Skocz do zawartości

1 stycznia 2008 ?????


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, przeczuwam kłopoty w pracy w związku z:

 

OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ

z dnia 7 marca 2003 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym

(Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 0515)

Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 marca 2003 r. (poz. 515)

DZIAŁ III

POJAZDY

Rozdział 1

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

* Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!!

 

5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie:

 

"1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.";

 

Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;

 

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;

 

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.

 

 

I tak było malinowo, a tu się zacznie Nowy Rok od takiej gwiazdki która rzeczywiście spada jak piorun z jasnego nieba . Czy wyobrażacie sobie dym na stacjach. Co o tym myślicie?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Byłem na szkoleniu odnośnie montażu w/w ograniczników prędkości. Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. Jeśli jest dokument, w którym podana jest prędkość max niższa od 90 lub 100 km/h, pojazd zwolniony z obowiązku ogranicznika. Nie jest istotne, że pojazd nie osiąga w/w prędkości - nie ma dokumentu, musi być założony ogranicznik. Tak samo ma postępować ITD. Czyli nawet STAR 66 ( max. 60-70 km/h), który nie ma kwitu, też się łapie.

Będzie ciekawie. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ......

 

Z tego co pamiętam, wszystkie pow 3,5 t. Dostałem materiały od nich, ale jeszcze nie przeglądałem.(leżą na skp, jutro popatrzę )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o zapisy w DZ.U. , gdzie przy ciężarowych wskazuje się dolną granicę od 3,5 t , natomiast przy autobusach nie ma tej dolnej , jest tylko górna granica ton .

Taki zapis jest w DZ.U.108 art 66 ust 1a , oraz DZ.U.92 art 3.

zapis - autobus, pojazd ciężarowy powyżej 3,5 t ........ [ po wpisie autobus jest przecinek , co oddziela go od dalszej części ].

Dlatego jest moje pytanie do foxa , który był na szkoleniu .

A może ktoś inny wie coś na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje.

 

Tak, jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i było, ale przepis jest nie jasny i zagmatwany.

Rozmawiałem dzisiaj z Panem odnośnie ograniczników i powiedział tak:

wszystkie ograniczenia wymienione wcześniej (U z 24.04.2004) i cytowane są od 01.01.2008 nie ważne. Obowiązuje:

 

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

 

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h

 

Odnośnie autobusów, to po 01.01.2008r. nie decyduje DMC tylko liczba miejsc pow. 9, tak mi przekazał.

 

Jak zwykle u nas, jeden przepis, a każdy go inaczej interpretuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.