Nowicjusz Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 W jednym z punktów dyrektywy jest napisane: >>Obecnie dostępne są proste i powszechne systemy diagnostyczne, które jednostki badawcze mogą zastosować do zbadania znacznej większości pojazdów wyposażonych w ograniczniki prędkości. W przypadku tych pojazdów, w których nie będą mogły zostać zastosowane powszechnie dostępne narzędzia diagnostyczne, władze będą musiały albo posłużyć się sprzętem udostępnionym przez producenta pojazdu, albo zapewnić przyjmowanie odpowiedniego świadectwa badań od producenta pojazdu lub jego reprezentanta. Zna ktoś takie proste i powszechne urządzenie które mozna by wykorzystać na stacji kontroli pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 ukazała sie informacja techniczna na stronie PISKP która równiez wiele wyjasnia a juz klienci przynoszą zaswiadczenia z serwisów odnosnie ogranicznika.Cena za wydanie waha sie od 0 do 400 zł za zaswiadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 "przeznaczone wyłącznie do robot publicznych na obszarach miejskich" a to co to są za pojazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 A jak sprawa wygląda w przypadku samochodów specjalnych powyżej 3.5 T. Bo wszędzie jest mowa o samochodach ciężarowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 "przeznaczone wyłącznie do robot publicznych na obszarach miejskich" a to co to są za pojazdy? Np. polewaczki , czyszczące pobocze jezdni [ zamiatarki ]... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 A jak sprawa wygląda w przypadku samochodów specjalnych powyżej 3.5 T. DZ.U.108 art 66 ust 1b pkt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 9 Styczeń 2008 Share Napisano 9 Styczeń 2008 pablo napisał/a: A jak sprawa wygląda w przypadku samochodów specjalnych powyżej 3.5 T. DZ.U.108 art 66 ust 1b pkt 1 1) (21) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, (...) Proszę pamiętać, że przecinek jest dopiero za wyrazem Policji co oznacza, iż dotyczy to pojazdów resortowych tam wymienionych. Jeśli natomiast pojazd jest tylko pojazdem specjalnym nie używanym do celów nazwijmy resortowych wówczas bierzemy pod uwagę: 36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji; Jeśli w pojeździe są przewożone rzeczy bądź osoby wówczas jeśli jest to przedsiębiorca wykonuje transport drogowy i przewozy na potrzeby własne i musi mieć ogranicznik po 1988r. Proszę zauważyć różnicę definicji z pkt 37 pojazdu używanego do celów specjalnych z definicją pojazdu specjalnego z pkt 36. Wychodząc na przeciw następnemu pytaniu. To jest zmartwienie właściciela pojazdu czy poinformuje diagnostę, iż posiada licencję lub zaświadczenie na przewozy drogowe. Jak nie zgłosi, że wykonuje transport to nie otrzyma zaświadczenia a ITD na drodze mu to wyklaruje zatrzymując dowód rejestracyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 Tomek D napisał/a: "przeznaczone wyłącznie do robot publicznych na obszarach miejskich" a to co to są za pojazdy? Np. polewaczki , czyszczące pobocze jezdni [ zamiatarki ]... A czy można zaliczyć do tych pojazdów śmieciarki lub hakowce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 Po konsultacjach uważamy, iż każdy pojazd, który jest tylko i wyłącznie przeznaczony do wykonywania robót na drodze ( budowa lub naprawa drogi, kanalizacji) w tym również, samochód ciężarowy - wywrotka, polewaczka , lub beczka do przewozu wody zgodnie z przeznaczeniem pojazdu specjalnego czy specjalizacji sam. ciężarowego. O tym czy pojazd jest przeznaczony tylko i wyłącznie do wykonywania róbót drogowych na terenie miasta bez wyjazdu poza granice administracyjne miasta może w oświadczeniu pod odpowiedzialnością karną stwierdzić tylko właściciel pojazdu. Taki pojazd nie musi być wyposażony w ogranicznika prędkości. Jeśli chodzi o przykładową śmieciarkę to wykonuje ona zgodnie z ustawą o transporcie drogowym przewóz na potrzeby własne rzeczy. Wydaje się mi, że śmieciarka zabiera śmieci z posesji a nie drogi i nie wykonuje w związku z tym żadnych robót na drodze. Bo i niby jakich czyści ulice? Od tego jest "polewaczka" i "zamiatarka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 każdy pojazd, który jest tylko i wyłącznie przeznaczony do wykonywania robót na drodze ( budowa lub naprawa drogi, kanalizacji) w tym również, samochód ciężarowy - wywrotka, polewaczka , lub beczka do przewozu wody zgodnie z przeznaczeniem pojazdu specjalnego czy specjalizacji sam. ciężarowego No dobrze - a co w sytuacjach, kiedy samochód taki dla wykonania swojej czynności musi wyjechać poza obszar miejski (np. wywrotka dowożąca żwir do budowy drogi ze żwirowni w sąsiedniej miejscowości, lub polewaczka, która aby dojechać do wydzielonego obszaru miejskiego musi przejechać przez teren innej gminy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fako43 Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 mnie też najlepiej podobają się te a.........tmy czy jakoś tam najbardziej się na tym można połapać ale najczęściej to jest tak przyjeżdża pan przewożnik z dowodem bez sam. więc pytam ogranicznik jest a on pewnie że jest no to pokaż a on na to chyba cie po.....ło i jedzie tam gdzie o takie rzeczy nawet nie pytają czy zamiast oświadczenia nie lepiej poprosić o tarczki z tacha z kilku dni, to mają przy sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 a co w sytuacjach, kiedy samochód taki dla wykonania swojej czynności musi wyjechać poza obszar miejski Po prostu nie korzysta już z uprawnienia nie posiadania ogranicznika. pkt 5 jasno to precyzuje. Właściciel sam zgłosi czy jeździ czy nie jeździ po za miasto. Jak sobie przeliczy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w stosunku do terminu wykonania roboty na drodze to chyba ie trzeba być ekonomistą by wiedzieć jakie straty poniesie za nie zamontowanie ogranicznika skoro wie, że jeździ poza miasto. czy zamiast oświadczenia nie lepiej poprosić o tarczki z tacha z kilku dni, Uprawnienia do ich przeglądania posiada wyłącznie policja i inspekcja transportu drogowego, inspekcja pracy, straż graniczna. To tak jak by od pojazdu TAXI żądać licencje, albo nauki jazdy zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności regulowanej. Dajmy szanse ludziom być uczciwymi. Kierując się ograniczonym zaufaniem Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała we wszystkich województwach po kilkadziesiąt etatów. Jak właścicieli aut stać na mandaty kilkuzerowe to w końcu im tylko dziękować bo zmniejszą dziurę budżetową i będzie na lekarzy, pielęgniarki, górników nauczycieli itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Młody8 Napisano 11 Styczeń 2008 Share Napisano 11 Styczeń 2008 Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S http://www.psm.pl/akty_prawne/ekmt/certyfikat_s.html http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1245.htm http://www.eurotruck.internetdsl.pl/oznaczenianamasce.html Czy to też wiarygodny dokument. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 11 Styczeń 2008 Share Napisano 11 Styczeń 2008 Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S ja wtedy do niego nie podchodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 11 Styczeń 2008 Share Napisano 11 Styczeń 2008 Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S Spełnienie wymogów EURO nie ma z tym nic wspólnego. Pierwszy link odpuszczamy. Żyjemy w Polsce i tu jest polski język urzędowy, . Jednak z linku http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1245.htm Wynika, iż w załączniku nr 4 jest wprost podany certyfikat urządzenia ograniczającego prędkość jazdy wydany przez producenta. Żadne zaświadczenia. Tylko homologacja, a skoro jest wzór. Warto się zastanowić nad certyfikatem z załącznika nr 4 wersji polskiej skoro jest tam mowa o ogranicznikach prędkości. PS. Uważam, że za link drugi z Dz. U. Młody8 powinien dostać punkcik od autora ponieważ wniósł materiał pokazujący jaki dokument powinno się uznawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 11 Styczeń 2008 Share Napisano 11 Styczeń 2008 Koledzy a jak podchodzicie jeżeli klient nie ma zaświadczenie o zamontowanym ograniczniku ale ma np. certyfikatu EURO 2 lub EURO 3 lub S Podejrzewam, że w tej sytuacji to raczej klient będzie robił podchody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 12 Styczeń 2008 Share Napisano 12 Styczeń 2008 Witam! No i proszę jest przepis i do tej pory nikt jednoznacznie nie określił, których pojazdów to dotyczy, a może było by w takim razie określić, których pojazdów przepis nie dotyczy. co na to szanowne ministerstwo? Ponieważ nie widzę nigdzie komentarza na ten temat ze strony ministerstwa. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 nie widzę nigdzie komentarza na ten temat ze strony ministerstwa. Może to i lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 nie widzę nigdzie komentarza na ten temat ze strony ministerstwa. Pewnie sam ustawodawca nie wie dokładnie co miał na myśli , albo wie tylko mała grupka osób , a co dopiero ministerstwo - przecież do robiła inna ekipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 14 Styczeń 2008 Share Napisano 14 Styczeń 2008 Coś tu jest nie tak w tym skanie bo do 01.10.2001 roku autobusy zarobkowo wymagany ogranicznik a po tej dacie już nie. (wadług pliku w pdf wykonanym przez Norberta) W pliku tym przy autobusach do 10 t wpisane jest przy dacie rejestracji po 1.10.2001 , że nie potrzeba ogranicznika .Natomiast w innych przytoczonych wykazach jest on obowiązkowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 15 Styczeń 2008 Share Napisano 15 Styczeń 2008 przecież do robiła inna ekipa Może i robiła inna ekipa ale obecna zatrudnia chyba fachowców w tej dziedzinie. Powinni oni określić jasno stanowisko żeby wszystko było jednoznaczne. W końcu za coś im płacą. Z naszych pieniędzy zresztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 16 Styczeń 2008 Share Napisano 16 Styczeń 2008 Powinni oni określić jasno stanowisko żeby wszystko było jednoznaczne. W końcu za coś im płacą. Z naszych pieniędzy zresztą. Powiedzonko z jakiegoś filmu nic o tym nie wiem , ja nie tutejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 16 Styczeń 2008 Share Napisano 16 Styczeń 2008 Zastanawiam się nad zasadnością sprawdzania ograniczników prędkości przez SKP Dlaczego ? Zapis DZ.U.32 z 2003 r, o warunkach tech. , zobowiązywał SKP do sprawdzenia zgodnie z par 11 ust 1 pkt 17 - ogranicznika , oraz z pkt 16 - tachografu . Natomiast w DZ.U.34 z 2004 r pkt 16 i 17 wykreślono , co świadczyło o zdjęciu z SKP obowiązku ich sprawdzania. Wzmianka DZ.U. 227 [ tabela ] poz 8.1.14 o ograniczniku , przypuszczać by można , że dotyczy sprawdzenia go przy materiałach niebezpiecznych i autobusu 100/h. Wprawdzie poprzez DZ.U. 92 z 2004 r wpisano do ustawy ogranicznik , ale nie wpisano go do DZ.U. 32 , który jest dla SKP dziennikiem wykonawczym , dotyczącym wymaganych warunków technicznych pojazdów . Skoro wykreślono ogranicznik z DZ.U. 32 , a nie dopisano ponownie , to jest to jakby wskazówką , że czynność sprawdzania nie należy do SKP , lecz do innych uprawnionych organów [ ITD lub policji ] Co Wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 jestem za co diagnostę obchodzi prędkość na drodze tira nie jestem w stanie w żaden sposób sprawdzić działania ogranicznika prędkości mog,e tylko sprawdzić jakąś naklejkę która też nie wiadomo czy jest OK. czy nie lepiej było jak było że ogranicznik dotyczył autobusów 100 km. i mat nieb. resztę powinno się zostawić radarom . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Skoro wykreślono ogranicznik z DZ.U. 32 , a nie dopisano ponownie , to jest to jakby wskazówką , że czynność sprawdzania nie należy do SKP , lecz do innych uprawnionych organów [ ITD lub policji ] Co Wy na to ? Wydaje mi sie ,ze Dz. U 03.227 par 1 mowi wystarczajaco na czym polega badanie tech. pojazdu chociaz wolalbym aby bylo inaczej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.