PREZES Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Jest ciekawy ciagnik siodłowy do wożenia gabarytów. Ma 4 osie z czego 3 i 4 to bliźniaki. Moc silnika 510KM. Na tabliczce znamionowej widnieją wartości; DMC 41000 kg zespół 156000 kg Naciski I 9000 kg II 8000 kg III 13000 kg IV 13000 kg W przypadku takiego dziwoląga jakie bedą administracyjne dopuszczalne masy i naciski? Czy ktoś sie spotkał z czymś takim? Jak wypełnić DIP? Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 nie gabarytów tylko ponad normatywnych konieczne odstępstwo czyli N na pierwszym chyba że właściciel godzi się na obniżenie nacisków i DMC do administracyjnych ale po co komu ciągnik 20-tonowy z 20 t przyczepą Cytuj
blakop Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Co to znaczy godzi się na obniżenie? A myślałem, że badanie polega na sprawdzeniu stanu faktycznego a nie wpisaniu w DIP tego na co klient sie godzi i co będzie ogólnie pasowało ;) Jako dane administracyjne wpisz dane maksymalne dla tego pojazdu wynikające z Dz.U.32 czyli zestaw powiedzmy 42000 nacisk 112,70 itd. natomiast jako dane konstrukcyjne wpisz wartości faktyczne. Wynik badania "N" i z tym gość uderza do MT po odstępstwo - jeśli dostanie, to każdy przekroczony parametr zostanie na podstawie tej decyzji opisany w adnotacjach na DR. Cytuj
SKPAUTOMEX Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Moim zdaniem nie nalezy zmieniać - obnizać - danych konstrukcyjny tego ciągnika na stałe w DR . Własciciel natomiast występuje do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wyrażanie odstępstwa - gdzie szczególowo podaje wymiary zespołu i naciski i masy przewozone dla ciągnika ,naczepy i całegom zespołu . Uzyskuje zezwolenie na taki rodzj transportu ponadnormatywnego (oczywiście z pewnymi uwarunkowaniami ). Cytuj
blakop Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Własciciel natomiast występuje do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wyrażanie odstępstwa No nie tak do końca - po pierwsze wskazany organ jeśli już to wydaje zgodę na przejazd - samo odstępstwo od warunków technicznych, żeby pojazd w ogóle mógł zostać dopuszczony do ruchu wydaje minister transportu. Natomiast co do zgody na przejazd takiego pojazdu czy zespołu pojazdów to wszystko zależy od tego jakie parametry i o ile są przekraczane i czy jest to kwestia jednorazowego czy stałego zezwolenia oraz po jakich trasach i obiektach sie odbywa - zatem oprócz GDDKiA takie zezwolenia wydaje również uprawniony organ starosty lub np. Urząd Celny. Cytuj
SKPAUTOMEX Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Tak zgoda ale zgodzisz się ,że bez potrzeby jest obniżac nacisków i mas administracyjnych dla tego ciągnika skoro może on również innym razem ciagnąć naczepę z ładunkiem o DMC zespoły do 42 ton. Cytuj
boden Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Jakby nie podejść do sprawy , to pozytywny może dostać dopiero po odstępstwach z MT Cytuj
blakop Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Moim zdaniem pozytywnego nie powinien dostać nigdy. Podstawą dopuszczenia do ruchu w tym wypadku jest negatywny wynik badania + decyzja ministerstwa zezwalająca na te odstępstwa. Przecież to, że uzyska odstępstwo od określonego warunku technicznego nie będzie automatycznie oznaczać że spełnia warunki techniczne - nie on nadal nie będzie spełniał tych warunków, tylko, że będzie miał zgodę na poruszanie się... Trochę to paradoksalne - wiem, ale przyznacie, że ten tok rozumowania ma sens? Cytuj
PREZES Napisano 16 Sierpień 2007 Autor Napisano 16 Sierpień 2007 Nie rozumiem dlaczego wynik badania negatywny! W DIP się podaję masy konstrukcyjne i administracyjne. Jeśli w administarcyjnych sie poda masy zgdodnie z dziennikiem ustaw a w konstukcyjnych dużo wieksze podane przez producenta to nie widzę podstaw aby dać wynik badania negatywny. W efekcie końcowym są wpisane masy konstrukcyjne i jeśli chce się poruszać po drodze z masą przekraczającą w rubryce administarcyjne to w jego interesie jest uzyskać zezwolenie. Wartości administarcyjne bym podał DMC ciągnika 32t DMC zespołu 44t Naciski: I - 80 kN II - 80 kN III - 115 kN IV - 115 kN Wg powyższego bym dał pozytywny wynik badania. Jaka wasza opinia? Cytuj
robertos Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Wg powyższego bym dał pozytywny wynik badania. Jaka wasza opinia? Mój tok rozumowania też zmierza w tym kierunku Cytuj
Jacdiag Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 a jakie są odległości między osiami to na zdjęciu wygląda na rame do zabudowy a nie siodłowy Przecież to, że uzyska odstępstwo od określonego warunku technicznego nie będzie automatycznie oznaczać że spełnia warunki techniczne - nie on nadal nie będzie spełniał tych warunków MI wydał rozporządzenie ogólne dla wszystkich pojazdów a odstępstwo to nic innego tylko rozporządzenie wydane dla konkretnego pojazdu np DMC zespołu dla wszystkich 40t a dla tego jednego 156t podobny temat http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4007 Cytuj
PREZES Napisano 16 Sierpień 2007 Autor Napisano 16 Sierpień 2007 Na ramie będzie zamontowane siodło. Odległość między osiami: 1-2= 2,78 m 2-3= 1,32 m 3-4= 1,40 m [ Dodano: 16-08-2007, 11:45 ] Moim zdaniem w taki sposób powinno się wypełnić DIP. I jeszcze dopisek DMC zespołu pojazdów admin. 44t. i konstr. 156ton Cytuj
Jacdiag Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Na ramie będzie zamontowane siodło. czyli do zabudowy lub zmiany konstrukcyjne Moim zdaniem w taki sposób powinno się wypełnić DIP. 1 na lawecie - nie dotyczy - jeżeli nie rejestrowany 9/10 ciągnik siodłowy do zabudowy 21 x :shock: czyli nic nie może ciągnąć ??? 25 nośność opony 3550 x 2 = 7100 kg (nacisk osi przy tych oponach) 26 nacisk osi przedniej 8000 kg 28 nacisk osi tylnej I 8000 kg 43 4,08 m wynik N Cytuj
Jacdiag Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 9/10 ciągnik siodłowy ??? 43 wysokość pojazdu nie może prekraczać 4,00m Cytuj
PREZES Napisano 16 Sierpień 2007 Autor Napisano 16 Sierpień 2007 na zdjęciach jeszcze nie ma siodła, ale już jest zamontowane, wysokość jest do 4m (były złe dane). A jakie naciski administarcyjne na 2 ostatnie osie? Cytuj
kowal Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 (Dz. U. Nr 32 poz. 0262) Załącznik nr 4 WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; Cytuj
Robert OSKP Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 i jeszcze naciski na 3 i 4 oś powinny byc po 93,1kN Dz.U. 103 poz 1085 art 5.1 p5c Cytuj
PREZES Napisano 20 Sierpień 2007 Autor Napisano 20 Sierpień 2007 ale czy to dotyczy ciągnika siodłowego w tym przypadku? Cytuj
blakop Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Ale moment PREZES - tym tokiem rozumowania NIGDY nie dasz negatywa, za przekroczenie danych technicznych - dobrze rozumiem? Cytuj
PREZES Napisano 21 Sierpień 2007 Autor Napisano 21 Sierpień 2007 Jeśli wpiszę w polu danych administracyjnych masy dopuszczalne wg Dz. U. to tylko wynik pozytywny. Nie mam podstaw do negatywa. Jeśli klient te masy przekroczy to musi mieć zgodę na taki transport. Dobrze sie rozumiemy? Cytuj
blakop Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 A kiedy i na jakiej podstawie odstępstwo z MT w takim razie? Cytuj
al41 Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 Ale moment PREZES - tym tokiem rozumowania NIGDY nie dasz negatywa, za przekroczenie danych technicznych - dobrze rozumiem? Dźwig 3 osie masa własna 40000kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.