Skocz do zawartości

Ograniczniki prędkości - 1 stycznia 2008 ?????


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi sie ,ze Dz. U 03.227 par 1 mowi wystarczajaco na czym polega badanie tech. pojazdu chociaz wolalbym aby bylo inaczej

I zgodnie z tym paragrafem , sprawdzamy to co wpisane jest w DZ.U.32

Ogranicznik , jak pisałem wcześniej , jest tam wykreślony - czyli SKP nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 309
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • boden

    31

  • Norbert Jezierski

    26

  • Bogusław Maćkowski

    25

  • Psuj

    20

Warszawa, 6 grudnia 2007 r.

 

MINISTER INFRASTRUKTURY

TD-5t-052-42/07

 

Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego

Zarząd Główny

Stobno k/Piły 82

64-905 Stobno

 

Odpowiadając na pismo z dnia 20 listopada 2007 r. w sprawie ograniczników prędkości Ministerstwo uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 66 ust. 1 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późno zm.) autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalowych (Dz. U. Nr 92 poz. 884) dla pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. uj:ywanych w krajowym transporcie drogowym oraz niezarobkowym przewozie drogowym, wprowadzony został okres przejściowy na dostosowanie do wymogu wyposażenia tych pojazdów w ograniczniki prędkości..

Powyżej przywołane przepisy implementują w pełni Dyrektywę Rady 92/6/EWG z dnia 10 lutego 1992 r. zmienioną Dyrektywą 2002/85 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości w niektórych kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie.

Przychylając się jednak do dużej liczby wniosków przedsiębiorców wykonujących krajowy przewóz towarów i osób, dopuszczono zastosowanie dwóch dróg postępowania:

 

1. udzielanie przez ministra właściwego do spraw transportu indywidualnych odstępstw od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust.l ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późno zm.) poprzez wydanie decyzji administracyjnej dopuszczającej w pojeździe brak ogranicznika prędkości;

2. określenie, zgodnie z art. 21 ust. 4 ww. ustawy, indywidualnego ograniczenia prędkości, jeśli jest to uzasadnione konstrukcją lub stanem technicznym pojazdu. Ograniczenie to wówczas należy uwidocznić na znaku umieszczonym z tyłu pojazdu.

 

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że niniejsze sprawy prowadzi Pani T. Lewandowska, specjalista w Departamencie Transportu Drogowego Ministerstrva Infrastruktury (tel. 022630-12-50).

 

źródło: http://www.ozptd.pl/news/200/63.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal twierdzę po lekturze ustawy, że autobusy do 10 t i ciężarówki do 12 t zarejestrowane przed 01.10.2001 nie muszą mieć ogranicznika bez względu na rodzaj transportu jaki wykonują.

 

Rozbicie na transport i różne daty przystosowania (już obowiązujące) dotyczy autobusów do 10 t i ciężarówek do 12 t zarejestrowanych po 01.10.2001r. Dlatego te pola nie powinny być dwukolorowe a tylko zielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam tak jak Psuj, że w autobusach powyżej 5t do 10t, ciężarowe pow.3.5t do 12t i

ciągniki sam. zarejestrowane przed 1.10.2001r. nie muszą mieć ogrniczników.

Jestem po różnych lekturach ITS i PISKiP, iwłaśnie w jednym z pism jest wytłumaczone

które pojazdy nie muszą posiadać w/w ograniczników.

Jestem w posiadaniu takiego pisma, ale ze wzglęgu na to, że to konurencja nie mogę

tego tu zamieścić, ale wynika z niego jednoznacznie to co napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - dzięki - wieczorkiem siadam i analizuję :D

Panowie - jesteście w stanie podesłać mi coś na maila, do mojej wiadomości ?

Może jest coś, o czy nie wiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam mam pytanie, to NIE DOTYCZY dla autobusów (poniżej 10 ton) miedzy 1998 a 2001 i sam. cieżarowych (od 3,5 do 12 ton) między 1998 a 2001.

To jakich pojazdów dotyczy (proszę o odpowiedz tak w skrucie).

I takie pytanie niezarobkowy przewóz drogowy to co tak jakby Zdzichu miał swojego Mana 18 DMC (rok 2002) i woził gruz ze swojej budowy na druga swoją budowe prywatnie.(czy prywatnie w domu mając takiego Mana musze tez mieć ogranicznik)

 

Uważam że powinno się rozbić jeszcze autobusy na od 5 ton, powyżej 5 ton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko wskazówka, ale napewno pomocna.

 

Starajac sie nieco rozjasnic kwestie, które pojazdy musza, a które nie musza, byc wyposa7one

w homologowany ogranicznik predkosci od dnia 1 stycznia 2008 roku, najłatwiej bedzie podejsc do

tego problemu od strony selekcji negatywnej, to znaczy wymienic te pojazdy, w których nie ma

obowiazku montowania ograniczników predkosci. Sa to nastepujace pojazdy:

1) autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 10 t, samochody cie7arowe

o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 12 t i ciagniki samochodowe, dla których

dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powy7ej 12 t zarejestrowane przed

dniem 1 stycznia 1988 r.,

2) autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 5 t, ale nie przekraczajacej 10 t,

samochody cie7arowe o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 3,5 t, ale nie

przekraczajacej 12 t, i ciagniki samochodowe, dla których dopuszczalna masa całkowita

zespołu pojazdów wynosi powy7ej 3,5 t, ale nie przekracza 12 t zarejestrowane przed

dniem 1 pazdziernika 2001 r.,

3) autobusy, które ze wzgledów konstrukcyjnych nie osiagaja predkosci wiekszej ni7 100 km/h

i samochody cie7arowe, które ze wzgledów konstrukcyjnych nie osiagaja predkosci wiekszej

ni7 90 km/h.,

4) pojazdy specjalne lub u7ywane do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczenstwa

Wewnetrznego, Agencji Wywiadu, Słu7by Kontrwywiadu Wojskowego, Słu7by Wywiadu

Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Stra7y Granicznej, Słu7by Wieziennej, Sił

Zbrojnych RP i jednostek ochrony przeciwpo7arowej,

5) pojazdy zabytkowe,

6) pojazdy u7ywane do prowadzenia badan naukowych na drogach,

7) pojazdy przeznaczone wyłacznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

 

 

Pzdr. endriu03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Pan się z tym zgadza P. Jezierski, pytam się ponieważ nie mogę pobrać Pana plików, a jutro 21 dzień nowego roku i już pora wiedzieć coś ostatecznego i pewnego. Dziękuję i Pozdrawiam Zdzisław Haszto z Leżajska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trafiłem tu przypadkowo ale problem mam całkiem odpowiedni. posiadam pojazd ratownictwa drogowego ( holownik dla pojazdów ciężarowych) i temat ograniczników mnie także ciekawi. Ustawa jak sami wiecie dopuszcza ustępstwa : "nie dotyczy pojazdów specjalnych LUB przeznaczonych do celow specjalnych - i tu wymienia się odpowiednie służby

Moje pytanie (idąc śladem hasła; lub czasopisma) czy pojazd zarejstrowany jako pojazd specjalny (pomoc drogowa kod 504) Państwa zdaniem (jak przyjedzie na przegląd) powinien mieć ogranicznik prędkości?? znając troszkę język polski należało by przypuszczać, że NIE ale proszę o opinię

Z góry dziękuję

Maciek

 

P.S. a swoją drogą to dobrze, że nie mam autobusów (bo tu dopiero jest jazda - jak sądzę po przeczytaniu postów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muki , tą odpowiedź masz napisaną przez Bogusława

 

pablo napisał/a:

A jak sprawa wygląda w przypadku samochodów specjalnych powyżej 3.5 T.

 

DZ.U.108 art 66 ust 1b pkt 1

 

1) (21) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, (...)

Proszę pamiętać, że przecinek jest dopiero za wyrazem Policji co oznacza, iż dotyczy to pojazdów resortowych tam wymienionych.

 

Jeśli natomiast pojazd jest tylko pojazdem specjalnym nie używanym do celów nazwijmy resortowych wówczas bierzemy pod uwagę:

 

36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

 

Jeśli w pojeździe są przewożone rzeczy bądź osoby wówczas jeśli jest to przedsiębiorca wykonuje transport drogowy i przewozy na potrzeby własne i musi mieć ogranicznik po 1988r.

 

Proszę zauważyć różnicę definicji z pkt 37 pojazdu używanego do celów specjalnych z definicją pojazdu specjalnego z pkt 36.

 

Wychodząc na przeciw następnemu pytaniu. To jest zmartwienie właściciela pojazdu czy poinformuje diagnostę, iż posiada licencję lub zaświadczenie na przewozy drogowe. Jak nie zgłosi, że wykonuje transport to nie otrzyma zaświadczenia a ITD na drodze mu to wyklaruje zatrzymując dowód rejestracyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Pan się z tym zgadza P. Jezierski, pytam się ponieważ nie mogę pobrać Pana plików, a jutro 21 dzień nowego roku i już pora wiedzieć coś ostatecznego i pewnego. Dziękuję i Pozdrawiam Zdzisław Haszto z Leżajska.

Przepraszam, że tak troszkę żartem - ale pewne są w życiu dwie rzeczy - śmierć i podatki :lol:

Proszę zrozumieć, że ja nie mam monopolu na wiedzę i wiele rzeczy, które pojawiają się na tym forum, to i dla mnie nauka ... Podsłucham tu i tam, gdzieś tam zanotuję - i próbuję coś "sklecić". Nie zawsze jest to wersja końcowa i w 100% jednoznaczna. Ale po pierwsze - ktoś to musi robić, po drugie zaś - mam tyle czasu ile mam - czyli zdecydowanie za mało. Stąd pewne opóźnienia. A poza tym - czuję się bardziej informatykiem, niż diagnostą ... :D

 

Proszę opisać szerzej - co to znaczy, że nie może Pan pobrać plików - bo nie rozumiem problemu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio serio - sobie znanymi kanałami poruszyliśmy sprawę ograniczników rozmawiając ze znajomymi inspektorami ITD.

I sprawa wygląda obecnie tak, że na kilka dni wstrzymuję się z jednoznacznym osądem co i jak - przynajmniej do czasu zajęcia przez nich jednoznacznego stanowiska. Za tydzień mają szkolenie na ten temat, my (forum) następnego dnia opublikujemy ich punkt widzenia.

 

Słowem - sprawa nie jest taka oczywista, na jaką wygląda ... :nook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio serio - sobie znanymi kanałami poruszyliśmy sprawę ograniczników rozmawiając ze znajomymi inspektorami ITD.
Słowem - sprawa nie jest taka oczywista, na jaką wygląda ... :nook

I tu dodam , że dopóki nie zapiszą ponownie wykreślonej w 2004 r czynności dotyczącej ograniczników i tachografów w DZ.U.32 , to dajmy sobie z tym spokój , bo to nie nasza broszka , lecz ITD i policji .

Informować możemy , ale nie kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę przypomknieć, iż Dz. Nr 32 nie ma z tym nic wspólnego. To, że sprawdza się ograniczniki wynika wprost z ustawy i w dodatku z artykułu, w którym diagnosta określa sprawność pojazdu.

 

Ponieważ tak zacne instytucje jak PISKP i MI i tacy fachowcy jak PSUJ w zamieszczonym tu komunikacie nie powołują się na Dz. z 2003r. ws ograniczników proponuję z diagramem i określeniem grupy badanych pojazdów między 1988 a 2001r. w transporcie zaczekać do 31.01.2008r. Poprosiłem samych zainteresowanych czyli wojewódzkie ITD by na szkoleniu ws ograniczników, które odbędzie się pod koniec stycznia by zajęli stanowisko ws Dz. z 2003r. Do tego czasu uzyskam odpowiedź.

 

Swoją drogą uważam, iż skoro w 2003r. i 2004r. przepisy nie zmieniły treści artykułu 66 co było by zrozumiałe, że nowszy przepis znosi treść starszego więc nadal obowiązują. Nie ma przepisu odwołującego określoną w przepisach przejściowych grupę pojazdów używanych w transporcie. Ale poczekamy na rozstrzygnięcie by mieć pełną jasność i wówczas będzie można nanieść to na diagramie.

 

Poczekaliśmy 3 tygodnie myślę że możemy poczekać jeszcze tydzień. Chodzi tylko o jasność w grupie pojazdów używanych w transporcie drogowym w latach rejestracji 1988-2001.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale jakiś niesformatowany jestem, gdyż nie mogę otworzyć tych schematów a nie mam ochoty kolejnej przeglądarki instalować. Może jakiś scan?

 

Panowie. Myślałem, że świat będzie piękny jak rozwiążemy wątpliwość PSUJA. O jakże się myliłem. Im bardziej wnikamy w temat ograniczników tym bardziej ... (bez komentarza).

 

Ale do rzeczy. Cieszę się, że tyle osób bierze udział w dyskusji, gdyż dzięki temu zanik powstanie ostateczne brzmienie można wysłuchać każdego i dojść do rozsądnych wniosków.

 

Jeśli chodzi o pojazdy zarejestrowane między 1988-2001r. poniżej 12T i odpowiednio 10T używanych w transporcie drogowym wstępnie doszliśmy do wniosku, iż nie dotyczy ich ten zapis ponieważ:

1) (Dz. U. z 2003 r. Nr 149, poz. 1451)

 

Art. 2. 1. Przepisy art. 66 ust. 1a-1c ustawy zmienianej w art. 1 w stosunku do pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. używanych w krajowym transporcie drogowym oraz niezarobkowym przewozie drogowym stosuje się od dnia 1 stycznia 2008 r., jeżeli pojazdy te nie były dotychczas wyposażone w ograniczniki prędkości.

 

i tak wg stanu na 2003r. brzmienie art. 66 ust. 1a widniało o treści:

(Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.)

Art. 66. 1. 1a. (1) Autobus o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochód ciężarowy i pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 2 pkt 35, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t, powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 2 pkt 35, do 85 km/h, tak aby prędkość rzeczywista tego pojazdu nie mogła przekroczyć 90 km/h.

A to oznacza, iż wówczas ustawodawca mówił iż w transporcie drogowym pojazdy o DMC przekraczającym odpowiednio 10T i 12T mają posiadać ogranicznik od 01.01.2008r.

 

Przepis nadal obowiązuje ponieważ nic nie odwołało art. 2 (Dz. U. z 2003r. Nr 149, poz. 1451). W tym brzemieniu pozostaje on w pełni spójny z art. 3 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 884).(dot. również pojazdów specjalnych w transporcie przystosowanych konstrukcyjnie do przewozu rzeczy lub osób).

 

I tu dziękuje PSUJOWI, że zasugerował konstruktywnie to zagadnienie.

 

Jednak nie ma tak dobrze. Tak wnikliwe rozpatrzenie wspomnianych przepisów spowodowało, iż nie wystarczy kosmetycznie zmienić diagram. Dobrze, że wspomniany diagram został poddany do konsultacji, gdyż zanim zaczniemy go stosować zdążymy z różnych poglądów przewidzieć jego słabe punkty.

 

A teraz do rzeczy.

 

(Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 884)

Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nieprzekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

Po pierwsze: pkt 3 nie ma zapisu w brzmieniu pojazdy o których mowa w pkt 1 i 2 tylko wymienia swoją grupę pojazdów.

Po drugie: wspomniana grupa pojazdów nie jest uzależniona od daty pierwszej rejestracji - przypominam, iż przepis wszedł w życie w dniu 01.05.2004r.

Po trzecie: WYŁĄCZNIE pojazdy używane w transporcie drogowym o wspomnianych DMC nie muszą mieć zamontowanych ograniczników do dnia 01.01.2008r. od którego dnia muszą mieć.

Po czwarte: wyjątek do dnia 01.01.2008r. dotyczy wyłącznie transportu jednocześnie wprowadzając obowiązek dla autobusów do 5T, sam. cięż, 3,5-7,5T oraz ciągników

3,5-7,5T a więc pojazdy nie używane w transporcie przysłowiowego Kowalskiego od dnia 01.05.2004r. MUSZĄ być wyposażone w ogranicznik bez względu na datę pierwszej rejestracji. A to oznacza, że Pan kowalski posiadający sam. ciężarowy o DMC 4T wyprodukowany np. w 1970r. o ile nie jest to zabytek na dzień 01.01.2008r. musi wyposażyć go w ogranicznik.

 

Powyższa wątpliwość zostanie poruszona również na szkoleniu pod koniec stycznia. I do czasu zajęcia stanowiska przez samych zainteresowanych myślę, że warto poczekać z diagramem.

 

Poruszam kolejną wątpliwość już z życia wziętą. Słyszałem, iż do WK zgłaszają się osoby z przytoczoną tu wypowiedzią MI przypomnę:

 

Warszawa, 6 grudnia 2007 r.

 

cyt. "MINISTER INFRASTRUKTURY

TD-5t-052-42/07

(...)

2. określenie, zgodnie z art. 21 ust. 4 ww. ustawy, indywidualnego ograniczenia prędkości, jeśli jest to uzasadnione konstrukcją lub stanem technicznym pojazdu. Ograniczenie to wówczas należy uwidocznić na znaku umieszczonym z tyłu pojazdu.

 

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że niniejsze sprawy prowadzi Pani T. Lewandowska, specjalista w Departamencie Transportu Drogowego Ministerstrva Infrastruktury (tel. 022630-12-50)."

 

Podziwiam klienta, że udało mu się dodzwonić jak twierdzi, gdyż ja nie dostąpiłem tego zaszczytu, a Pan Powołał się nawet w tle rozmowy na Pana K. Cóż jest to jego wersja ale do rzeczy.

W życiu nie słyszałem by ktoś z organów rejestrujących ograniczał prędkość, dzięki temu dowiedziałem się czegoś nowego. Cóż człowiek uczy się całe życie.

Ponoć MI odmówiło wg. pkt 1 tego pisma wydanie odstępstwa od posiadania ogranicznika ponieważ pojazd konstrukcyjnie rozwija prędkość ponad 90km. Producent VOLVO stwierdził, iż pojazd z 1992r. nie posiada homologacji z której wynika prędkość maksymalna i jednocześnie odmawia wydania zaświadczenia o nierozwijaniu przez pojazd prędkości mniejszej niż 90 km/h twierdząc, iż pojazd o tym nr VIN przekracza konstrukcyjnie 90km/h.

Znowu wychodzę z zachwytu, gdyż osoba ta twierdzi, iz rozmawia ponownie z MI i odsyłają go do organu rejestracyjnego na podst. art. 21 ust. 4 z powodu stanu technicznego?!?!

 

:razz::shock: no i :x

 

Teraz czysto teoretycznie. Nie jest napisane w jakiej formie organ rejestrujący ma ograniczyć prędkość i na podstawie jakich dokumentów. Załóżmy, że tamten organ wyda decyzję ograniczającą prędkość decyzją na podstawie instytucji mogącej stwierdzić stan techniczny czyli diagnosta, który podeprze się opinią rzeczoznawcy.

 

Wątpliwość brzmi: skoro producent twierdzi, iż pojazd konstrukcyjnie rozwija ponad 90km/h TO JAKIM CUDEM diagnosta stwierdzi, iż pojazd ma tak zły stan techniczny, iż pojazd pojedzie z prędkością 60 km/h???? Czy na pewno przedmiotem badania technicznego jest prędkość pojazdu i niby gdzie na kanale i dźwigniku czy na próbie drogowej na placu stacji czy może drodze publicznej gdzie prędkość jest 50 km/h w godzinach pracy stacji???? A nawet gdyby stwierdził, że stan techniczny jest tak fatalny, że samochód rozwinie prędkość 60km/h i naklei słynna naklejkę z ograniczeniem prędkości TO JAKIM PYTAM JAKIM CUDEM diagnosta określi wynik badania pozytywny dla pojazdu ze złym stanem technicznym???? :razz:

 

A teraz przepis:

(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

Art. 21. 4. Organ rejestrujący pojazd może ustalić dla indywidualnego pojazdu dopuszczalną prędkość niższą niż określona w art. 20, jeżeli jest to uzasadnione konstrukcją lub stanem technicznym pojazdu. Ograniczenie prędkości należy uwidocznić na znaku umieszczonym z tyłu pojazdu.

 

Jeśli chodzi o stan techniczny to napisałem co uważam powyżej. Natomiast mowa jest tu o prędkości określonej w art. 20 Prawka a on stanowi:

Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 500-2300 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 2300-500 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.

3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

a) na autostradzie - 130 km/h,

b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 110 km/h,

c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h,

d) na pozostałych drogach - 90 km/h;

2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,

b) na pozostałych drogach - 70 km/h.

4. Dopuszczalna prędkość autobusu spełniającego dodatkowe warunki techniczne określone w przepisach, o których mowa w art. 66 ust. 5, na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h.

5. (uchylony).

5a. (9) Rada Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki może, w drodze rozporządzenia, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. Nr 52, poz. 343), wprowadzić ograniczenia w dopuszczalnej prędkości pojazdów samochodowych.

6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi:

1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) - 30 km/h;

2) pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego - 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza obszarem zabudowanym;

3) motocykla (również z przyczepą) i motoroweru, którymi przewozi się dziecko w wieku do 7 lat - 40 km/h.

 

Ja przepraszam bardzo ale tu są określone prędkości poruszania się pojazdu NA DRODZE PUBLICZNEJ. I co to ma wspólnego z ogranicznikiem? Tyle co styczeń ze śniegiem.

 

Jak ktoś chce jeździć po drogach publicznych prędkością niższą niż dopuszczają przepisy a niech sobie jeździ 40km/h od 5-23 godziny. i Nawet niech naklejkę sobie naklei.

 

Czy stan techniczny zwalnia go z posiadania ogranicznika?

art. 66 ust. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

(...)

3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;

 

ZWOLNIENIE Z POSIADANIA OGRANICZNIKA DOTYCZY WYŁĄCZNIE POJAZDÓW NIEROZWIJAJĄCYCH PRĘDKOŚCI ZE WZGLĘDÓW KONSTRUKCYJNYCH A NIE ZE WZGLĘDU NA STAN TECHNICZNY.

 

Ja przepraszam, ale tylko autor pisma w MI wie co chciał osiągnąć dając punkt 2 w tym piśmie. Zgodzę się pkt 1 odstępstwo od warunków technicznych. Tylko po co tworzyć przepis jak daje się później odstępstwo no wiadomo dlaczego klient się o nie stara nie dlatego, że nie można zamontować ogranicznika, o którym było już wiadome w 2004r. tylko z przyczyn ekonomicznych.

 

Skoro jest tyle kontrowersji z tym ogranicznikiem to może faktycznie lepiej jak zniknie jak tachograf i będzie po problemie. Tym bardziej, że ludzie jak słyszę montują ograniczniki i wyjmują bezpieczniki i jadą 110 , 120 km i zapłacą mandat raz kiedyś jak ktoś akurat skontroluje tachograf.

 

No chyba, że ja tu czegoś nie rozumiem. Nie wiem, nie znam się ja tu tylko sprzątam :razz::evil: Żeby nie było ten temat też poprosiłem by mądrzejsi nad nim siedli i czekam by się dokształcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest tyle kontrowersji z tym ogranicznikiem to może faktycznie lepiej jak zniknie jak tachograf i będzie po problemie.

Jest to tak zamotane , że i chyba sam autor tego przepisu , do końca

nie jest pewien - jak , poco i dlaczego.

Chyba że wie , ale jest to tajemnica i wiadomość nie dla wszystkich. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.