek jest z Tarczyna pod Warszawą. ja się martwię tym co ponoć ma być od czerwca 2008 roku? jakieś zmiany, że w ogóle nie będzie można przekładek rejestrować? szkoda, że nikt nie widzi samochodu przełożonego profesjonalnie, a z góry odsyła i mówi "nie bo nie".... szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 żeby było śmieszniej, można fachowo przełożyć takie auto w 1 dzień... ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 nie prawda ja dopuszczam bez żadnych zaświadczeń i widziałem sam. przełożone SUPER ale widziałem też okropności i po prostu diagności się boją o swoje 4 litery .policjant pisze żeby nie jechac dalej musisz jechac tam gdzie to robią ale pamiętaj żeby traktować temat poważnie jak zrobisz głupotę to diagnosta ci nie przepuści a do czerwca nie daleko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 kolega się śmieje czy może to czymś uzasadnić? ile zajmuje demontaż deski i wyjęcie przekładni kilku mechanikom pracującym naraz? zresztą wystarczy do nich zadzwonić i zapytać.... skoro tak twierdzą. podkreślam, że to nie jest osobówka, tylko prosty, toporny bus. Nieskomplikowany samochód. Zazwyczaj bez airbagów, itd... [ Dodano: 03-02-2008, 19:07 ] a kolega "rurek777" skąd jest? może przyjadę? o jakość przekładki się zupełnie nie martwię. co dokładnie ma się stać w czerwcu w temacie anglików? może mi ktoś w skrócie napisać? jak się ma to do tego, że zgodnie z prawem UE można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie.... a prawo UE jest wyżej od prawa polskiego.. (ale to osobna kwestia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 w przypadku busów sprawa jest sprawa jest dosyć prosta ale często ci fachowcy dobrze przerobią sciane i układ kier. a gubią się na kosmetyce [ Dodano: 03-02-2008, 19:20 ] rurek 777 jest z woj świętokrzyskiegoo co do anglików jestem wymagający co będzie w czerwcu pisał pan Maćkowski może coś wstrzeli na forum . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 moi fachowcy dopieścili kosmetyke... przerobione autko tutaj: http://www.highend.pl/ducato_skrzynia.html bardzo ładny stan, został mu jedynie wydech z wylotem na prawo (ale to się jeszcze poprawi) i... tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 I JESZCZE PIERWSZE BADANIE Z WYNIKIEM P . POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
policjant__ Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 kolega się śmieje czy może to czymś uzasadnić?ile zajmuje demontaż deski i wyjęcie przekładni kilku mechanikom pracującym naraz? zresztą wystarczy do nich zadzwonić i zapytać.... skoro tak twierdzą. podkreślam, że to nie jest osobówka, tylko prosty, toporny bus. Nieskomplikowany samochód. Zazwyczaj bez airbagów, itd... [ Dodano: 03-02-2008, 19:07 ] a kolega "rurek777" skąd jest? może przyjadę? o jakość przekładki się zupełnie nie martwię. co dokładnie ma się stać w czerwcu w temacie anglików? może mi ktoś w skrócie napisać? jak się ma to do tego, że zgodnie z prawem UE można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie.... a prawo UE jest wyżej od prawa polskiego.. (ale to osobna kwestia) Własnie o to chodzi widzisz ty piszesz o tym ze chcesz rejestrować samochód a wiele osób odrazu w Śmiech albo odrazu mówią "anglikom mówimy nie" Ja od jakiegoś czasu się oburzałem na takie zachowanie gdy ktoś już z góry ocenia drugą stronę nie widząc nawet auta , ale nszczęście są jeszcze ludzi którzy swoją prce wykonują rzetelnie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 Panowie "ciągniemy" dwa tematy, zdecydujmy się na jeden. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=38851&sid=1427fef101b607df3ca0baed80e33ac3#38851 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
highend Napisano 3 Luty 2008 Share Napisano 3 Luty 2008 generalnie wyrażanie opinii o czymś o czym sie nie ma bladego pojęcia świadczy tylko o ignorancji i braku kultury.. Ale w kraju kombinatorów i złodziei gdzie wszyscy na takich "przekładaczy" patrzą podejrzliwym (grzecznie napisane) wzrokiem... to co tu sie dziwić, że reakcją jest śmiech, kłody pod nogi, utrudnianie rozporządzeniami... zawsze tak było żeby importerzy mieli źle. sam byłem kiedyś sceptykiem, ale teraz gdy zobaczyłem jak to wygląda naprawdę to jestem za przekładkami. Porządnymi. I za porządnymi badaniami technicznymi jak np. w niemczech. To jest po prostu śmieszne, bo auta po dzwonach, spawane z paru ćwiartek, przekombinowane, przeszczepy... przechodzą przeglądy.. bo mają kierownicę z lewej strony a taki angol-bus z przełożonym fachowo układem kierowniczym (to tak jakby mechanik przekładnie wymieniał), bezwypadkowy, zadbany... już jest problem no ale cóż - co kraj to obyczaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Luty 2008 Share Napisano 4 Luty 2008 niektórzy mówią anglikom NIE rok mija szybko co robicie po roku na okresowym badaniu jeżeli sam . jest OK. w dowodzie nie pisze że jest to anglik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 6 Styczeń 2009 Share Napisano 6 Styczeń 2009 Witam kolegów,co wymagacie przy aucie sprowadzonym z wysp z kierownicą po lewej stronie,oczywiście chodzi o pierwsze badanie.Klient twierdzi,że to jest oryginał.Czy wystarczy jak przedstawi zaświadczenie z serwisu o tym,że auto jest do ruchu prawostronnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.