wolf Napisano 3 Styczeń 2008 Share Napisano 3 Styczeń 2008 Chciałbym skromnie przypomnieć, że od 25.12.2007r. brief kompletnie nie interesuje diagnosty podczas btp. Datę pierwszej rejestracji ustala on z dowodu rejestracyjnego lub w zależności od kraju np. Wielka Brytania certyfikat rejestracji. Mowa jest o parametrach technicznych pojazdu i zgodnie z załącznikiem nr 6 sposób ustalania nieznanych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego DzU 227 poz 2250, dla mnie także w tym wypadku wiarygodnym źródłem był brief. Zgodzę się że najlepsza byłaby homologacja, ale skąd ją wydostać? W moim przypadku przy najbliższym badaniu klient i tak będzie musiał się postarać o jakiś dokument chyba, że za rok weźmie ze sobą brief i tłumaczenie na BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Styczeń 2008 Share Napisano 3 Styczeń 2008 pan Czesław Wróblewski też mówił żeby bardziej spisywać z natury niż z brifu tam też mogą być pomyłki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2008 Share Napisano 3 Styczeń 2008 Dobrze by było , żeby diagności dostali z WK broszury poglądowe , lub coś w tym rodzaju , jak wyglądają dowody rejestracyjne innych państw boden - jak dla mnie to dobrze by było, żeby takie wzory w ogóle były ogólnie dostępne - i kiedyś tak było na stronach ministerstwa. Niestety teraz to zniknęło. Powiem tak - mam takie wzory jeśli chodzi o starsze dokumenty (oczywiście nadal przecież obowiązujące), ale niestety nie posiadam praw autorskich do ich publicznego rozpowszechniania (PW?) natomiast aktualne wzory otrzymane przez WK drogą intranetową przez ministerstwo są opatrzone klauzulą tajne/poufne/przed przeczytaniem spalić... Niestety... Proszę mnie nie pytać dlaczego ministerstwo materiały tego typu obostrza takimi klauzulami.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 3 Styczeń 2008 Share Napisano 3 Styczeń 2008 Przecież po umieszczeniu ich na forum nie napiszę, że otrzymałem je od Ciebie. Nie bój żaby No właśnie - dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Kolega Młody8 znalazł w necie. To samo co fiedor ale w ładniejszej formie. W tych załącznikach "brakuje" jeszcze jednego pytania, które powinno być jako pierwsze: -czy pojazd osiąga prędkość 90/100 km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 natomiast aktualne wzory otrzymane przez WK drogą intranetową przez ministerstwo są opatrzone klauzulą tajne/poufne/przed przeczytaniem spalić... Niestety... Proszę mnie nie pytać dlaczego ministerstwo materiały tego typu obostrza takimi klauzulami.... Czyli , mniejsze zmartwienie dla diagnostów. Robimy przegląd na podstawie jakiś tam papierów , a WK w ściśle tajny , zaufany sposób , rejestruje, lub nie , ten pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Skróciłem co nieco - wieczorkiem pobawię się i dorzucę odpowiednie paragrafy wynikające z przepisów ... Możecie na to zerknąć i sprawdzić ? Mam nadzieję, że nie popełniłem błędu skracając pewne rzeczy +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Proszę nie korzystać z załączników bez opamiętania. Cały czas są to wersje próbne diagramów ... +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Autobusy - ograniczniki prędkości v.1.3 - wersja próbna.pdf Samochody ciężarowe - ograniczniki prędkości v.1.3 - wersja próbna.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Zgodnie z przytoczonymi powyżej przeze mnie przepisami diagnosta żąda albo zaświadczenie wystawione przez producenta albo homologacje producenta lub jedn. upoważnioną pisemnie do wystawiania takich dokumentów. Witam Po 6-cio miesiecznej przerwie i prawie 9-ciu miesiacach od panstwowego egzaminu jestem w szoku od 2.01.08 pracuje na diagnostyce i leb mi peka od zmieniajacych sie przepisow A jesli chodzi o ogranicznik Pan B. Maćkowski napisal J/W , moje pytanie skad niby mam wiedziec kto jest upowazniony do wystawiania takich dokumentow, dzisiaj w dobie komputerow i technologii o pieczatke i ladny druk nie problem Pozdrawiam i spadam dalej czytac noje przepisy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Odnośnie do opracowania ograniczników Norberta Myślę , że super . Tylko dlaczego dopiero teraz ? No dobra - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Młody8 Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Norbert bardzo fajne to opracowanie. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Ograniczniki prędkości - autobusy.pdf Eee... z tego co widzę przegalopowałeś uproszczenie w autobusach, bo jeśli dmc mniejsze niż 10t i rej przed 01.10.2001 to ogranicznik nie jest wymagany nawet w transporcie drogowym. No chyba że źle kumam. [ Dodano: 04-01-2008, 20:50 ] I w ciężarówkach chyba też jeśli dmc mniejsze niż 12t i rejestracja przed 01.10.2001 to ogranicznik nie wymagany wogóle [ Dodano: 04-01-2008, 20:53 ] Strasznie to pokręcone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Skróciłem co nieco - wieczorkiem pobawię się i dorzucę odpowiednie paragrafy wynikające z przepisów ... Kawał dobrej roboty [ Dodano: 04-01-2008, 21:18 ] bo jeśli dmc mniejsze niż 10t i rej przed 01.10.2001 to ogranicznik nie jest wymagany nawet w transporcie drogowym. No chyba że źle kumam. Spokojnie jest dobrze. ust. o transp. drog. Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów: 1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób; 2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy; (Dz. U. z 2003 r. Nr 149, poz. 1451)Art. 2. 1. Przepisy art. 66 ust. 1a-1c ustawy zmienianej w art. 1 w stosunku do pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. używanych w krajowym transporcie drogowym oraz niezarobkowym przewozie drogowym stosuje się od dnia 1 stycznia 2008 r., jeżeli pojazdy te nie były dotychczas wyposażone w ograniczniki prędkości. Norbert wie co robi. Pojazdy ciężarowe w transporcie drogowym i na potrzeby własne są powyżej 3,5T a autobusy są od 10 miejsc bez względu na tonaż. Zarobkowy osób jest od 1 osoby więc np. autobus 10 osobowy będzie poniżej 3,5T a na potrzeby własne są pow. 9 osób. Nasz admin poszerzył wiedzę nie tylko o SKP ale także o licencje na transport drogowy i zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne. Tylko pogratulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Gratulacje dla Kol. Norberta za opracowane PDF-y a dla Kol. Bogusława za profesjonalną ich obronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Swoją drogą - cały czas myślę nad tym, czy dobrze zrobiłem. Dlatego proszę o konstruktywną krytykę - zmieniam natychmiast to, co złe itd. Rano nad tym spokojnie usiądę i przemyśle raz jeszcze. Wątpliwości są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., No ja to rozumiem że do tej daty p. rej. nie muszą mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 No ja to rozumiem że do tej daty p. rej. nie muszą mieć. oczywiście że nie muszą ale tylko o DMC: autobusy- 5 do 10 t ciężarowe - 7,5 do 12 t ppunkt 3 wprowadza obowiązek posiadania ogranicznika bez określenia daty p. rej. czyli znowu zagadka co poeta miał na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 No ja to rozumiem że do tej daty p. rej. nie muszą mieć. pod warunkiem, iż nie podchodzą pod drugi warunek z rozp. 2003r. czyli nie wykonują transportu drogowego. Jeśli tak to ważna jest data 01.01.1988r. Swoją drogą wielu z nas chciało wierzyć, że jeśli powstanie tekst jednolity w 2005r. to uwzględni wszystkie warunki. życie pokazało, iż jednocześnie należy brać pod uwagę integralnie 2 wyjątki określone w 2003r. i 2004r. autobusy- 5 do 10 tciężarowe - 7,5 do 12 t Celowo nie mieszamy z innymi wyjątki tymi oraz niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej albo powyżej 3,5 t, ale nieprzekraczającą 7,5 t,, gdyż te wyjątki już wielu zakręciły w głowach, nad którymi dyskutujemy. A drugi powód to fakt, iż pojazdy z większej grupy wyjątków obowiązek zamontowania ogranicznika prędkości miały wcześniej i na dzień 01.01.2008r. już musiały go mieć przynajmniej pod roku. Cóż przebrnąłem przez EURO II, żyję w VAT 1-4 i SKP bez KRS, opłatę ewidencyjną która obowiązywała od 01.01 a przepis ukazał się tydzień później; nie straszny mnie OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 Podyskutujmy dalej. Z tego załącznika http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=2003 wynika, że owszem, ważne jest dmc autobusu do i od 5 ton i czy wykonuje transport ale zarejestrowane po raz pierwszy po dacie 01.10.2001 (czuli od 01.10.2001 do dziś) i określa tylko różne daty obowiązku przystosowania autobusu do przepisu (czyli montażu ogranicznika, nawiasem rzecz ujmując wszystkie już obowiązują). Z logiki wynika że jeśli autobus łapie sie na pkt 2a to dalszych punktów nie sprawdzamy bo ustawa zezwala aby nie było ogranicznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 Wątpliwości są co poeta miał na myśli może trzeba czytać w taki sposób Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do autobusu o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 10 t nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do autobusu o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 10 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w miedzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym miedzynarodowym przewozie drogowym na terytorium panstw nie bedacych czlonkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do samochodu ciezarowego o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 12 t i ciagnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdów wynosi powyzej 12 t, nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do samochodu ciezarowego o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 12 t i ciagnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdów wynosi powyzej 12 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w miedzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym miedzynarodowym przewozie drogowym na terytorium panstw nie bedacych czlonkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do autobusu o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczajacej 10 t nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 pazdziernika 2001 r., Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do autobusu o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczajacej 10 t nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 pazdziernika 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r., Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do samochodu ciezarowego o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 3,5 t, ale nie przekraczajacej 12 t, i ciagnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdów wynosi powyzej 3,5 t, ale nie przekraczajaca 12 t, nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 pazdziernika 2001 r., Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do samochodu ciezarowego o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 3,5 t, ale nie przekraczajacej 12 t, i ciagnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdów wynosi powyzej 3,5 t, ale nie przekraczajaca 12 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w miedzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym miedzynarodowym przewozie drogowym na terytorium panstw nie bedacych czlonkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.; Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do autobusu o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczajacej 5 t nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w miedzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym miedzynarodowym przewozie drogowym na terytorium panstw nie bedacych czlonkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do samochodu ciezarowego o dopuszczalnej masie calkowitej przekraczajacej 3,5 t, ale nie przekraczajacej 7,5 t, i ciagnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdów wynosi powyzej 3,5 t, ale nie przekraczajaca 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w miedzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym miedzynarodowym przewozie drogowym na terytorium panstw nie bedacych czlonkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r. aż palce bolą od ctrl C ctrl V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 witam Niech mi ktos dokladnie wytlumaczy czym jest Transport drogowy a czym na potrzeby wlasne bo cisnienie juz mi leb rozwala Czy pan Kazio jezeli przewozi autem(95r p. rej) 10dmc towar dla sasiada 2 worki cementu to juz nie musi miec ogranicznika a ten sam pan Kazio jak wiezie na budowe nowego Palacu Kultury i Nauki to juz musi taki posiadac??? i czy jest ktos w polsce co ma autobus na potrzeby wlasne i jezdzi sobie nim do pracy??? gdzie tu zdrowy rozsadek??? Firma wozaca autobusem (95r p. rej)10dmc wlasnych pracownikow nie musi miec ogranicznika a jak raz w tygodniu wynajma ten autobus na szkolna wycieszka itp. to juz musi miec?? jak tego wymagac Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Niech mi ktos dokladnie wytlumaczy czym jest Transport drogowy a czym na potrzeby wlasne Transport drogowy , to tak w skrócie - zarobkowy. Na potrzeby własne - bez zarobku , dla potrzeb własnej firmy [ dajmy na to , przewóz własnych pracowników ] lub prywatnie dla siebie. W transporcie drogowym jest trochę zamieszania z " na potrzeby rolnictwa " , ale nie znam szczegółów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Cały kłopot jest w tym , jak diagnosta ma sprawdzić , czy na potrzeby własne , czy nie . Ocenić to na podstawie czego ? . Klient nie jest zobowiązany przedstawiać nam jakichkolwiek w tej sprawie dokumentów .Czy wystarczy tylko jego deklaracja ?, W tej sytuacji możemy żądać od wszystkich wskazanych pojazdów ograniczników , bez względu na transport drogowy . Klient przecież może dokonywać przewozy zarobkowego doraźnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Z tego co wiem to nawet dla ITD kierowca jeśli ma pojazd na potrzeby własne to musi mieć stosowne zaświadczenie z Urzędu Gminy czy Miasta, że pojazd ma na własne potrzeby. I chyba tego należałoby żądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Muszę to lekko poprawić - nazwy są "troszkę" mylące. Ale zrobię to dopiero jutro - więc dziś sobie na ten temat nie gaworzcie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OSKP PKS Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 Witam ,problem jak zwykle polega natym ,że brak konkretów w przepisach i każdy interpretuje jak chce przepisy : Jakie żądac zaświadczenie odnośnie ogranicznika jeśli klijent trafia na stacjię diagnostyczną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.