Skocz do zawartości

Zmiana warunków technicznych od 20.10.2007 !!!


abc

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano nowelizację jednego z podstawowych aktów prawnych dotyczącego badań technicznych pojazdów - na którym to akcie oparta jest praca wszystkich Stacja Kontroli Pojazdów w Polsce ...

 

Dz.U.2007.192.1393, ogłoszony dnia 19 października 2007 r.

 

Minister Transportu, rozporządzenie z dnia 15 października 2007 r.

Zm.: rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Znacząca część zmian wchodzi w życie jutro, tj. 20-go X br.

Zapraszamy do pobierania !!!

 

Dz.U.2007.192.1393.pdf [PDF, 322 kB]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczescie ze mam juz egzamin za soba.......

Wspólczuje przyszłym diagnosta bo tak czytajac te zmiany bedzie z czego pisac pytania a jak ktos sie uczył w/g starych zasad bedzie maiłó spory problem..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzież to ten załącznik nr IV dyrektywy 97/27/WE pkt 2.2 dotyczący masy ciągniętej? Czy nie możnaby zacytować jej zamiast odsyłać nas do kolejnych aktów? (pytanie chyba do Ministra?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego "lala17". Odsyłanie do aktów prawnych, często nieosiągalnych dla zwykłych obywateli, lub po prostu z dostępem płatnym, to kolejne s...........o naszych "ukochanych prawotwórców".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzież to ten załącznik nr IV dyrektywy 97/27/WE

 

Na stronie 28-mej dokumentu PDF pobranego stąd:. http://www.plikus.pl/zobacz_plik-31977l-58199.html

 

pkt 2.2 dotyczący masy ciągniętej?
brzmi:

 

2.2. Określenie maksymalnej dopuszczalnej masy ciągnionej do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu:

 

2.2.1. Maksymalna dopuszczalna masa ciągniona do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu silnikowego

przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy, niezależnie od tego, czy jest to pojazd ciągnący czy nie, wynosi

mniejszą z następujących wartości:

a) technicznie dopuszczalna maksymalna masa ciągniona w oparciu o konstrukcję i osiągi pojazdu i/lub

wytrzymałość mechanicznego urządzenia sprzęgającego;

b) pojazdy przeznaczone tylko do ciągnięcia przyczep bez hamulców głównych: połowa masy pojazdu w stanie

gotowym do jazdy, lecz nie więcej niż 0,750 t;

c) pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep

wyposażonych w hamulce główne: maksymalna dopuszczalna masa do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych

pojazdu lub dla pojazdów terenowych (patrz ppkt 7.5 załącznika I) 1,5-krotność tej masy lecz nie więcej niż

3,5 t;

d) pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych

w hamulce główne bezwładnościowe (najazdowe): 3,5 t;

e) pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych

w układ hamowania długotrwałego: 1,5-krotność maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej do

celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu;

jeżeli spełnione są wszystkie odpowiednie przepisy techniczne przedstawione w dyrektywie 96/53/WE.

13/t. 19 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 229

W drodze odstępstwa od przepisów ppkt 1.4 niniejszego załącznika, dla pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia

więcej niż jednego rodzaju przyczep określonych w lit. b), c), d) i e) powyżej, dla każdej technicznej konfiguracji

typu pojazdu można określić do trzech różnych maksymalnych dopuszczalnych mas ciągnionych do celów

rejestracyjnych/eksploatacyjnych, zgodnie z właściwościami połączeń hamulcowych pojazdu silnikowego: jedną

dla przyczep bez hamulców głównych, jedną dla przyczep wyposażonych w hamulce bezwładnościowe oraz

jedną dla przyczep posiadających układ hamowania długotrwałego. Masy te są określane zgodnie z tym, co

powiedziano powyżej, poprzez odpowiednie stosowanie lit. b), c), d) i e).

Masa mniejsza od tej, jaka została w ten sposób określona może zostać przyjęta przez Państwo Członkowskie na

wniosek producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może na forum założyć dział z aktami prawnymi unijnymi dla nas niezbędnymi, tak jak mamy teksty jednolite dzięki jednemu z nas tak może i to żeby mieć wszystko w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest już w stanie zapodać najważniejsze kwestie w tych zmianach?

szlaban na orurowanie - § 7 p 11 - tylko homologowane dla danego pojazdu

§ 8 p 2a - dopuszczenie drzwi z zawiasami z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może na forum założyć dział z aktami prawnymi unijnymi dla nas niezbędnymi, tak jak mamy teksty jednolite dzięki jednemu z nas tak może i to żeby mieć wszystko w jednym miejscu.

Jestem za tym pomyslem!

i nie tylko akty ale także orzecznictwo tak jak w sprawie Holandii,co załączam ...

można sie dowiedzieć ile trwa badanie w Holandii i ile kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.2. Określenie maksymalnej dopuszczalnej masy ciągnionej do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu:

 

2.2.1. Maksymalna dopuszczalna masa ciągniona do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu silnikowego

przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy, niezależnie od tego, czy jest to pojazd ciągnący czy nie, wynosi

mniejszą z następujących wartości:

c) pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep

wyposażonych w hamulce główne: maksymalna dopuszczalna masa do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych

pojazdu lub dla pojazdów terenowych (patrz ppkt 7.5 załącznika I) 1,5-krotność tej masy lecz nie więcej niż

3,5 t;

 

Tu przy terenówce mówi się o 1,5 krotności masy pojazdu , a w DZ.U.103 o 150 % wartości urządzenia sprzęgającego

Chyba zaistniało jakiej przejęzyczenie[ oczywiście w naszym DZ.U.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Naklejka obowiązkowa

Wszystkie nowe samochody sprzedawane w Polsce muszą mieć informację o właściwym sposobie montowania dziecięcego fotelika.

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, każde miejsce siedzące samochodu wyposażone w poduszkę powietrzną powinno mieć ostrzeżenie przed montowaniem na tym miejscu fotelika ochronnego dla dziecka, tyłem do kierunku jazdy.

Takie ostrzeżenie w formie piktogramu, któremu może towarzyszyć wyjaśnienie słowne, powinno być trwale zamocowane i umieszczone w taki sposób, aby było widoczne dla osoby montującej fotelik.

Jeśli ostrzeżenie jest niewidoczne, podczas gdy zamknięte są drzwi pojazdu, należy umieścić dodatkową, stale widoczną informację. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po 20 października 2007 r.

 

 

 

www.motofakty.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.