boden Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 Masz u mnie pół litra, jak to przejdzie w ciągu najbliższego roku (tj. do końca 2008). I chętnie go z Tobą wypiję Mój optymizm wzrósł o 10 setek i następne 10 set na jego zwiększenie z mojej strony , co 10x10 daje 100 %- jestem pełen optymizmu :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 Od czegoś należy zacząć ! Pojazdy po poważnych wypadkach należy kasować 1! Przeróbki np. ciężarówki na autobus(zgodnie z nowym projektem) powinny przejść badanie specjalistyczne np. w ... "wysokospecjalizowanych placówkach" 2! Po badaniu technicznym w pojeździe powinny się znaleść wyniki drukowane z testow podstawowych podzespołów z datą i godziną z czego jednoznacznie by wynikało czy wogóle ... i jakie były faktyczne wyniki pomiarów, chociaż podstawowe !!! To już jest wiele. 3! Stworzenie instytucji która sprawy sporne bedzie rozstrzygać w sposów jednoznaczny aby nie dochodziło do różnej interpretacji przepisow w poszczególnych WK i SKP 4! Problem badań to nie przepisy, ale ich respektowanie a stworzenie tak prostej sprawy jak np. "certfikat pomiarów" gdzie znajdą się wyniki podstawowych badań zapisów zmusi "fabyke pieczątek" do wprowadzenie danego pojazdu na kanał to już coś ! Zamiast naklejek na szybe np.drukujmy kod kreskowy danego auta bedzie musiał byc zeskanowany przed rozpoczęciem badania technicznego (unikatowy dla kazdego pojazdu). Żaden pomysł nie jest doskonaly, ale to już coś ! Tu troszkę tak wygląda jak w oprogramowaniu jedni je zabezpieczają przed kopiowanieem a inni go łamia. Moje końcowe stwierdzenie jest takie, że należy iść w stronę dzialań które zmuszą wykonanie czynności które będą wstanie potwierdzić wykonanie odpowiedniej procedury badań niż straszenie sankcjami. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 Wymagałoby to (mówimy o kasacji aut wypadkowych) skorelowania ze sobą przepisów ubezpieczeniowych i "rejestracyjnych" tak jak ma to miejsce w innych krajach UE. Na dzień dzisiejszy nawet najśmielsze projekty nowych przepisów nawet o tym nie wspominają. Od takich rzeczy dzieli nas jeszcze cała era. Na dzień dzisiejszy pojazd dla którego ubezpieczalnia orzeka kasacje jak ma szczęście to nie przechodzi żadnego badania, jeśli nie zatrzymano DR, a w dokumentach nie wspomina sie o tym fakcie. Największy dealer grupy VW w Poznaniu żyje z tego Na dzień dzisiejszy WK kierują chociaż na dod. badanie jak wiedzą (bo wynika to wprost z dok.własności) że pojazd jest po szkodzie całkowitej, ale jeden z kolegów tutaj był oburzony tym faktem, ze co ma Urząd do oceniania takich sytuacji... Polepszenia więc bym się nie spodziewał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 a może jak ludziska kasy by więcej zarabiali to i lepszymi wózkami by .smigali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 Wymagałoby to (mówimy o kasacji aut wypadkowych) skorelowania ze sobą przepisów ubezpieczeniowych i "rejestracyjnych" tak jak ma to miejsce w innych krajach UE To niech ktoś dojży problem i wreszcie zacznijmy od "góry" gdzie pewne lobby jest silniejsze niż zdrowy rozsądek ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 14 Listopad 2007 Share Napisano 14 Listopad 2007 Wymagałoby to (mówimy o kasacji aut wypadkowych) skorelowania ze sobą przepisów ubezpieczeniowych i "rejestracyjnych" tak jak ma to miejsce w innych krajach UE. Na dzień dzisiejszy nawet najśmielsze projekty nowych przepisów nawet o tym nie wspominają. Od takich rzeczy dzieli nas jeszcze cała era. Ale przecież po coś , w jakimś celu ,powstaje CEPIK, po coś mają być w nim zawarte różne dane . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FARMER Napisano 15 Listopad 2007 Share Napisano 15 Listopad 2007 Czytając wszystkie zmiany w naszych przepisach i projekty zmian dochodzę (seba bez głupich uwag ) do wniosku że TDT staje się BOGIEM w tej materii . Moja propozycja jest następująca: A). TDT - dopowiada na zapytania np : WK, stowarzyszeń, (czyli jakiejś większej zainteresowanej społeczności ) w terminie 30 dni , indywidualnym pytającym - 90 dni . B). Odpowiedzi umieszcza na ogólnie dostępnej, własnej stronie internetowej TDT . C). Odpowiedzi te stanowią wiążącą interpretacje do przepisów. Co wy na to ? [ Dodano: 15-11-2007, 13:05 ] Witam serdecznie. Odnośnie TVN TURBO - często odnoszę wrażenie, że ten program jedyne co ma wspulnego z turbo to "turbo dziura". Takie przedstawianie sprawy jes krzywdzące dla wielu uczciwych diagnostów. Stąd też między innymi mamy ustawy zaostrzające kary wobec nas itp. wynalazki prawne, gdyż łatwiej zapamiętać to, żę diagnosta jest nierzetelny niż to, że dobrze chce wykonywać swoją pracę (zwłaszcza gdy daje N - co nie zostało pokazane). Wiem, że są tacy co "zarabiają" sami na taką opinię - dla realizatorów programu to ciekawszy materiał - wiadomo oglądalność. Może kiedyś kierowcy zrozumieja, że na SKP przyjeżdża się sprawnym pojazdem, a diagnosta jedynie to potwierdza w DR. Pozdrawiam Sorki za ortografię - nie układa się między nami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac Napisano 15 Listopad 2007 Share Napisano 15 Listopad 2007 witam przejechałem ten wątek od góry do dołu i jest kilka rzeczy wartych uwagi 1. nieszczęsne kamery u nas są i to pozwala mi wygonić klienta gdy na przegląd przyjeżdża sam dr w pracy nam nie przeszkadzaja 2. w każdym stadzie są czarne owce i nikt temu nie zaradzi poza pozbawieniem uprawnień i karach dla właścicieli niech wiedzą co na ich stacjach sie robi 3. jasny cennik to jest bardzo właściwe ale pod warunkiem że tdt podczas kontroli jest w stanie wyłapać nieprawidłowości i nałożyć kary na pracodawce i diagnoste 4. interpretacja przepisów jasna i klarowna niejasności wytłumaczone przez właściwy organ raz i niezmiennie 5. cepik czekam jak na zbawienie połączenie sił drogówki i stacji kontroli pozwoli na solidniejsze podejście do przedłużania w ważności badań taki dodatkowy /bat/ że tylko na podstawie nr rej mogą wiedzieć kto gdzie i kiedy robił badanie 6. opłata z góry za badanie jako nakaz ustawowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 15 Listopad 2007 Share Napisano 15 Listopad 2007 Odnośnie opłat z góry za badanie to sądzę, że jak zwykle znajdzie się wielu "życzliwych" właścicieli/diagnostów, którzy nie będą utrudniać życia klientowi. Większość diagnostów na tym forum wie jak wygląda "uczciwa" konkurencja między stacjami. Dla nieobeznanych z tematem http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=611. Tak więc stacje musiałyby być często nawiedzane przez, tak sądzę, urzędników za skarbówki. Kontrolowali by oni czy przypadkiem zapłata przed babaniem w przypadku, łagodnie mówiąc, niezadowalającego stanu technicznego pojazdu nie jest zwracana klientowi. Bo wiadomo klient nasz pan. Tak więc czarno to (częste, niezapowiedziane oczywiście kontrole) widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jusznw Napisano 16 Listopad 2007 Share Napisano 16 Listopad 2007 Witam, i pozdrawiam całą społeczność diagnostów! Troszkę w niektórych postach odbiegliście od tematu głównego, ale i poruszyliście wiele znaczących problemów dotyczących BT. Obejrzałem film i niestety (niektórzy zwracali na to uwagę) dochodzę do takiego wniosku, że "panowie redaktorzy śledczy" tak jak i w wielu sprawach podeszli do dość ważnego i nurtującego problemu, ale niestety (jeszcze raz to podkreśam) bardzo lakonicznie, nierzetelnie i niedbale czyli poprostu jak to się mói "po łebkach". Patrząc z drugiej strony skoro musieli zmieścić się w ramówce programu to mogli do jednego wora nie wrzócać tematów związanych z samym badaniem (statystyka, wypadkowość, kontrola na drodze i nad stacjami) i zrobić chociażby cykl o tej tematyce. Zamykając ten wątek program był zrobiony dość prostacko tzn. samo "spreparowanie" aut (patrz program USTERKA) i komentarz "Pana Fachowca" robiącego analizę spalin na nieszczelnym układzie wydechowym jest już ewidentym dowodem rzetelności oraz komentarz w stylu "... o 10% za dużo... poza zakres urządzenia...", a każdy diagnosta patrząc na pokazywany analizator niech sam oceni widoczne rezultaty (HC zmienia się w ciągu 2s, a pozostałe CO, L !!). Tak więc Panowie Redaktorzy trochę mniej pogoni za sensacją a więcej objektywizmu! Niestety (niech pierwszy rzuci kamieniem kto ...) sprawa konkurencyjności stacji, uzależnień od decyzji szefostwa, czy chociażby prowizje od bt, rzutuje także na podejście diagnosty do sprawy i tylko jego świadomość konsekwencji i uczciwość przed samym sobą (a nie okiem Wielkiego Brata) może być gwarantem prawidłowości wykonania BT, a tego jak widać po czytanym forum nie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 18 Listopad 2007 Share Napisano 18 Listopad 2007 dziwi mnie jeszcze wypowiedż pana kontrolującego stację że podczas kontroli na SKP nie było żadnego pojazdu nie wiem jakie stacje były kontrolowane chyba były to stacje z uprawnieniami T w centrum WARSZAWKI . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 20 Listopad 2007 Share Napisano 20 Listopad 2007 dziwi mnie jeszcze wypowiedż pana kontrolującego stację że podczas kontroli na SKP nie było żadnego pojazdu nie wiem jakie stacje były kontrolowane chyba były to stacje z uprawnieniami T w centrum WARSZAWKI . Jak już to centrum Warszawy kolego.Twojej stolicy, a poza tym w centrum niema żadnej SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Listopad 2007 Share Napisano 20 Listopad 2007 wczoraj w Uwaga Pirat Patrol na obwodnicy Gdyni zatrzymał samochód za przekroczenie prędkości - miał "tylko" 177km/h policjant jeszcze przed zatrzymaniem stwierdził "może nie mieć PJ, ja go znam, już go wcześniej kontrolowałem" kierowca rzeczywiście nie ma przy sobie PJ ,bo "blankiet PJ gdzieś się zapodział" a jechał szybko, bo chciał sprawdzić "ile pójdzie ..." i będzie się starał o licencje kierowcy rajdowego dopiero po dłuższym przesłuchaniu stwierdził że PJ mu zabrał policjant bo przekroczył limit punktów karnych . Wystawili mandat za prędkość, ale nic nie było na temat odwiezienia pojazdu lawetą - czyżby go puścili ??? po znajomości ??? bez PJ ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 a każdy diagnosta patrząc na pokazywany analizator niech sam oceni widoczne rezultaty (HC zmienia się w ciągu 2s, a pozostałe CO, L !!). Może "film" był pocięty ale to wszystko nic. Kto z was widział CO2 na poziomie 16 % ????? Na czym ten samochód musi jezdzić, albo .... smiem twierdzić ze ten analizator dawno nie był kalibrowany i legalizowany. Nie ma tu kogos Okregowegi Urzedu Miar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 Kto z was widział CO2 na poziomie 16 % ????? Przy tej temperaturze silnika super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 22 Listopad 2007 Share Napisano 22 Listopad 2007 Kto z was widział CO2 na poziomie 16 % ????? Jeśli nie , to właśnie mieliśmy tą okazję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard52 Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 Jestem za tym aby diagnosta był urzędnikiem panstwowym z dobrym wynagrodzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sisters Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 Dokladnie o tym samym ostatnio myslalam. W obecnym stanie nie da sie tego ogarnac. Diagnosta jest chlopcem do bicia... A ze sa kombinatorzy... jak w kazdym wykonywanym w Polsce zawodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 dziwi mnie jeszcze wypowiedż pana kontrolującego stację że podczas kontroli na SKP nie było żadnego pojazdu nie wiem jakie stacje były kontrolowane chyba były to stacje z uprawnieniami T w centrum WARSZAWKI . Jak już to centrum Warszawy kolego.Twojej stolicy, a poza tym w centrum niema żadnej SKP He ale ruszyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 witam w którymś z postów czytałem, że powinno u nas być jak w Niemczech, gdzie diagnosta stwierdza fakty czyli usterki - odnotowuje je w specjalnym formularzu i nie interesuje go(diagnostę) jak i kiedy klient usterki usunie, od tego jest policja. w pełni się z tym zgadzam. ponadto przepisy powinny być tak skonstruowane żeby nie było potrzeby ich interpretacji na różne sposoby w zależności kto interpretuje. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 powinno u nas być jak w Niemczech "To jest Polska, stary, tu się ciężko oddycha..."-Pozwoliłem sobie zacytowac Psuja za cały komentarz. Jedna stresujaca czynność by odpadła "zatrzymanie DR" Czy zatrzymywanie DR przez diagnostę jest potrzebne ,czy tak jak pisze"zjc"-nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard52 Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 Może kiedyś w UE opracują jednakową metodę badań technicznych,bardziej przyjazną dla diagnosty i mniej stesującą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 29 Listopad 2007 Share Napisano 29 Listopad 2007 Jestem za tym aby diagnosta był urzędnikiem panstwowym z dobrym wynagrodzeniem.to może i dobre ale kogo wtedy karać państwowych się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 30 Listopad 2007 Share Napisano 30 Listopad 2007 Jestem za tym aby diagnosta był urzędnikiem panstwowym z dobrym wynagrodzeniem. Proszę administratora o udzielenie upomnienia koledze ryszardowi za publiczne obniżanie prestiżu zawodu diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryszard52 Napisano 30 Listopad 2007 Share Napisano 30 Listopad 2007 Drogi kolego diagnosta jest zawsze diagnostą,niezależnie kto jest jego pracodawcą Mój prestiż byłby większy jak bym pracował bez nacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.