Darek :-) Napisano 14 Październik 2007 Share Napisano 14 Październik 2007 No właśnie, przeczuwam kłopoty w pracy w związku z: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 7 marca 2003 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 0515) Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 marca 2003 r. (poz. 515) DZIAŁ III POJAZDY Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. * Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!! 5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie: "1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h."; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. 2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne. I tak było malinowo, a tu się zacznie Nowy Rok od takiej gwiazdki która rzeczywiście spada jak piorun z jasnego nieba . Czy wyobrażacie sobie dym na stacjach. Co o tym myślicie????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Nawiązując do tematu nowego roku ,popatrzcie ile zmian szykuje się w naszym życiu po wydaniu różnych rozporządzeń http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2116.86.0.39.2.1.0.1.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Byłem na szkoleniu odnośnie montażu w/w ograniczników prędkości. Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. Jeśli jest dokument, w którym podana jest prędkość max niższa od 90 lub 100 km/h, pojazd zwolniony z obowiązku ogranicznika. Nie jest istotne, że pojazd nie osiąga w/w prędkości - nie ma dokumentu, musi być założony ogranicznik. Tak samo ma postępować ITD. Czyli nawet STAR 66 ( max. 60-70 km/h), który nie ma kwitu, też się łapie. Będzie ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ...... Z tego co pamiętam, wszystkie pow 3,5 t. Dostałem materiały od nich, ale jeszcze nie przeglądałem.(leżą na skp, jutro popatrzę ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Chodzi mi o zapisy w DZ.U. , gdzie przy ciężarowych wskazuje się dolną granicę od 3,5 t , natomiast przy autobusach nie ma tej dolnej , jest tylko górna granica ton . Taki zapis jest w DZ.U.108 art 66 ust 1a , oraz DZ.U.92 art 3. zapis - autobus, pojazd ciężarowy powyżej 3,5 t ........ [ po wpisie autobus jest przecinek , co oddziela go od dalszej części ]. Dlatego jest moje pytanie do foxa , który był na szkoleniu . A może ktoś inny wie coś na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje. Tak, jedno i drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Grudzień 2007 Share Napisano 20 Grudzień 2007 Panowie... To juz było i to ze trzy razy... Tu macie ściągi odnośnie ograniczników, bardzo przydatne... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34555&highlight=#34555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 20 Grudzień 2007 Share Napisano 20 Grudzień 2007 Może i było, ale przepis jest nie jasny i zagmatwany. Rozmawiałem dzisiaj z Panem odnośnie ograniczników i powiedział tak: wszystkie ograniczenia wymienione wcześniej (U z 24.04.2004) i cytowane są od 01.01.2008 nie ważne. Obowiązuje: Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h Odnośnie autobusów, to po 01.01.2008r. nie decyduje DMC tylko liczba miejsc pow. 9, tak mi przekazał. Jak zwykle u nas, jeden przepis, a każdy go inaczej interpretuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Grudzień 2007 Share Napisano 20 Grudzień 2007 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4302 Tam ciąg dalszy dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi