Darek :-) Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 Nowym Rokiem - nowym krokiem dym na SKP ponieważ kto ma zamontowane to cudo jak homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną Co o tym myślicie OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 7 marca 2003 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 0515) Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 marca 2003 r. (poz. 515) TEKST UJEDNOLICONY USTAWY - PRAWO O RUCHU DROGOWYM DZIAŁ III POJAZDY Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. * Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!! 5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie: "1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h."; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. 2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Cytuj
Jacdiag Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 PoRD Art. 20. 3. Predkosc dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrze.eniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku: 1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu cieżarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t: a) na autostradzie - 130 km/h, b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 110 km/h, c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla ka.dego kierunku ruchu - 100 km/h, d) na pozostałych drogach - 90 km/h; 2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla ka.dego kierunku ruchu - 80 km/h, b) na pozostałych drogach - 70 km/h. 4. Dopuszczalna predkosc autobusu spełniajacego dodatkowe warunki techniczneokreslone w przepisach, o których mowa w art. 66 ust. 5, na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h. następny przykład bubla prawnego po co wszystkim autobusom ogranicznik do 100 skoro zgodnie z PoRD mogą jechać tylko 80 czyli kierowca "zwykłego" autobusu będzie mógł łamać przepisy bo ogranicznik zadziała dopiero przy 100 przykład http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34263#34263 a jak stwierdzić możliwość zastosowania punktu 3 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:3) nierozwijajacego, ze wzgledów konstrukcyjnych, predkosci wiekszej ni. odpowiednio okreslone w ust. 1a; Cytuj
andy68 Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 czyli kierowca "zwykłego" autobusu będzie mógł łamać przepisy bo ogranicznik zadziała dopiero przy 100 ale nie bedzie mogl bardziej zlamac przepisu, Cytuj
Darek :-) Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 Ciekawe forum na temat ogranicznika prędkości http://forum.gery.pl/index.php?showtopic=45581 W sumie diagnostę będzie interesowały tylko dokument potwierdzający iż zostało urządzenie zamontowane, bo ze sprawdzeniem będzie mały kłopot http://www.cbe.com.pl/index.php/ida/3/?idp=99&oldp=1 http://tacho.com.pl/ogr_predk.html Cytuj
kowal Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Akurat kolego Jacdiag byłem na egzaminie w tdt ,i podstawiono autobus miejski ,nówka spod igły z 2007 i miał zamontowany ogranicznik na 80 km \h i było to podane w wyciągu ze świadectwa homologacji . A ten autobus który może poruszać się z prędkością 100 musi spełnić jeszcze wiele warunków technicznych i przejść dodatkowe badanie techniczne i uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym. Cytuj
wolf Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 czyli kierowca "zwykłego" autobusu będzie mógł łamać przepisy bo ogranicznik zadziała dopiero przy 100 przykład http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34263#34263 a jak stwierdzić możliwość zastosowania punktu 3 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:3) nierozwijajacego, ze wzgledów konstrukcyjnych, predkosci wiekszej ni. odpowiednio okreslone w ust. 1a; Czasami chwilowo prędkość może być przekroczona np. w chwili wyprzedzania, po drugie prędkość kontrukcyjna to prędkość max wyznaczona przez producenta. Cytuj
Darek :-) Napisano 16 Październik 2007 Autor Napisano 16 Październik 2007 a jak stwierdzić możliwość zastosowania punktu 3 Właśnie o to chodzi abyśmy w swoim gronie wypracowali jakąś taktykę działania która nie przyniesie diagnoście żadnych problemów prawnych związanych z tym zapisem ustawy. Nie ma co liczyć, że sejm to zmieni w tym roku. Nowi parlamentarzyści nie będą mieli czasu ani ochoty na takie pierdoły, bynajmniej do połowy 2008 będziemy się z tym bublem musieli spierać w rzeczywistym świecie podczas wykonywania swojej pracy. Co będzie kiedy firmy pozakładają te ograniczniki prędkości, a w połowie 2008 roku przepis zostanie zmieniony lub uchylony? Cytuj
smolow Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Ważny temat widze z lekka przycichł ale rozumiem, że od 01.01.2008 wymagamy zaświadczeń odnośnie ograniczników...bo jakoś tak ciężko bedzie w zaświadczeniu z badania wpisać że pojazd spełnia wymagania art.66 bez takiego zaświadczenia. Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 W mojej opinii będzie dym ... Cytuj
Nowicjusz Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Można też wykonać próbe drogową I t o niezły dym Cytuj
kontroler2 Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Jak znam życie to w maju lub czerwcu MI udostępni swoją opinię Cytuj
Jacdiag Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 ale rozumiem, że od 01.01.2008 wymagamy zaświadczeń odnośnie ograniczników...bo jakoś tak ciężko bedzie w zaświadczeniu z badania wpisać że pojazd spełnia wymagania art.66 bez takiego zaświadczenia. A dodatkowym wyposażeniem SKP będzie skaner, żeby mieć kopie zaświadczenia na dysku z adnotacją "dotyczy badania nr ... " Cytuj
boden Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Mam pytanie . Czy wszystkie autobusy muszą mieć ogranicznik , cz tylko powyżej 3,5 t . bo w przepisach przy autobusach nie wskazuje się dolnej granicy ton , lecz tylko górną [ np. do 5 t]. W ciężarowych jest natomiast podana dolna [ 3,5 t ] oraz górna [ ..... t] Cytuj
markes30 Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Wszystkie autobusy nawet te poniżej 3,5 muszą mieć ogranicznik. Cytuj
Psuj Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Wszystkie autobusy nawet te poniżej 3,5 muszą mieć ogranicznik. Zależy od daty p. rej. - patrz tabelka. Cytuj
boden Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Zależy od daty p. rej. - patrz tabelka. Przy pkt 3 dla autobusów do 5 t nie ma daty , czyli obowiązuje w tym wypadku wszystkie, tak samo jak ciężarowe od 3,5 t do 7,5 t [ Dodano: 20-12-2007, 09:57 ] Ale z kolei w pkt 2 gdzie jest napisane , autobusy do 10 t , zapisano że nie dotyczy zarejestrowanych przed 1 października 2001 r. Chyba pkt 3 trzeba dostosować z datą do pkt 2 Cytuj
Psuj Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie:"1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h."; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; 3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nieprzekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. 2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Cytuj
Psuj Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 W/g mnie to pkt 3 określa, że dla tych autobusów poniżej 5 t nie wymagamy przed 1 stycznia. A po pierwszym stycznia patrz pkt 1 i dla autobusów poniżej 10 t jest wyraźna data p. rej. Tak ja to przeczytałem. Cytuj
boden Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Tak ja to przeczytałem. Przeczytałem podobnie , ale wolałem się upewnić co do toku myślenia . Zawsze dobrze się poradzić dobrych ludzi. Cytuj
Jacdiag Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 czyli obowiązuje w tym wypadku wszystkie, tak samo jak ciężarowe od 3,5 t do 7,5 t oczywiście z zastosowaniem 1b 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 3) nierozwijajacego, ze wzgledów konstrukcyjnych, predkosci wiekszej ni. odpowiednio okreslone w ust. 1a; Cytuj
kowal Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Nawiązując dalej do tematu ograniczników zamieszczam wyjaśnienie jakie otrzymałem dzisiaj jak my na stacjach MON mamy postępować w tym temacie Cytuj
rurek777 Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 pytanie moje jest proste PROSZę SIę NIE śmiać .jeśli przyjedzie na przegląd sam i stwierdzę że zgodnie z przepisami pow. mieć ogr. to co mam robić wołać od gościa zaśw o montażu czy zaglądać do silnika i szukać i skąd wiedzieć czy to działa Cytuj
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Zrobisz jak będziesz uważał za stosowane, jeżeli przyjmiesz zapewnienie klienta że ma i działa Twoja sprawa ja bym zażądał potwierdzenia z serwisu, zakładu montażu takich urządzeń ewentualnie rzeczoznawcy (w końcu to on się na tym zna) czy dany pojazd jest wyposażony w ogranicznik i czy działa (każdy papier się przyda na wypadek "W"), ewentualnie próba drogowa, w przypadku pojazdu z fabrycznym takim urządzeniem również potwierdzenia sprawności Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.