Skocz do zawartości

Ograniczniki prędkości - 1 stycznia 2008 ?????


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z punktów dyrektywy jest napisane:

>>Obecnie dostępne są proste i powszechne systemy diagnostyczne, które jednostki badawcze mogą zastosować do zbadania znacznej większości pojazdów wyposażonych w ograniczniki prędkości. W przypadku tych pojazdów, w których nie będą mogły zostać zastosowane powszechnie dostępne narzędzia diagnostyczne, władze będą musiały albo posłużyć się sprzętem udostępnionym przez producenta pojazdu, albo zapewnić przyjmowanie odpowiedniego świadectwa badań od producenta pojazdu lub jego reprezentanta.

 

Zna ktoś takie proste i powszechne urządzenie które mozna by wykorzystać na stacji kontroli pojazdów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 309
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • boden

    31

  • Norbert Jezierski

    26

  • Bogusław Maćkowski

    25

  • Psuj

    20

ukazała sie informacja techniczna na stronie PISKP która równiez wiele wyjasnia a juz klienci przynoszą zaswiadczenia z serwisów odnosnie ogranicznika.Cena za wydanie waha sie od 0 do 400 zł za zaswiadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przeznaczone wyłącznie do robot publicznych na obszarach miejskich" a to co to są za pojazdy?

Np. polewaczki , czyszczące pobocze jezdni [ zamiatarki ]...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo napisał/a:

A jak sprawa wygląda w przypadku samochodów specjalnych powyżej 3.5 T.

 

DZ.U.108 art 66 ust 1b pkt 1

 

1) (21) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, (...)

Proszę pamiętać, że przecinek jest dopiero za wyrazem Policji co oznacza, iż dotyczy to pojazdów resortowych tam wymienionych.

 

Jeśli natomiast pojazd jest tylko pojazdem specjalnym nie używanym do celów nazwijmy resortowych wówczas bierzemy pod uwagę:

 

36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

 

Jeśli w pojeździe są przewożone rzeczy bądź osoby wówczas jeśli jest to przedsiębiorca wykonuje transport drogowy i przewozy na potrzeby własne i musi mieć ogranicznik po 1988r.

 

Proszę zauważyć różnicę definicji z pkt 37 pojazdu używanego do celów specjalnych z definicją pojazdu specjalnego z pkt 36.

 

Wychodząc na przeciw następnemu pytaniu. To jest zmartwienie właściciela pojazdu czy poinformuje diagnostę, iż posiada licencję lub zaświadczenie na przewozy drogowe. Jak nie zgłosi, że wykonuje transport to nie otrzyma zaświadczenia a ITD na drodze mu to wyklaruje zatrzymując dowód rejestracyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek D napisał/a:

"przeznaczone wyłącznie do robot publicznych na obszarach miejskich" a to co to są za pojazdy?

 

 

Np. polewaczki , czyszczące pobocze jezdni [ zamiatarki ]...

 

A czy można zaliczyć do tych pojazdów śmieciarki lub hakowce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacjach uważamy, iż każdy pojazd, który jest tylko i wyłącznie przeznaczony do wykonywania robót na drodze ( budowa lub naprawa drogi, kanalizacji) w tym również, samochód ciężarowy - wywrotka, polewaczka , lub beczka do przewozu wody zgodnie z przeznaczeniem pojazdu specjalnego czy specjalizacji sam. ciężarowego.

 

O tym czy pojazd jest przeznaczony tylko i wyłącznie do wykonywania róbót drogowych na terenie miasta bez wyjazdu poza granice administracyjne miasta może w oświadczeniu pod odpowiedzialnością karną stwierdzić tylko właściciel pojazdu.

 

Taki pojazd nie musi być wyposażony w ogranicznika prędkości.

 

Jeśli chodzi o przykładową śmieciarkę to wykonuje ona zgodnie z ustawą o transporcie drogowym przewóz na potrzeby własne rzeczy. Wydaje się mi, że śmieciarka zabiera śmieci z posesji a nie drogi i nie wykonuje w związku z tym żadnych robót na drodze. Bo i niby jakich czyści ulice? Od tego jest "polewaczka" i "zamiatarka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy pojazd, który jest tylko i wyłącznie przeznaczony do wykonywania robót na drodze ( budowa lub naprawa drogi, kanalizacji) w tym również, samochód ciężarowy - wywrotka, polewaczka , lub beczka do przewozu wody zgodnie z przeznaczeniem pojazdu specjalnego czy specjalizacji sam. ciężarowego

 

No dobrze - a co w sytuacjach, kiedy samochód taki dla wykonania swojej czynności musi wyjechać poza obszar miejski (np. wywrotka dowożąca żwir do budowy drogi ze żwirowni w sąsiedniej miejscowości, lub polewaczka, która aby dojechać do wydzielonego obszaru miejskiego musi przejechać przez teren innej gminy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też najlepiej podobają się te a.........tmy czy jakoś tam najbardziej się na tym można połapać ale najczęściej to jest tak przyjeżdża pan przewożnik z dowodem bez sam. więc pytam ogranicznik jest a on pewnie że jest no to pokaż a on na to chyba cie po.....ło i jedzie tam gdzie o takie rzeczy nawet nie pytają :razz:

czy zamiast oświadczenia nie lepiej poprosić o tarczki z tacha z kilku dni, to mają przy sobie? ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w sytuacjach, kiedy samochód taki dla wykonania swojej czynności musi wyjechać poza obszar miejski

Po prostu nie korzysta już z uprawnienia nie posiadania ogranicznika. pkt 5 jasno to precyzuje. Właściciel sam zgłosi czy jeździ czy nie jeździ po za miasto. Jak sobie przeliczy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w stosunku do terminu wykonania roboty na drodze to chyba ie trzeba być ekonomistą by wiedzieć jakie straty poniesie za nie zamontowanie ogranicznika skoro wie, że jeździ poza miasto.

 

czy zamiast oświadczenia nie lepiej poprosić o tarczki z tacha z kilku dni,

Uprawnienia do ich przeglądania posiada wyłącznie policja i inspekcja transportu drogowego, inspekcja pracy, straż graniczna. To tak jak by od pojazdu TAXI żądać licencje, albo nauki jazdy zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności regulowanej. Dajmy szanse ludziom być uczciwymi. Kierując się ograniczonym zaufaniem Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała we wszystkich województwach po kilkadziesiąt etatów. Jak właścicieli aut stać na mandaty kilkuzerowe to w końcu im tylko dziękować bo zmniejszą dziurę budżetową i będzie na lekarzy, pielęgniarki, górników nauczycieli itp. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S

 

http://www.psm.pl/akty_prawne/ekmt/certyfikat_s.html

 

 

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1245.htm

 

http://www.eurotruck.internetdsl.pl/oznaczenianamasce.html

 

Czy to też wiarygodny dokument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S

ja wtedy do niego nie podchodzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S

 

Spełnienie wymogów EURO nie ma z tym nic wspólnego.

 

Pierwszy link odpuszczamy. Żyjemy w Polsce i tu jest polski język urzędowy, .

 

Jednak z linku

Wynika, iż w załączniku nr 4 jest wprost podany certyfikat urządzenia ograniczającego prędkość jazdy wydany przez producenta.

 

Żadne zaświadczenia. Tylko homologacja, a skoro jest wzór. Warto się zastanowić nad certyfikatem z załącznika nr 4 wersji polskiej skoro jest tam mowa o ogranicznikach prędkości.

 

PS. Uważam, że za link drugi z Dz. U. Młody8 powinien dostać punkcik od autora ponieważ wniósł materiał pokazujący jaki dokument powinno się uznawać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S

 

Podejrzewam, że w tej sytuacji to raczej klient będzie robił podchody. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! No i proszę jest przepis i do tej pory nikt jednoznacznie nie określił, których pojazdów to dotyczy, a może było by w takim razie określić, których pojazdów przepis nie dotyczy. co na to szanowne ministerstwo? Ponieważ nie widzę nigdzie komentarza na ten temat ze strony ministerstwa.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę nigdzie komentarza na ten temat ze strony ministerstwa.

Pewnie sam ustawodawca nie wie dokładnie co miał na myśli , albo wie tylko mała grupka osób , a co dopiero ministerstwo - przecież do robiła inna ekipa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu jest nie tak w tym skanie bo do 01.10.2001 roku autobusy zarobkowo wymagany ogranicznik a po tej dacie już nie. (wadług pliku w pdf wykonanym przez Norberta)

W pliku tym przy autobusach do 10 t wpisane jest przy dacie rejestracji po 1.10.2001 , że nie potrzeba ogranicznika .Natomiast w innych przytoczonych wykazach jest on obowiązkowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież do robiła inna ekipa

Może i robiła inna ekipa ale obecna zatrudnia chyba fachowców w tej dziedzinie. Powinni oni określić jasno stanowisko żeby wszystko było jednoznaczne. W końcu za coś im płacą. Z naszych pieniędzy zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni oni określić jasno stanowisko żeby wszystko było jednoznaczne. W końcu za coś im płacą. Z naszych pieniędzy zresztą.

Powiedzonko z jakiegoś filmu

nic o tym nie wiem , ja nie tutejszy :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zasadnością sprawdzania ograniczników prędkości przez SKP

Dlaczego ?

Zapis DZ.U.32 z 2003 r, o warunkach tech. , zobowiązywał SKP do sprawdzenia zgodnie z par 11 ust 1 pkt 17 - ogranicznika , oraz z pkt 16 - tachografu .

Natomiast w DZ.U.34 z 2004 r pkt 16 i 17 wykreślono , co świadczyło o zdjęciu z SKP obowiązku ich sprawdzania.

Wzmianka DZ.U. 227 [ tabela ] poz 8.1.14 o ograniczniku , przypuszczać by można , że dotyczy sprawdzenia go przy materiałach niebezpiecznych i autobusu 100/h.

Wprawdzie poprzez DZ.U. 92 z 2004 r wpisano do ustawy ogranicznik , ale nie wpisano go do DZ.U. 32 , który jest dla SKP dziennikiem wykonawczym , dotyczącym wymaganych warunków technicznych pojazdów .

Skoro wykreślono ogranicznik z DZ.U. 32 , a nie dopisano ponownie , to jest to jakby wskazówką , że czynność sprawdzania nie należy do SKP , lecz do innych uprawnionych organów [ ITD lub policji ]

Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za co diagnostę obchodzi prędkość na drodze tira nie jestem w stanie w żaden sposób sprawdzić działania ogranicznika prędkości mog,e tylko sprawdzić jakąś naklejkę która też nie wiadomo czy jest OK. czy nie lepiej było jak było że ogranicznik dotyczył autobusów 100 km. i mat nieb. resztę powinno się zostawić radarom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wykreślono ogranicznik z DZ.U. 32 , a nie dopisano ponownie , to jest to jakby wskazówką , że czynność sprawdzania nie należy do SKP , lecz do innych uprawnionych organów [ ITD lub policji ]

Co Wy na to ?

 

Wydaje mi sie ,ze Dz. U 03.227 par 1 mowi wystarczajaco na czym polega badanie tech. pojazdu chociaz wolalbym aby bylo inaczej :?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.