Jackow Napisano 1 Październik 2007 Share Napisano 1 Październik 2007 Chciałem przedstawić pewną sprawę. Otóż na badaniu tech. stwierdziłem, że DMC pojazdu oraz DMC zespołu poj. w dowodzie rej. jest zawyżona o 40 kg. w stosunku do tego co podaje tabliczka. Jest to Opel Astra. Dodam, że samochód był sprowadzany oraz, że dwie pieczątki już są w dowodzie. Błędu nikt wcześniej nie zauważył. Wystawiłem zaświadczenie ze stosowną adnotacją i wysłałem klienta do WK. Trzy dni później dzwoni pani z WK z pytaniem o co chodzi? Dlaczego ja tak zrobiłem (znaczy się sprawdziłem dane itd.). Rozmowa trwała kilka minut. Okazało się, że muszą wymienić DR ma nowy z naniesioną poprawką. Reakcja klienta jak wrócił w skrócie - wrzask it.d itp. 70 zł nie zapłaci. W związku z tym mam do forumowiczów a w szczegolności kogoś z WK. Czy jest jakakolwiek podstawa prawna dotycząca konieczności wymiany DR w opisanej sytuacji. I w takim razie po jaką $#@#%$#$%# dwie strony na adnotacje urzędowe? Bo przyzanam się, że nie spotkałem się żeby ktoś tak się wydzierał o te 70-kilka złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2007 Share Napisano 1 Październik 2007 Bo tak stanowi instrukcja w sprawie rejestracji pojazdów. Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym to wymiana dokumentu. Adnotacje urzędowe służą do zamieszczania innych informacji, których możliwy katalog przedstawia również wspomniana instrukcja (HAK, GAZ, L, adnotacje o współwłasności, o zastawie itp.). Po to wymyślono dowody rejestracyjne z tyloma zabezpieczeniami - miedzy innymi w postaci zalaminowanej części z danymi technicznymi i właściciela, żeby byle adnotacją nie można było tych danych zmieniać - bo idąc tym tropem to każdą czynność, nawet przerejestrowanie pojazdu można by "załatwić" taka czy inną adnotacją. No niestety - prawdopodobnie diagnosta na pierwszym badaniu popełnił błąd określając błędnie F3, choć oczywiście błąd mógł tez powstać w WK - proponuję spojrzeć klientowi w dokumenty pojazdu i rejestr badań pierwszego badania - powinno to dać odpowiedź kto ewentualnie jest winny i do kogo gość ma prawo zgłaszać roszczenia o zwrot kasy. Ty natomiast moim zdaniem postąpiłeś prawidłowo. Zresztą WK też - dostają badanie z nowymi danymi to zamawiają nowy DR - to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Październik 2007 Share Napisano 1 Październik 2007 że DMC pojazdu oraz DMC zespołu poj. w dowodzie rej. jest zawyżona o 40 kg Ty natomiast moim zdaniem postąpiłeś prawidłowo. To i tak miałeś farta, bo ja sie przez dwa dni kłóciłem z panią z WK, że na jakiej podstawie zmieniłem dmc Dwa dni tłumaczyłem, że nie zmieniłem tylko poprawiłem... oj ciężko było, ciężko... Dlatego, domyślam się, diagności niechętnie prostują dane w DR, bo nie dość, że klient ma wonty to jeszcze "z okienka" też dołożą. Ja to zazwyczaj robię bez kosztowo przy okazji wymiany DR albo jak ktoś gna na czasówce a stały jeszcze nie zamówiony, bo nie ma badania, albo danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 Zgadzam się z Psujem, że czasem z takiego zdroworozsądkowego podejścia do sprawy warto z takim "prostowaniem" poczekać do np. wymiany DR, ale... no właśnie - wtedy zaczyna się często dyskusja z "nadgorliwym" WK - bo jak to możliwe, że np. przez ostatnie 5 lat podbijałeś okresowe i było OK, a tu nagle twierdzisz, że pomyłka... I potem są rozmowy i tłumaczenia przez pół godziny w WK o których wspomniałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 No to wam powiem więcej ! Przy I ustalam rok produkcji i to zazwyczaj na podstawie nr VIN (a mam dostęp telefoniczny do wiekszości dilerów) i takie "ziółka" I rejestracja za granicą np. 2.01.1999to jasne jak słońce że rok produkcji 1998 to klienci mówią "mam Ciebie w d..." i jadą 12km dalej i mają 1999. Co zrobić przy następnym badaniu ? Gdybym wszedł w spór to sprawe wygrywam tylko czy warto ...? A poszkodowanym będzie kolega z branży ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 Mercedes 270 CDI kupiony w Polsce-"salonowy"-ciężarowy -miałem na badaniu "po zmianach" 1.różnica w DMC- PONAD 100 kg-na tabliczce-2810 kg ,w katalogu ITS-2810kg-a wDR 2670 Ktos tą "nówke" rejestruje? ,Na podstawie czego? I jak to mozliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 No jest możliwe bo rejestruje się na podstawie dokumentów... a nie stanu faktycznego.... A reszty nie powiem bo nie chce oczerniać kolegów z branży berecik ma rację trochę z tym przymykaniem oczu - człowiek czasami nie chce robić burzy w szklance wody bo po co, ale... do czego to ostatecznie prowadzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 człowiek czasami nie chce robić burzy w szklance wody bo po co, ale... do czego to ostatecznie prowadzi? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 A poszkodowanym będzie kolega z branży ... No tak Berecik, ale jeśli mam przypadek,że nie zgadza się data produkcji i DMC zapisane w DR różni się od tego zapisanego na tabliczce znamionowej to nie ma tego typu rozterek. Z reguły w takich przypadkach mam podejrzenie, iż pierwsze badanie zostało wykonane przez jakiegoś diagnostę żyjącego w symbiozie z handlarzem samochodów. By nie robić mu kłopotu nasz "kolega" robi pewnie badanie "na wyjeździe", a dane do DIP czerpie z katalogu nie weryfikując ich ze stanem faktycznym. Takich kolegów mam gdzieś i odsyłam z zaświadczeniem do WK w celu korekcji wpisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 W wielu przypadkach dilerzy wydają nieprawdziwe świadectwa homologacji (właśnie jestem świadkiem w sprawie) jak nawet tak prostą sytuacje jak Fiat CC nie wszyscy diagności wiedzą, że były do pewnego numeru wersje 903 ccm a od pewnego numeru 899 ccm( chodzi o składke ubezpieczeniową) wystawiają zaświadczenie, że pojazd ma mniejszą pojemność niż wynika to z numeru fabrycznego i oznaczeń !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 Tak to prawda. Przekłamania w homologacjach są nieraz nawet dość spore - szczególnie w pseudo-ciężarówkach. Nie powiem którego koncernu to dotyczy w Polsce, ale tego wiecie - od tego Pana co to wszędzie ma udziały Obecnie przy przeróbkach z powrotem na osobówki wychodzi na jaw, że tabliczka podaje co innego niż homologacja, faktura i karta pojazdu od początku... No ale wiadomo - do wzoru by nie pasowało to trzeba było dodać tu parę kg tu parę odjąć... Żeby chociaż im się chciało wtedy zmienić przy tym tabliczki, ale nie... po co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 poj 899 -kod silnika 1170 A1 046 kod wersji nadwozia 170 CF 53B poj 903 kod silnika 170 A1 046 kod wersji nadwozia 170 AC 53 A poj 704 kod silnika 170 A 046 kod wersji nadwozia 170AD 43B To są tz.wersje"USA83" poj 903 kod silnika 170 A1 000 KOD WERSJI NADWOZIA 170 AB 53A poj 704 kod silnika 170 A 000 KOD WERSJI NADWOZIA 170 AA 43A na razie tyle , może znajde cos jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 10 Październik 2007 Autor Share Napisano 10 Październik 2007 Sprawa z wpisem zakończyła się dość ciekawie. Otóż Klient (młody gościu) był u mnie na stacji jeszcze dwa razy ale nic nie wskórał. Próbował u kolegi z drugiej zmiany - nic nie wskórał. Dwa dni przerwy. Trzeciego dnia przychodzi do mnie jego matka z zaświadczeniem i dowodem rej. Zaglądam do dowodu a tu w adnotacjach wpisana prwaidłowa dmc data i pieczęć WK. Pytam się kobiety jakim cudem? Ta stwierdziła, że nie było problemów. No i bądź tu człowieku mądry. Nasuwa się tylko jedna myśl, a właściwie przysłowie: Gdzie diabeł nie może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Wystawiłem zaświadczenie ze stosowną adnotacją i wysłałem klienta do WK. Trzy dni później dzwoni pani z WK z pytaniem o co chodzi? Dlaczego ja tak zrobiłem (znaczy się sprawdziłem dane itd.). Rozmowa trwała kilka minut. Okazało się, że muszą wymienić DR ma nowy z naniesioną poprawką. Reakcja klienta jak wrócił w skrócie - wrzask it.d itp. 70 zł nie zapłaci. Co wy na to: 1.przeglad po zmianach(z cież.na osob)-Opel Kombi Mała niezgodnośc DR i ksiązki pojazdu z tabilczką -40Kg 2.WK wysyła klienta do dealera o zmiane TABLICZKI 3.klient u dealera-nie zmieni 4.dealer dzwoni do WK -j/w 5.DEaler-GM-W-wa 6.GM-Gliwicw(fabryka) 7Gliwice-GM 8.GM-NIEMCY 9Niemcy-dealer 10.dealer-klient DOSTAł NOWą TABLICZKE Z DANYMI TAK JAK W DR(DMC) Cała procedura trwała ponad rok!!!!!!!!!-cierpliwy klient przyjechał na przegląd i zaskoczenie trzeba płacić znowu za pozmianowe zapłacił -zal mi sie go zrobiło-chyba po raz pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Widocznie sam się o to prosił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Ja bym zgubił tabliczkę znamionową oryginalną i poszedł po zastępczą i miał święty spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.